sigaretten prijzen.. niet normaal meer!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki__

Re: sigaretten prijzen.. niet normaal meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:54

Idd ThePast03!
Ik hoef niet oud te worden hoor, als ik maar gelukkig ben geweest!

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:56

AMEN!!!

Inderdaad alsof het ook maar iemand interesseerd of ik oud word of niet. Ja misschien mijn vriend en toekomstige kinderen Knipoog
Dus nee dat is inderdaad geen goed argument. Ik maak me namelijk nog geen zorgen over mijn gezondheid dus waarom zou een niet roker om mij te overtuigen dat als argument geven? :S

Dat hoor je van iedere niet roker namelijk dat weet ik nu wel dat ik zwarte longen heb en eerder dood ga.
Daarbij komt ik kan altijd nog stoppen.. Dat gaat niet over 1 nacht ijs.

Maar vind het wel lief hoor dat mensen zich ''zorgen'' maken om de gezondheid van de rokers..

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:58

Tja, stoppen is toch echt de beste optie.
Maar ik vind ook dat ze schandalig duur zijn geworden, ik sta servicebalie en moet ze verkopen, en het is niet echt fijn om de volle lading te krijgen van een klant terwijl ik er niks aan kan doen dat de pakjes zo duur zijn geworden. Al vind ik wel dat het een enorme klap is in een keer, als het nou geleidelijk stijgt, maar nee ze gooien overal ineens 50 - 80 cent bij op.

Eén ding trouwens, als op het pakje zelf staat dat ze bijvoorbeeld 4,80 zijn, en de scanner zegt 5 euro, dan mogen wij het verschil wel uitbetalen. Dit dus alleen mits het op het pakje staat. Zou dit even in de gaten houden als klant zijnde. Knipoog

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:58

Caroline1985 schreef:
AMEN!!!

Inderdaad alsof het ook maar iemand interesseerd of ik oud word of niet. Ja misschien mijn vriend en toekomstige kinderen Knipoog
Dus nee dat is inderdaad geen goed argument. Ik maak me namelijk nog geen zorgen over mijn gezondheid dus waarom zou een niet roker om mij te overtuigen dat als argument geven? :S

Dat hoor je van iedere niet roker namelijk dat weet ik nu wel dat ik zwarte longen heb en eerder dood ga.

Maar vind het wel lief hoor dat mensen zich ''zorgen'' maken om de gezondheid van de rokers..

Je hoeft niet eens slechte longen te hebben Haha! Ik rook al bijna 10 jaar, laat mijn longen regelamtig controleren en er scheelt helemaal niks aan. Ik doe dit omdat mijn moeder het ook regelmatig laat doen. Zij rookt al veel langer, en heeft meer longinhoud als de gemiddelde nederlandse niet-rokende man Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:00

Maja daar reken ik ook niet op, vertelde ze ook aan mijn opa. Drie maand later was hij er niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:15

dipstaartje schreef:
gewoon lekker stoppen kost het je ook geen geld meer

A lees jij de kranten wel eens? Blijkbaar niet. Het rookverbod heeft Nederland al miljarden aan omzet
verlies geleverd, duzienden ontslagen die geen vallen de komende maand en dan nog niet te zwijgen voor al die arme tenten die hun deuren moeten gaan sluiten omdat er geen kip meer komt.

En wedden dat het nog veel meer gaat kosten als ik zou stoppen, dat wil je niet weten Duivel
dus mss iets meer verdiepen in de questie voor je zo'n simpele opmerking plaatst Ja

dipstaartje schreef:
en het is ook beter voor je gezondheid

Het is pas slecht voor mn gezondheid als ik stop Sigaar

Mystica schreef:
Je hoeft niet eens slechte longen te hebben Ik rook al bijna 10 jaar, laat mijn longen regelamtig controleren en er scheelt helemaal niks aan.

O jij ook al, bijna niemand geloofde me toen ik vertelde dat een dokter etegn mij zei....Jij rookt vast niet na het zien van een longfoto Verward
Euuhh.... Haha!

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:15

Mystica schreef:
Caroline1985 schreef:
AMEN!!!

Je hoeft niet eens slechte longen te hebben Haha! Ik rook al bijna 10 jaar, laat mijn longen regelamtig controleren en er scheelt helemaal niks aan. Ik doe dit omdat mijn moeder het ook regelmatig laat doen. Zij rookt al veel langer, en heeft meer longinhoud als de gemiddelde nederlandse niet-rokende man Knipoog

Oh sounds good. Er is dus nog hoop Knipoog Ik maak me er ook niet druk om.

