mijn vriend steelt geld van mij??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:59

Alexx schreef:
Juul schreef:
Wáárom heb je hem je pinpas + pincode gegeven?! Sorry hoor, maar dat moet je nooit aan iemand anders geven, ook niet aan je vriend, zelfs niet aan je bloedeigen kinderen. Niemand kun je vertrouwen als het daarom gaat. Iemand zal maar een gokverslaving hebben waar je niks van weet.

Dit gezegd te hebben, ik zou meteen naar de politie stappen als hij niet met een goede reden komt.

ik ga er juist altijd in eerste instantie dat ik iemand wel vertrouw. Ik weet vanaf jongst afaan al de pincode van beide ouders. En die van mijn vriend weet ik ook en hij die van mij. We hertrouwen elkaar blindelings, en als hij mijn geld zou jatten zou ik me idd zorgen maken of hij een verslaving heeft dan over het geld.

Ik wil geen bom op bokt gooien, maar ik ben al bijna 5 jaar getrouwd en dus al bijna 9 jaar bij mijn wederhelft, maar hij weet geen van mijn pincodes en hij gaat ze ook echt niet krijgen. Het is voor mij gewoon principe dat alleen ik mijn pincodes weet. Dat heeft niets te maken met geen vertrouwen, maar voor mij is een pincode van mij en niemand anders. En een ander krijgt em dus ook gewoon niet. Ook mijn inlogcodes voor mail ed weet hij niet en krijgt hij ook niet. En dan kan iedereen wel zeggen dan is er iets goed mis, nee dus.

@TS meis super dat je gelijk naar de politie bent gegaan. Dat kan ik alleen maar toejuigen. Dit zijn geen zaakjes om maar even op eigen voet op te lossen. En nee, alweer, ik ben niet slecht van vertrouwen of heb weet ik wat meegemaakt in mijn verleden. Ik ben erg nuchter en heb als Stadswacht gewerkt. Ik heb dus het politieburo en alles eromheen van heel dichtbij meegemaakt en dus ook allerlei ellende die mensen elkaar aandoen om wat voor reden dan ook.
Ik zou wel alsnog je ouders inlichten over wat er gebeurdt is, en mss nog te gebeuren staat. Je kan de steun van je ouders denk ik nu wel goed gebruiken.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:00

K ben benieuwd of de ts al weer contact heeft gehad met haar vriend, hoop dat alles goed gaat

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:01

he meid wat een vervelende situatie, ik vind dat je goed gehandeld heb, ook mij is geleerd nooit geld uitlenen etc, al is het je allerbeste vriendin/vriend/partner etc. echt niemand heeft toegang tot mn pas, zelfs me moeder niet, maar ik begrijp je ook wel, na 3 jaar denk je iemand te kunnen vertrouwen, ik denk ook dat het beter is na het geld het contact te verbreken, kan je ooit nog met zo iemand leven????

ik hoop dat je er tegelijk ook van leert :j
hoop dat het opgelost kan worden en vind het goed van de aangifte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:02

ik hoop eigenlijk juist niet dat de TS contact heeft gehad met haar vriend, misschien is het wel een agressief ventje die woedend op haar is omdat ze aangifte heeft gedaan....

Iris82

Re: mijn vriend steelt geld van mij??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:03

Das wel heel erg speculeren breezy.

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 23:04

ben net thuis van het werk; onderweg op de fiets heb ik hem gebeld; en kreeg toen als reactie; ik kan nu niet praten ben op de zaak; nou oke goed, dan later nog eens proberen, heeft niks meer van zich laten horen tot nu toe, hij wil zelf geen aangifte doen wegens afpersing, en kan mij dan ook niet vertellen om hoeveel geld het gaat, op wat voor manier die '' afpersers'' contact maken en bij de vraag of ie het moest brengen of dat ze t komen halen antwoorde hij schrreuwend dat hij het allemaal niet wist en ik er nu meteen over op moest houden met mn gezeik...
pardon? het is voor mij een dood normale zaak om, door te vragen als er zoveel geld is verdwenen en er naar eigen zeggen van hemzelf al ruim 6000 euro in is gepompt; hij zelf wil er niet mee naar de politie omdat t ''nergens op slaat''

monica08

Re: mijn vriend steelt geld van mij??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:05

Hoe reageerde hij op het feit dat jij naar de politie bent gestapt?

