Geef jij iets aan folderlopertjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Geef jij iets aan folderlopertjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 21:55

Pistache, voor collectanten of die krantenlopers die om geld komen vragen doe ik ook niet open... Gaat toch om het geld, dus opendoen, bedanken en de deur dicht doen is hetzelfde als gewoon de deur niet open doen. Clown

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 21:59

Ik vind het flauw als mensen zowiezo de deur hélemaal niet open doen. Je kan toch minstens even open doen en dat kaartje aanpakken? En ik heb al eerder gezegd, ik kom niet perse voor geld, sommige mensen maken ook gewoon een leuk praatje, dat geeft me een 10x beter gevoel dat dat ze me geld geven met tegenzin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:01

Ik ben ook geen prater, heb je nog niks aan me. Clown

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:03

Maar het gaat om het principe Knipoog
En zo moeilijk zal het niet zijn om wat waardering te tonen (of het iig te proberen).

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:05

Hier belde zo'n jongetje aan om ons prettige feestdagen te wensen, vind het toch stiekem wel een beetje bedelen, wetend dat je geld KAN krijgen. M'n vader heel droog; "Nu moet je zeker geld hebben hè? *Grabbelt in portomonee. Asjeblieft." Clown

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:05

Muzefee schreef:
Hier belde zo'n jongetje aan om ons prettige feestdagen te wensen, vind het toch stiekem wel een beetje bedelen, wetend dat je geld KAN krijgen. M'n vader heel droog; "Nu moet je zeker geld hebben hè? *Grabbelt in portomonee. Asjeblieft." Clown

Haha, ja tuurlijk denk je altijd van; Nou het zal eigenlijk stiekem toch wel mooi meegenomen zijn Huilen van het lachen

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:08

OoappeloO schreef:
Onze Volkskrant bezorger die altijd om half 7 de krant al heeft afgeleverd heeft €10,- gekregen, beste vent en doet zijn werk prima!

Ik heb geen krant, alleen folders (die ik wel doorkijk) en van die stadsblaadjes die meteen de bak in gaan..

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:12

CielitoLindo schreef:
OoappeloO schreef:
Onze Volkskrant bezorger die altijd om half 7 de krant al heeft afgeleverd heeft €10,- gekregen, beste vent en doet zijn werk prima!

Ik heb geen krant, alleen folders (die ik wel doorkijk) en van die stadsblaadjes die meteen de bak in gaan..

dan maak je een sticker, geen stadsblaadjes. Dan bespaar je meteen het milieu mee en óns werk Knipoog

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:14

Muzefee schreef:

Tjah en zulke mensen heb je ook..

Ik vind het al niet leuk om langs de deuren te gaan, maar om toch nog enig wat geld te krijgen op mijn bankrekening moet het wel..
En als iemand dit dan zegt maak je het schuldgevoel alleen maar groter. Zulke opmerkingen doe je diegene geen plezier mee.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:18

Loop jij stadsblaadjes in Almere??

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:18

Kirsten_S schreef:
Tjah en zulke mensen heb je ook..

Ik vind het al niet leuk om langs de deuren te gaan, maar om toch nog enig wat geld te krijgen op mijn bankrekening moet het wel..
En als iemand dit dan zegt maak je het schuldgevoel alleen maar groter. Zulke opmerkingen doe je diegene geen plezier mee.

Klopt, opzich kan ik om sommige grapjes nog wel lachen van die mensen omdat het eigenlijk wel zo is maar het moet wel leuk blijven. Ik had een keer van iemand een opmerking, bah ik had het meteen gehad. Die meneer deed open, ik zei gewoon; Hoi, ik ben van de ...krant en wil u graag prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar wensen. Dus ik geef dat kaartje zegt die; En wat moet het opbrengen? Ik geef je toch niets dus je kan net zo goed meteen doorlopen volgende keer. *boem deur dicht

Ik vond het zo gemeen, het was een van mijn eerste huizen, maarja uiteindelijk waren er ook veel aardige mensen. Uiteindelijk dacht ik; Achja moet 'ie zelf maar weten, als hij er zelf gelukkig van wordt om zo te doen. Lachen

