Wat vind jij van de vrienden van je partner?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:36

ik vind het vooral kinderachtig..

Llover

Re: Wat vind jij van de vrienden van je partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:40

Zo denk ik precies over jou, nou dan kunnen wij op houden om te reageren op elkaars postings, ja toch!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:44

Llover schreef:
En om mijn punt duidelijk te maken: alleen mienjuhh en limamambo reageren er heftig op, wat dus wel duidelijk aangeeft dat jullie je aangesproken voelen....met recht waarschijnlijk, anders hoefde je je er niet druk om te maken ;)

Ik? Aangesproken? Hahahahahahaha.
Serieus, wat weet JIJ af van mijn relatie?
Ik heb ook een gelijkaardig probleem gehad, vriend is begin 2009 gestopt met studeren en begint volgend jaar aan een andere studie, dus heeft nu niks anders te doen dan feesten. Maar ik heb hem gezegd dat dat mij dwarszit en hij heeft uit eigen beweging zijn aantal uitgaansavonden per week gelimiteerd, terwijl ik nu zelf 1 à 2 keren per week mee uitga. Zie je? Geven en nemen.

Wij zijn gewoon de enigen die de moeite nemen om je posts te lezen, de rest heeft 't waarschijnlijk al opgegeven omdat het toch bijna allemaal onzin is wat je post.
Laatst bijgewerkt door Yasmine op 28-04-09 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:45

Llover schreef:
Zo denk ik precies over jou, nou dan kunnen wij op houden om te reageren op elkaars postings, ja toch!

wil je dan ook ophouden met rare scheld pbtjes te sturen..??

ik reageer daar toch niet op..

oeps.. toch gereageerd.. was gelijk de laatste keer.. :')

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:48

er staan geen scheld woorden in, misschien toch eens goed lezen ;)

Nee de rest geeft wel tips aan ilzas dus die weten dat mijn postings niet op hun gericht zijn.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:49

TS heb je al een leuk plan bedacht om de vrienden van je vriend het voordeel van de twijfel te gunnen?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:51

Llover schreef:
er staan geen scheld woorden in, misschien toch eens goed lezen ;)

Nee de rest geeft wel tips aan ilzas dus die weten dat mijn postings niet op hun gericht zijn.

Ik geef ook tips. TS moet niet verwachten dat haar vriend dingen voor haar laat vallen, je moet allebei toegeven. Maar voor die dingen (geven en nemen zoals hier al ettelijke keren gezegd is) schijnt ze selectief blind te zijn.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 13:05

LimaMambo schreef:
TS heb je al een leuk plan bedacht om de vrienden van je vriend het voordeel van de twijfel te gunnen?

Als je goed gelezen had, had je begrepen dat ik dat allang gedaan heb en niet nogmaals van plan ben. Mijn vriend daarentegen, die gun ik altijd het voordeel van de twijfel.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 13:07

Mientjeuh schreef:
Ik geef ook tips. TS moet niet verwachten dat haar vriend dingen voor haar laat vallen, je moet allebei toegeven. Maar voor die dingen (geven en nemen zoals hier al ettelijke keren gezegd is) schijnt ze selectief blind te zijn.

Het is aan TS zelf om te bepalen wat ze verwacht van haar relatie en van haar partner. Ongeacht of jullie dat reeel of normaal vinden.

Waarop baseer jij dat ik blind ben voor het concept geven en nemen?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:08

Ilzas schreef:
LimaMambo schreef:

Als je goed gelezen had, had je begrepen dat ik dat allang gedaan heb en niet nogmaals van plan ben. Mijn vriend daarentegen, die gun ik altijd het voordeel van de twijfel.

maar waarom wil je het niet nog eens proberen en dan onder andere omstandigheden?

bv een alcoholvrije dag naar een pretpark ofzo.. of lekker karten.. of desnoods paintballen.. kan je ze lekker afschieten :+ maar ook beter leren kennen

