hij 'slechts' MBO en zij universitair afgestudeerd! Werkt t?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: hij 'slechts' MBO en zij universitair afgestudeerd! Werkt t?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 09:05

Adil18 schreef:
Blondie_ schreef:
Ik denk dat het belangrijk is dat je ongeveer op hetzelfde intelligentie niveau zit.
Maar daar heeft opleiding natuurlijk niks mee te maken.

Liever een slimme vent met levenservaring die geen hoge opleiding gedaan heeft iemand die minder slim is en weinig levenservaring heeft en wél een hoge opleiding heeft gedaan.

Sja, hoe slim ben je als je slim bent en geen hoge opleiding doet... Knipoog

En hoe kun je niet slim zijn, maar toch een hoge opleiding doen...Dan ben je ergens toch wel slim denk ik... Lachen

Levenervaring hangt in mijn ogen ook heel veel samen met leeftijd en niet met intelligentie. Hoewel...gedeeltelijk wel, de een haalt meer wijze lessen uit een gebeurtenis dan de anders, maar iemand van 50 heeft meer meegemaakt dan ik met 21 jaartjes en dus meer de kans gehad levenservaring op te doen Lachen Knipoog

als je maar genoeg moeite doet, dan kunnen de meeste een hoge opleiding doen..
Toen ik op het vwo zat, had ik een meisje in m'n klas.. Dat was absoluut geen helder licht..
Die leerde gemiddeld 3/4 uur voor een..
toets om vervolgens een 6'je of wellicht een krappe 7 te halen.
Maar ze is wel over..

En ze heeft ook wel doorzettingsvermogen, maar je gaat mij niet wijs maken dat die hoog-intelligent was Tong uitsteken

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 09:40

Suzanne F. schreef:
sflj schreef:
En waarom zou dat andersom niet gelden?
Ik vind het trouwens raar dat je je ergert, het is toch je partner? Die heb je toch (in de meeste gevallen Knipoog ) zelf gekozen?

Zodra je iemand ontmoet neem je hem toch niet meteen een IQ test af?? Haha! Of ga je hem vragen naar zijn algemene ontwikkeling? Dat merk je pas als je langer met iemand samen bent.

Andersom is toch net iets anders. Als je het ouderwets gaat bekijken werkt de man en speelt de vrouw voor huisvrouw en zorgt voor de kinderen. Vaak geeft het voor de man minder irritatie als de vrouw wat minder geschoold is dan andersom.
(correct me if i'm wrong) Haha!
ja, hoe belachelijk ook. Bij mij werkt dat alleen niet zo (maar ik ben -gelukkig- ook niet zoals de meeste anderen Knipoog )
En voor ik iets serieus heb, laat staan ga samenwonen, weet ik dat wel. Heb ik geen iq test voor nodig. Bovendien zeggen die testen mij niks. Dus ik vind dat idioot en iemand zelf niet al te slim als hij/zij zich om zoiets ergert aan z'n/haar partner. En emancipatie... Ach dat willen de meeste vrouwen zelf niet eens. Maar da's n andere discussie. Knipoog

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 10:37

Menino schreef:
Adil18 schreef:

Sja, hoe slim ben je als je slim bent en geen hoge opleiding doet... Knipoog

En hoe kun je niet slim zijn, maar toch een hoge opleiding doen...Dan ben je ergens toch wel slim denk ik... Lachen

Levenervaring hangt in mijn ogen ook heel veel samen met leeftijd en niet met intelligentie. Hoewel...gedeeltelijk wel, de een haalt meer wijze lessen uit een gebeurtenis dan de anders, maar iemand van 50 heeft meer meegemaakt dan ik met 21 jaartjes en dus meer de kans gehad levenservaring op te doen Lachen Knipoog

als je maar genoeg moeite doet, dan kunnen de meeste een hoge opleiding doen..
Toen ik op het vwo zat, had ik een meisje in m'n klas.. Dat was absoluut geen helder licht..
Die leerde gemiddeld 3/4 uur voor een..
toets om vervolgens een 6'je of wellicht een krappe 7 te halen.
Maar ze is wel over..

