wat zeg je tegen johova's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:22

Wat zijn een hoop van jullie toch respectloze mensen.
Mijn mond valt hier echt van open!

ergens in het begin las ik van iemand die zich niet goed voelde, de deur opendeed, de jehovah's aan de deur vroegen netjes of ze misschien wat voor haar kunnen doen en dan bedenken dat ze wel even de vloer kunnen dweilen?
Hoe kun je zo iets bedenken? wat voor aso mens ben je als je zoiets bedenkt omdat iemand vraagt of ze je kunnen helpen?

Zoveel mensen snappen er niks van en toch maar lopen verkondigen wat ze (zogenaamd) allemaal wel niet tegen ze gezegt hebben, hoe grover hoe beter en stoerder! de 1 wil hier boven de ander uitstijgen met zijn of haar opmerkingen.

1 zegt zet maar voor de deur, de ander die het hier leest denk dat is stoer ik zeg maar zet maar in de tuin. Wat een onzin.
Bij de 1 zit er een voet tussen de deur, ineens bij 10 andere ook.
jaaaajaa

Ze gaan langs de deur om mensen te informeren.
Zo krijgen ze vaste informeer adressen.

Ik ben als kind vaak met mijn ouders mee geweest, niet gedwongen (want hoevaak lees je in dit soort topics dat ze met kindermishandeling bezig zijn, die arme kindjes die mee moeten) ooit gedacht dat kinderen het misschien leuk vinden?
Wij hadden dan een vast adresje bij een oude meneer die ons altijd binnen vroeg, mijn ouders kregen een kopje koffie, ik wat fris en mocht altijd een snoepje uitzoeken. (was denk ik een jaar of 6/7)

De buurt die mijn ouders deden had dus op een begeve moment gewoon een vast aantal huizen waar ze langsgingen. Mensen die het dus wel wilde.
Er zijn zo veel mensen die het wel willen lezen etc maar niet naar de zaal toe gaan, daarom gaan ze langs.

Ik ben al jaren geen jehovah's getuigen meer (ben nu 23 dus al bijna 10 jaar niet meer)
en toch doet het me elke keer weer pijn als ik dit soort dingen lees (mijn ouders, kennisen/vrienden en opa en oma zijn dit nog wel)

er zijn zo veel leuke mensen die ook bij dit geloof zijn maar daar word niet over gepraat.
Men praat alleen over zichzelf hier, hoe stoer ze wel niet zijn en wat ze allemaal wel niet doen om deze mensen zo diep mogelijk de grond in te trappen.

Toen wij op de manege kwamen toen ik 5/6 jaar was en dus nog mee ging. Kwamen mensen er pas na een jaar achter dat wij van dit geloof waren.
Ze konden het niet voor stellen.
Mijn moeder dronk vaak in de bar lekker een wijntje als mijn broer, vader en ik aan het rijden waren. Ze hadden het nergens over en feeste altijd gezellig mee.

En dan nog het verhaal dat deze vreselijke mensen hun eigen kinderen afstoten als ze er mee stoppen.

Nou ik woon sinds 1 jaar uit huis en woon nog steeds met 1 been binnen huis want ik ben er bijna elke dag. Mijn ouders houden met hart en ziel van me, natuulijk hadden ze het leuker gevonden als mijn broers en ik gewoon bij het geloof zouden blijven.
Ik heb ook niks tegen het geloof, ik heb gewoon geen zin/tijd om elke keer naar de zaal te gaan en daarom ben ik er toen mee gestopt.
Maar verstoten worden? als er iemand veel bij zijn ouders is ben ik het wel.

Ik had een vriendinnetje, die mocht op zaterdag avond niet bij een ander vriendinnetje (die niet naar de zaal ging) slapen omdat ze elke zondag mee moest naar de zaal.
Ik daar in tegen mocht dat wel. Mijn ouders zeiden dan komt volgende week wel weer!

daar wil ik mee zeggen dat niet iedereen zo streng gelovig is.
Mensen gaan alleen maar van het slechtste uit bij dit geloof niet van het goede.