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:17

En wat Chiqa zegt ga ik in mee. Als ik stop met roken is dat een stuk slechter voor de gezondheid van anderen.. Haha ben dan echt de duivel!!!!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:38

ThePast03 schreef:
Sinds wanneer geeft de anti-rookbeweging om de gezondheid van rokers? ROFL

Bovendien heeft niet iedereen tot doel om zo oud mogelijk te worden en maar zo gezond mogelijk te leven.

Volgende keer als er weer een klaagtopic komt over verhoging van stalprijzen, stro, voer of wat dan ook gaan we ook allemaal daar reageren: Gewoon stoppen. Clown

nou daar was ik dus al mee begonnen Clown
moet je dan de argumenten eens horen joh ! ROFL

ow ja...en uiteraard: "waar slaat dat op!"

uh...nou Clown
op dit topic Tong uitsteken en alle opmerkingen van de niet-rokers Clown

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:40

Mensen, ik hoop voor de rokers, dat ze de prijzen niet aanpassen naar die in Noorwegen. Viel van de zomer tijdens mijn vakantie in Turkije bijna flauw toen een Noor mij vertelde wat je daat betaald voor een pakje sigaretten:

10 euro!!!! Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:43

Lous schreef:
10 euro!!!! Bloos!

Een roker is naast dat hij creatief is niet zo onder de indruk van die prijzen hoor Knipoog

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:44

Chiqa schreef:
Lous schreef:
10 euro!!!! Bloos!

Een roker is naast dat hij creatief is niet zo onder de indruk van die prijzen hoor Knipoog

Nou ben benieuwd hoe het straks gaat als die prijzen ook echt hier ingevoerd gaan worden Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:46

Lous schreef:
Mensen, ik hoop voor de rokers, dat ze de prijzen niet aanpassen naar die in Noorwegen. Viel van de zomer tijdens mijn vakantie in Turkije bijna flauw toen een Noor mij vertelde wat je daat betaald voor een pakje sigaretten:

10 euro!!!! Bloos!

Ja maar je spreekt over noorwegen, veel hoger loon. En een fles limonade is soms 7 euro dus zo raar is het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:49

Lous schreef:
Nou ben benieuwd hoe het straks gaat als die prijzen ook echt hier ingevoerd gaan worden

Ben nieuwd, waarnaar ligt er een kadootje voor je te wachten dan? Sigaar

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:53

Bij ons kost het 4.80 €
Maar de regering is te beroerd om ze te verbieden uit de handel, zetten er liever " enge plaatjes " op ( een rotte appel)
Want als ze die weg doen , hebben ze 10 % van hun inkomsten niet meer !

ze willen alleen hun zakken vullen ! IEDEREEN !

Zelf rollen is nog het goedkoopste

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:19

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:30

Citaat:
Volgende keer als er weer een klaagtopic komt over verhoging van stalprijzen, stro, voer of wat dan ook gaan we ook allemaal daar reageren: Gewoon stoppen. Clown

.. Verward

Een stal, voer en stro heb je nodig.. waar heb je sigaretten voor nodig?
Je longen zwart te maken, mensen te laten meeroken, je gezondheid achteruit laten gaan, eerder kans maken op enge ziektes, je kleren naar rook laten stinken, je nagels geel te maken, je vruchtbaarheid te verminderen, je conditie achteruit laten gaan, de hele dag uit je mond stinken, last krijgen van je ademhaling, hoesten, om je kwartiertje pauze niet te besteden aan iets tegen je honger, maar alleen naar de zin van een sigaret, om tijdens je zwangerschap je kind te vergiftigen?

Weer zo'n vergelijking wat gewoon echt totaal nergens op slaat!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:35

Lieneke_ schreef:
Citaat:

.. Verward

Je longen zwart te maken, mensen te laten meeroken, je gezondheid achteruit laten gaan, eerder kans maken op enge ziektes, je kleren naar rook laten stinken, je nagels geel te maken, je vruchtbaarheid te verminderen, je conditie achteruit laten gaan, de hele dag uit je mond stinken, last krijgen van je ademhaling, hoesten, om je kwartiertje pauze niet te besteden aan iets tegen je honger, maar alleen naar de zin van een sigaret, om tijdens je zwangerschap je kind te vergiftigen?