Mpepers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:11

Ilzas, ik moet erg om je lachen en herken veel! Niets aan trekken van een aantal van die samengeknepen tight-ass-opmerkingen hier. Je kan nou eenmaal niet altijd iedereen aardig vinden. Als je je ernstig irriteert en er niet meer in wil investeren is dat nog altijd je goed recht. Nee, dan al die gladjakkers die gewoon doen alsof ze je aardig vinden, alleen maar omdat dat sociaal geaccepteerd is, bah! Volgens mij ben je redelijk genoeg, en moet je blij zijn dat je je niet neer wil leggen bij sommige dingen die je niet bevallen in je relatie. Ga lekker je eigen gang en laat je vriend ook zijn eigen gang gaan, maar geef gerust je eigen grens aan. Daar heb jij ook recht op!
Laatst bijgewerkt door Mpepers op 28-04-09 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 13:12

Dat zou een optie kunnen zijn. Iets zonder alcohol. Maar dat heb ik ook al gezegd: doen ze niet, kunnen ze niet, willen ze niet. Als je daarmee met de trein naar de Efteling gaat, trekken ze dus bij Den Helder Zuid meteen de six packs bier open en stap ik uit in Anna Paulowna.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 13:13

@Mpepers: dank je.

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:17

Ilzas schreef:
Dat zou een optie kunnen zijn. Iets zonder alcohol. Maar dat heb ik ook al gezegd: doen ze niet, kunnen ze niet, willen ze niet. Als je daarmee met de trein naar de Efteling gaat, trekken ze dus bij Den Helder Zuid meteen de six packs bier open en stap ik uit in Anna Paulowna.

Ja die hebben zelf nog nooit gehoord van geven en nemen, en bovendien wil je dat dan niet eens meer proberen toch? je kent ze ondertussen wel.....

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:18

Mpepers schreef:
Ilzas, ik moet erg om je lachen en herken veel! Niets aan trekken van een aantal van die samengeknepen tight-ass-opmerkingen hier. Je kan nou eenmaal niet altijd iedereen aardig vinden. Als je je ernstig irriteert en er niet meer in wil investeren is dat nog altijd je goed recht. Nee, dan al die gladjakkers die gewoon doen alsof ze je aardig vinden, alleen maar omdat dat sociaal geaccepteerd is, bah! Volgens mij ben je redelijk genoeg, en moet je blij zijn dat je je niet neer wil leggen bij sommige dingen die je niet bevallen in je relatie. Ga lekker je eigen gang en laat je vriend ook zijn eigen gang gaan, maar geef gerust je eigen grens aan. Daar heb jij ook recht op!

AMEN +:)+ _/-\o_ _/-\o_

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:19

Ilzas schreef:

anders van te voren aangeven dat als ze alcohol gebruiken (eventueel ook dmv je vriend) , je rechtsomkeer naar huis gaat... en als je vriend er dan niet mee eens is, tja.. dan weet je wat dat betreft ook wel genoeg lijkt me

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 13:21

Nou, dan weet ik zo al wel genoeg...

En zij gaan zich echt niet aanpassen aan mij ofzo. Ze vinden mij zo al een bitch (en gelijk hebben ze). En ze hoeven zich ook niet aan te passen aan mij. Ik ga ook niet met drie vriendinnen naar een concours, neem hem mee en zeg: "maar he, we mogen niet over paarden praten". Ja, he, that is what we do! En drinken is "what they do".

Maar goed, nogmaals, daar gaat het hier niet om. Ik ga niet met ze om, dat wil ik ook niet, dat wil/ hoeft ook niet van mijn vriend, het gaat (ging) er om dat ik me er dus evengoed aan irriteer.

