Dromen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Re: Dromen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 20:06

Dat is vreemd zeg... lijkt me een hele nare droom inderdaad. Scheve mond

Paula3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 17:05

Hi, ik plaatst dit voor een vriendin, omdat zei zelf geen idee heeft wat het kan zijn.
Mijn vriendin heeft 2 dromen gister nacht gehad.
De eerste droom kwam ze een enge man tegen, en toen zij ze tegen haar moeder ''kom snel door lopen, die man is eng'' en vervolgende rende zei weg, en de moeder liep een stukje achter. En toen werd haar moeder dood geknuppelt door die man Dit gebeurde vlak bij haar huis, in de droom.
In droom 2 droomde ze dat ze naar het huis van die enge man ging. En dat die man telkens zij ''ik ben dood, ik ben dood'' en dat zij vervolgens het huis uit rende, en dat ze weer vlak bij haar huis was. En dat die enge man haar een pakketje stuurde, met allemaal enge dingen over zich zelf.
Naja en toen ze wakker werdt, keek ze in de spiegel, en toen zag ze die enge man weer. Dus ze schrok zich kapot. Ze weet ook nog precies hoe die ''enge man'' eruit ziet.

Misschien kan iemand mij hier meer over uitleggen ectr?
In haar huis zitten zowiezo schimmen ectr. Die ziet zei ook wel es.
En elka avond een heel raar kattebelletje, die zei en alleen haar moeder hoort, en toen ik bij haar bleef slapen, hoorde ik em ook, en voor de rest niemand...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 22:43

Ik zou het niet weten Paulaa_. Snap mijn eigen dromen meestal nog niet eens.

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:44

Toch maar even reageren...
Heb het topic al eerder gezien, maar met de dromen die ik droom kan ik een halve pagina vullen, zo ontzettend raar en langdradig.

Misschien komt het door de griep (heb 's nachts nu best hoge koorts en word elke keer drijfnat van het zweet wakker), maar ik droomde vanochtend iets heel raars.

Er zat een heel verhaal omheen: ik was op een festival, waar een hotel was, en toen ik naar binnen wilde om me op te maken kreeg ik de deur niet open omdat een meisje dat ik ken ervoor stond (ze is nog al dik Bloos ). Toen ik harder begon te duwen liet ze me erdoor, maar kwam ze me achterna en sloeg ze me in elkaar. Daarna jatte ze mijn make-up spullen.
Toen ik naar buiten ging om het aan mensen te vertellen wilde niemand luisteren. Ik ging naar een muziektent ging waar mijn vrienden waren, en in het midden stond een gigantische koelkast. Toen ik het aan mijn vrienden wilde vertellen gingen mijn tanden ineens loszitten en vielen ze er uit. Ik kon ook echt die vieze open plekken voelen wanneer je tanden er uit zijn.

Nu heb ik ergens gelezen dat tanden die er uit vallen een betekenis hebben, maar ik weet niet precies wat. Ik ben wel benieuwd, iemand een idee?
(dit was voor mijn doen trouwens best nog een saaie droom)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 17:50

Uitvallende tanden schijnt vaak over gedroomd te worden. Voor zover ik weet heb ik dat nog nooit gedroomd.

Wat er in mijn boekje staat:

"Last hebben van afbrokkelende, losse of verdwenen tanden is een van de meest voorkomende dromen. Verteld uw droom iets over uw fysieke conditie? Een vijfde van de mensen knarst 's nachts met de tanden als gevolg van stress of onbewuste pogingen om iets op te lossen. (...) Gaat uw droom over bezorgdheid over uw uiterlijk, het ouder worden of kracht?"

Ben je onzeker over jezelf, als ik vragen mag? Gezien dit stukje over tanden (weet niet of het kan kloppen) maar omdat het ook over make-up gaat bijv.
Het heeft blijkbaar iets te maken met kracht/onzekerheid/bang zijn voor gek te staan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:10

Ik heb toch weer zo raar gedroomd. Ik had afgesproken met mijn ex om ergens heen te gaan maar hij liet me zitten, liet niks meer horen. Dat was bij mijn huis waar ik als jong meisje woonde. Ik herinner me een stuk grasveld waar ik overheen liep en waar ik hem nog wel in het donker in de verte zag rijden. Toen een stuk weg met de auto en er gebeurde vlak voor mij een aanrijding, ze (iemand van mijn werk) had zelf geen schadeformulier en ik wel?? Daarna een stuk vliegveld met kleine verdiepinkjes met weer een andere bekende (van de paarden), toen een hal met een groot rond trappenhuis met tapijt. Daarna werd ik aangevallen door een rare vrouw met donkere haren met rare tentakels en grote handen. Die werd gelukkig weggejaagd door een andere vrouw (ook iemand van mijn werk). Toen wilde ik naar de wc maar zodra ik de deur dichtdeed vloog er zo'n grote tentakel met grijphand over de deur heen en die greep me. Toen kwam ik een soort maalstroom terecht en uiteindelijk werd ik weer gered door de vrouw die mij eerder al redde. Ze kregen een behoorlijk gevecht.

Verder nog wat flarden van een grote tafel met veel mensen waaronder een jongen die mij in de brugklas heel erg gepest heeft. Hij was een dik meisje aan het pesten aan die tafel. Ik ging voor hem staan en vertelde hem dat hij nu maar beter kon ophouden omdat hij anders spijt zou krijgen. Ik was echt heel boos.

Zucht waar kan een mens zich mee bezig houden zeg...

