Leeftsijdsverschil in relatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wwillemijn

Re: Leeftsijdsverschil in relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 12:28

mijn vriend en ik schelen 17,5 jaar. Voel je niks van Tong uitsteken
Acceptatie gaat ook prima Lachen
Mijn 1e ex was 15 jaar ouder en mn 2e was een half jaar jonger. Maar doe me toch maar die grotere leeftijdsverschillen Haha!

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 13:33

suuzepuus schreef:
ik heb eigenlijk geen idee hoe ze reageren om ons heen, waarschijnlijk heb jij (brenda) weleens wat over mij gehoord maar mensen praten hier erg veel over elkaar en minder met elkaar. dat heb ik wel gemerkt!
maar goed wij zijn happy samen en mn vent heeft pas mn knollie terug naar huis gevbracht omdat ik een astma aanval had en m nog maar net kon bellen (is ook echte liefde toch??)hihi

helemaal niks eigenlijk, vroeg me dat ook af bij jou Knipoog dat heb je met dorpjes he

gelukkig zijn staat bovenaan mijn lijstje ik ben gelukkig met iemand die een stuk ouder is

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 13:45

plutolover schreef:
mag ik wat vragen aan diegen die rond de 20 zijn. Hoe reageerde jullie ouders op dat je vriend ouder is?

Mijn ouders waren al lang blij dat ik eindelijk een goeie kerel had die weet wat hij wilt.
Ik 22 hij 36 Ja
We hebben nu 2 jaar een relatie.
Ik moet zeggen dat ik ontzettend gelukkig met mijn ventje ben en ook echt op 1 lijn zit met hem.
Hij is niet alleen mijn vriend/geliefde, maar ook mijn grootste maatje en steun en toeverlaat Lovers

Daarvoor heb ik 7 jaar een relatie gehad met iemand die 4 jaar ouder was. (was na jaren gedonder geen succes, maar dat lag meer aan de persoon als aan de leeftijd) Haha!

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 13:56

Bij ons lijkt het wel erfelijk ofzo, mijn ouders scheelden bijna 10 jaar.
2 tantes van mij en een nichtje van mij.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:15

ik heb nu sinds ruim een maand, speelt al wel wat langer Lachen
een vriendje van 23 ikzelf ben 17, gaat hardstikke goed.
merk niets van leeftijdsverschil,, hij kan soms juist zich als een kleuter gedragen haha.
zijn vrienden zijn ook allemaal rond de 23 maar ben volledig geaccepteerd, alleen bij sommige dingen voel ik me soms toch best wel een broekie hoor Vork

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:20

classic_life schreef:
Suus__ schreef:
Hmpf ik heb bijna relatie met iemand van 17, ikzelf ben over een maandje 15. Maar hij is wel verder met sommige dingen dan mij Bloos
En mijn exen zijn ook wel 2-3 jaar ouder.

wat vinden je ouders/vrienden van je relatie?

2/3 jaar scheelt toch niet zo veel? Lachen
ksnap niet echt wat ouders/vrienden daarop tegen zouden hebben..
Lachen

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 22:05

Mindfields schreef:
Ik 28 hij 47 Haha!

En je voelt er niks van hoor. Vork

Jongens...het gaat er om dat je bij elkaar past, dat je emotioneel op 1 lijn zit, elkaar begrijpt, lol hebt, lief voor elkaar bent.

Dat heeft met die getalletjes helemaal niets te maken hoor.

Kan me wel voorstellen dat 18 en 40 een ander verhaal is omdat je dan no allebei in zo'n andere fase van je leven zit. Maar dan nog, als ze gelukkig met elkaar zijn, vooral doen.

Maar eenmaal boven de 26-27 wordt het echt anders. Dan ben je toch een soort van volwassen al.