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:25

Ja maar het is moeilijk om tot sommige mensen door te dringen, sommige mensen begrijpen het niet, al leg je het nog tien keer uit. ;)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:25

maar kan je mij dan eens kort en bondig uitleggen wat het probleem dan WEL precies is?
want ik snap er niet zo veel meer van eerlijk gezegd.. want voor elk 'probleem' word er hier een mogelijke oplossing aangedragen..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:31

Maargoed , al met al is het nu een beetje een topic van 2 puberende zussen (zo komen 9 v/d posts over :P ) die alleen maar willen horen dat ze gelijk hebben over hun afkeer van de vriendengroep / gedrag van vriend. En graag bokkers afkatten wiens reactie ze niet aanstaat , maar amper ingaan op de nuttige punten die wèl in dezelfde post staan.

Het lijkt er erg op dat jullie (zus bemoeit zich er zoveel mee dat ik maar even jullie zeg :P ) helemaal geen oplossing willen vinden maar gewoon even lekker stoom af willen blazen en het afkatten van vriend + groepje wel een lekkere uitlaatklep vinden die jullie vooral graag willen blijven behouden :P

LimaMambo en Mientjeuh proberen i.m.o. alleen maar te helpen hoor , als jullie nu ècht een oplossing willen probeer dan ook eens serieus te reageren op aangedragen suggesties ipv. alleen maar snibbig de punten eruit te halen die je niet aanstaan ? :)

Al pagina's lang blijven jullie alleen maar hangen in het probleem en zeuren er lekker over , maar er wordt niet echt constructief een oplossing gezocht zover ik zie.

Als dit topic alleen maar is om je gal te spuwen over de situatie meld het dan even , dan hoeft ook niemand zich te storen aan dat feit en hoeft er geen "ruzie" te ontstaan verder omdat jullie doel dan anders is dan van degenen die proberen een oplossing te bieden :)

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 13:35

En "as usual" word ik gemakshalve maar weer even over 1 kam geschoren met mijn zus.

Als MamaLimbo het topic goed had gelezen had ze heel goed begrepen waar het over gaat/ ging. En zo niet, dan ga ik het niet nog een keer uitleggen. Als je het nu nog niet begrijpt lees je niet of wil je het gewoon niet begrijpen.

MamaLimbo en Mientjuh doen wederom pogingen oplossingen te bedenken hoe en waarom ik ze wel leuk ga vinden. Terwijl vriendlief en ik al jaren geleden hebben besloten dat ik en zijn vriendengroep niet matchen en dus niet met elkaar omgaan.

Maar goed, ik spreek zelf ook al over de verleden tijd, ik begin er ook al knap klaar mee te raken. Er zijn een aantal nuttige posts/ bijdragen geweest van een aantal Bokkers die heel vriendelijk mee hebben gedacht, waarvoor mijn dank.

En voor de rest ben ik niet van plan mee te gaan verzanden in allerlei onderling gekat.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:40

Je hebt gelijk over het laatste stukje over pogingen om je te lijmen met de vrienden , en dat is idd. duidelijk dat daar de oplossing niet zit en dat hoeft ook helemaal niet :)

Maar hoe het topic nu gaat gaat het ook nergens naartoe...wat dat betreft helpen de reacties van zus-lief ook niet echt om nieuwe lezers aan te moedigen even te reageren , men kijkt wel lekker uit met 2 van die strijdlustige zussen :D

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 13:42

Tsja, maar goed, dat doe IK niet, ik red me zelf heel aardig dacht ik zo. En zo niet, moet ik maar niet zo'n topic openen...

Maar goed, denk dat alle mogelijke gezichtspunten zo langzamerhand ook wel genoemd zijn ja.
Laatst bijgewerkt door Ilzas op 28-04-09 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:43

Ik volg dit topic al even en vind het nu ook wel tijd worden om een reactie te plaatsen. Allereerst sluit ik me volledig bij pmarena aan!

TS zegt haar openingspost dat ze graag tips wil om met de vrienden van haar vriend om te gaan. 15 pagina's en 1000 tips verder kan TS en haar geliefde zus alleen maar alles afkraken!