Ik ben geen getuige meer maar als ik van de zomer mijn house warming ga geven en als ik ga trouwen komt de halve zaal omdat dat nog steeds vrienden van mijn ouders en ons zijn. Hartstikke leuke gezellige mensen die ook weleens dronken worden en uit hun bol gaan! En smorgens om 5 uur op zaterdag nacht rollend hun huis in gaan.
Vaak als hun bij me ouders op visite gaan ga ik ook even langs, zijn hartstikke gezellige mensen.

En ja in diezelfde zaal zitten ook mensen waar we niks mee hebben. Je bent in de gewone wereld toch ook niet met iedereen bevriend?
Er zitten ook secreten tussen (denk aan zaal moeten schoon maken, bellen dat je ziek bent en vervolgens betrapt worden in een kroeg)
maar dan is toch niet gelijk heel de gemeente zo?

dat is een rotte appel en daar kun je niet iedereen voor veroordelen.

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:32

Bij mij krijgen ze een geen intresse goede dag verder te horen en dan doe ik de deur dicht.

Ik heb er ook helemaal geen intresse in
Ik ben niet gelovig en zal het ook niet worden als er iemand bij mij aan de deur komt om het woord te brengen.
(Ken verschillende getuiges en het is goed dat ze zo'n geloofsovertuiging hebben, dat is hun ding maar ik ben er gewoon niet in geintresseerd)

(edit typo's)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:42

faye schreef:
Geloof is iets heel persoonlijks, hou dat ook lekker bij jezelf.

Maar dat vind jíj... Kijk, dat je een geloof niet snapt ok, maar respecteer het gewoon dat zij zo denken (niet specifiek op jou gericht hoor!). Er zijn zat dingen in diverse geloven die ik niet snap, zoals geen bloeddonatie willen/geven. Maar ik laat die mensen wel in hun waarde, en probeer te realiseren dat dat voor die mensen de waarheid is. Je hoeft niet alles te begrijpen :) Niet begrijpen, wel begrip zegmaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:26

Heino schreef:
faye schreef:
Geloof is iets heel persoonlijks, hou dat ook lekker bij jezelf.

Maar dat vind jíj... Kijk, dat je een geloof niet snapt ok, maar respecteer het gewoon dat zij zo denken (niet specifiek op jou gericht hoor!). Er zijn zat dingen in diverse geloven die ik niet snap, zoals geen bloeddonatie willen/geven. Maar ik laat die mensen wel in hun waarde, en probeer te realiseren dat dat voor die mensen de waarheid is. Je hoeft niet alles te begrijpen :) Niet begrijpen, wel begrip zegmaar.

Wie zegt dat ik een geloof niet snap, of niet zou snappen? :?
ik vind gewoon dat je dat lekker bij jezelf moet houden. Als je iets zo luid moet verkondigen moet je blijkbaar iets voor jezelf bewijzen of zo. Als je echt gelooft dan heb je aan jezelf en je eigen geloof genoeg.
Ik ben er niet van gediend als mensen hun geloofsovertuiging luid willen verkondigen.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: wat zeg je tegen johova's

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:58

Het zit er helemaal niet in dat die mensen iets voor zichzelf moeten bewijzen (zie de posts van Nathalie). In de Bijbel staat dat Jezus heeft gezegd: 'Gaat heen en maakt alle volken tot Mijn discipelen.' Dit is de manier van JG om dat te doen. Toegegeven: ik pak het ook liever anders aan, maar ieder zijn manier. De meeste JG zijn helemaal niet opdringerig of vervelend.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:44

Alweer een JG topic? Ik kan me herinneren dat er een tijd geleden ook eentje liep... nouja, dan ga ik me er toch nog een keer mee bemoeien!

