Seinen jullie bij flitsers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:11

En bij diefstal heb je meteen en altijd schade. Direct.

Als je met 120 een ongeluk krijgt ben je dood, bij 130 ook.
Wordt de schade niet groter van, dood is dood :)

Hermelijn

Re: Seinen jullie bij flitsers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:13

Jij misschien, maar jij bent niet de enige op de weg ;)

Gelukkig hebben we wetten en worden mensen die die overtreden bestraft, ongeacht of men het er wel of niet mee eens is :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:18

Ik sein nooit voor dit soort dingen. Ik vind dat als je het nodig vindt om te snel te rijden dat je dan ook de boete ervoor maar moet betalen. Het argument van de doorstroming is echte stierenpoep, als iedereen zich aan de snelheid houdt is de doorstroming net zo goed als wanneer iedereen er 10km/h boven gaat zitten. Daarbij HAAT ik het dat als ik me fatsoenlijk aan de snelheid houd (83 waar je 80 mag, 53 waar je 50 mag enz) dat er dan mensen ongeveer IN mijn bumper gaan rijden. Dus ik gun het mensen ook echt dat ze een boete krijgen.

Potje breken, potje betalen. Wetje breken, boetetje betalen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:21

Vjestagirl schreef:
Als iedereen zich aan de snelheid houdt is de doorstroming net zo goed als wanneer iedereen er 10km/h boven gaat zitten.
Behalve wanneer er geflitst wordt.
Wanneer iedereen zich aan de snelheid houdt, dan is de doorstroming ook bij flitsers constant.
Wanneer iedereen 10km/h te hard rijdt, dan remt iedereen ineens af voor die flitspaal, waardoor het verkeer daar opstropt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:25

oomens schreef:
Vjestagirl schreef:
Als iedereen zich aan de snelheid houdt is de doorstroming net zo goed als wanneer iedereen er 10km/h boven gaat zitten.
Wanneer iedereen zich aan de snelheid houdt, dan is de doorstroming ook bij flitsers constant.
Wanneer iedereen 10km/h te hard rijdt, dan remt iedereen ineens af voor die flitspaal, waardoor het verkeer daar opstropt.

Inderdaad. Dus eigenlijk concluderen we nu dat boven de maximum snelheid rijden alleen maar slecht is voor de doorstroming. Nog een reden om je er gewoon aan te houden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 06:09

kazary schreef:
Als je met 120 een ongeluk krijgt ben je dood, bij 130 ook.
Wordt de schade niet groter van, dood is dood
:)

Dat is niet waar elke kilometer te hard rijden veroorzaakt meer brokken.

Vjestagirl schreef:
Daarbij HAAT ik het dat als ik me fatsoenlijk aan de snelheid houd (83 waar je 80 mag, 53 waar je 50 mag enz) dat er dan mensen ongeveer IN mijn bumper gaan rijden.

Nooit last van, ik rijdt wel door maar niet te hard, mss eens je kilometerteller laten nakijken of hij nog wel klopt?

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 06:27

Klopt chiqa, maar wat maakt het uit of je auto 1 meter in elkaar zit of 1 meter+ 1 cm
Dood is net zo dood.
Dat het verschil er zit van 30 in een woonwijk rijden of 50 rijden is wat anders.
Maar bij de hogere snelheden maakt het voor het uiteindelijk resultaat niets uit.

Heel soms heb je dat wel van die mensen die gewoon altijd kleven.
Kleven is dus iets wat ik echt niet kan waarderen, of iemand nu als een slak rijdt of niet, kleven doe je niet.
Ik kijk dan ook altijd even of ik toevallig zelf aan het tutteren ben, zo ja geef ik gas bij.
Zo niet rij ik zo door, maar haalt de persoon bij gelegenheid niet in en blijft plakken, kan ik best even mijn gas loslaten om daarna weer gewoon door te rijden, heel vaak is de hint dan toch begrepen of wordt er ingehaald.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 07:09

Volgens mij vergeet jij gewoon de andere weggebruikers. Ik blijf het verbazingwekkend vinden dat jij op je dood is dood blijft hameren. Goed, dat jij dat vind, prima. Maar hoe harder jij rijd, hoe meer schade je voor andere auto's oplevert. Die 10 centimeter extra kan voor een mede weggebruiker leven of dood betekenen..

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 07:13

Andere weg gebruikers.
dat zou dan zijn met een frontale klap? Dus als de ander op mijn weg komt.
Als je dan met tweeën met 80 op elkaar klapt ishet ook wel over hoor.
Ik heb namelijk geen idee waar ik anders andere weg gebruikers tegenkom als ik te hard rij.