Stoppen met paarden, hoef je geen stal, stro en voer meer te betalen.
Waar sigaretten voor nodig zijn is meerdere keren beantwoord, JIJ hebt er geen last van wat WIJ met onszelf doen. Of kun je ons niet missen? Clown

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:37

Lieneke_ schreef:

Een paard is ook een luxe artikel, heb je niet nodig om te overleven.

De argumenten die je verder aanhaalt zal ik maar om lachen. Haha!
Zal er een paar uithalen. Kans op enge ziektes maak ik zonder te roken ook, misschien is het risico nu groter maar nogmaals: ik heb niet tot doel zo lang mogelijk te leven of zo gezond mogelijk te leven. Blijkbaar is dat voor veel mensen heel moeilijk te begrijpen.

De andere punten heeft niemand last van: ik laat anderen niet meeroken, mijn man rookt ook, wij willen/hebben geen kinderen dus lig niet wakker van mijn vruchtbaarheid. Sterker nog zit in de eindfase van de overgang. Haha!

Heb geen last van ademhaling hoesten of andere klachten, longfoto's waren prima: kreeg zelfs nog een complimentje. Hetzelfde geldt voor de scans die ik gehad heb.
Jammer, maar je kunt jezelf blijkbaar heel slecht inleven in andere personen.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:38

Mystica schreef:
Waar sigaretten voor nodig zijn is meerdere keren beantwoord, JIJ hebt er geen last van wat WIJ met onszelf doen. Of kun je ons niet missen? Clown

Als ik eerlijk ben vind ik dat soms wel jammer voor die personen in kwestie ja. Vind het zo zonde om je lichaam kapot te maken aan een verslaving.
Wat niet wil zeggen dat niet iedereen zijn eigen keuze mag hebben Lachen, maar ik kan er persoonlijk wel wat triestig van worden af en toe.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:40

BraveSpots schreef:
Als ik eerlijk ben vind ik dat soms wel jammer voor die personen in kwestie ja. Vind het zo zonde om je lichaam kapot te maken aan een verslaving.
Wat niet wil zeggen dat niet iedereen zijn eigen keuze mag hebben Lachen, maar ik kan er persoonlijk wel wat triestig van worden af en toe.

Waarom als ik dat zelf zo wil en helemaal niet zo oud wil worden.
Je zou pas triestig moeten worden als ik wel oud word want dat wil ik dus liever niet.

Niet iedereen is hetzelfde gelukkig.
Leven en laten leven (of niet leven). Knipoog

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:40

Tegenwoordig kan je toch niets meer eten en drinken zonder enge ziektes te krijgen.
Weetje hoeveel gif in een zogenaamd vers stukje vis zit? Weet je hoeveel kanker verwekkende bestrijdingsmiddelen op groente en fruit zitten?
Ik rook, en vind het lekker.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:41

BraveSpots schreef:
Mystica schreef:

Dat vind ik dan wel lief van je Ach gut Lachen

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:48

ThePast03 schreef:
BraveSpots schreef:

Waarom als ik dat zelf zo wil en helemaal niet zo oud wil worden.
Je zou pas triestig moeten worden als ik wel oud word want dat wil ik dus liever niet.

Niet iedereen is hetzelfde gelukkig.
Leven en laten leven (of niet leven). Knipoog

Ik snap het wel hoor, ik wil zelf ook niet graag (heel) oud worden, maar graag wel gezond, of toch zo gezond mogelijk Knipoog .

Waarom dan niet met alle geneugden van het leven erbij (af en toe een drankje, sigaretje,...)?
Maartoch, het leven is ook even leuk zonder sigaretten hoor (daar ben ik van overtuigd), plus het feit dat je er veeeel geld mee bespaart, je hebt geen verslaving, en dat het uiteraard gezonder is Lachen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:54

Het leven is ook heel leuk zonder paarden (weet ik helaas), zonder tv, internet, uitgaan en dat bespaart heel veel geld.
En vergis je niet: tv en internet zijn voor veel mensen ook een verslaving, vooral het laatste!
Jongeren gooien hun hele opleiding en sociale leven weg om te kunnen gamen.

Iedereen maakt zijn eigen keuze's en sommige mensen kiezen ervoor om te blijven roken ondanks dat het veel geld kost en het slecht is voor hun gezondheid. Laat ze, ze vallen jullie toch ook niet lastig over het feit dat jullie niet roken?

Ik zal het wel nooit begrijpen. Nu is de overlast door allerlei wetten enorm beperkt en nog monden dit soort discussie uit tot opvoedtopics voor rokers.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 04-11-08 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt