Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
FahyaFemke schreef:dat vind ik erg goed gevonden.
heb uq naaste lief als u zelf
dus ook homo/lesbienne/bi's
Zo bedoel je het toch?
Maar ik vind het als christen ook erg moeilijk hoor. Want ja, de bijbel is toch HET boek waar de dingen in staan, maar tegelijkertijd denk ik altijd: dat boek is door een mens geschreven, en natuurlijk met behulp van God, maar zal die mens niet wat dingen verdraait hebben?
En in de loop der jaren, zullen er geen regeltjes toch stiekem gewist zijn?
Mloei schreef:Persoonlijk denk ik dat het praktiseren God verafschuwt, omdat Hij de man en vrouw apart heeft geschapen.
Mloei schreef:Ik ben ook een Christen.
Ik veroordeel homo´s absoluut niet! ik ken er zelfs een paar erg goed. Ik respecteer hen en het zijn echt geweldige mensen.
Wij hebben pas in onze kerk nog een homofilie avond gehouden, gewoon om het er met elkaar over te hebben. Hier waren ook een aantal homos en lesbiennes. Ik vind dat het lastig is. De bijbel is geschreven in een tijd die nogal anders was dan onze tijd. Persoonlijk denk ik dat het praktiseren God verafschuwt, omdat Hij de man en vrouw apart heeft geschapen. En ook voor elkaar heeft geschapen. Maar een homo/lesbienne kan niets doen tegen zijn/haar gevoelens. En ik gun het die mensen ook zo om een vriend/vriendin te hebben.
Lastig onderwerp dus.
Rock schreef:Het is toch lógisch dat als je homo bent je het ook in praktijk brengt? Ik weet wel dat er ook mensen zijn die er voor kiezen om het te verbergen. Dat zijn vaak de mannen wiens auto's met kinderzitjes achterin bij de homo-ontmoetingsplek staan
FahyaFemke schreef:hoe bedoel je dit?
Dus als je homo BENT zegmaar?
Shadow0 schreef:Je liefde moeten onderdrukken is wel heel, heel erg cru, en ik kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is. Ik zou echt niet snappen wat je er mee op zou schieten om een deel van je zijn te ontkennen.
Mloei schreef:Ja ik denk ook dat God heel veel verdriet ervan heeft als deze mensen hun gevoelens moeten onderdrukken. maar er staat toch duidelijk in de bijbel dat God deze dingen verafschuwd.
Daarnaast bestaat de duivel ook nog in al zijn aanwezigheid. Vergeet niet deze factor ook mee te rekenen! ook de duivel heeft veel macht.
anneliesdj schreef:God maakt geen fouten.
anneliesdj schreef:Haha leuk opgemerkt maar helaas. De mens heeft zelf de zonde de wereld in geholpen.
dwaallicht schreef:anneliesdj schreef:Haha leuk opgemerkt maar helaas. De mens heeft zelf de zonde de wereld in geholpen.
Zegt de Bijbel, die door de mens geschreven is, en dat moet je dan maar net geloven
dwaallicht schreef:anneliesdj schreef:Haha leuk opgemerkt maar helaas. De mens heeft zelf de zonde de wereld in geholpen.
Zegt de Bijbel, die door de mens geschreven is, en dat moet je dan maar net geloven