Vreemdgaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:48

Kanelly schreef:
Weet niet meer wie het vroeg, maar iemand wilde weten hoe het is om er bewust voor te kiezen om 'de ander' te zijn.
Ik had al zo'n vermoeden en na 2 weken vertelde hij inderdaad dat hij al bezet was. Maar nee, het weerhield mij er niet van... de aantrekkingskracht en lust was zo groot...
Alleen toen ik ze een keer samen tegenkwam bij een concert, dat was wel even raar... toen wist ik ook hoe zij eruit zag. Maar echt een schuldgevoel nee, helemaal niet omdat zij er na 2 maanden al achterkwam en er verder niets aan deed. Dus ja...
En verder is dat mijn probleem ook niet.
Ik weet wat ik van hem kan verwachten en vise versa en als we elkaar zien vliegen de vonken eraf en is het leuk.

Dat vind ik dus echt niet kennen.. weten dat een jongen een vriendin heeft en dan toch met hem gaan :(
Weet je wel hoeveel pijn je dat meisje ermee doet (jij zegt dan dat ze er niet mee zat maar dat weet je niet van te voren).
En wat moet je met een kerel die vreemdgaat, dan is het voor mij al duidelijk dat hij een k*tkarakter heeft.. voor de rest misschien niet maar dat hij vreemdgaat is echt slecht.
Als ik erachter zou komen dat mn vriend vreemd zou gaan, en dat meisie zou weten dat hij wat met mij heeft dan trek ik dr met dr bek over de stoepranden tot ze geen vel meer erop zou hebben :(

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:49

waar komt het idee vandaan dat je met iedereen kan doen en laten wat je wil :? Waar is het respect gebleven?

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:49

Citaat:
Ik vind eigenlijk dat de mensen die vreemdgaan zo hard veroordelen zich superieur voelen boven de mensen die wel een open relatie hebben, alsof die mensen niet genoeg van elkaar zouden houden want anders zouden ze geen behoefte hebben aan een ander.

En dat heb ik niet gezegd. :n
Ik denk wel dat er in onze huidige samenleving bepaalde afspraken zijn, waar men vanuit gaat. Als je dus niet expliciet met je partner iets anders hebt afgesproken en je gaat vreemd, dan houd je je dus niet aan die afspraken en bedrieg je je partner. En dat is waar ik mordicus tegen ben. Een relatie is gebaseerd op vertrouwen en als jij wat dan ook voor afspraken met je partner hebt en je daar niet aan kunt houden, dan zit er iets heel erg fout in je relatie.
Moest je iets anders hebben afgesproken met je partner, dan zal het mij een rotzorg wezen met wie jij je bed induikt - als het maar niet mijn vent is, want die heeft andere afspraken gemaakt. Namelijk dat hij alleen met mij het bed deelt. ;)

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:50

Ik ben nog nooit vreemdgegaan! En wil dat zeker ook niet, ik weet hoeveel pijn het doet!

Mijn ex is wel vreemdgegaan, ik kwam hierachter doordat ik het van zijn eigen vrienden hoorden!
Mijn ex zei dat hij naar vrienden toe was, maar bleek later bij een meisje te zitten, terwijl ik gewoon in zijn huis zat! Kan me er nog kwaad om maken! Tja toen ging het bergafwaarts en is het uitgegaan!

Mijn vriend is nog nooit vreemdgegaan tijdens onze relatie(dat hoop ik althans!) Heb hem wel een keer betrapt toen hij een intiem gesprek had op msn met een meisje. Voor mij was de keuze snel gemaakt toen, me spullen gepakt en naar huis gegaan. Paar seconde later stond hij voor me deur met erg natte oogjes, is goed met hem gepraat en ja sindsdien heb ik hem daar niet meer op betrapt, hij weet dat ik zo weg ben al flikt hij iets ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:51

Een vrouwen lichaam werkt heel anders dan die van de man.

Ik vind het heerlijk om een lange aanloop te hebben en overal intens te van genieten.
(hoewel snel en heftig ook leuk kan zijn :D )
Een man gaat sneller voor het echte werk.
Tuurlijk vind een man het heerlijk om (lang) verwend te worden en te verwennen.
Maar het draait toch vaak om de daad.
Hoewel ik dat heerlijk vind :)) is dat voor mij (en meerdere vrouwen) niet (altijd) het einddoel.

Macusa

Blue_Eyes schreef:
Huertecilla schreef:
Denk er eens over na: de absurde tegenstelling tussen de unieke organen van de vrouw en het door mannen verzonnen Maria-beeld.....

In mijn optiek is er aan Maria weinig door mannen verzonnen hoor... maar goed, dit is geen discussie over geloof.