En ze heeft ook wel doorzettingsvermogen, maar je gaat mij niet wijs maken dat die hoog-intelligent was Tong uitsteken

Was dat nou voor voorbeeld? Dat meisje kan onwijze faalangst hebben, blokken tot en met, maar in een proefwerk alles vergeten omdat ze bang is voor de onvoldoende (en de gevolgen daarvan). Heel veel mensen hebben faalangst zonder dat ze daar voor "bahandeld" worden, dus een echt goed voorbeeld vind ik dit niet...

En als je slaagt op het VWO ben je dan 'geen helder licht'...? Volgens mij moet je dan wel wat in petto hebben.

En zijn genoeg mensen op het VMBO die zich enrom inzeeten, enorm harde werkers die veel studeren, en toch zouden ze het WO niet halen, omdat daar net een stukje mist zeg maar.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 10:40

sflj schreef:
Dus ik vind dat idioot en iemand zelf niet al te slim als hij/zij zich om zoiets ergert aan z'n/haar partner.

en ik vind het idioot mensen 'idioot en niet al te slim' te noemen omdat ze andere voorkeuren hebben als jij...'T is fijn dat jij niet per se een slimme vent wil, vind ik helemaal prima, maar ik noem jou toch ook niet dom daarom...? Of wel...?

Als jij zo een discussie wilt winnen valt er voor jou nog heel wat te leren...!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 11:36

Ik heb wel degelijk een relatie verbroken omdat hij (oa) te stom was. Nauwelijks de lagere school doorlopen en daaraf gekomen zonder dat hij lezen en schrijven kon, dus je kunt je afvragen wat hij er van op gestoken heeft. Van de geschiedenis van zijn eigen land geen kennis, niet van biologie, weet niet eens hoe zijn eigen lijf in elkaar zit. Daarbij wel overtuigd dat de man "de baas" moet zijn, maar omdat hij me op intelectueel niveau niet aankon (en niet dat ik nou zo´n pief ben), moest het maar met dreigementen en pijnigen van mijn dieren enzo.
Het is niet zozeer welke school je doorlopen hebt, maar in hoeverre je "ontwikkeld" bent.
Hij was dus gewoon bepaald niet ontwikkeld.
Aan de ander kant heb ik een vriend die ook alleen maar lagere school heeft gehad, maar wel ontwikkeld is en vele interesses heeft en dat voegt wél.
Ook kan iemand die goede cijfers haalt verder erg stom zijn, maar gewoon goed kunnen leren.
Je kunt iemands ontwikkeling niet echt aflezen aan scholing.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 13:33

Adil18 schreef:
sflj schreef:
Dus ik vind dat idioot en iemand zelf niet al te slim als hij/zij zich om zoiets ergert aan z'n/haar partner.

en ik vind het idioot mensen 'idioot en niet al te slim' te noemen omdat ze andere voorkeuren hebben als jij...'T is fijn dat jij niet per se een slimme vent wil, vind ik helemaal prima, maar ik noem jou toch ook niet dom daarom...? Of wel...?

Als jij zo een discussie wilt winnen valt er voor jou nog heel wat te leren...!

Lieve schat, ik wil helemaal geen discussie winnen maar zei alleen wat ik vind. Ik verwonder me slechts dat iemand een relatie aangaat met iemand die zij dus eigenlijk dom vindt (zie ook de post na de jouwe) en waaraan ze zich ergert. Dát mag ik toch wel 'niet slim' vinden? Als jij mij daarom dom vindt, vind ik niet erg hoor. Knipoog Mag je gerust zeggen. Ik lig niet zo wakker van wat mensen over me zeggen. Lachen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:38

dat is dan een relatie waar gee wederzijds respect is en gebaseerd op sex of angst om alleen te zijn/over te blijven...
dat is meestal niet zo´n heel goede basis.
Zelf ben ik inmiddels lang alleen omdat bij mij de basis toch wel vriendschap en wederzijds respect moet zijn.