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:19

Ik word helemaal gestoord van de hoeveelheid stadsblaadjes die je in Almere krijgt.. Soms zijn het er zoveel dat de rest van de post niet meer in de brievenbus past Scheve mond

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:20

Vroegahhh... Knipoog

Toen ik nog foldertjes liep belde ik niet aan, er waren wel eens mensen die hun huis uit kwamen je een fooitje te geven. Ik wilde altijd zo snel mogelijk thuis zijn, nooit zin om dan ook nog eens te gaan aanbellen, is wel koud zo aan het eind van't jaar. Knipoog

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:21

Ik geef nooit iets, ik heb gewoon nooit kleingeld op zak.
Dit jaar had ik ook 1 jongentje, had echt niks dus ik maar bedanken en doei zeggen.
Ze verdienen toch geld met rondbrengen, dus veel extra's hoeven ze niet te krijgen. 1 euro vind ik allang genoeg, soms als je hoort wat ze ophalen; 100-300 euro is toch niet normaal meer. Bloos!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:22

Heb vorig jaar "Bedankt" gezegd en de deur weer dicht gedaan. Bedacht me later pas dat ze eigenlijk verwachten dat je ze een euro of weet ik veel geeft, nouja gaat toch tegen mijn principes in (ga zelf ook geen extra geld vragen omdat ik de mensen een fijne dag wens) .

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:25

Mowoah schreef:
Ik geef nooit iets, ik heb gewoon nooit kleingeld op zak.
Dit jaar had ik ook 1 jongentje, had echt niks dus ik maar bedanken en doei zeggen.
Ze verdienen toch geld met rondbrengen, dus veel extra's hoeven ze niet te krijgen. 1 euro vind ik allang genoeg, soms als je hoort wat ze ophalen; 100-300 euro is toch niet normaal meer. Bloos!

Jaaa weet je wat pas grappig is. dat voor de 200 euro die ik nu opgehaald heb minstens 4 maanden voor heb moeten lopen!!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:25

CielitoLindo schreef:

Jaaa de Almere Vandaag

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:26

CielitoLindo schreef:
Ik word helemaal gestoord van de hoeveelheid stadsblaadjes die je in Almere krijgt.. Soms zijn het er zoveel dat de rest van de post niet meer in de brievenbus past Scheve mond

de oplossing , heel eenvoudig, gewoon een sticker..

doen meerdere mensen en vind ik alleen maar fijner

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:27

Kirsten_S schreef:
CielitoLindo schreef:

Jaaa de Almere Vandaag

Ik zal een roze sticker op mn brievenbus plakken ok.. Dan weet je meteen wie het is Huilen van het lachen
Filmwijk loop je die?

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:29

Wij geven ong. €2.00 Lachen

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:29

Neee in waterwijk..

Je kan het er gewoon opschrijven..
Ligt er aan of je onderdak heb of niet, anders zou je het moeten plastificeren of waterbestendig maken..

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:30

MonicaG schreef:
Wij geven ong. €2.00 Lachen

Mijn medelopers danken u zeer Afgod

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:31

we hebben laatst zo'n nee - nee sticker gehaald bij de gemeente maar nog niet opgeplakt omdat we eigenlijk wel de folders willen zoals die pakketjes waar kruidvat en dirk vd broek enzo inzit.. maargoed ik plak wel een eigen gemaakte sticker op Haha!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:31

CielitoLindo schreef:
we hebben laatst zo'n nee - nee sticker gehaald bij de gemeente maar nog niet opgeplakt omdat we eigenlijk wel de folders willen zoals die pakketjes waar kruidvat en dirk vd broek enzo inzit.. maargoed ik plak wel een eigen gemaakte sticker op Haha!

dan word het een ja/nee sticker . Ja

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:34

ik kan er echt zo niet tegen als mensen hier moeilijk over doen!!!

Vreselijk gewoon!! Je kiest er zelf voor om ook in weer in en wind krantjes te lopen, maar neem van mij aan, ik heb jaren kranten gelopen, dat je echt verkleumde handjes had in de winter en dat ik echt wel kon janken.

Al geef je 50cent, wat is nou 50 cent? dat kun je toch wel missen? Maar voor iemand van 13 zijn al die 50centjes bij elkaar wel een leuk bedrag waar je echt blij van wordt!