Schrijven met een ter dood veroordeelde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miiej

Re: Schrijven met een ter dood veroordeelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:33

en moet je dan in je e-mail je huisadres neerzetten?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:34

Bloos! Ik zag net iemand die 30 jaar had voor robbery en autotheft.

Anoniem

jammer moet ik 18 voor zijn.
ben pas 16

Nickytje

Er staan inderdaad nog op internet handige tips voor je eerste brief/mail. Bij google intypen Tips writing prisoner.
Zo is het bv leuk om een foto of een postkaart mee te sturen. Er staan ook dingen bij die je best vermijd enz enz..

SpikkelFire schreef:
katiavl schreef:
Verder vind ik erg leuk dat het een normale leerrijke discussie is geworden.

Bokt gaat het ooit nog leren Haha!
Nee maar dat is wel fijn ja. De meningen zullen bij zoiets altijd verdeeld zijn, maar ieder zn keuze toch Lachen

Inderdaad heel fijn dat de meningen verdeeld zijn, maar dat het toch netjes en vriendelijk blijft. Super!

@Miiej: Ik kwam op één site wel tegen dat je moest verifieren dat je 18 bent, maar als dat niet zo is... Geen idee wat er dan gebeurd.
En je moet idd in je mail je adres bijvoegen waarop ze jou kunnen schrijven.

Anoniem

Mystica schreef:
Bloos! Ik zag net iemand die 30 jaar had voor robbery en autotheft.

america is veel harder qua straffen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:38

pinuts schreef:
mag ik vragen wat mensen zo interesant vinden om te schrijven aan iemand die crimineel is? ( mensen die willen schrijven naar onschuldige mensen hoeven dus niet te reageren)

Ja idd, wat is hier leuker aan dan schrijven naar iemand die niet in de bak zit en gewoon een 'penvriendin' zoekt, die zou je iig nog kunnen opzoeken als het klikt.
Ik neem toch aan dat je zo'n gevange niet gaat uithoren over het hoe en waarom...

Worden brieven gecensureerd trouwens?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:39

Nickytje, wat voor tips geven ze dan om te vermijden?

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:40

NicoleKelos schreef:
voor de mensen die nog twijfelen of vragen hebben, hier staan veel tips en antwoorden: http://www.envelopesofhope.com/index.php denk er goed over na voor je begint

Waarom is deze site eigenlijk in het engels; het is toch gewoon een nederlandse site als ik het goed heb?!

Miiej schreef:
wat gebeurt er als je gaat schrijven maar geen 18 bent maar dat wel zegt

Geen idee, maar bij Write a prisoner staat een disclamer. Als je het aanklikt, geef je aan dat je dat hebt gelezen.Misschien dat er in die disclamer ook wat staat over minderjarigen?!

Ik heb trouwens ook iemand gevonden over wie ik nog nadenk of ik hem zal schrijven. Het is een knul van 25, die 10 jr.moet zitten, maar die in z´n berichtje zó wanhopig klinkt, dat ik hem haast geloof dat ´ie onschuldig is Bloos .
Laatst bijgewerkt door Sterre op 11-01-09 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:41

Ik heb even op de site gekeken, met name de "death row", wat mij opvalt is dat ze bijna allemaal moorden hebben gepleegd.Iemand zit daar toch niet voor niets? Hebben ze dan geen recht op een eerlijk strafproces?
Zelf zou ik niet gaan schrijven met dit soort mensen, puur omdat ik die niet in mijn leven wil hebben.Ik help graag mensen maar ik geloof ook dat er in NL meer dan zat "gewone" mensen zijn die een goede penvriend of vriendin kunnen gebruiken.
Dus waarom dan zover zoeken en in deze context?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:42

anneliesdj schreef:
pinuts schreef:
mag ik vragen wat mensen zo interesant vinden om te schrijven aan iemand die crimineel is? ( mensen die willen schrijven naar onschuldige mensen hoeven dus niet te reageren)

Ja idd, wat is hier leuker aan dan schrijven naar iemand die niet in de bak zit en gewoon een 'penvriendin' zoekt, die zou je iig nog kunnen opzoeken als het klikt.
Ik neem toch aan dat je zo'n gevange niet gaat uithoren over het hoe en waarom...

Worden brieven gecensureerd trouwens?

Precies dat wat ik net gezegd heb. Mensen die 'gewoon' een penvriend(in) zoeken, staan niet helemaal alleen in dit leven. Die mensen hebben contacten, kunnen het internet op voor een forum o.i.d., krijgen bezoek, etc. Gevangenen hebben dat niet of heel erg beperkt.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:43

Eydis schreef:
Ik heb even op de site gekeken, met name de "death row", wat mij opvalt is dat ze bijna allemaal moorden hebben gepleegd.Iemand zit daar toch niet voor niets? Hebben ze dan geen recht op een eerlijk strafproces?
Zelf zou ik niet gaan schrijven met dit soort mensen, puur omdat ik die niet in mijn leven wil hebben.Ik help graag mensen maar ik geloof ook dat er in NL meer dan zat "gewone" mensen zijn die een goede penvriend of vriendin kunnen gebruiken.

Zo ver geeft ook een beetje een gevoel van veiligheid.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:44

Eydis schreef:

Omdat ik geen gewone penvriend wil, en ook niet veroordeelden 'helpen'. Ik vind het in de eerste plaats heel interesant voor mezelf, en als die het leven van die man/vrouw daardoor 0.01 procent leuker op word, dan vind ik dat niet erg...

