Christenen tegen homosexualiteit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Christenen tegen homosexualiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:53

In het boeddhisme niet, boeddha zegt er ook niks over. En dalai lama steund naasten liefde. Zou in de ogen van medeogen zeer verkeerd zijn. Ben daar toch blij voor, en als boeddha het wel gezegd had zou het afgewimpeld worden met andere tijd of het zijn maar verhaaltjes. Want het zou toch een enorme paradox zijn moest hij dat wel doen, maarja dat vind ik van alle geloven die medeogen en niet oordelen als basis hebben en tegen homoseksualiteit zijn.
Alleen bij coctailstromingen zal je wat tegenstanders vinden.

Als je het moet baseren op als alle mensen, zou je het met alle aspecten van het leven moeten doen. En kan je zien dat de wereld dan ook niet zou bestaan.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 15-12-08 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:57

Ik heb niet alles gelezen (het zijn nogal wat pagina's) maar ik vind het jammer dat sommige christenen denken dat ze patent op God hebben, alsof ze hem zelf hebben uitgevonden. Het zijn mensen die regeltjes hebben bedacht, en ik zelf geloof dat de Bijbel ook erg veel menselijke interpretatie is. Sommige richtlijnen zijn tijdloos (gij zult niet doden) andere zijn eigenlijk helemaal niet meer van deze tijd.

Ik geloof in een God van liefde, en die veroordeelt geen mensen omdat ze op hetzelfde geslacht vallen. Jezus was zijn tijd ver vooruit met zijn uitspraken en had geen last van tunnelvisie, misschien als de Bijbel in deze tijd was geschreven dat er wel in had gestaan dat je een ander niet mag veroordelen omdat hij/zij homo sexueel is..

"heb uw naaste lief als u zelf.."

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:01

dat vind ik erg goed gevonden.
heb uq naaste lief als u zelf

dus ook homo/lesbienne/bi's

Zo bedoel je het toch?
Maar ik vind het als christen ook erg moeilijk hoor. Want ja, de bijbel is toch HET boek waar de dingen in staan, maar tegelijkertijd denk ik altijd: dat boek is door een mens geschreven, en natuurlijk met behulp van God, maar zal die mens niet wat dingen verdraait hebben?
En in de loop der jaren, zullen er geen regeltjes toch stiekem gewist zijn?

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:07

Ik ben ook een Christen.
Ik veroordeel homo´s absoluut niet! ik ken er zelfs een paar erg goed. Ik respecteer hen en het zijn echt geweldige mensen.
Wij hebben pas in onze kerk nog een homofilie avond gehouden, gewoon om het er met elkaar over te hebben. Hier waren ook een aantal homos en lesbiennes. Ik vind dat het lastig is. De bijbel is geschreven in een tijd die nogal anders was dan onze tijd. Persoonlijk denk ik dat het praktiseren God verafschuwt, omdat Hij de man en vrouw apart heeft geschapen. En ook voor elkaar heeft geschapen. Maar een homo/lesbienne kan niets doen tegen zijn/haar gevoelens. En ik gun het die mensen ook zo om een vriend/vriendin te hebben.
Lastig onderwerp dus.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:09

FahyaFemke schreef:
dat vind ik erg goed gevonden.
heb uq naaste lief als u zelf

dus ook homo/lesbienne/bi's

Zo bedoel je het toch?
Maar ik vind het als christen ook erg moeilijk hoor. Want ja, de bijbel is toch HET boek waar de dingen in staan, maar tegelijkertijd denk ik altijd: dat boek is door een mens geschreven, en natuurlijk met behulp van God, maar zal die mens niet wat dingen verdraait hebben?
En in de loop der jaren, zullen er geen regeltjes toch stiekem gewist zijn?

Heb ik niet zelf bedacht hoor, "heb uw naaste lief als u zelf" komt rechstreeks uit de bijbel Tong uitsteken

Ja er zijn ook een aantal boeken uit de bijbel die later (?) ontdekt zijn, ben vergeten welke, maar die worden door veel christenen dus niet erkend. Of de inhoud heel veel verschilt van de andere boeken weet ik niet meer. Ik geloof dat er in de bijbel goeie dingen staan en ik geloof ook in God op mijn manier, maar christen zou ik mezelf niet willen noemen. Ik vind dat Boeddha ook hele wijze dingen heeft gezegd. Maar goed da's weer een andere discussie.. ik weet wel zeker dat God er verdrietig van wordt als andere mensen elkaar pijn doen omdat ze van regeltjes opleggen houden.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:12

Mloei schreef:
Persoonlijk denk ik dat het praktiseren God verafschuwt, omdat Hij de man en vrouw apart heeft geschapen.

hoe bedoel je dit?
Dus als je homo BENT zegmaar?