Zoals ik al vaak heb gezegd maar doe het nogmaals.
In een woonwijk rij ik niet te hard, over kruisingen rij ik niet te hard.
Ik ben niet iemand die nippertjes werk inhaalt.
Dus mag jij mij vertellen waar de andere weg gebruiker last van mij heeft als ik me eens niet aan de snelheid hou?

Jullie blijven maar hameren op gevaarlijk, maar zonder te kijken wat een ander doet, zien alleen maar het woordje te hard in beeld staan.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 08:14

Ligt eraan waar ze flitsen. Soms staan ze echt op een onbenullige plaats (waar het van 80 naar 50 gaat, ik laat hem uitrollen en soms rijd je dan niet optijd 50 en daar gaan ze dan staan) dan sein ik wel. Vind het zelf ook wel zo prettig wanneer andere mensen dat doen. Hier gebeurd dat ook wel, maar vaak staat de politie op de domste plekken en zie je weer een auto op een rare plek geparkeerd. Negen van de tien keer zit er dan een agent in.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 08:20

Muisbal schreef:
Ik vind het wel sociaal als iemand dat doet. Voor de doorstroming rijdt men vaak wat sneller dan de toegestane snelheid, maar om nou een bekeuring te krijgen voor die betere doorstroming?

Dat heb ik nou nooit gesnapt. Waarom zou het beter doorstromen als iedereen 90 rijdt waar je 80 mag; als iedereen gewoon keurig 80 zou rijden waar je dat mag dan stroomt het toch net zo goed door? Je moet alleen geen 70 gaan rijden waar je 80 mag nee, maar verder vind ik dat maar raar...

Ik sein niet; wil je zo nodig te hard rijden dan moet je maar betalen als je gesnapt wordt ;)

Wist trouwens niet dat je er een boete voor kon krijgen, maar nu ga ik zeer zeker niet meer seinen :D

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 08:23

Beter doorstroming is er niet bij 90.
Maar het probleem is dat er mensen 80 op de teller, of zelfs langzamer dan dat gaan tutteren.
Dat belemmerd wel de doorstroming. Geeft daarmee ook geen veiligheid

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 08:37

Ik sein wel hoor als ik een camera zie staan....ik ga de staatskas niet spekken.....maar ik zie camera's nooit staan :P Uhhh, lang geleden dat ik dan ook een boete heb gehad!
Ik ben wel DE snelheidsduivel thuis......... }> }> }> }>
Tja sinds ik niet meer met mijn motor op straat rijd betrap ik mezelf er soms op dat ik met de auto wel eens te hard rijd.
Maar ik ben al 10 jaar ongeval vrij!
Ik haat mensen die 60 of 70 rijden waar je 80 mag.
Hier zit je in de grensstreek. In Belgie mag je maar 70, in Nederland 80. Wat krijg je dan met al die grensarbeiders, die gaan in Nederland ook 70 rijden!
Op een gegeven moment waren en echt zotten die kris-kras aan het inhalen waren, levensgevaarlijk! Nu hebben ze er een verboden in te halen weg van gemaakt, behalve dan voor de tractoren.
Maar ik word er echt schijt :( van als ze 70 voor me rijden dus af en toe haal ik lekker in!
Op de randweg van Eindhoven staat nu ook overal 80.....ik rijd 110 km/u........

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 09:48

oomens schreef:

Ik zie ook veel mensen die zich wel aan de max. snelheid houden maar bij een flitspaal ook langzamer rijden. Doe ik zelf ook, voor de zekerheid.

Gister mijn eerste bekeuring binnen gekregen. Ik reed 57 km/u. Dus een boete voor 4 km te hard! 19 euro....

@ zoezi, dat vind ik wel echt TE hard. 110 ipv 80

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:45

Hermelijn schreef:
Het gaat ook niet om de directe schade, maar om de mogelijke schade die je aan kan doen. En dan scheelt een paar kilometer te hard zeker bij hoge snelheden héél veel. Zoals al eerder gezegd, een auto is een moordwapen, en moet je ook als zodanig behandelen. Voorzichtig en zorgvuldig.