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:44

wat zijn dan je doelen? denk dat je vrij snel uitgepraat bent met zon iemand. Diegene daar heeft niet zon boeiend leven, wil je dan echt weten hoe die zijn of haar daden heeft gepleegd, of gewoon weten HOE ze daar leven. ( tsjah ik heb genoeg documentaires gezien over die gevangenissen op discovery, erg interesant zeker.. maar om nou mijn adres daar voor te geven..) Mjah snap wel dat je een ander wilt helpen door contact te geven..

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:45

Jammer dat je er 18 voor moet zijn! Lijkt me érg interressant, maar ook wel erg 'heavy', tis niet niets natuurlijk! Daarnaast is het ook een mooi iets om dat te doen, die mensen daar zitten daar écht alleen, als er dan iemand is die naar ze wil schrijven en contact met zo'n persoon wil hebben, denk dat dat voor zo'n persoon ook iets moois is.

Geen idee wat er dan met je gebeurd, als je als minderjarige tóch gaat schrijven, wat ik wel vond was dit;
2) Can you list minors on your site?

No. Inmates must be at least 18 years of age to place a profile on our website.

dus je mag dus absoluut niet als minderjarige schrijven.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:46

nou wat ze hier bedoelen is dat de gevangene minstens 18 moet zijn om een profiel te plaatsen.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:46

Ik zie wel waar het contact ophoud, ik zie zowieso wel hoe het verloopt.

/edit; en dan heb ik het over dat uitgepraat zijn. Je moet idd echt niet zomaar stoppen, dit is misschien wel het enige lichtpuntje die de gevangene hebben.
Laatst bijgewerkt door SpikkelFire op 11-01-09 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:47

Hehe ik wil dus schrijven bij writeaprisoner.com alleen daar meot je dus 18 zijn en ik ben 17 dus ik weet niet echt of t mag ofzo.
Straks kom ik daarvoor nog in de problemen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:47

@Pinuts: Kun jij alleen maar gesprekken voeren over wat je nu beleeft? Die mensen hebben vaak al een heel leven achter zich. De cultuur is daar al bijvoorbeeld heel anders dan hier. Kan geen kwaad om daat eens een en ander over uit te wisselen. Je kunt zelf vertellen over jouw belevingen en die persoon kan daarop reageren. Je kunt vragen naar iemands jeugd, wat hij het liefste zou doen, wat hij lekker vindt, misschien was hij wel kok en weet hij nog een leuk recept, weet jij veel? Iedereen heeft wat te vertellen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:48

@Spikkelfire: denk er dan wel aan dat die mensen echt diep teleurgesteld zijn als ze weer door iemand in de steek gelaten worden... als het echt niet klikt okee, maar bedenk je voor je gaat schrijven dat je een bepaalde verantwoordelijkheid op je neemt.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:48

pinuts schreef:
wat zijn dan je doelen? denk dat je vrij snel uitgepraat bent met zon iemand. Diegene daar heeft niet zon boeiend leven, wil je dan echt weten hoe die zijn of haar daden heeft gepleegd, of gewoon weten HOE ze daar leven. ( tsjah ik heb genoeg documentaires gezien over die gevangenissen op discovery, erg interesant zeker.. maar om nou mijn adres daar voor te geven..) Mjah snap wel dat je een ander wilt helpen door contact te geven..

Mijn doelen? Geen idee, ik zie wel hoe het contact loopt. Loopt het goed, voor mij prima, loopt het dood, jammer dan. Heb geen specifiek doel voor ogen, alleen weet ik dat ik het echt interresant vind, daarvoor alleen wil ik het toch eens geprobeerd hebben Lachen.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:49

Nee dat bedoel ik ook niet, maar net zoals er gezegd werd; als je elkaar niets te vertellen hebt dan houd het gauw op. Die gevangene kan zelf ook aangeven dat het hem niet interesseert of weet ik veel wat. Ik snap ook wel dat het een grote verantwoordelijkheid is, ik heb dat stukje ook gelezen op die ene website Knipoog

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:50

Hou er wel rekening mee dat zo iemand er echt op zit te wachten.
Zij willen dus in veel gevallen echt iemand waar ze maanden/jaren mee kunnen schrijven.
Dan is het niet fair om het "eens te proberen". Je moet er wel zeker van zijn dat je het ook echt kunt volhouden.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:51

bleu eyes: ik denk dat je snel uitgepraat bent, want ze moeten al alles willen vertellen over hun jeugd, en hun leven van nu is wss niet heel spannend:) Maar dat denk ik he.. Ik heb er overigens niets tegen, houd alleen de discussie wat aan de gang:) Wat ik weer interesant vind

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:51

Mango_ schreef:
Geen idee wat er dan met je gebeurd, als je als minderjarige tóch gaat schrijven, wat ik wel vond was dit;
2) Can you list minors on your site?

No. Inmates must be at least 18 years of age to place a profile on our website.

dus je mag dus absoluut niet als minderjarige schrijven.

Het betreft hier de gevangene, niet een briefschrijfer/-schrijfster Lachen .

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:52

@SF: Ik heb dat niet gelezen, welke site is dat? Maar ik heb er wel ooit een uitgebreide voorlichting over gehad toen ik begon met schrijven in het verleden. Ben trouwens gestopt omdat die jongen bijna vrij kwam en zich afvroeg of hij in Nederland zou mogen blijven als ik met hem zou trouwen Knipoog (maar dit gaat over een kleine 10 jaar geleden).

@Pinuts: Ik heb toch gauw een jaar of 3 geschreven met die jongen, 2-3 brieven per maand, raakte niet zomaar uitgepraat hoor Knipoog