Chiqa schreef:MISTRAL94 schreef:Dat zal allemaal best maar als jij elk dubbeltje om moet draaien is 100 euro een hele hoop geld per maand. Maar daar denkt men niet over na, nee die mensen krijgen boetes terwijl ze al geen cent te makken
Daar gaat het toch ook niet om, kijk bv eens naar de kosten van één weekje ziekenhuis dat weegt niet op tegen de premie wat je betaald snap je. Dan ben je met die 100 euro per maand toch écht goedkoper uit dan betaal je al in een uurtje namelijk.MISTRAL94 schreef:Dat is toch je eigen risico boven op het verplichte eigen risico?.
Dubbel eigen risico?Wat bedoel je hiermee?
Lees jij wel wat er staat? Uiteindelijk zal iedereen weten dat je beter verzekerd kunt zijn. Maar wanneer jij moet kiezen tussen eten of de ziektekostenpremie mag de keus voor die mensen duidelijk zijn. Of het verstandig is, is een tweede. Maar als jij het niet op kunt brengen per maand is het snel afgelopen.
Dubbel eigen risico, kun je je maandpremie mee naar beneden krijgen. Hoe meer eigen risico hoe goedkoper je maandpremie is. Daarnaast heeft de regering de verplichte eigen risico ingevoerd. Dus dan zou je op een dubbele eigen risico komen.

Wat bedoel je hiermee?

?! Ik ben iig dolblij dat ik niet op medische zorg in Ned. ben aangewezen
maar moet wel elke maand de vaste lasten betalen 
) maar ik kan me slecht indenken dat mensen, met zorgtoeslag, geen eten kunnen kopen wanneer ze hun verzekering betalen. Iedereen krijgt toch bijstand, kinderbijslag e.d....? Tuurlijk, het is geen vetpot en dat is zacht uitgedrukt, maar eten hoeft niet duur te zijn.