Sorry dat ik het zeg maar jullie hebben het echt heel hoog in jullie bol! Met name je eerste posten vind ik echt beschamend! Je spreekt over je perfecte Nederlandse spelling, nou meid ga het maar eens goed nakijken want de d's en t's staan regelmatig verkeerd en overigens is het sowieso (i.p.v. zowieso/zoiezo).

Persoonlijk vind ik dat je eens van je troon af moet stappen om het eens van de andere kant te gaan inzien. Pas je aan in hoeverre dat kan of accepteer gewoon het feit dat het niet gaat werken. Ook prima toch. Ieder zijn ding en dat ene avondje in de maand overleef je ook wel. Ga desnoods ergens anders logeren of laat hem ergens anders logeren.

1 avond in de maand? Ik snap dat het vervelend is als je vriend het merendeel van het jaar weg is maar 1 avond in de maand stappen met vrienden moet toch kunnen? Jij doet toch ook wel eens wat leuks met vriendinnen, doet hij daar moeilijk over?

Overigens vind ik wel dat vrienden over het algemeen wel een afspiegeling zijn van je vriend. Misschien toch eens goed nadenken of deze vriend wel goed bij je past? Iedereen is anders en wellicht kun je er echt niet mee leven, dan is het antwoord simpel toch? Je komt eerlijk gezegd niet echt verliefd over! Irritatie is vaak een van de tekenen dat je relatie niet goed zit en ik spreek uit ervaring.

Succes i.i.g., ik hoop dat het goed komt maar heb er op dit moment een hard hoofd in.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 13:45

Denise_84 schreef:
TS zegt haar openingspost dat ze graag tips wil om met de vrienden van haar vriend om te gaan. 15 pagina's en 1000 tips verder kan TS en haar geliefde zus alleen maar alles afkraken!

DAT is gewoon NIET waar.

Ilzas schreef:
Misschien een stomme vraag, maar: wat vind jij van de vrienden van je partner?

Ik vind ze dus helemaal niets. Hij heeft een stel vrienden (twee kinderen, doorzonwoning, hond, caravan, niveau LTS/MBO) waar ik (haat kinderen, woon in een appartement, voor minder dan een vier sterren hotel pak ik mijn koffer niet eens in, werk als analist (HBO) en he, ik lees nog wel eens een boek ook en ga ook nog wel eens naar de schouwburg) dus echt totaal niks mee heb. Ik voel me echt niet beter (al ben ik 30 IQ punten slimmer), maar heb er totaal niks mee en heb ze een paar keer gesproken en he, ik WIL er dus ook totaal niks mee.
Verder heeft ie nog een vriendengroep die ik niet eens nuchter ken, ik ken ze alleen met een fles bier in de hand. En ik heb persoonlijk genoeg drama's meegemaakt met alcohol, dus daar heb ik ook niks mee. Bovendien de activiteiten die ze ontplooien zijn alleen te omschrijven als "zuipen op wisselende locatie". Ze verzinnen dus dat ze iets leuks gaan doen, festivalletje, kermisje, maar is in mijn ogen alleen zuipen op locatie.

Anyhow, ik moet ze niet en zij mij ongetwijfeld ook niet. Vriendlief is al 20 jaar bevriend met ze en wenst dat te blijven. Nu zal iedereen zeggen: prima toch, jij je eigen vrienden en hij die van jou. Maar...naar mijn idee werkt dat alleen tot een bepaald hoogte. We komen nu in de fase dat ze allemaal gaan trouwen en kinderen krijgen en dan schijn ik toch ook op te moeten draven... }> . En zij bij mij }> }> .

Wat zegt dat over mij, dat ik zo'n hekel aan ze heb. En me kennelijk niet wil of kan aanpassen.
Ik hou van mijn vriend en hij van mij, maar ik heb echt mega de balen van zijn vrienden en als ik verder met mijn vriend wil/ga/kan, vrees ik echt nooit van die lui af te komen...

En, nog erger, als hij dus met het zuip clubje (zuip-)activiteiten onderneemt, heb ik dus ook een k*lote avond. Wat niet reeel is, dat weet ik, maar toch.