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 19:31

Fiffill schreef:
Uitvallende tanden schijnt vaak over gedroomd te worden. Voor zover ik weet heb ik dat nog nooit gedroomd.

Wat er in mijn boekje staat:

"Last hebben van afbrokkelende, losse of verdwenen tanden is een van de meest voorkomende dromen. Verteld uw droom iets over uw fysieke conditie? Een vijfde van de mensen knarst 's nachts met de tanden als gevolg van stress of onbewuste pogingen om iets op te lossen. (...) Gaat uw droom over bezorgdheid over uw uiterlijk, het ouder worden of kracht?"

Ben je onzeker over jezelf, als ik vragen mag? Gezien dit stukje over tanden (weet niet of het kan kloppen) maar omdat het ook over make-up gaat bijv.
Het heeft blijkbaar iets te maken met kracht/onzekerheid/bang zijn voor gek te staan.

Hmm, nee eigenlijk valt dat wel mee. Het is wel eens erger geweest, zeg maar Lachen.
Kan inderdaad wel dat het daar wat mee te maken heeft.
Wel veel stress, misschien heeft het daar wat mee te maken.

Ik vind het wel interessant, normaal droom ik nooit dingen met een echt specifieke betekenis.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:34

Nou, ik heb ook weer last van ontzettend vage dromen. Dromen waarna ik echt een hele dag door van streek kan zijn Scheve mond

Ik droomde vorige week dat ik kanker had, ik voelde me niet ziek. Maar ik kreeg chemo met mijn familie in de kamer (in het ziekenhuis), ik voelde me ontzettend slap worden en half flauwvallen. Mijn familie(/kennissen) zaten maar wat voor zich uit te staren, er werd niks gezegd.

Vanochtend droomde ik dat mijn vriend vreemd ging met een vriendin van hem. Het nare is dat de beste vriendin van dat meisje (en dat was ook een vriendin van mijn vriend) al onze hele relatie heeft geprobeerd te verpesten en in mijn droom had ie ook ineens weer contact met dat meisje..

Over dat meisje (wat dus ruim een jaar geprobeerd heeft mijn relatie te verpesten) heb ik dus ook dromen gehad in het verleden, eigenlijk gedurende hele relatie. In die dromen zat dat meisje ook telkens achter mijn vriend aan en lukte het haar zelfs om hem te verleiden.
Sommige van die dromen waren zelfs voordat ik haar ontmoet had en voordat ze iets geprobeerd had Nagelbijten / Gniffelen

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 21:12

Het zou kunnen botje, het schijnt dat er best veel mensen over tanden die uitvallen dromen. :)

Naar urselin... dat soort dingen zijn niet fijn idd. :=

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 23:05

Hmm urselin miss soort van "teken" voor het "aanvoelen" voor iets wat komen gaat ofzo....

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 18:20

Hm ik hoop het niet dan.... maar het zou kunnen.

Heb overigens laatst weer heel raar gedroomd, de grote lijn van het verhaal was dat ik gevangen zat en ontsnapte, en veranderde in een buizerd en zo weg kon vliegen. En ik werd achtervolgd door mensen te voet en te paard, maar ze kregen me niet te pakken. Maar mijn vriendin zat nog wel opgesloten. Het was iig heel vreemd.
En daarvoor droomde ik over een wolf die giftige haren had - dat was een speciaal ras. En hij was gewond en een man vond hem en nam hem mee, maar hij werd vergiftigd en toen raakte hij langzaam verlamd en werd hij ijskoud. En ik was bij hem in het ziekenhuis en toen kreeg ik wat van de wolvenharen in mijn haar en ik streek er met mijn hand doorheen en toen raakte mijn hand ook ijskoud. Heel raar. En toen ik wakker werd dacht ik dus echt dat wolven met een giftige vacht gewoon een bestaand ras zijn. Te vreemd. :+

Hebben jullie dat ook wel eens, dat je wakker wordt en dan denkt dat er iets echt bestaat of gebeurt is?

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 22:47

Nou, idd.. dromen zijn echt zo realistisch!

Ik droomde vannacht dat mijn ex-scharrel en mijn huidige vriend elkaar ontmoeten, in een restaurantje... :S Ze zaten bij elkaar aan tafel en ik schaamde me dood voor mijn vriendje. :o

Wat heeft zoiets nou te betekenen? Ik ben super gek op hem!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 08:56

Je kiest zelf de mensen in je droom uit, die mensen bij jij zelf.Dus jij gaat vreemd op de 1 of andere manier.Je schaamde je, er is dus iets of een kwestie waar je mee zit.Je moet kijken hoe de mensen in je droom dat zouden oplossen.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 11:33

Oliefjuh, ik vind dromen ook altijd zo realistisch! Heel herkenbaar.

Vaak heb ik ook, als ik heel boos/verdrietig/gelukkig ben, word ik opeens heel erg moe, moet ik gaan slapen, droom ik erover en als ik wakker word is het allemaal weer oke.

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 15:50

marleen_usar schreef:
Je kiest zelf de mensen in je droom uit, die mensen bij jij zelf.Dus jij gaat vreemd op de 1 of andere manier.Je schaamde je, er is dus iets of een kwestie waar je mee zit.Je moet kijken hoe de mensen in je droom dat zouden oplossen.

Mmm.. ik zie 'm de laatste tijd wel heel weinig omdat we beide heel druk zijn met school. :7 Maar vreemdgaan heb ik nooit gedaan.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 17:39

Vreemd gaan kan op vele manieren, bv dat je iets wil doen en dat je dan oppeens iets anders gaat doen.