Ik heb zelf slechts 3 ervaringen met JG's:
De eerste keer was bij mn ouders thuis, ik was samen met een goede vriend van me. Type teddybeertje maar nogal een overdreven metalgastje en hij had die dag een shirt met satan erop aangetrokken. Hij deed dus gewoon de deur open toen de bel ging en daar stonden ze. De vrouw sprak bibberend: oh, ik zie dat u een ander geloof heeft dan wij. Hij heel rustig: dat denk ik ook ja. "Nou dan gaan we maar weer" en hij heeft ze nog een prettige dag gewenst. Mijn ouders hebben ze nooit weer gezien. Volgens mij waren ze zelf verbaasd dat zo'n type zo normaal reageerde :D Vooroordelen zijn overal!

een andere keer in het centrum, sprak iemand mij en mn vriendengroep aan aangezien we al bijna verloren waren volgens hem. Mn puberale vrienden wat domme opmerkingen maken maar ik vond het eigenlijk wel interessant om een normale discussie aan te gaan. Drie kwartier met die man staan praten en het eindigde met zijn woorden dat ik erg goed wist waar ik in geloofde en waar niet, met goede argumenten en dat ik er duidelijk zelf gelukkig mee was. Dat ik dat vooral moest blijven en open moest blijven staan voor anderen. Ik vond het alleen erg jammer dat hij zelf met weinig argumenten aankwam zetten behalve "ja maar dat is gewoon zo". En hij hoopte dat ik ooit wel genoeg kon hebben aan die woorden. Prachtig toch?

3e was mn eigen woning,8 hoog op een flat. Was al verbaasd ze daar aan te treffen maar ach. Ze vroeg of ik geloofde. Nee dus. Daarna of ik de natuur dan niet mooi vind. Eh nogal, ben een giga natuurliefhebber. En die evolutie vind ik prachtig :D Sorry, daar geloof ik in. Vond ze prima en is keurig weggegaan.

Ik zou dus ook gewoon vragen om een niet-bel adres te worden als ze vaker langs zouden komen. Pas wanneer ze mij niet respecteren ga ik flauw of gemeen doen, eerder is toch nergens goed voor? Ok, langs de deuren gaan vind ik ook wel opdringerig maar ach zolang je er 1 of 2 keer 1 minuutje aan kwijt bent, wat geeft dat nou? Als ze gaan doorzeuren, tja dan verlies ik wel mn geduld maar daar maken ze het dan zelf naar. Een voet tussen de deur zou ik al helemaal niet accepteren maar eerst zien, dan geloven! (prachtige zin hier :D ) Maar ik denk dat ik op dat moment zelf pas bedenk wat ik doe, iig heel boos worden denk ik!
En zoals gezegd, ik zou deze personen ook zeker "aangeven", toevallig zit er zo'n zaal hier op de hoek dus ik stap er zo naartoe. Zulke rotte appels verpesten het voor de rest en dit mogen ze weten ook.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:47

Ze gaan niet langs de deuren om hun geloof luid te willen verkondingen of aan te dringen.
Ze gaan langs de deuren om mensen die het willen een boekje/blad/ folder what ever achter te laten want er zijn dus wel heeeeeeeeeeeeel veel mensen daarin geinteresseerd.

en dat er mensen zijn die geen intresse hebben die heb je altijd dat is normaal niet iedereen wil dat nou eenmaal. En dat er dan een paar jg tussen zijn die een soort van aandringen doen ja dat is niet netjes en zo hoort dat ook helemaal niet. Maar dat wil niet zeggen dat alle jg zo zijn of dat je jg door die personen zo moet aanspreken of liever gezegt belachelijk moet maken.

Het is maar een heel klein deel van de jg die verkeerd bezig zijn en daar word de rest op aangekeken.
En dan krijg je nog alle mensen die het leuk en stoer vinden om ook hun zogenaamde verhaaltje te doen waardoor er nog slechter over ze gedacht word.