Dan moet je de geschiedenis maar eens goed bestuderen. Maria wordt namelijk verschillende bronnen namelijk beschreven als een vrouw van lichte zeden. Onbevlekt ontvangen...? Je moest eens weten wat ik er als kind, tot ongeveer bijna mijn 18e en ik wat leerde over de bloemetjes en de bijtjes, als zuivere maagd een trauma over gehad heb over het risico dat ik misschien onbevlekt ontvangen zou raken. De mensen zouden wel eens kunnen denken dat ik met iemand naar bed geweest was! :=
Laatst bijgewerkt door Macusa op 04-06-09 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

BraveSpots

Dowski schreef:
Ik vind eigenlijk dat de mensen die vreemdgaan zo hard veroordelen zich superieur voelen boven de mensen die wel een open relatie hebben, alsof die mensen niet genoeg van elkaar zouden houden want anders zouden ze geen behoefte hebben aan een ander.

Ik kan zeggen dat mijn vriend op nummer 1 staat. Als hij zou zeggen dat het toch teveel problemen zou geven of te zeer zou doen, zou ik het à la minute opgeven. Maar ik vind het heerlijk dat ik de vrijheid krijg (hij natuurlijk ook) en dat we er ook niet geheimzinnig over hoeven te doen.
Ik ben nu bijna een jaar samen met mijn vriend en in al die tijd heb ik geen behoefte gehad aan een andere man, maar soms kom je gewoon in een situatie waarin je iets heel graag zou doen, maar het vanwege die ene persoon zou laten. 't is toch heerlijk als je gewoon kunt doen wat je wilt en weet dat je de ander er niet mee kwetst?

Ik veroordeel niemand, ieder z'n ding, als je een open relatie ok vind, is dat goed voor mijn part ;) .
Maar het vetgedrukte stukje, daar veroordeel je zelf ook. Want nu doe je alsof ik iets zou moeten laten omdat ik een relatie heb. En dat is niet zo. Ik ben in de bijna twee jaar relatie nog nooit iemand tegengekomen waarbij ik dacht 'Daar wil ik wel mee in bed/iets mee doen'. En dat meen ik, ik kan iemand leuk vinden, heel leuk zelfs, maar het feit dat ik er zelfs iets mee zou kunnen doen, komt zelfs niet in mijn hoofd op.
Dus ik moet geen lusten onderdrukken of wat dan ook, want die zijn er niet...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:52

Sonja schreef:
Nou, eerlijk gezegd EIGENLIJK voor een groot deel wel...
Want waar komt het idee vandaan dat wij allemaal maar monogaam moeten/"willen" zijn?

Oh, daar wil/kan ik best een religieus antwoord op geven hoor... maar ik ga daar verder niet echt over in discussie, want dan zit ik hier morgen nog EN ik wil het topic niet ombuigen. Veel mensen hebben dat idee helemaal niet meer zo, en hebben een andere motiviatie om monogaam te zijn dan vanuit de oorsprong religieus.

Laat ik alleen zeggen dat er al bij de Schepping in de Bijbel staat dat de man zijn vader en moeder zal verlaten om zijn vrouw aan te hangen (vrouw dus, niet vrouwen) en dat zij samen een vlees zullen zijn.

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:52

Thaliaatjuh schreef:
Moet er van mezelf ook niet aan denken. Ik heb er geen behoefte aan, het is heerlijk/leuk/gezellig met hem en ik kan alles bij hem kwijt. Hij is mijn maatje EN lover.... wat wil je dan nog meer??/

Ik snap ook niet dat mensen durven zeggen " waar er 1 vreemd gaat hebben 2 schuld"
Helemaal niet!!!! Vreemdgaan is laf!! Het is (helaas) menselijk om verleidingen niet te kunnen weerstaan, maar dat is geen excuus. Als het niet goed gaat in je relatie dan werk je daar aan.
Als je dan niet doet en vreemdgaat heb je JUIST geen excuus, maar ben jij je partner niet eens waard!!

Aan de ene kant geef ik je gelijk maar aan de andere kant niet. Mijn ex had geen excuus. Ja hij gaf de alchohol de schuld maar dat is helemaal laf.
Maar ik kan een stel (hier uit de straat) wat allebei een gezin hadden en toch voor elkaar zijn gegaan. En als je ziet hoe de andere partij tegen hun heeft gedaan en hoe ze jaren hebben geleefd. Dan vind ik dat er twee schuld zijn en niet een.
Het is voor beide wat te zeggen.

Maar stel dat jij geen liefde en geen warmte meer geeft aan je vriend/man of vriendin/vrouw . En dat is juist dat gene wat zij zoekt. En hij/zij vindt het bij iemand anders? Dan moet je niet alleen naar hem/haar kijken maar ook naar de partner .

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:54

Macusa schreef:
Blue_Eyes schreef:
In mijn optiek is er aan Maria weinig door mannen verzonnen hoor... maar goed, dit is geen discussie over geloof.