Maar dat punt is al eerder gemaakt en dus een beetje overbodig :D

En zelf rijd je altijd alleen te hard op de snelweg??
Dat klopt dan ook niet helemaal he :+
Van mij mag iedereen lekker zelf weten wat hij doet, zolang je maar geen anderen in gevaar brengt en dus bijv. met 80 door de bebouwde kom of met 160 al bumperklevend de snelweg over gaan.
Maar ik lig er echt niet wakker van als iemand 86 rijdt of 90 waar hij 80 mag en ik zal ook zeker seinen als ik een flitser zie.

Hier wordt net gedaan alsof je een enorme misdadiger bent als je al een paar km te hard rijdt. Kom op zeg :roll:

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:52

Vjestagirl schreef:
Ik vind dat als je het nodig vindt om te snel te rijden dat je dan ook de boete ervoor maar moet betalen. Het argument van de doorstroming is echte stierenpoep

Daar ben ik hert dus niet mee eens. Je kunt met eigen ogen zien dat èèn auto het hele verkeer kan ophouden. Kan dan wel stierenpoep zijn maar het is dus wel waar. Let maar eens op. Als iedereen op een normale weg (dus niet megadruk of helemaal leeg) gewoon een beetje doorrijdt stroomt het veel beter door dan iemand die bij 81 op de rem gaat omdat je maar 80 mag. Zo ontstaan er treintjes en irritaties en ik vraag me af of dat de verkeersveiligheid nou wel ten goede brengt.

Maar ja. Uiteindelijk zijn er idd regels en we kunnen het er nog zo mee oneens zijn, veranderen doet het niet. Plus het feit dat er wel echt max. snelheden moeten bestaan. Er zijn genoeg mensen die zonder max. snelheid netjes en veilig zouden blijven rijden, maar er zijn ook genoeg mensen (à la jochies van 18 met 2 weken hun rijbewijs en gepimpte auto's) die het heel onveilig op de weg zouden maken.

Dus ja, ik baal er wel van, maar het is wel nodig.
Maar toch zal ik seinen naar tegenliggers, ben ook altijd èrg blij als ze dat naar mij doen _/-\o_

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:53

kazary schreef:
Andere weg gebruikers.
Ik heb namelijk geen idee waar ik anders andere weg gebruikers tegenkom als ik te hard rij.

Dus mag jij mij vertellen waar de andere weg gebruiker last van mij heeft als ik me eens niet aan de snelheid hou?

Jullie blijven maar hameren op gevaarlijk, maar zonder te kijken wat een ander doet, zien alleen maar het woordje te hard in beeld staan.

Wel eens er aan gedacht dat als je op de snelweg rijd en je door je snelheid ineens op de rem moet, of de macht over het stuur verliest, of iets anders je dan een boel andere weggebruikers om je heen hebt? In je woonwijk waar jij als je 30 mag 50 rijd omdat het niet nodig lijkt te zijn, daar fietsen mensen, daar lopen mensen.. Ik kijk zeker naar wat jij doet, ik vind dat jij het recht hebt om je te verdedigen, of beter gezegd, jouw mening uit te leggen. Daarom lees ik ook wat jij schrijft. Mocht er dan iets zijn waarvan ik denk daar heeft ze een punt, zal ik dat ook eerlijk zeggen.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:53

Hier wordt gedaan als iemand zegt ik rij te hard, dat je dan met 220 over de weg vliegt overal. Dat iemand altijd gehaast is en ook zeker bumperkleeft.
En laat ik zeggen dat voor mij die dingen niet gelden. En ik weet voor veel andere ook niet.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:56

Idd kazary, zodra je zegt dat je houd van doorrijden krijg je gelijk een stempel met asociaal!

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:58

Pluttersput schreef:
kazary schreef:
Andere weg gebruikers.

Wel eens er aan gedacht dat als je op de snelweg rijd en je door je snelheid ineens op de rem moet, of de macht over het stuur verliest, of iets anders je dan een boel andere weggebruikers om je heen hebt? In je woonwijk waar jij als je 30 mag 50 rijd omdat het niet nodig lijkt te zijn, daar fietsen mensen, daar lopen mensen.. Ik kijk zeker naar wat jij doet, ik vind dat jij het recht hebt om je te verdedigen, of beter gezegd, jouw mening uit te leggen. Daarom lees ik ook wat jij schrijft. Mocht er dan iets zijn waarvan ik denk daar heeft ze een punt, zal ik dat ook eerlijk zeggen.

Ik rij geen 50 in een woonwijk waar mensen op straat fietsen, kinderen op straat spelen of ineens uit een paadje of weggetje kunnen komen of achter geparkerde auto's of wat ook.
Dus waar jij dat vandaan haalt?