Ik zou zeggen als je echt denkt dat ze allemaal zo verkeerd zijn ga eens een keer naar een kring, dan zul je zien dat er zo vreselijk veel super leuke en gezellige en aardige mensen zijn die niet opdringerig zijn.

wat jullie niet weten en wij wel is dat er vreselijk veel (gewone) mensen zijn die de wachtoren lezen omdat ze het interessant vinden.
En voor die mensen gaan ze langs de deuren.
en niet om jou te jennen omdat jij geen intresse hebt.
Ze doen het ook op hun vrije dag en ze hebben dan echt nog wel wat beters doen hoor als alleen maar de hele dag nutteloos mensen jennen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:51

Tja wat zeg je tegen ze...
ik zeg altijd op een hele nette toon dat ik niet in iets geloof maar dat ik hun zeker wel respecteer voor wat zij doen en zijn. Ook geef ik aan dat ik niets mis in mijn leven en dus niet op zoek ben naar iets.
Vaak vinden ze dat wel genoeg. Blijven ze toch door gaan zeg ik dat ik geen interesse hebt in dit gesprek en wens ze veel succes en een fijne dag.
Ik vind het eerlijk dat mensen voor hun geloof uit durven komen en dat ze er naar leven. Wat ik van sommige niet netjes vind dat ze pretenderen te geloven maar er niet naar leven, dat vind ik schijnheilig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:01

__Nathalie__ schreef:
Ze gaan niet langs de deuren om hun geloof luid te willen verkondingen of aan te dringen.
Ze gaan langs de deuren om mensen die het willen een boekje/blad/ folder what ever achter te laten want er zijn dus wel heeeeeeeeeeeeel veel mensen daarin geinteresseerd.

Ik vind het persoonlijk al vrij opdringerig als iemand komt aanbellen om zijn geloofsovertuiging te verkondigen. Want dat is wel waar het om gaat, of niet dan? Mensen ook laten zien waar jij in gelooft, waarom het volgens jou zo mooi of goed is? Prima, hartstikke fijn dat iemand blij met z'n geloof is- maar ik heb geen interesse. En als ik interesse heb, dan zoek ik ZELF wel contact.

Ik ga toch ook niet de deuren langs, uitleggen waarom ik de evolutietheorie prachtig vindt of waarom ik vegetarier ben of waarom mijn my little pony-collectie zo mooi is? Als mensen interesse hebben in de evolutietheorie, vegetarisch eten of my little pony's dan kunnen ze zelf wel informatie opzoeken.

Als ik toevallig met iemand in een discussie terecht kom, hartstikke leuk.. maar joh, ik hoef niet te hebben dat wildvreemde mensen mij 'het licht' of 'Jezus' of de Wachttoren brengen. Bij mensen aanbellen vind ik opdringerig. Als mensen graag De Wachttoren willen lezen, laat er dan voor die mensen een abbonementsdienst aangeboden worden of verzin een afhaalpunt.
Ik hoef het blad niet en ik hoef er ook geen mensen aan m'n deur voor te hebben, sorry, maar nee.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:07

Bij mij begonnen ze de eerste keer over de derde wereldlanden en de problematieken in de wereld, hier naar geluisterd, uiteinedlijk keerde het gesprek dus om en ging het richting het geloof, ik ben eht iemand die dat niet af kan kappen en heb 2 x tch wel een uur aan de deur gestaan, de 3e keer kwamen ze dus weeeer terug, mijn stiefvader heeft ze dus *vriendelijk* ahum haha := de deur gewezen, ik kreeg daarna nog een kaart in de bus dat ze hoopte dat ik door hen geen overlast zou hebben gekregen met mijn stiefvader, daarna nooit mneer gezien, pfff toch wel fijn hoor zo'n stiefvader ;) .
schrik ook elke keer als er iemand aan de deur komt en ze roepen 'chanta; het is voor jou'!', dan denk ik meteen aan hun, we wonen namelijk in een gat en iedereen komt achterom.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:15

jehovahs getuigen komen "het licht" niet brengen dus ik vraag me af hoe je daar bij komt?

het gaat er helemaal niet om dat ze geloof willen verkondigen dat zij ik net ook al dan moet je even beter lezen.
Ze gaan er mee rond om mensen die daar intresse in hebben dat af te geven.
En dus niet om jou hun geloof op te dringen.

