Rijlessen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 13:53

Charaz schreef:
Zou ik niet doen dan leer je de belangrijke basis wss. met fouten aan.

Nee, ben ik het niet mee eens. Ik heb ook vantevoren veel ge-oefend, en het is dan echt heel fijn dat je al weet hoe je moet schakelen enzovoort. Bovendien als je vantevoren oefent neem ik niet aan dat je al de 'grote' weg op gaat ;)

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 14:08

Ow ik heb vroeger toen ik ook nog geen rijbewijs had gewoon wezen rijden met auto van mn lief :D Tsja hij zij zo toen ineens van zo lief nu gaan we ruilen, we waren wel gestopt op een indusstrie-terrein, daar wat rondjes gereden en toen hup de weg op kwamen zelfs een politieauto toen een keer tegen en wat denk je ze hielden me echt niet aan dachten waarschijnlijk dat ik mn rijbewijs had ect :D

Ben van mezelf ook heel rustig en cool dus sja en misschien had ik mn gezicht toen mee :D

En nu nu scheur ik overal op en af :D haha nee hoor grapje maar als ik de kans krijg dan wil ik dat pedaaltje rechts onder mn voeten wel eens goed flink in trappen, vooral als ik in de TT zit :D ... En als ik wat vertraagd ben dan rijd ik over het algemeen ook veul harder dan mag :o (ach ja maar daar heb je de bekeuringen voor he als je te hard rijd en geflitst word, heb er nu al zo ongeveer 4 in een maand :o ), heb mezelf nu ff ingepraat dat ik toch maar ff rustig houd op de weg hihi, maar die laatste bekeuring was met aanhanger mocht natuurlijk maar 80 maar ja dat is zo´n slakke tempo dat ik dus 115 reed :o

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 14:14

Whooww, wat ben jij stoer zeg _Possie_. :roll:

Ik heb nu 3 lessen gehad en het gaat me best goed af tot nu toe. Valt me iig erg mee. :D

Heb zaterdag hele dag theoriedag en maandag om half 2 examen. :=

_Tara_

Re: Rijlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 14:19

22 april ben ik jarig en voor m'n verjaardag krijg ik dan m'n rijlessen :D Hopelijk dat 't dan ook eindelijk gebeurd want dit is m'n 20e verjaardag en voor m'n 18e zou ik eigenlijk ook al rijlessen krijgen maar dat is nooit door gegaan :=

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:40

_Madelon schreef:

Nou stoer wil ik het niet noemen vond het wel verrekte handig om toen voordat ik voor het eggie ging er al voldoende vanaf wist ect..

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:45

Ik mag zo weer lessen :)

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:03

Liex schreef:
Charaz schreef:
Zou ik niet doen dan leer je de belangrijke basis wss. met fouten aan.

Nee, ben ik het niet mee eens. Ik heb ook vantevoren veel ge-oefend, en het is dan echt heel fijn dat je al weet hoe je moet schakelen enzovoort. Bovendien als je vantevoren oefent neem ik niet aan dat je al de 'grote' weg op gaat ;)

precies :D

Als je de kleine dingetjes eerst maar door hebt, idd schakelen enz.... dat lijkt me nog het moeilijkste :o
dan ben je dadelijk alleen daar al een paar lessen aan kwijt, dat vind ik ook zonde, terwijl ik dat zelf ook had kunnen oefenen :)

mijn broer reed ook al veel in auto voor hij 18 werd (opa had autogarage, dus hij mocht de autos heen en weer rijden op het erf..)
nouja die is dus ook geslaagd met 8 lessen :=

niet dat ik dat ook verwacht, dat is wel erg snel en ik heb nog nooit gereden (alleen op schoot bij iemand, sturen maar verder niks :Y)) maar t scheelt altijd iets als je bepaalde dingetjes al even door hebt :)

kan me alleen nog niet echt voorstellen... mijzelf in een auto :o :=

priamos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:00

ik heb ook van te voren geoefend en dat heeft mij echt wel paar lessen gescheeld.

het schakelen heb ik toen ook van te voren geleerd maar diesel rijd anders dan benzine

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 18:23

Nativa schreef:
joke20 schreef:
Proef les ging goed. Hij was verbaast dat ik al wat inzicht had in het verkeer en dat ik al wat wist.

Had ik in het begin ook, vroeg hij of ik wist waar de invoegstrook bij de snelweg was. Toen ik wist wat het antwoord was was hij helemaal verbaasd. Wel maar van dat soort dingen, dat ik echt denk die is ook niet veel gewend :+

Ga deze week maar regelen dat ik kan gaan lessen :)

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 18:43

Ik heb donderdag weer les :)

Ook ik had al rij-ervaring voor ik m'n eerste les kreeg. Als klein kereltje mocht ik altijd al bij m'n stiefpa op schoot zitten en sturen, later kwam het schakelen en gas geven erbij, en nog later reed ik stukken alleen met stiefpa ernaast (woonde in the middle of nowhere). Ook wel met aanhanger op het erf enzo (woonde op een woonboerderij).
Daar komt bij dat mijn vader een autobedrijf heeft.