Waarom zou ik de macht over het stuur verliezen als ik 130 rij op de snelweg?
Gisteren moest ik nog op de rem, ik reed braaf 120, maar iemand vond het nodig in te gaan halen net voor mijn neus, met maarliefst 87 km op de navigatie.
Maar als ik 130 had gereden had ik het remmen ook kunnen halen hoor.
Al laat ik dan toch wel vinden dat die persoon de gevaarlijke was. Achter mij zat niemand, dan wacht je met inhalen tot de linkerbaan vrij is.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:01

Mar_ schreef:
Hier wordt net gedaan alsof je een enorme misdadiger bent als je al een paar km te hard rijdt.

Hier wordt net gedaan of maatschappelijk onacceptabel gedrag (te hard rijden) normaal is. Sterker nog, worden rustige rijders tot een gevaar op de weg bestempeld.

Nógmaals; je mag NIET sneller dan de grénswaarde en je hoéft zo snel helemaal niet te rijden.
Het risico van een auto neemt voor inzittenden en omgeving toe in relatie tot het kwadraat van de snelheid.

Kijk eens naar http://www.youtube.com/watch?v=JXeKSDpFjlg&feature=fvsr

Ík rij in een 4x4 van 2 ton met een supersterk chassis. Heb je liever dat ik een paar meter over heb met remmen of niet?
Dat ik 80 rij waar ik 100 mag of 110, slechts 10 km/u te hard? Het verschil is 30 km/u bij een onverhoopte klapper. Wat wil je?
Ík heb liever dat men mij een moraalridder noemt dan dat ik met alle voorrang van de wereld over een wat haastige moeder met twee kinderen op weg naar school in een Fiat Panda dender.

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:05

minkie schreef:
Idd kazary, zodra je zegt dat je houd van doorrijden krijg je gelijk een stempel met asociaal!

Dat ís het meestal ook :)*

Geen rekening houden met het feit dat het risico voor jouw omgeving in relatie met het kwadraat van jouw snelheid toeneemt. Dat is niet sociaal, niet-sociaal = a-sociaal :)*

hc

Rinoa

* dubbelpost
Laatst bijgewerkt door Rinoa op 24-04-09 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Rinoa

Huertecilla schreef:
Mar_ schreef:
Hier wordt net gedaan alsof je een enorme misdadiger bent als je al een paar km te hard rijdt.

Hier wordt net gedaan of maatschappelijk onacceptabel gedrag (te hard rijden) normaal is. Sterker nog, worden rustige rijders tot een gevaar op de weg bestempeld.

Nógmaals; je mag NIET sneller dan de grénswaarde en je hoéft zo snel helemaal niet te rijden.
Het risico van een auto neemt voor inzittenden en omgeving toe in relatie tot het kwadraat van de snelheid.

Kijk eens naar http://www.youtube.com/watch?v=JXeKSDpFjlg&feature=fvsr

Ík rij in een 4x4 van 2 ton met een supersterk chassis. Heb je liever dat ik een paar meter over heb met remmen of niet?
Dat ik 80 rij waar ik 100 mag of 110, slechts 10 km/u te hard? Het verschil is 30 km/u bij een onverhoopte klapper. Wat wil je?
Ík heb liever dat men mij een moraalridder noemt dan dat ik met alle voorrang van de wereld over een wat haastige moeder met twee kinderen op weg naar school in een Fiat Panda dender.

hc

En wie zegt dat ik dat doe dan :+ ?

Ook weer zo'n vooroordeel... Net alsof mensen die iets te hard rijden de voorrangsregels niet kennen en niet opletten. En ten tweede; ik rijd binnen d ebebouwde kom nooit te hard, maar op de snelweg wil het wel een gebeuren dat ik harder ga ja. En buiten de bebouwde kom.

Blijf het overdreven vinden dat je als enorme crimineel wordt gezien als je een paar km te hard rijdt, kan er niks aan doen.
Er zijn wel ergere dingen op de wereld dan mensen die 3 km te hard rijden in hun auto.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:13

Persoonlijk vind ík goede doorstroming van het verkeer préttig als ik een autorit maak.
Persoonlik vind ík het nog onvergelijkbaar veel belangrijker dat er geen ongeluk gebeurt als ik een autorit maak.
Persoonlijk vind ík een dodelijk ongeval het ergste wat er kan gebeuren als ik een autorit maak.

Maximum snelheid: minder mág, meer niet.

http://www.youtube.com/watch?v=CSEl2ueC ... re=related

hc