tuurlijk zijn er mensen die zelf wel contact zoeken.
maar er zijn ook heel veel mensen die dat niet doen en het juist fijn vinden dat ze langs komen.

en zo doe je bij iedereen wel iets goeds en iets niet goed.

maar om ze dan gelijk allemaal maar zo onrespectloos te behandelen?

ik hoef toch ook niks van de gewone kerk daar komen ze ook om de haveklap voor langs en krijg ik post van in de deur moet ik dan ook maar een topic beginnen over al die K=T kerk lui en laat ze maar mn gang schoon maken etc etc?

moet ik dan ook maar iedereen die naar de kerk gaat zo aanvallen op 1 iemand die niet netjes is?

vind het allemaal wat kortzichtig

chantal het lijkt me niet meer dan logies dat als hun 2 uur met je staan te praten en jij doet of je geintresseerd bent dat ze dan weer komen. Dan had je gelijk maar moeten zeggen dat je geen intresse hebt.
Hun kunnen toch ook niet ruiken dat als je de 1e keer wel zo lang in gesprek gaat dat je dat vervolgens niet meer wilt?

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:19

Ik had er een keer 2 aan de deur. Die vroegen aan mij of ik oud genoeg was de bijbel te ontvangen. (Is daar een leeftijd voor? :? ) Ik was toen 18, en antwoordde met 'nee'. Toen kreeg ik wat foldertjes en zijn ze gegaan. 8)7

Dahaaaag. Tot nooit meer ziens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:21

Ehm...wij doen gewoon niet open :))

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:21

Nou vooral omdat het afkappen erg moeilijk is, bij mij kwamen ze niet alleen een foldertje bregen maar gingen ze ook echt in gesprek. Als iemand mij een raag stelt geef ik daar antwoord op. En het heeft me ook veel te lang geduurd, maar ben niet iemand die zomaar iemand afkapt, bovendien zijn het goede praters, heb trouwens gbij allebei de keren ook aangegeven ben dat ik niet gelovig ben en ook niet geinteresseerd ben.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:22

Ik heb ze nog nooit aan de deur gehad. Maar als ze gewoon vriendelijk zijn zal ik ook vriendelijk antwoorden dat ik niet geïnteresseerd ben. Dat ik niet geloof en dit ook niet zal gaan doen.
Verder een prettige dag wensen of veel succes ofzo.
Kleine moeite toch.

Maar mochten ze opdringerig worden of wat ook doen ik gewoon mn deur dicht. Ik heb er niet om gevraagd.

Heb ooit wel eens zown foldertje gelezen.. stonden vol met spelfouten, niet erg professioneel. En kleine moeite om er even een spellingscontrole overheen te knikkeren. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:24

Nathalie, ik krijg nooit kerkblaadjes, ondanks een vrij gelovig dorp.
Ik krijg wel Jehova'aan de deur, die toch echt blijven aandringen. Ik vind dat gewoon onfatoenlijk. Ik ga ook de deuren niet langs om het spirituele woord te verkondigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:27

__Nathalie__ schreef:
jehovahs getuigen komen "het licht" niet brengen dus ik vraag me af hoe je daar bij komt?

het gaat er helemaal niet om dat ze geloof willen verkondigen dat zij ik net ook al dan moet je even beter lezen.
Ze gaan er mee rond om mensen die daar intresse in hebben dat af te geven.
En dus niet om jou hun geloof op te dringen.

tuurlijk zijn er mensen die zelf wel contact zoeken.
maar er zijn ook heel veel mensen die dat niet doen en het juist fijn vinden dat ze langs komen.

en zo doe je bij iedereen wel iets goeds en iets niet goed.

maar om ze dan gelijk allemaal maar zo onrespectloos te behandelen?

ik hoef toch ook niks van de gewone kerk daar komen ze ook om de haveklap voor langs en krijg ik post van in de deur moet ik dan ook maar een topic beginnen over al die K=T kerk lui en laat ze maar mn gang schoon maken etc etc?

moet ik dan ook maar iedereen die naar de kerk gaat zo aanvallen op 1 iemand die niet netjes is?

vind het allemaal wat kortzichtig

Het was bij was van spreke _Nathalie_, het is mij om het even wat ze me komen brengen.
Ik hoef het niet.

