Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Llover schreef:En om mijn punt duidelijk te maken: alleen mienjuhh en limamambo reageren er heftig op, wat dus wel duidelijk aangeeft dat jullie je aangesproken voelen....met recht waarschijnlijk, anders hoefde je je er niet druk om te maken
Llover schreef:er staan geen scheld woorden in, misschien toch eens goed lezen
Nee de rest geeft wel tips aan ilzas dus die weten dat mijn postings niet op hun gericht zijn.
Mientjeuh schreef:Ik geef ook tips. TS moet niet verwachten dat haar vriend dingen voor haar laat vallen, je moet allebei toegeven. Maar voor die dingen (geven en nemen zoals hier al ettelijke keren gezegd is) schijnt ze selectief blind te zijn.
Ilzas schreef:LimaMambo schreef:TS heb je al een leuk plan bedacht om de vrienden van je vriend het voordeel van de twijfel te gunnen?
Als je goed gelezen had, had je begrepen dat ik dat allang gedaan heb en niet nogmaals van plan ben. Mijn vriend daarentegen, die gun ik altijd het voordeel van de twijfel.
maar ook beter leren kennen 
Ilzas schreef:Dat zou een optie kunnen zijn. Iets zonder alcohol. Maar dat heb ik ook al gezegd: doen ze niet, kunnen ze niet, willen ze niet. Als je daarmee met de trein naar de Efteling gaat, trekken ze dus bij Den Helder Zuid meteen de six packs bier open en stap ik uit in Anna Paulowna.

Mpepers schreef:Ilzas, ik moet erg om je lachen en herken veel! Niets aan trekken van een aantal van die samengeknepen tight-ass-opmerkingen hier. Je kan nou eenmaal niet altijd iedereen aardig vinden. Als je je ernstig irriteert en er niet meer in wil investeren is dat nog altijd je goed recht. Nee, dan al die gladjakkers die gewoon doen alsof ze je aardig vinden, alleen maar omdat dat sociaal geaccepteerd is, bah! Volgens mij ben je redelijk genoeg, en moet je blij zijn dat je je niet neer wil leggen bij sommige dingen die je niet bevallen in je relatie. Ga lekker je eigen gang en laat je vriend ook zijn eigen gang gaan, maar geef gerust je eigen grens aan. Daar heb jij ook recht op!
Ilzas schreef:Dat zou een optie kunnen zijn. Iets zonder alcohol. Maar dat heb ik ook al gezegd: doen ze niet, kunnen ze niet, willen ze niet. Als je daarmee met de trein naar de Efteling gaat, trekken ze dus bij Den Helder Zuid meteen de six packs bier open en stap ik uit in Anna Paulowna.

) die alleen maar willen horen dat ze gelijk hebben over hun afkeer van de vriendengroep / gedrag van vriend. En graag bokkers afkatten wiens reactie ze niet aanstaat , maar amper ingaan op de nuttige punten die wèl in dezelfde post staan.
) helemaal geen oplossing willen vinden maar gewoon even lekker stoom af willen blazen en het afkatten van vriend + groepje wel een lekkere uitlaatklep vinden die jullie vooral graag willen blijven behouden 

Denise_84 schreef:TS zegt haar openingspost dat ze graag tips wil om met de vrienden van haar vriend om te gaan. 15 pagina's en 1000 tips verder kan TS en haar geliefde zus alleen maar alles afkraken!
Ilzas schreef:Misschien een stomme vraag, maar: wat vind jij van de vrienden van je partner?
Ik vind ze dus helemaal niets. Hij heeft een stel vrienden (twee kinderen, doorzonwoning, hond, caravan, niveau LTS/MBO) waar ik (haat kinderen, woon in een appartement, voor minder dan een vier sterren hotel pak ik mijn koffer niet eens in, werk als analist (HBO) en he, ik lees nog wel eens een boek ook en ga ook nog wel eens naar de schouwburg) dus echt totaal niks mee heb. Ik voel me echt niet beter (al ben ik 30 IQ punten slimmer), maar heb er totaal niks mee en heb ze een paar keer gesproken en he, ik WIL er dus ook totaal niks mee.
Verder heeft ie nog een vriendengroep die ik niet eens nuchter ken, ik ken ze alleen met een fles bier in de hand. En ik heb persoonlijk genoeg drama's meegemaakt met alcohol, dus daar heb ik ook niks mee. Bovendien de activiteiten die ze ontplooien zijn alleen te omschrijven als "zuipen op wisselende locatie". Ze verzinnen dus dat ze iets leuks gaan doen, festivalletje, kermisje, maar is in mijn ogen alleen zuipen op locatie.
Anyhow, ik moet ze niet en zij mij ongetwijfeld ook niet. Vriendlief is al 20 jaar bevriend met ze en wenst dat te blijven. Nu zal iedereen zeggen: prima toch, jij je eigen vrienden en hij die van jou. Maar...naar mijn idee werkt dat alleen tot een bepaald hoogte. We komen nu in de fase dat ze allemaal gaan trouwen en kinderen krijgen en dan schijn ik toch ook op te moeten draven.... En zij bij mij
![]()
.
Wat zegt dat over mij, dat ik zo'n hekel aan ze heb. En me kennelijk niet wil of kan aanpassen.
Ik hou van mijn vriend en hij van mij, maar ik heb echt mega de balen van zijn vrienden en als ik verder met mijn vriend wil/ga/kan, vrees ik echt nooit van die lui af te komen...
En, nog erger, als hij dus met het zuip clubje (zuip-)activiteiten onderneemt, heb ik dus ook een k*lote avond. Wat niet reeel is, dat weet ik, maar toch.