Dat vind ik dus erg lastig, dat dat in de bijbel staat ja. maarr toen was dat misschien heel erg, nu wordt het steeds gewoner. misschien als de bijbel NU geschreven was zou dat er niet in staan (en dan nog ligt het aan degene die het schrijft).

Dwaallicht: ik snap dat je het uit de bijbel hebt hoor haha;)

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:13

Mloei schreef:
Ik ben ook een Christen.
Ik veroordeel homo´s absoluut niet! ik ken er zelfs een paar erg goed. Ik respecteer hen en het zijn echt geweldige mensen.
Wij hebben pas in onze kerk nog een homofilie avond gehouden, gewoon om het er met elkaar over te hebben. Hier waren ook een aantal homos en lesbiennes. Ik vind dat het lastig is. De bijbel is geschreven in een tijd die nogal anders was dan onze tijd. Persoonlijk denk ik dat het praktiseren God verafschuwt, omdat Hij de man en vrouw apart heeft geschapen. En ook voor elkaar heeft geschapen. Maar een homo/lesbienne kan niets doen tegen zijn/haar gevoelens. En ik gun het die mensen ook zo om een vriend/vriendin te hebben.
Lastig onderwerp dus.

Maar God heeft de mens ook geschapen zoals hij is, volgens de Bijbel liggen je eigenschappen al vast als hij je "vormt" in de baarmoeder.. dus dan zou je kunnen zeggen dat God je zelf zo heeft gemaakt. Dan krijg je ook weer het dilemma, ligt homosexualiteit al vast als je geboren wordt, of is dat omgevingsafhankelijk.. ik zelf denk een beetje van beide, dus dan heeft God je ook zelf zo gemaakt..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:16

Rock schreef:
Het is toch lógisch dat als je homo bent je het ook in praktijk brengt? Ik weet wel dat er ook mensen zijn die er voor kiezen om het te verbergen. Dat zijn vaak de mannen wiens auto's met kinderzitjes achterin bij de homo-ontmoetingsplek staan Scheve mond

Dan breng je het dus ook in praktijk Knipoog
FahyaFemke schreef:
hoe bedoel je dit?
Dus als je homo BENT zegmaar?

Volgens de Bijbel is het niet erg om homo te ZIJN maar wel als je dat in praktijk brengt dus seksuele omgang hebt met mannen, dat is dus het verschil.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:17

Dat ben ik inderdaad ook met je eens dwaallicht. Ik denk ook dat homofilie al vast ligt bij je geboorte. Daarom kan je er niets aan doen dat je homofiel bent. Je kiest er laat maar zeggen niet voor.
Maar er is een verschil tussen homofilie en homosexualiteit.
Homosexualiteit versta ik onder het praktiseren van je homo zijn. Dus een relatie aangaan en dan ook zegmaar sex hebben. En dat is dus de vraag waar ik mee zit. Zou God dat wel goed vinden? Dit was niet zijn bedoeling op het begin. Door de zondeval is er veel veranderd. Dus dit ook?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:18

Je liefde moeten onderdrukken is wel heel, heel erg cru, en ik kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is. Ik zou echt niet snappen wat je er mee op zou schieten om een deel van je zijn te ontkennen.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:20

Shadow0 schreef:
Je liefde moeten onderdrukken is wel heel, heel erg cru, en ik kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is. Ik zou echt niet snappen wat je er mee op zou schieten om een deel van je zijn te ontkennen.

Dat wou ik net zeggen. Een god van liefde zou dat niet doen lijkt me... kan zijn bedoeling toch niet zijn?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:21

Dus als je kinderzitjes achterin hebt staan ben je in de kast homo, sorry hoor er zijn nog duizend redenen waarom die achterin staat.
Dat vind ik ook shadow, kan me ook niet voorstellen dat een god het goed zou vinden dat iemand zijn voorkeur moet onderdringen e het bijkomend verdriet erbij moet nemen. Denk eerder dat god minder opgezet met de mensen zijn die onder de naam van god de reden brengen waarom mensen verdringen.