Ik vind het een vorm van je geloof verkondigen.
Ik vind het opdringerig.
Ik vind het bullshit om maar huizen langs te gaan omdat sommige mensen het fijn vinden om op die wijze de Wachttoren te ontvangen, terwijl ze die zelf ook kunnen afhalen (zo niet, dan moet dat mogelijk gemaakt worden).

Gelukkig vind ik mezelf niet kortzichtig en zie ik mezelf hier ook niets kortzichtigs zeggen of stoere praat over hoe ik Jehova's de deur uit zo werken, verkondigen. En gelukkig vind ik het ook niet nodig bot of onrespectloos tegenover mensen te zijn- maar ik vind het OOK niet echt getuigen van respect of fatsoen om bij atheïsten aan te bellen met je geloof. Want ieder z'n eigen geloof, laat een ander in z'n waarde en laat iedereen het zelf uitzoeken zonder dat je jezelf opdringt (nogmaals: dat VIND ik het zodra er met blaadjes aan de deuren wordt aangebeld) of zonder dat je ongevraagd bij mensen aanbelt met dergelijke dingen.

Nogmaals, ik ga toch ook niet langs de deuren met alle dingen die ik vind? Over vegatier zijn, leuke little pony's verzamelen of het juist NIET geloven in een God? Nee, dat doe ik niet, omdat ik vind dat iedereen dat lekker voor zichzelf moet weten. Tegenwoordig kun je op internet (of via andere media) genoeg informatie vinden over alles waar je interesse in zou kunnen hebben, daar zijn geen mensen voor nodig die aan je deur komen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:51

Ik kan me er wel in vinden Wildwings!
Ik vraag me af hoe mensen zouden reageren als een grote groep atheisten dit zou gaan doen? Overal langs deuren gaan om "hun geloof" te verspreiden?
Voor mij maakt het niet uit wat ze komen vertellen, als ze mij met respect behandelen, wimpel ik ze met respect af. Maar ik vermoed dat er genoeg mensen zijn die het bij JG's wel goedkeuren omdat het in het geloof past en ze niemand kwaad doen, maar dat ze het bij bijv atheisten heel anders zouden zien. Of zit ik nou verkeerd?

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:53

Johova's ken ik niet. Tegen Jehova's getuigen zeg ik dat ik er geen behoefte aan heb. Duidelijk, netjes en ze zijn zo weer weg!

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:13

dwaallicht schreef:
Johova's ken ik niet. Tegen Jehova's getuigen zeg ik dat ik er geen behoefte aan heb. Duidelijk, netjes en ze zijn zo weer weg!

dat hebben wij wel eens anders gehad hierzo :P

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:20

Ik ben ze nog nooit tegen gekomen langs de deur. Wel eens een foldertje door die brievenbus maar dat gaat gelijk bij het oud vuil, geen behoefte aan. :P

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:23

BitchyWitchy schreef:
Sticker op de deur dat je bloeddonor bent, bellen ze ook niet aan :+

Wat een onzin zeg. Dat lokt ze er eerder heen dan dat ze er voor weg zouden lopen. :') Een JG gaat niet langs de deuren om mensen op te zoeken die hetzelfde geloven als hijzelf.
chocobroodje schreef:
Stel jou broer/zus is homosexueelof hij gelooft gewoon niet, jij mag van je geloof niet meer met hem omgaan,

Er zitten genoeg gaye figuren tussen hoor. :P Daar wordt gewoon mee omgegaan.