Dan moet je de geschiedenis maar eens goed bestuderen. Maria wordt namelijk verschillende bronnen namelijk beschreven als een vrouw van lichte zeden. Onbevlekt ontvangen...? Je moest eens weten wat ik er als kind, tot ongeveer bijna mijn 18e en ik wat leerde over de bloemetjes en de bijtjes, een trauma over gehad heb over het risico dat ik misschien onbevlekt ontvangen zou raken. De mensen zouden wel eens kunnen denken dat ik met iemand naar bed geweest was! :=

Je bent je ervan bewust dat Maria (of eigenlijk Miriam) een van de meest voorkomende namen was in die tijd? De Maria die jij bedoelt, is Maria Magdalena, ja inderdaad, de vrouw van lichte zeden. Maar de andere Maria, de moeder van Jezus, die onbevlekt ontvangen werd, was op dat moment een meisje van hoogstens een jaar of 15. ;) En er staan er zelfs nog meer in de verschillende Evangelien.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:55

PrinsesJ schreef:
Maar stel dat jij geen liefde en geen warmte meer geeft aan je vriend/man of vriendin/vrouw . En dat is juist dat gene wat zij zoekt. En hij/zij vindt het bij iemand anders? Dan moet je niet alleen naar hem/haar kijken maar ook naar de partner .

Dan moet je dat melden en over praten.
Vaak komt dit nl. ook van beide kanten af.
Veranderd het dan niet, moet je gaan.

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:56

PrinsesJ schreef:
Thaliaatjuh schreef:
Moet er van mezelf ook niet aan denken. Ik heb er geen behoefte aan, het is heerlijk/leuk/gezellig met hem en ik kan alles bij hem kwijt. Hij is mijn maatje EN lover.... wat wil je dan nog meer??/

Ik snap ook niet dat mensen durven zeggen " waar er 1 vreemd gaat hebben 2 schuld"
Helemaal niet!!!! Vreemdgaan is laf!! Het is (helaas) menselijk om verleidingen niet te kunnen weerstaan, maar dat is geen excuus. Als het niet goed gaat in je relatie dan werk je daar aan.
Als je dan niet doet en vreemdgaat heb je JUIST geen excuus, maar ben jij je partner niet eens waard!!

Aan de ene kant geef ik je gelijk maar aan de andere kant niet. Mijn ex had geen excuus. Ja hij gaf de alchohol de schuld maar dat is helemaal laf.
Maar ik kan een stel (hier uit de straat) wat allebei een gezin hadden en toch voor elkaar zijn gegaan. En als je ziet hoe de andere partij tegen hun heeft gedaan en hoe ze jaren hebben geleefd. Dan vind ik dat er twee schuld zijn en niet een.Het is voor beide wat te zeggen.

Ik denk dat het dan verstandig is om eerst te scheiden en dan pas met de ander het bed in te duiken???

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:57

Thaliaatjuh schreef:
Ik snap ook niet dat mensen durven zeggen " waar er 1 vreemd gaat hebben 2 schuld" !

Wel, ´vreemd´ gaan in de zin van bedrog dan ja, dan is er iets in de relatie niet goed en dat is op de spreekwoordelijke uitzondering na in de regel een gezámelijk probleem.
Blijkbaar was er dan geen situtatie waarin voldoende openheid mogelijk was en ja daar zijn er twéé ´schuld´ aan.

Vrouwen zijn meesters in het ontkennen, in het verdedigen van de illusie, van hun droom.
Maak een onderliggende, beginnende, ontevredenheid onbespreekbaar en het barsten van de bel is voorgeprogrammeerd. De schuld van de laatste stap? De stapper. De schuld van de situatie die daartoe ´aanleiding´ gaf? Beiden.

hc

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:58

Citaat:
Vrouwen zijn meesters in het ontkennen, in het verdedigen van de illusie, van hun droom.

En mannen zijn ook heeeel erg goed in het praten over hun gevoelens... :O

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:59

Ik vind het heel wat over de persoon zeggen als je jezelf niet k unt beheersen en dus vreemd gaat, maar nog veeeeel meer als je bewust met een man gaat die een vriendin/vrouw heeft!

Dan ben je net zo schuldig als de man!

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:00

Huertecilla schreef:
Thaliaatjuh schreef:
Ik snap ook niet dat mensen durven zeggen " waar er 1 vreemd gaat hebben 2 schuld" !

Wel, ´vreemd´ gaan in de zin van bedrog dan ja, dan is er iets in de relatie niet goed en dat is op de spreekwoordelijke uitzondering na in de regel een gezámelijk probleem.
Blijkbaar was er dan geen situtatie waarin voldoende openheid mogelijk was en ja daar zijn er twéé ´schuld´ aan.

