Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
faye schreef:Geloof is iets heel persoonlijks, hou dat ook lekker bij jezelf.
Niet begrijpen, wel begrip zegmaar. Heino schreef:faye schreef:Geloof is iets heel persoonlijks, hou dat ook lekker bij jezelf.
Maar dat vind jíj... Kijk, dat je een geloof niet snapt ok, maar respecteer het gewoon dat zij zo denken (niet specifiek op jou gericht hoor!). Er zijn zat dingen in diverse geloven die ik niet snap, zoals geen bloeddonatie willen/geven. Maar ik laat die mensen wel in hun waarde, en probeer te realiseren dat dat voor die mensen de waarheid is. Je hoeft niet alles te begrijpenNiet begrijpen, wel begrip zegmaar.
Vooroordelen zijn overal!
Sorry, daar geloof ik in. Vond ze prima en is keurig weggegaan.
) Maar ik denk dat ik op dat moment zelf pas bedenk wat ik doe, iig heel boos worden denk ik! __Nathalie__ schreef:Ze gaan niet langs de deuren om hun geloof luid te willen verkondingen of aan te dringen.
Ze gaan langs de deuren om mensen die het willen een boekje/blad/ folder what ever achter te laten want er zijn dus wel heeeeeeeeeeeeel veel mensen daarin geinteresseerd.
de deur gewezen, ik kreeg daarna nog een kaart in de bus dat ze hoopte dat ik door hen geen overlast zou hebben gekregen met mijn stiefvader, daarna nooit mneer gezien, pfff toch wel fijn hoor zo'n stiefvader
.
__Nathalie__ schreef:jehovahs getuigen komen "het licht" niet brengen dus ik vraag me af hoe je daar bij komt?
het gaat er helemaal niet om dat ze geloof willen verkondigen dat zij ik net ook al dan moet je even beter lezen.
Ze gaan er mee rond om mensen die daar intresse in hebben dat af te geven.
En dus niet om jou hun geloof op te dringen.
tuurlijk zijn er mensen die zelf wel contact zoeken.
maar er zijn ook heel veel mensen die dat niet doen en het juist fijn vinden dat ze langs komen.
en zo doe je bij iedereen wel iets goeds en iets niet goed.
maar om ze dan gelijk allemaal maar zo onrespectloos te behandelen?
ik hoef toch ook niks van de gewone kerk daar komen ze ook om de haveklap voor langs en krijg ik post van in de deur moet ik dan ook maar een topic beginnen over al die K=T kerk lui en laat ze maar mn gang schoon maken etc etc?
moet ik dan ook maar iedereen die naar de kerk gaat zo aanvallen op 1 iemand die niet netjes is?
vind het allemaal wat kortzichtig
BitchyWitchy schreef:Sticker op de deur dat je bloeddonor bent, bellen ze ook niet aan
Een JG gaat niet langs de deuren om mensen op te zoeken die hetzelfde geloven als hijzelf.chocobroodje schreef:Stel jou broer/zus is homosexueelof hij gelooft gewoon niet, jij mag van je geloof niet meer met hem omgaan,
Daar wordt gewoon mee omgegaan. Zwerte schreef:Type teddybeertje maar nogal een overdreven metalgastje en hij had die dag een shirt met satan erop aangetrokken. Hij deed dus gewoon de deur open toen de bel ging en daar stonden ze. De vrouw sprak bibberend: oh, ik zie dat u een ander geloof heeft dan wij. Hij heel rustig: dat denk ik ook ja. "Nou dan gaan we maar weer" en hij heeft ze nog een prettige dag gewenst. Mijn ouders hebben ze nooit weer gezien. Volgens mij waren ze zelf verbaasd dat zo'n type zo normaal reageerdeVooroordelen zijn overal!

Maar omdat ze zo'n geloofsovertuiging hebben doen ze het toch, ook al zouden ze het persoonlijk liever niet willen. Ik heb genoeg hele verlegen mensen gekend die tóch langs de deuren gingen. Ze hadden het er moeilijk mee, maar deden het toch.. Maar absoluut niet uit eigenbelang dus. Marloez schreef:Over de verhaaltjes die vaak rondgaan over JG's: Dat blijf je toch wel houden. Voornamelijk afkomstig van zeer naïeve mensen, die -ook veelal in dit topic- niet eens weten hoe de vork aan de steel zit, en er maar op los brullen.
En denk aan bijvoorbeeld: Als iemand die katholiek is een bank zou overvallen, komt er niet in de krant te staan: "katholieke beroofd bank". Als het een 'JG was geweest stond er met koeienletters: "JEHOVA BEROOFD BANK".
Dat lijkt me namelijk érg sterk, en als je het kan bewijzen wil ik dat graag zien. Bizzybijtje schreef:Marloez schreef:Over de verhaaltjes die vaak rondgaan over JG's: Dat blijf je toch wel houden. Voornamelijk afkomstig van zeer naïeve mensen, die -ook veelal in dit topic- niet eens weten hoe de vork aan de steel zit, en er maar op los brullen.
En denk aan bijvoorbeeld: Als iemand die katholiek is een bank zou overvallen, komt er niet in de krant te staan: "katholieke beroofd bank". Als het een 'JG was geweest stond er met koeienletters: "JEHOVA BEROOFD BANK".
Euh. Nee hoor...... Ik heb dat nog nóóit gezien dat ze dat dedenDat lijkt me namelijk érg sterk, en als je het kan bewijzen wil ik dat graag zien.
Vandaar dat ik dit voorbeeld aanhaal.