Adil18 schreef:Blondie_ schreef:Ik denk dat het belangrijk is dat je ongeveer op hetzelfde intelligentie niveau zit.
Maar daar heeft opleiding natuurlijk niks mee te maken.
Liever een slimme vent met levenservaring die geen hoge opleiding gedaan heeft iemand die minder slim is en weinig levenservaring heeft en wél een hoge opleiding heeft gedaan.
Sja, hoe slim ben je als je slim bent en geen hoge opleiding doet...![]()
En hoe kun je niet slim zijn, maar toch een hoge opleiding doen...Dan ben je ergens toch wel slim denk ik...
Levenervaring hangt in mijn ogen ook heel veel samen met leeftijd en niet met intelligentie. Hoewel...gedeeltelijk wel, de een haalt meer wijze lessen uit een gebeurtenis dan de anders, maar iemand van 50 heeft meer meegemaakt dan ik met 21 jaartjes en dus meer de kans gehad levenservaring op te doen![]()
als je maar genoeg moeite doet, dan kunnen de meeste een hoge opleiding doen..
Toen ik op het vwo zat, had ik een meisje in m'n klas.. Dat was absoluut geen helder licht..
Die leerde gemiddeld 3/4 uur voor een..
toets om vervolgens een 6'je of wellicht een krappe 7 te halen.
Maar ze is wel over..
En ze heeft ook wel doorzettingsvermogen, maar je gaat mij niet wijs maken dat die hoog-intelligent was

Of ga je hem vragen naar zijn algemene ontwikkeling? Dat merk je pas als je langer met iemand samen bent.