Zwerte schreef:
Type teddybeertje maar nogal een overdreven metalgastje en hij had die dag een shirt met satan erop aangetrokken. Hij deed dus gewoon de deur open toen de bel ging en daar stonden ze. De vrouw sprak bibberend: oh, ik zie dat u een ander geloof heeft dan wij. Hij heel rustig: dat denk ik ook ja. "Nou dan gaan we maar weer" en hij heeft ze nog een prettige dag gewenst. Mijn ouders hebben ze nooit weer gezien. Volgens mij waren ze zelf verbaasd dat zo'n type zo normaal reageerde :D Vooroordelen zijn overal!

Dit is dan wel een erg bevooroordeelde vrouw geweest idd. En ook hier snap ik niet dat ze niet in 'discussie' is gegaan met hem, aangezien ze juist mensen aan willen spreken met andere geloofsovertuigingen.

Over de verhaaltjes die vaak rondgaan over JG's: Dat blijf je toch wel houden. Voornamelijk afkomstig van zeer naïeve mensen, die -ook veelal in dit topic- niet eens weten hoe de vork aan de steel zit, en er maar op los brullen.
En denk aan bijvoorbeeld: Als iemand die katholiek is een bank zou overvallen, komt er niet in de krant te staan: "katholieke beroofd bank". Als het een 'JG was geweest stond er met koeienletters: "JEHOVA BEROOFD BANK". :=

En nog even over het langs de deuren gaan:
Ik zie dat er veel onbegrip is over het langs de deuren gaan. Dit doen ze dus omdat er in de bijbel staat beschreven dat Jezus dat deed (staan tal van verhalen in waarin verteld wordt dat hij langs de mensen zelf ging om zijn verhaal te doen). Ook staat er in dat ze zijn voorbeeld op dat gebied moeten volgen. En omdat JG'S alles zo goed mogelijk proberen na te volgen doen zij dit ook. Voor hun is het ook écht niet makkelijk, ze schijten 'm ook vaak zat. :P Maar omdat ze zo'n geloofsovertuiging hebben doen ze het toch, ook al zouden ze het persoonlijk liever niet willen. Ik heb genoeg hele verlegen mensen gekend die tóch langs de deuren gingen. Ze hadden het er moeilijk mee, maar deden het toch.. Maar absoluut niet uit eigenbelang dus.
Laatst bijgewerkt door Marloez op 04-02-09 19:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:33

Marloez schreef:
Over de verhaaltjes die vaak rondgaan over JG's: Dat blijf je toch wel houden. Voornamelijk afkomstig van zeer naïeve mensen, die -ook veelal in dit topic- niet eens weten hoe de vork aan de steel zit, en er maar op los brullen.
En denk aan bijvoorbeeld: Als iemand die katholiek is een bank zou overvallen, komt er niet in de krant te staan: "katholieke beroofd bank". Als het een 'JG was geweest stond er met koeienletters: "JEHOVA BEROOFD BANK". :=

Euh. Nee hoor...... Ik heb dat nog nóóit gezien dat ze dat deden ;) Dat lijkt me namelijk érg sterk, en als je het kan bewijzen wil ik dat graag zien.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:37

Bizzybijtje schreef:
Marloez schreef:

Euh. Nee hoor...... Ik heb dat nog nóóit gezien dat ze dat deden ;) Dat lijkt me namelijk érg sterk, en als je het kan bewijzen wil ik dat graag zien.

Ik heb niet lang geleden nog een krantenbericht gelezen in die trant: Stond iets van "Jehova volledig door het lint" ik weet niet meer precies waar het over ging, maar het had iig niets met het geloof te maken. :) Vandaar dat ik dit voorbeeld aanhaal.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:47

@ Marloez: Jezus heeft zelf helemaal niks opgeschreven in de bijbel hoor. maar dat even terzijde.

ik krijg tegenwoordig (sinds ik moslim ben) geen JG meer aan de deur. vind ik best jammer, want vroeger wilde ik nooit met ze praten zei ik: nee geen interesse, maar nu wil ik wel even met ze kletsen hoor. maar ze komen gewoon niet meer.