Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
xXGRIETJEXx schreef:Edit: een ongeluk zit dus in een klein hoekje, en dan hoef je zelf niet eens hard te rijden.

(Na uiteraard rustig warm rijden en toen het nog niet glad en de weg droog was dan, nu beter van niet)
Woon ook niet zo heel erg ver van surhuisterveen dus dat zou wel kunnen kloppen dan he
Als de ijzel over het zand valt, heb je er niks aan
Huertecilla schreef:xXGRIETJEXx schreef:Edit: een ongeluk zit dus in een klein hoekje, en dan hoef je zelf niet eens hard te rijden.
Absoluut. Wat is dan de oorzaak?
Jij schrijft het goed; het gedrag van de flapdrol
Fijn dat jouw vriend heel thuis kwam doordat híj voldoende mogelijkheden had om adequaat op de fout van de flapdrol te reageren![]()
hc
SAKKIA schreef:Hier was het ook heel erg gladWoon ook niet zo heel erg ver van surhuisterveen dus dat zou wel kunnen kloppen dan he
![]()
Maar geen ongelukken gezien onderweg. Het is idd gevaarlijk weer maar ik denk dat de meeste ongelukken veroorzaakt worden door mensen die bang worden en om elk wissewasje op de rem gaan staan.
Ik heb gewoon rustig aan gereden genoeg afstandhouden en ik was nog sneller op het werk dan dat ik normaal ben
Margreet schreef:Mijn beide auto's zijn voorzien van een intercooler en een turbo. Bij 't oudje is het verschil in prestaties met (heel) koud weer heel duidelijk te merken, bij de nieuwe is 't iets minder opvallend maar toch ook aanwezig.
Shadow0 schreef:Maar goed, dat probleem heb je met zand ookAls de ijzel over het zand valt, heb je er niks aan
Margreet schreef:HC, daar had ik het helemaal niet over

Huertecilla schreef:en?? Zand heeft verder geen nádeel.
En met al jouw vaardigheden op gebied van research heb je die vast zo gevonden.Citaat:Waar déze draad mee begon is nl. mijn opmerking dat de zin van pekelen twijfelachtig is en de schadelijkheid ervan groot. Dat de bestuurders zich moeten aanpassen.
Jij merkte op gladheid een groter probleem is dan pekelen omdat jij wel dóór wil rijden want anders beter kan gaan lopen.
Jij belicht vrijwel voortdurend maar een kant van het verhaal en slaat over dat je ook gebruikers hebt die die auto met een bepaalde reden gebruiken. Citaat:Binnen het topic is het antwoord blijkbaar: niet elke automobilist is mentaal voorbereid op strenge vorst.
Onze stad pekelt nog steeds en dat werkt, straten zijn verlicht, en de auto doet z'n werk nog immer ondanks jaren van de meest grove onvergefelijke foute gedragingen tegen het erme ding (aanzetten terwijl je krabt, de verwarming aan, gewoon over de gepekelde wegen rijden etc) Kortom: de realiteit heeft me nog niet ingehaald
Chiqa schreef:Vannacht geven ze strenge vorst op (tot -15), en de ANWB verwacht ook veel problemen als
platte accu's, vastgevroren deuren, sloten en handremmen.
Ik hoorde dit zojuist op de radio, en omdat ik vakantie heb gehad en mn auto dus al een tijdje stilstond ben ik maar eens gaan kijken, en jahoor........Deur zat vast aan bestuurderzijde.
'Na een moeizame start (Althans de accu had het zwaar zoals ik dat hoorde) de boel ontijst,
kon gelukkig aan de bijrijderskant instappen.
Naar de pomp gereden en portierenvet gehaald, bij thuiskomst kleedje op het voorraam,
auto in zijn vrij en dan maar hopen dat hij me morgen niet in de steek laat.
Zijn jullie al voorbereid?
(net gehoord op radio 538) lol!!!
Mik_ schreef:Ik ben niet voorbereid als in, winterbanden, of speciale gladheidcursussen![]()
Ik ga gewoon rijden, rij wat langzamer en voorzichtiger als normaal, maar verder niks.
Shadow0 schreef:Jij belicht vrijwel voortdurend maar een kant van het verhaal en slaat over dat je ook gebruikers hebt die die auto met een bepaalde reden gebruiken.

PinkyBubble schreef:Vergeet de vastvriezende piercings niet![]()
(net gehoord op radio 538) lol!!!