Eponastable

breezy302 schreef:
ik hoop eigenlijk juist niet dat de TS contact heeft gehad met haar vriend, misschien is het wel een agressief ventje die woedend op haar is omdat ze aangifte heeft gedaan....

Blij zal hij er niet van worden... ik ben benieuwd wanneer ze zal reageren... het duurt zo lang...

verootjoo

breezy302 schreef:

En misschien is hij dat wel niet ;) Wij kennen die persoon niet, en hebben alleen enkele telefoongesprekjes van hem. Ok, die zijn niet helemaal normaal, maar geven ook niet echt een reëel beeld ;) Vind niet dat je daarover kan oordelen.

Ik hoop dat het goedkomt. Ben wel heel benieuwd wat zijn beweegredenen zijn...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:06

Iris82 schreef:
Das wel heel erg speculeren breezy.

Mee eens, is een beetje kort door de bocht om dat zo te stellen. Wellicht heeft de TS een goed gesprek gehad met haar vriend en horen we morgen wel van haar hpe het gelopen is.
Voor de TS hoop ik dat alles weer een beetje goed gaat komen en ze haar geld of iig een deel ervan terug kan krijgen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:07

Gossie het wordt wel steeds bizarder.

Nog 1 keer; misschien heb ik het gemist hoor, maar hebben jullie ooit ruzie gehad, of heb je ooit dingen gemerkt aan hem die je niet kon plaatsen?

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:07

Ik krijg er wel steeds een raarder gevoel bij zeg. :oo

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:09

Kady_ schreef:
ben net thuis van het werk; onderweg op de fiets heb ik hem gebeld; en kreeg toen als reactie; ik kan nu niet praten ben op de zaak; nou oke goed, dan later nog eens proberen, heeft niks meer van zich laten horen tot nu toe, hij wil zelf geen aangifte doen wegens afpersing, en kan mij dan ook niet vertellen om hoeveel geld het gaat, op wat voor manier die '' afpersers'' contact maken en bij de vraag of ie het moest brengen of dat ze t komen halen antwoorde hij schrreuwend dat hij het allemaal niet wist en ik er nu meteen over op moest houden met mn gezeik...
pardon? het is voor mij een dood normale zaak om, door te vragen als er zoveel geld is verdwenen en er naar eigen zeggen van hemzelf al ruim 6000 euro in is gepompt; hij zelf wil er niet mee naar de politie omdat t ''nergens op slaat''

Jeetje volgens mij zit hij idd ergens mij
Vind et maar vaag allemaal,
Ben benieuwd wat hier uit komt

succes er mee iig en rustig aan he

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 23:10

even voor de duidelijkheid; mijn vriend is absoluut geen agressieve jongen, hij is heel snel boos en tiert dan enorm, dingen kapot slaan, met spullen gooien, schreeuwen; maar hij zou mij echt NOOIt iets aan doen! en geloof mij ik doe deze aangifte echt niet om hem een oor aan te naaien, de politie heeft er melding van gemaakt omdat ik gewoon weet dat ik anders mijn geld niet terug krijg

voor de mensen die zeggen dat er meer aan de hand moet zijn en mijn verhaal niet geloven
mijn vriend heeft ook zeker geen perfect verleden, is ook aan de drugs geweest ect. maar is hier met hulp helemaal vanaf gekomen ( dit word ook gecontroleerd dmv plas&haar op verzoek van ouders) maar dit wil ik terzijde laten omdat t naar mijn gevoel niks mer deze kwestie te maken heeft ik heb hier in de afgelopen 3 jaar teveel problemen mee gehad maar we zijn er altijd samen uitgekomen! tot nu

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:12

en je weet definitely zeker dat ie clean is?

Misschien een banketstaaf vraag, maar het zou een hoop verklaren. Ik hoop iig dat je het toch wel met de meeste bokkers hier eens bent dat het toch een enigszins bizar verhaal is, en dat je vriend waarschijnlijk best een groot probleem heeft als hij je na 3 jaar zoiets flikt... Tenminste; als je geld steelt van iemand die je zo na staat, ben je imo al best ver heen; zo niet wanhopig. Het lijkt alsof er veel meer achter zit.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 26-02-09 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezel1

Als ik zo de laatste reactie van je vriend lees schieten mij 2 dingen te binnen:
ófwel het is zó erg dat hij écht voor zijn leven vreest
ófwel er is geen klap van waar en hij weet nu niet meer hoe hij zich eruit moet praten...