Daarom ben ik blij dat ik een geloof heb die geen god kent, zo kunnen mensen ook geen misbruik maken. Want dan is het alleen de mens die misbruik maakt van de mens.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:25

Ja ik denk ook dat God heel veel verdriet ervan heeft als deze mensen hun gevoelens moeten onderdrukken. maar er staat toch duidelijk in de bijbel dat God deze dingen verafschuwd.
Daarnaast bestaat de duivel ook nog in al zijn aanwezigheid. Vergeet niet deze factor ook mee te rekenen! ook de duivel heeft veel macht.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:26

Katiavl : volgens mij bedoelde ze dat er veel mannen op zo'n ontmoetingsplek komen die gewoon kinderen en vrouw hebben...
zou wat zijn als een zitje betekent dat je homo bent Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:27

Mloei schreef:
Ja ik denk ook dat God heel veel verdriet ervan heeft als deze mensen hun gevoelens moeten onderdrukken. maar er staat toch duidelijk in de bijbel dat God deze dingen verafschuwd.
Daarnaast bestaat de duivel ook nog in al zijn aanwezigheid. Vergeet niet deze factor ook mee te rekenen! ook de duivel heeft veel macht.

Hoeveel jaar is het geleden dat god deze woorden heeft "gegeven". Is god dan zo een standvaste man dat hij ook al is hij god geen fouten of dingen in ander perspectief kan zien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:28

Dat heb ik misschien een beetje verkeerd omschreven. Maar de homo-ontmoetingsplek in Amsterdam, dat is seks hebben in de bosjes... Mannen die elkaar niet kennen...

Als ik in een dergelijke auto kinderzitjes achterin zie staan (en dat is er dan niet een, maar meerdere) dan denk ik niet dat dat allemaal auto's zijn van liefdevolle homostellen die een kindje hebben geadopteerd/mannen die de auto van hun zus hebben geleend/gescheiden vaders...

Dat vind ik dus veel erger dan een gewone liefdevolle relatie tussen twee mannen of twee vrouwen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:28

God maakt geen fouten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:29

anneliesdj schreef:
God maakt geen fouten.

We zijn toch naar zijn evenbeeld geschapen? Zou ons dat niet ook onfeilbaar moeten maken dan?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:30

Haha leuk opgemerkt maar helaas. De mens heeft zelf de zonde de wereld in geholpen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:31

Waarom zou een fout maken ook slecht zijn? Waarom is elke fout sowieso een zonde? Is maar net wat je als 'fout' ziet.
Wie weet is hij gewoon van gedachten veranderd doorheen de tijd.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:32

anneliesdj schreef:
Haha leuk opgemerkt maar helaas. De mens heeft zelf de zonde de wereld in geholpen.

Zegt de Bijbel, die door de mens geschreven is, en dat moet je dan maar net geloven Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:32

heel sec gezien..........

een mens is een kuddedier, kuddedieren zijn niet gemaakt om monogaam te zijn........ kuddedieren maken sexuele bewegingen om hun superieuriteit vast te stellen bij sexegenoten......

dat zit dus in onze genen............ dat is wie wij zijn.......

de kerk heeft besloten dat dit niet mag, daar zijn we naar gaan leven......... dat zijn we gaan doen......... maar het is niet wie we zijn Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:33

dwaallicht schreef:
anneliesdj schreef:

Zegt de Bijbel, die door de mens geschreven is, en dat moet je dan maar net geloven Clown

Ja snap ik dus ook niet Lachen

Tieneke zo zie ik het ook Lachen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:34

dwaallicht schreef:
anneliesdj schreef:

Nou ja, als jij denkt dat wij net zo zijn als God dan is de mens dus niet alleen onfeilbaar maar ook alwetend en dat ben jij niet volgens mij?
Daarnaast, als we onfeilbaar waren zou er ook niet zoveel oorlog gevoerd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:34

Ik denk dat elke fout bijdraagt aan een leerproces. En dan is er nog de vraag wat fout is... Daar kan je natuurlijk een Bijbel voor kiezen, om je dat te vertellen. Je kan ook gewoon met je gezonde verstand en je hart proberen zo goed mogelijke beslissingen te nemen waarbij je niemand kwetst en goed voor jezelf zorgt.

Liefde voor jezelf en voor anderen lijkt me daarin centraal staan. Ik probeer respect te hebben voor alles wat leeft. Daar heb ik geen Bijbel voor nodig om me te vertellen dat dat een goede manier van leven is.