Als je met 120 een ongeluk krijgt ben je dood, bij 130 ook.
Wordt de schade niet groter van, dood is dood
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Vjestagirl schreef:Behalve wanneer er geflitst wordt.Als iedereen zich aan de snelheid houdt is de doorstroming net zo goed als wanneer iedereen er 10km/h boven gaat zitten.
oomens schreef:Vjestagirl schreef:Behalve wanneer er geflitst wordt.Als iedereen zich aan de snelheid houdt is de doorstroming net zo goed als wanneer iedereen er 10km/h boven gaat zitten.
Wanneer iedereen zich aan de snelheid houdt, dan is de doorstroming ook bij flitsers constant.
Wanneer iedereen 10km/h te hard rijdt, dan remt iedereen ineens af voor die flitspaal, waardoor het verkeer daar opstropt.
kazary schreef:Als je met 120 een ongeluk krijgt ben je dood, bij 130 ook.
Wordt de schade niet groter van, dood is dood
Vjestagirl schreef:Daarbij HAAT ik het dat als ik me fatsoenlijk aan de snelheid houd (83 waar je 80 mag, 53 waar je 50 mag enz) dat er dan mensen ongeveer IN mijn bumper gaan rijden.


Muisbal schreef:Ik vind het wel sociaal als iemand dat doet. Voor de doorstroming rijdt men vaak wat sneller dan de toegestane snelheid, maar om nou een bekeuring te krijgen voor die betere doorstroming?


Uhhh, lang geleden dat ik dan ook een boete heb gehad!
van als ze 70 voor me rijden dus af en toe haal ik lekker in!oomens schreef:Behalve wanneer er geflitst wordt.
Wanneer iedereen zich aan de snelheid houdt, dan is de doorstroming ook bij flitsers constant.
Wanneer iedereen 10km/h te hard rijdt, dan remt iedereen ineens af voor die flitspaal, waardoor het verkeer daar opstropt.
Hermelijn schreef:Het gaat ook niet om de directe schade, maar om de mogelijke schade die je aan kan doen. En dan scheelt een paar kilometer te hard zeker bij hoge snelheden héél veel. Zoals al eerder gezegd, een auto is een moordwapen, en moet je ook als zodanig behandelen. Voorzichtig en zorgvuldig.
Maar dat punt is al eerder gemaakt en dus een beetje overbodig

Vjestagirl schreef:Ik vind dat als je het nodig vindt om te snel te rijden dat je dan ook de boete ervoor maar moet betalen. Het argument van de doorstroming is echte stierenpoep
kazary schreef:Andere weg gebruikers.
dat zou dan zijn met een frontale klap? Dus als de ander op mijn weg komt.
Als je dan met tweeën met 80 op elkaar klapt ishet ook wel over hoor.
Ik heb namelijk geen idee waar ik anders andere weg gebruikers tegenkom als ik te hard rij.
Zoals ik al vaak heb gezegd maar doe het nogmaals.
In een woonwijk rij ik niet te hard, over kruisingen rij ik niet te hard.
Ik ben niet iemand die nippertjes werk inhaalt.
Dus mag jij mij vertellen waar de andere weg gebruiker last van mij heeft als ik me eens niet aan de snelheid hou?
Jullie blijven maar hameren op gevaarlijk, maar zonder te kijken wat een ander doet, zien alleen maar het woordje te hard in beeld staan.

Pluttersput schreef:kazary schreef:Andere weg gebruikers.
dat zou dan zijn met een frontale klap? Dus als de ander op mijn weg komt.
Als je dan met tweeën met 80 op elkaar klapt ishet ook wel over hoor.
Ik heb namelijk geen idee waar ik anders andere weg gebruikers tegenkom als ik te hard rij.
Zoals ik al vaak heb gezegd maar doe het nogmaals.
In een woonwijk rij ik niet te hard, over kruisingen rij ik niet te hard.
Ik ben niet iemand die nippertjes werk inhaalt.
Dus mag jij mij vertellen waar de andere weg gebruiker last van mij heeft als ik me eens niet aan de snelheid hou?
Jullie blijven maar hameren op gevaarlijk, maar zonder te kijken wat een ander doet, zien alleen maar het woordje te hard in beeld staan.
Wel eens er aan gedacht dat als je op de snelweg rijd en je door je snelheid ineens op de rem moet, of de macht over het stuur verliest, of iets anders je dan een boel andere weggebruikers om je heen hebt? In je woonwijk waar jij als je 30 mag 50 rijd omdat het niet nodig lijkt te zijn, daar fietsen mensen, daar lopen mensen.. Ik kijk zeker naar wat jij doet, ik vind dat jij het recht hebt om je te verdedigen, of beter gezegd, jouw mening uit te leggen. Daarom lees ik ook wat jij schrijft. Mocht er dan iets zijn waarvan ik denk daar heeft ze een punt, zal ik dat ook eerlijk zeggen.
Mar_ schreef:Hier wordt net gedaan alsof je een enorme misdadiger bent als je al een paar km te hard rijdt.
minkie schreef:Idd kazary, zodra je zegt dat je houd van doorrijden krijg je gelijk een stempel met asociaal!
Huertecilla schreef:Mar_ schreef:Hier wordt net gedaan alsof je een enorme misdadiger bent als je al een paar km te hard rijdt.
Hier wordt net gedaan of maatschappelijk onacceptabel gedrag (te hard rijden) normaal is. Sterker nog, worden rustige rijders tot een gevaar op de weg bestempeld.
Nógmaals; je mag NIET sneller dan de grénswaarde en je hoéft zo snel helemaal niet te rijden.
Het risico van een auto neemt voor inzittenden en omgeving toe in relatie tot het kwadraat van de snelheid.
Kijk eens naar http://www.youtube.com/watch?v=JXeKSDpFjlg&feature=fvsr
Ík rij in een 4x4 van 2 ton met een supersterk chassis. Heb je liever dat ik een paar meter over heb met remmen of niet?
Dat ik 80 rij waar ik 100 mag of 110, slechts 10 km/u te hard? Het verschil is 30 km/u bij een onverhoopte klapper. Wat wil je?
Ík heb liever dat men mij een moraalridder noemt dan dat ik met alle voorrang van de wereld over een wat haastige moeder met twee kinderen op weg naar school in een Fiat Panda dender.
hc
?