Maak een onderliggende, beginnende, ontevredenheid onbespreekbaar en het barsten van de bel is voorgeprogrammeerd. De schuld van de laatste stap? De stapper. De schuld van de situatie die daartoe ´aanleiding´ gaf? Beiden.

hc

Ik ga vreemd-> maarja mijn relatie is ook niet goed.
Echt een laf en achterlijk excuus om je eigen slippertje goed te praten.

Het is NOOIT de schuld van de partner, want de vreemdganger kiest er ZELF voor om vreemd te gaan ipv de andere keuzes->werken aan de relatie of de relatie beeindigen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:01

LindaV schreef:
Ik vind het heel wat over de persoon zeggen als je jezelf niet k unt beheersen en dus vreemd gaat, maar nog veeeeel meer als je bewust met een man gaat die een vriendin/vrouw heeft!

Ben ik niet mee eens (tenzij degen een vriendin van jou is).
Dat jouw man zich niet kan beheersen is de minnares ook schuldig?

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:01

Blue_Eyes schreef:
Citaat:

En mannen zijn ook heeeel erg goed in het praten over hun gevoelens... :O

Die vrouwen ook met hun pretpakket en ontkennende gedrag... pff :Z

Zucht..... HC je hebt een rare kijk op het andere geslacht.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:04

Thaliaatjuh schreef:
Ik denk dat het dan verstandig is om eerst te scheiden en dan pas met de ander het bed in te duiken???

Euh, waarom trouwen eigenlijk?

Verder is het in de werekelijke wereld niet zo dat alles netjes sequentieel gebeurt.
Erg weinig mensen weten wat écht hun prioriteiten zijn en die veranderen ook nog eens continue door de veranderende omstandigheden, door hun ontwikkeling.
Het is een illusie om te verwachten dat mensen in die chaos van prioriteiten en gebeurtenissen onder druk van verwarrende intense emoties sequentieel rationele beslissingen nemen. Daar gáán dingen bij fout. Dat is geen excuus, wel de werkelijkheid. Neem het dus in je strategie om kwalitijd na te streven op.
Dit ontkennen is niet realistisch, gedoemd te mislukken.

hc

Thaliaatjuh

Re: Vreemdgaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:06

Dus kan je je maar beter gewoon lekker laten gaan; laat gaan die normen en waarden!! :Z

Scheiden/uitmaken/dumpen hoe je het ook wil noemen.
HC; sommige mensen willen nou eenmaal WEL trouwen, ookal kan jij daar niets van begrijpen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:07

Thaliaatjuh schreef:
Zucht..... HC je hebt een rare kijk op het andere geslacht.

Raar en duurzaam probleemloos tegenover politiek correct en 8 paginas ellende. Wellicht is ´raar´ zo raar niet?!

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:10

Thaliaatjuh schreef:
HC; sommige mensen willen nou eenmaal WEL trouwen,

Ja, dat blijkt inderdaad, doch mijn vraag is waarom zij dat ´willen´?

Wat is het motief?

hc

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:12

Brainless schreef:
LindaV schreef:

Ben ik niet mee eens (tenzij degen een vriendin van jou is).
Dat jouw man zich niet kan beheersen is de minnares ook schuldig?

Je weet op dat moment dat je een 'minares' bent en dat meneer een vrouw en misschien zelfs kinderen thuis heeft zitten. Tenzij de man er open en eerlijk over is thuis, vind ik het dus absoluut niet kunnen. Je 'helpt' een man erin zijn vrouw te bedriegen. Er zijn ook genoeg aantrekkelijke mannen zonder partner...

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:13

Thaliaatjuh schreef:
waar komt het idee vandaan dat je met iedereen kan doen en laten wat je wil :? Waar is het respect gebleven?

wie zegt dat je dan geen respect hebt voor de ander?

Blue eyes, ik zeg niet dat jij dat zegt, maar zo komt het hier wel een beetje over, net als dat andere vinden dat niet-monogame mensen overkomen alsof iedereen dat zo zou moeten doen.

En inderdaad, ik heb die afspraken gemaakt met vriend en kan ik het dus ook niet vreemdgaan noemen. Vreemdgaan is inderdaad dat wat je met iemand anders doet waarvan je weet dat het je partner kwetst en voor hem/haar achterhoudt.

over 'de ander', ik vind dat je van een andere vent af moet blijven, niet doelbewust hem gaan verleiden als je weet dat hij een gezin thuis heeft zitten. Maar wat als hij jou verleidt? En je weet dat je niet de eerste, de enigste en de laatste bent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:14

Waar ik toch een béétje om moet gniffelen in dit topic is dat uit onderzoek is gebleken dat 1 op de 4 vrouwen met een vaste relatie toch echt vreemdgaat.
Dus een aantal van ons zit hier vréselijk de schijnheilige uit te hangen :=