Gister met vriendlief naar Duitsland geweest in de BMW Z3 om een auto te bekijken en kopen, later op de terugweg stopten we daar ergens op een (heel eng) recreatielandje waar vieze mannetjes kwamen bleek later..maar daar gingen we even wat drinken en sigaretje roken, en toen kwam het er in ons gesprekje op neer dat ik wel even mocht rijden op dat grasveld. Zegt ie 'gas geven en stuur om, is lache'..Nouja schijtluis als ik ben deed ik dat heel voorzichtig, maar die bmw trekt heel snel op dus voordat ik het wist spinde ik daar rond op het veldje en had ik de smaak aardig te pakken :D Haha was wel even leuk, maar zou het nooit uit mezelf doen.. :oo

Tsjah, geld dan ook voor mij 'goh wat stoer?'..Beetje ouwh.oeren moet kunnen toch?? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 20:19

Ik ga volgende week donderdag weer, instructeur heeft begin van de week een aantal examens, dus ik moet een paar dagen later rijden :\ nouja even een break doet wel vaak goed :j

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:15

Theorieboeken leen ik gewoon van mijn instructeur, gratis. En hij had het erover dat als ik het moeilijk vond wel een avond of 2 bij hem thuis uitleg kon krijgen. Maar dat hoef ik niet zo nodig. :+ Zie me d'r al zitten...

Ik kijk uit naar m'n les vrijdag. Hopelijk gaat het net zo goed/beter als afgelopen zaterdag.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:27

haha nee dat lijkt me ook niks paula :o
ik leer zelf wel denk ik :P

mijn moeder had het over een actie bij een rijschool hier, als je je nu aanmeld, krijg je de theorieboeken gratis... hmmm maar eventjes kijken dus :D

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:28

Ik kijk ook wel weer uit naar donderdag. :) Ging vorige week niet super maar heb er toch wel weer zin in. :D

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:43

whaha nou ik heb net voor het eerst in een auto gereden...
klein stukje... even de straat en hofje in, en dan achteruit inpakeren.... ja leuk zo'n broer >;) :+

ging wel aardig, was gelukkig een automaat..... :P schakel moet ik nog niet aan denken _O-

en nee geen ongelukken veroorzaakt :Y)

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 12:41

_Madelon schreef:

Ik heb nu 3 lessen gehad en het gaat me best goed af tot nu toe. Valt me iig erg mee. :D

Heb zaterdag hele dag theoriedag en maandag om half 2 examen. :=

waar les jij?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 14:41

Theorie vond ik echt appeltje eitje.. geslaagd met 2 vingers in mijn neus, 2 fout..
Maar voor het echte afrijden ben ik wel nerveus.. Al hoewel ik pas eind mei/begin juni moet..

Hebben jullie ook zo'n dip gehad dat jullie de rijlessen niet meer leuk vinden, maar gewoon saai? Voor mijn gevoel kan ik alles redelijk, moet nog wel veel leren hoor maar veel gaat ook vanzelf, en dan heb ik soms lessen dat ik thuis kom van sja.. Ik weet niet ik vind het een beetje saai geworden.. hebben jullie dat wel eens?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 14:43

Nessah schreef:
Theorie vond ik echt appeltje eitje.. geslaagd met 2 vingers in mijn neus, 2 fout..
Maar voor het echte afrijden ben ik wel nerveus.. Al hoewel ik pas eind mei/begin juni moet..

Hebben jullie ook zo'n dip gehad dat jullie de rijlessen niet meer leuk vinden, maar gewoon saai? Voor mijn gevoel kan ik alles redelijk, moet nog wel veel leren hoor maar veel gaat ook vanzelf, en dan heb ik soms lessen dat ik thuis kom van sja.. Ik weet niet ik vind het een beetje saai geworden.. hebben jullie dat wel eens?

Ja, daar heb ik op het moment ook last van... En het feit dat ik al drie instructeurs heb versleten werkt ook niet echt mee. De ene die wou een maand geleden mijn TTT al aanvragen, dat hebben ze dus pas net gedaan. Ik mag de 22ste daarvoor op. Maar het had dus al eerder gekund en ik ben ook totaal niet blij met hoe alles "geregeld" word bij mijn rijschool...

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 15:46

Bij mij is daarentegen alles wel goed geregeld. Heb ook niet zoiets dat ik het niet leuk meer vind.
Vanmiddag had ik een andere instructeur (ex-examinator) omdat mijn eigen instructeur onverhoopt weg moest. Echt heel leerzaam :j

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 15:52

@liex. Was dau toevalig maarten. Die andere instructeur.

Hidalgo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 15:58

Van te voren een beetje oefenen scheelt wel! Ik heb mn examen gehaald na 15 rijlessen, nou heb/had ik het voordeel met een vriend als rij-docent, die me dag en nacht dingen kon uitleggen!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 17:27

Ik heb vandaag allemaal verhalen gehoord over instructeurs die je knie aanraakten en je hand vastpakten bij het sturen tot het maken van opmerkingen bij het jas uittrekken; 'Kleed maar verder uit hoor'. Meiden die dat vertelden zeiden; 'Dat doen al die mannelijke instructeurs hoor, heel normaal'. Nou ik zat echt met klapperende oren. Als mijn instructeur een hand op m'n knie zou leggen zou die knie bij de 2e keer met een flinke vaart in z'n kruis zitten. Ik vind dat echt niet normaal hoor. := Ben ineens nog veel blijer met m'n instructeur. Degelijke man. Of ben ik nou zou preuts. :=

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 17:32

whaha zulke verhalen hoor je idd erg veel :+

heb zelf nog geen idee :=
maar die instructeurs zijn toch vrijwel allemaal mannen? althans ik hoor/zie weinig over vrouwlijke instructeurs :+

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 17:34

Hier in de buurt zitten wel redelijk wat vrouwen. :j 60-75% man denk ik.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 17:58

Ik ga vanavond bellen om lessen te nemen of kan je beter overdag doen?