Lante

Die vent snel dumpen. Mijn ex stal ook van mij en dat is nooit gestopt. Kun je wel zeggen "je moet je pincode altijd voor jezelf houden". Ik vind dat je elkaar moet kunnen vertrouwen, mijn huidige vriend weet mijn pincode ook en zal daar naar ik hoop nooit misbruik van maken, want dan is het per direct afgelopen met de relatie.
Zo iemand moet je zo snel mogelijk lozen, want straks laat hij jou eens een keer achter met enorme schulden en dan zit je met de gebakken peren, want kom daar maar weer eens uit. Bovendien, hij steelt van jou... Van wie nog meer?? Mijn ex dus o.a. van zijn werkgever bleek net nadat ik een einde aan de relatie had gemaakt... Hij had ook van die verhaaltjes waar ik elke keer intrapte, maar naderhand klopte er nooit wat van.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:13

Als ik jou was zou ik gewoon alle opties nog open laten.
Feit is dat hij geld nodig heeft, en feit is dat ie zich gruwelijk betrapt voelt door jou en feit is dat het m heel erg hoog zit.

Met een beetje geluk wil ie wel met de politie praten als het echt afpersing is, al kan het zijn dat ie dan ook bedreigd wordt als ie zich voorbij kletst of geen geld geeft. Als het wat anders is (drugs, gokken) zal ie zich daar waarschijnlijk grandioos uit proberen te banketstaaf. En dan kun je heel weinig...

Maar denk niet dat ik je niet geloof hoor. Ik geloof jou 100%.
Ik probeer alleen niet te vlug te oordelen.

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 23:16

ik weet gewoon niet wat ik moet geloven; over het verhaal van afpersen, hij kan mij er niks over vertellen echt niks alleen dat hij afgeperst word, geen enkel antwoord heeft hij

hij zegt dat ik voor het geld maar naar zn ouders moet gaan

ik weet idd ook 100% zeker dat hij clean is, hij ziet er veel beter uit, is niet meer zo snel opgefokt en verzorgt zichzelf ook beter ( niet dat t een hele grote junk was maar toch ) dit kan ook bevestigd worden!

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:16

Meis, ik hoop voor je dat de waarheid boven tafel komt, dat jij je geld terug krijgt en dat jij en je vriend dit op een normale manier uit kunnen praten!

Sterkte :(:)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:17

Kady_ schreef:

Ik geloof hem niet, vind dit de reactie van een leugenaar. Volgens mij zit er iets anders achter.
Veel sterkte ermee.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:19

maar zou het niet een andere verslaving kunnen zijn. Blijkbaar is hij verslavingsgevoelig anders zou hij nooit aan de drugs hebben gezeten.
anders zou het echt afpersing kunnen zijn, en als hij echt zo bedreigd wordt kan ik me best voorstellen dat hij zo reageert.

Ik kan er gewoon met mijn hoofd niet bij dat iemand 'voor niks' geld steelt van iemand waar hij van houdt! Imo móet er gewoon iets aan de hand zijn.

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:20

Jeemig wat een heftig verhaal. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zijn verhaaltje niet geloof.

Ik wens je iig heel veel sterkte met dit gedoe.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:21

Urielle schreef:
Kady_ schreef:

Ik geloof hem niet, vind dit de reactie van een leugenaar. Volgens mij zit er iets anders achter.
Veel sterkte ermee.

Ik juist niet... Een leugenaar raakt niet zo in paniek als er op de man af naar wordt gevraagd, maar komt gewoon met de ene na de andere leugen aan zetten. Plus dat ik me echt afvraag waaróm hij dat geld steelt :? Daar moet toch serieus een reden voor zijn...

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:21

allereerst vind ik het klasse dat je gelijk je rekening hebt geblokkert, ook al is diegene die de pas bij zich draaid je vriend.
En dat je bij de politie bent geweest en er een melding van hebt laten maken, echt klasse !

als ik dit lees, heb ik het gevoel dat hij diep in de problemen zit.
het kan natuurlijk van alles zijn, drugs, gokken, schulden en misschien wel popy jopy zijn tegen over zijn vrienden dat hij meerdere bankpasjes heeft en het geld op zn rug groeit en dus alles kan permiteren.

ik hoop dat het uiteindelijk goed komt met jullie beiden, en dat het probleem zo snel mogelijk wordt opgelost.

ik wens je succes