Ik weet dat ik dit berichtje beter niet kan plaatsen, maar hé misschien hebben anderen er ook wel hun vraagtekens bij Haha!
Jij had toch laatst een topic geplaats op bokt dat het uit was met je vriend?
Is het nu weer goed Lachen Of gaat dit over een andere man?
Voorderest niets meer dan lof want je hebt het heel juist verwoord, met getalletjes heeft het niks meer te maken. Lachen
Ik hoop dat je heel gelukkig bent nu! Ja

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 22:06

ik ben bijna 17 en hij is bijna 20 Lachen, maar hij is mijn vriend (nog) niet

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 22:14

Ik 14, en hij Maandag 19.
Laatst bijgewerkt door Eskimo op 12-12-08 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 22:15

plutolover schreef:
mag ik wat vragen aan diegen die rond de 20 zijn. Hoe reageerde jullie ouders op dat je vriend ouder is?

Mijn ouders vonden het de normaalste zaak van de wereld. Ik ben zelf (nu) 22, en mijn vriend 29, maar toen we wat kregen was ik 19 en hij bijna/net 28 (3 weken voor z'n verjaardag zeg maar). Maar ze hebben er nooit moeilijk over gedaan, leeftijd is ook helemaal geen issue tussen ons. Voel je niks van Haha! Tussen m'n ouders zit 20 jaar verschil, dus ik denk dat ze allang blij waren dat ik niet met een 40er thuiskwam Tong uitsteken

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 00:44

Suus__ schreef:
Hmpf ik heb bijna relatie met iemand van 17, ikzelf ben over een maandje 15. Maar hij is wel verder met sommige dingen dan mij Bloos
En mijn exen zijn ook wel 2-3 jaar ouder.

wat vinden je ouders/vrienden van je relatie?[/quote]

2/3 jaar scheelt toch niet zo veel? Lachen
ksnap niet echt wat ouders/vrienden daarop tegen zouden hebben..
Lachen[/quote]

Haha sorry... beetje blond, had iets te snel gelezen Bloos (even engels uitschakelen en NL in) Had gelezen in eerste instantie dat hij 17 jaar ouder was Schijnheilig

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 03:22

Heb een tijdje een vriend gehad die 14 jaar ouder was, dat het over ging lag niet aan het leeftijdsverschil. Wel leverde het een hoop commentaar op (meestal niet positief). Mijn ouders hebben weinig recht van spreken, die schelen zelf ook 10 jaar. Bij hen speelde het leeftijdsverschil uiteindelijk trouwens wel een rol in de scheiding.

Denk dat het heel erg aan de personen zelf ligt of het kan of niet. De een is met zegmaar 20 al heel volwassen en op het nivo van iemand van 35 of zo, terwijl anderen juist weinig leeftijdsverschil nodig hebben.

Daarnaast scheelt de feitelijke leeftijd ook enorm. Iemand van 15 die een relatie aangaat met iemand van 20 kan veel moeilijker zijn dan iemand van 30 die een relatie heeft met iemand van 35, omdat de meeste 15 jarigen nog echt kinderen zijn (no offence!!!) en een 20 jarige over het algemeen al redelijk volwassen is, terwijl het leeftijdsverschil in beide gevallen 5 jaar is.

Maritime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 15:48

Ik ben 17 en mijn vriend is er 25

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 11:44

Gister waren mijn vriend en ik 2 jaar samen Haha!

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 12:06

Mijn vriend is 1,5 jaar jonger als mij. Hij zat dus in groep 6 toen ik in de 1ste zat. Bloos
Maar iedereen denk dat hij 17 is ipv 14 dusja het is niet zo erg. Schijnheilig

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 12:06

WinSel schreef:

Gefeliciteerd Go jij! Go jij! op naar de 5 jaar!

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 12:14

topsylover schreef:
Mijn vriend is 1,5 jaar jonger als mij. Hij zat dus in groep 6 toen ik in de 1ste zat. Bloos

1,5 jaar jonger maar jij zat wel 3 klassen hoger.

Of lees ik dit verkeerd Tong uitsteken

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:50

WinSel schreef:

Super Haha! Gefeliciteerd.

ik heb bijna het eerste jaartje mn zak (niet slecht voor iemand die nooit een relatie langer dan 6 weken volhield, toch? )

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 07:56

Ik ben 21 en hij is 35. Maar het is allemaal nog niet officieel, dus we zullen zien hoe het verder loopt.
De tijd zal het leren.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 08:18

Femke_L schreef:
Ik ben 21 en hij is 35. Maar het is allemaal nog niet officieel, dus we zullen zien hoe het verder loopt.
De tijd zal het leren.

