Nou hier nog een berichtje van de beruchte TS zo ongeveer

Er worden nou een hoop dingen over mij rondgezaaid die niet waar zijn.
Op mijn school wordt wel degelijk de evolutie behandeld, en uitgebreid ook. En als ik niet in de evolutie theorie geloof kan ik niet op het VWO zitten? Oftewel iedereen die christelijk is en in het scheppingsverhaal gelooft is dom? Tja, dat zijn jullie conclusies, niet de mijne.
Verder wil ik even heel duidelijk maken dat ik homofiele mensen niet minderwaardig vind. Stel mijn broer blijkt nu opeens homo te zijn. Dan zou ik echt niet minder van hem houden dan ik deed toen hij hetero was. Ik gun homofiele mensen ook een prettig en fijn leven met gelijke kansen op slagen.
Jullie kunnen wel zeggen dat ik niet mag oordelen over mensen, maar ik heb nergens gezegd dat homo's naar de hel oid gaan en ik niet? Of dat homofiele mensen zondaars/slechte mensen zijn. Oordelen is niet aan mij, en dat zal ik dus ook niet doen.
Verder vinden jullie mij onrespectvol, maar de meeste van jullie zijn net zo bezig. Dan kan je zeggen, wie de bal gooit krijgt 'm terug. Prima, maar bedenk wel dat je dan zelf net zo 'fout' bezig bent.
Het scheppingsverhaal moet je ook niet letterlijk lezen. Is er iemand van jullie die de bijbel er bij heeft gepakt? Die heeft gelezen dat een dag als 1000 jaar was. Dat zou betekenen dat de schepping in 6000 jaar is gebeurd ipv 6 dagen.
En ja, misschien zijn er voor de evolutie meer bewijzen. Maar ook daar zitten fouten in, misschien minder dan bij het scheppingsverhaal. Maar waar je in gelooft is een persoonlijke keuze. Mensen die in de evolutie willen geloven moeten dat ook vooral doen, ik snap het wel als je liever voor de bewijzen wilt gaan. Alleen mijn gevoel gaat daar niet naar uit.
Verder wil ik ook even uit de wereld helpen dat ik gebrain washed zou zijn? Ik ben dan nog maar 15 en mijn hersens zijn nog niet volgroeid, maar dat betekend wel dat ik een klein beetje zelf kan denken. Ik ben geen peuter meer die alles voorgekauwd hoeft te hebben. Medelijden met mij dat ik dus een slechte opvoeding heb gehad heb ik niet nodig. Ik heb een fijn gezin en niemand dringt mij deze mening op. Als ik niet naar de kerk wil hoef ik niet, en als ik in de evolutie wil geloven ben ik daar geheel vrij in zonder uitgebannen te worden uit de familie.
Bekrompen? Neehoor, je kan bij mij met een hoop rare verhalen aankomen. Maar ik heb nou ook eenmaal mijn normen en waarden zoals iedereen heeft. Dat ze anders zijn dan die van jullie betekent niet meteen dat ik bekrompen ben.
God alleen voor de slechte periodes? Misschien bij sommige van jullie, maar voor mij niet. Ook dat is voor iedereen persoonlijk en kan ik niet over oordelen. De band die iemand met God wel of niet heeft kan ik niet zien.
Trouwens voor de gene die het willen weten: ik draag geen rokken, geen hoedjes en mag mijn haar afknippen als ik wil. Ik ga naar een baptisten gemeente waar niemand een rok hoeft te dragen en waar gewoon wordt gezongen (dus ook op halve noten).