'Het helpt toch niet', 'Het valt allemaal best mee' *zucht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arnjojo

Re: 'Het helpt toch niet', 'Het valt allemaal best mee' *zucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 16:36

Haha twiggy 2008 en ik dan?? Ik ben een gigantische bleek scheet... you know Knipoog Bijna iedere avond eet ik vlees.. Dus vegetarier of niet. Een bleek scheet kun je altijd zijn Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 16:42

Ik heb een behoorlijke tijd bewust zonder zuivel geleefd (fit for life dieet Knipoog ) en heb er echt geen schade aan ondervonden, hoor. Je at dan veel peulvruchten, sesamzaadjes, walnoten, dat soort dingen om bepaalde stoffen (bv. calcium zit ook in sesamzaadjes, ja, echt waar) toch binnen te krijgen. Kan je vertellen dat je er een prachtige huid, hele heldere ogen en heel mooi haar van krijgt!!! Lachen

Heb trouwens ook een heel interessant boek over de Hare Krishna, strikt vegetarisch (dus niet veganistisch), wat ik een heel boeiende keuken vind en de theorie erachter, ja, daar kan ik me ook prima in vinden. Ja Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 16:45

arnjojo schreef:
Haha twiggy 2008 en ik dan?? Ik ben een gigantische bleek scheet... you know Knipoog Bijna iedere avond eet ik vlees.. Dus vegetarier of niet. Een bleek scheet kun je altijd zijn Haha!

Hahahaha, hey jij ook gezellie hier??? En ik ben van nature blond en heb blauwe ogen, dus mijn huid is daar ook naar. Was al in de tijd toen ik vlees at Knipoog . Gelukkig ben ik veel buiten en als ik op tijd naar bed ga is mijn teint heel gezond, hoor Clown . Niemand die aan mij ziet dat ik een vega ben, ook al beweren sommigen van wel (en die kennen mij niet eens). Haha!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 18:36

Daar gaan we weer...............
Kistkalveren, hormonen etc etc.
Weer dezelfde personen in hun tunnelvisie.....
Mensen verdiep je eerst eens in de realiteit voordat je het vegetarische/veganistische gaat prediken

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 19:19

nou ik heb weer een heleboel bij moeten lezen en kom nu met een leuke tegenvraag Clown
hoe zien de vega's het voor zich als de kalfjes NIET bij hun moeder weg worden gehaald? waar komt dan de melk vandaan? Knipoog want ik neem aan dat de meeste van jullie wel melk drinken...

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 20:11

Ik drink geen melk Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 22:37

Ik ook niet. Ik ben zelfs allergisch voor melk (lactose). Clown

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 22:40

Ik drink wel melk.

Ik vind dat je ook niet door de war moet halen dat je vegetariërs hebt,en veganisten.
Dat is iets heel anders.

Zeggen dat je een vegetariër nep vindt omdat deze leren schoenen draagt is dus onzin,want dan heb je het over veganisten. Pling

Ik ben wel vegetariër,maar geen veganist,want dat zou ik te zwaar vinden.Ego he?

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 09:25

Tivoli; zeggen dat vega's nep zijn is een teken van zwakte in mijn ogen.. Lachen

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 09:29

Hahaha sommige mensen weten het verschil gewoon niet!! Laat die maar lekker in de waan met mooie kalven verhaaltjes en vragen... Niet reageren! Trouwens ik lust niet eens melk!! Dus tja kun je daar wat van maken of ik vegetarier of veganist ben? Nee want ik eet gewoon vlees.. Helaas. Grappemaker! Waarom zou een vegetarier geen melk mogen drinken.. Ik begrijp de cloe niet.. Het gaat hier om VLEES hoor! en sommige ook andere dierlijke producten..

Hmm ga ik er toch nog op in hahaha.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 13:16

@Magnummmm: Amen Lachen

Ben het helemaal met je eens, om nog te zwijgen over die flauwe flauwe 'moppen' die constant herhaalt worden. 'Hier, een stukje vlees voor jou, vind je lekker hé'

Jeezus, na 13 jaar heb ik het wel gehad met die mopjes.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 13:28

Hoe doen jullie het met vis trouwens??

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 13:29

Lust ik niet.
Bovendien vind ik het een beetje raar als vegetariërs daar een onderscheid in maken.Een vis is ook een -dood- dier.
Maargoed,dat is mijn mening Lachen

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 13:34

Hetzelfde hier Tivoli

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 13:37

Tivoli, als je wel vis eet, maar geen vlees, ben je semi-vegetarisch. Een echte vegetarier eet geen vis. Lees de omschrijving in de Wikipedia maar eens door (heb het ook al een paar keer gezegd in dit topic Knipoog ).

Dus: Ik eet ook geen vis en voornamelijk biologische zuivelproducten (geen melk, want allergisch en ik vind het niet lekker).
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 04-10-08 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 13:39

Twiggy; Tivoli eet geen vis zegt ze net. Even goed lezen Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 13:41

Oh, sorry, ik zit ook weer tig dingen tegelijk te doen en dan lees ik niet altijd zo goed. Bloos Haha!