Zou toch gek opkijken van mezelf als ik met een 21 jarige aankwam.... No offence hoor naar jouw als persoon of naar de 21 jarigen!!! maar ik zou mezelf echt achter mijn oren krabben... ik twijfel eigenlijk ook altijd wel een beetje aan de motivaties van de "oudere" in kwestie. Juist in een relatie zoek je naar een bepaalde evenwicht... Geestelijk gezien lijkt me dat lastig(fysiek ook wel, maar daar maak ik me dan weer minder druk, alhoewel.. Sec met iemand van bijv. 18... Ik zou me echt bijna fout bezig vinden. Maar, eerlijk is eerlijk, als je samen echt van elkaar geniet en jullie kunnen de verschilken respecteren envgelijkwaardig bljven zien dan moet jte je hart volgen(geld voor elke relatie toch). Mijn persoonlijke gevoel blijft anders.. Maar wie weet als ik het zelf zou meemaken toch?!

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 08:30

Ik ben 32 en mijn man word binnenkort 44. Sowhat? Ik ben gek op hem en heb me nog nooit zo goed gevoeld met iemand. We zijn ook vrij snel getrouwd en ik heb er nu 2 grote stiefdochters bij. Het gaat toch niet om leeftijd, maar om hoe je met elkaar omgaat en elkaar respecteerd?!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 08:49

@ Celticpony:
Ik kan mij voorstellen dat andere dat denken ja. Zeker als je terug denkt.. hij was 14, toen ik geboren werd.. Tja, klinkt raar. Maar Zoals Frisiangirl al zegt..
Het gaat niet om de leeftijd.
Ik ken genoeg vriendinnen die een relatie hebben van hun eigen leeftijd, waarbij het wederzijdsrespect onbreekt.

Daarbij komt dat ik geestelijk gezien op een hoger niveau ben dan de gemiddelde van mijn leeftijd. En het blijft een waarheid, dat een man pas echt volwassen word als hij ouder word. En ik, ik heb juist die volwassenheid en die levenservaring nodig.

De man en de vrouw zijn voor elkaar gemaakt, maar staat er ergens een regel dat ze van dezelfde leeftijd moeten zijn?

Volgens mij niet.
Maar ik respecteer het dat jij het raar vind het leeftijdsverschil.
En ik hoop dat jij mijn keuze respecteerd. En anders kan ik daar trouwens niet mee zitten, ik voel wat ik voel voor hem.. daarmee bastá!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 09:12

Ik ben 20 en mijn vriendje is 25.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 09:50

Femke_L schreef:
@ Celticpony:
Ik kan mij voorstellen dat andere dat denken ja. Zeker als je terug denkt.. hij was 14, toen ik geboren werd.. Tja, klinkt raar. Maar Zoals Frisiangirl al zegt..
Het gaat niet om de leeftijd.
Ik ken genoeg vriendinnen die een relatie hebben van hun eigen leeftijd, waarbij het wederzijdsrespect onbreekt.

Daarbij komt dat ik geestelijk gezien op een hoger niveau ben dan de gemiddelde van mijn leeftijd. En het blijft een waarheid, dat een man pas echt volwassen word als hij ouder word. En ik, ik heb juist die volwassenheid en die levenservaring nodig.

De man en de vrouw zijn voor elkaar gemaakt, maar staat er ergens een regel dat ze van dezelfde leeftijd moeten zijn?

Volgens mij niet.
Maar ik respecteer het dat jij het raar vind het leeftijdsverschil.
En ik hoop dat jij mijn keuze respecteerd. En anders kan ik daar trouwens niet mee zitten, ik voel wat ik voel voor hem.. daarmee bastá!

Ik kan niets anders zeggen dan Afgod

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 11:27

daantje99 schreef:
topsylover schreef:

1,5 jaar jonger maar jij zat wel 3 klassen hoger.

Of lees ik dit verkeerd Tong uitsteken

Nee je leest het goed hoor. Knipoog
Hij is 2x blijven zitten en ik heb een jaar overgeslagen, vandaar dat grote verschil Clown