Het valt me alleen op dat er op een gegeven moment weer van die opmerkingen, vragen e.d. komen, die al eerder zijn besproken in het topic. Knipoog

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 13:47

Oh sorry dan.
Ik heb het al een keer gevraagd maar daar kwam geen antwoord op, dus dacht vraag het nog effies Lachen
Ik eet ook geen vlees, liever bio vlees dan vis.
Vis valt niet te houden, wordt altijd met miljoenen bij elkaa gepropt en de vangsten zijn ook nooit prettig, en al helemaal niet voor de vis.
Dus vis komt er bij mij niet in iig.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 13:50

Lekker niks van aantrekken, ik eet inmiddels al 17 jaar geen vlees meer, en kreeg (vooral vroeger ook veel opmerkingen naar mijn hoofd daarover)
Stond er altijd boven, en vertelde altijd: Ben ik diegene die zich moet verantwoorden omdat ik het NIET eet????? beetje omgedraaide wereld lijkt mij Knipoog
Verder heb ik er niks op tegen als mensen het wel eten Knipoog
Ieder zijn eigen ding! en vooral niet reageren Lachen

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 13:55

Ik eet wél vlees. Liefst eet ik thuis vlees van één van onze eigen koeien, zodat ik weet wat voor leven ze heeft gehad. En ik weet dat dat leven goed is geweest. En mocht je daar aan twijfelen: kom gerust kijken Knipoog.

Ik weet ook dat sommige dingen in vooral intensieve veehouderij beter kunnen, maar helaas is het voornamelijk voor de varkensboeren moeilijk om hun hoofd boven water te houden. Denk dat veel boeren ook dingen anders willen, maar dan moeten ze ook de extra gemaakte kosten ergens terugzien. En helaas Slapen

Maar bij mij maakt het ook niet uit of iemand vegetarisch is óf niet. Zolang diegene maar duidelijk weet waarom hij/zij vegetarisch is, en niet met een of andere reden aankomt waar niks van klopt of meeloop reden is. En zolang diegene mij niet van het stuk vlees af wil hebben, vind ik dat prima.

En voor mij hoeft elke dag vlees ook weer niet, veel vegetarische gerechten zijn überlekker Ja

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 14:07

LovingTweety schreef:
Waar je je druk om kan maken.

Zoals jij je stukje schrijft voel ik me dus aangevallen omdat ik vleeseet.
Ieder zijn ding. Jij eet geen vlees en doet miss iets wat minder diervriendelijk is (onbewust) ik eet wel vlees en doe misschien iets wat wel diervriendelijk is (ook onbewust of bewust.). Lekker iedereen laten gaan en kweek een olifantenhuid.

Daar ben ik het dus wel mee eens.. Waar maak je,je druk om?

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 14:20

Om mensen als jouw die dát al voor de zoveelste keer zeggen??

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 14:56

Nou ik heb net boodschapjes gedaan en deze keer erop gelet dat ik geen varkensvlees heb gekocht, de Dirk heeft overigens (bijna) elke week biologisch vlees in de aanbieding, neem ik ook vaak.

Vind dit toch wel een leerzaam topic.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 15:12

annastasia schreef:
Mensen verdiep je eerst eens in de realiteit voordat je het vegetarische/veganistische gaat prediken

Hm, tunnelvisie. Gaat het nieuws de laatste tijd aan je voorbij? De berichten over vlees met hormonen en ziektes onder vee komen regelmatig voorbij, én kleine kalfjes worden op sommige boerderijen toch echt nog in kleine hokjes (jaja, de zogenaamde 'kist') gehouden. Vermoed zo langzamerhand dat onze 'realiteiten' iets anders liggen. Misschien moet jij je eens in de échte realiteit verdiepen voordat je vegetarisme/veganisme afdoet als nonsens? Ook wel eens in je opgekomen dat jij degene zou kunnen zijn met tunnelvisie?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 15:27

Fitch schreef:
annastasia schreef:

Hm, tunnelvisie. Gaat het nieuws de laatste tijd aan je voorbij? De berichten over vlees met hormonen en ziektes onder vee komen regelmatig voorbij, én kleine kalfjes worden op sommige boerderijen toch echt nog in kleine hokjes (jaja, de zogenaamde 'kist') gehouden. Vermoed zo langzamerhand dat onze 'realiteiten' iets anders liggen. Misschien moet jij je eens in de échte realiteit verdiepen voordat je vegetarisme/veganisme afdoet als nonsens? Ook wel eens in je opgekomen dat jij degene zou kunnen zijn met tunnelvisie?

volgens jullie is vegetarisch/ veganistisch zijn alles. De mensen die vlees eten zijn ''slecht''
Vaak gebasseerd op dingen die in nederland al jaren verboden zijn, en of filmpjes en andere verhalen/artikelen uit het buitenland.
En zolang onwaarheden worden verkondigd dan kan ik daar niet tegen (met mij meerdere)
Hoe jij aan je realiteit komt weet ik niet, maar die is niet gebaseerd op alles wat hier in nederland speelt/ is toegestaan.