Als pesten te ver gaat wat doe je dan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ItsMe2

Re: Als pesten te ver gaat wat doe je dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:00

Volgens mij doen de scholen er tegenwoordig geen f*ck meer aan.
Ik zal die pesters graag zelf een x aanpakken..
Maar of die ouders van de pesters zo leuk gaan vinden, dat denk ik van niet....

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:00

jaantsje schreef:
ShadowO
Ik hoop niet dat je dit ooit mee zult maken.
Als ouder doe je er alles aan maar school heeft wel degelijk de touwtjes in handen. Zij hebben instumenten om hier in te grijpen.
Als ouder ga je naar school en moet je maar uitzoeken waar je terecht kunt.
School is wel degelijk verantwoordelijk voor de gang van zaken, daar gebeurt het toch?
Of moet je als ouder ook mee de klas in?

Maar als het echt niet gaat, en de school wil niks veranderen? Dan doe je daar toch zelf iets aan, of laat je je kind daar zitten met de boodschap: heb het geprobeerd meid, sorry, ze wilden niet meewerken.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:03

Nee tuurlijk laat jij je kind dan niet daar zitten,
Maar jullie snappen het niet dat het moeilijk is voor iemand met zeer weinig zelfvertrouwen om zomaar naar een nieuwe school te gaan..

Even een vraagje: Zijn jullie vroeger zelf gepest??
Ik mag het misschien niet zeggen, maar als jullie het niet mee hebben gemaakt dan hoop ik dat je er héél snel een keer mee te maken krijgt, zodat je weet wat het is!!
Dat je door de hele klas, ' vrienden' de grond in geboord wordt of als je een stuk oud vuil bent!!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:19

AprilSchat, als je het topic doorleest zul je zien dat velen die hier reageren weten wat het is gepest te worden.
Zo heftig reageren voegt niets toe joh, je laat je nu erg door je eigen emoties n.a.v het pesten leiden.

Ik vind dat de verantwoording in deze eerst bij de school ligt: die is verantwoordelijk voor een veilig leer en leefklimaat binnen haar muren.
Maar als die tekort schiet, ben jij als ouder de partij die actie moet ondernemen.
Je kan inderdaad niet mee naar binnen, en je mag verwachten dat je kind veilig is op school. Op het moment dat het tegendeel blijkt, ben jij de enige waar je kind wat van kan verwachten.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:24

@ Randalinpony : Ik weet dat ik heftig reageer, maar ze lopen de moeder nou min of meer zwart te maken dat ze niet goed genoeg doet!
De ouders doet het meestal even veel pijn als het kind zelf, en ik weet dat de ouders er voor het kind moeten zijn! Maar toen ik gepest werd, hebben mijn ouders er ook alles aangedaan om het te stoppen, maar als de vrouw van je meester de vriendin is van de pester, dan moet je niet menen dat er wat gebeurd hoor.

Helaas zijn de scholen bang om de ouders van de pesters op hun dak te krijgen!

En met dat vraagje of ze zelf gepest zijn bedoel ik vooral shadow en Bravespots!!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:29

Aprilschat, ik denk dat Shadow het goed meent hoor. Soms is het moment om te dóen.
Ik denk dat het eerder doordrammen uit bezorgdheid dan zwartmaken is.

En ja, voor de ouders is het ook harstikke moeilijk te zien hoe hun kind lijdt, het is een schrikbeeld voor veel ouders dat je kind gepest wordt, zeker als je dat zelf in je jeugd hebt meegemaakt.

En het is niet makkelijk.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:32

Als ze het goed bedoeld, dan mag ze het in mijn ogen wel is iets positiever gaan over brengen.
Hoe zij het doet is in mijn ogen echt ' verkeerd'
Ze valt de moeder ook nog aan omdat ze niet snel genoeg stappen onderneemt.
Nou sorry dat ik het zeg. Maar dat is mijn mening!
Op zulke momenten hebben de ouders het al niet te makkelijk, en als ze dan ook nog eens op deze manier wordt gezegd wat ze wel en niet moeten doen, tjah dat werkt niet!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:38

Ja, wat doe je eraan?
Het liefste zou je de pesters zelf een hele grote mep onder hun
kont willen geven. Het lijkt me ook super moeilijk om als ouder
zijnde er iets aan te willen doen.

Ik ben ook gepest. Toen ik van de basisschool naar de middelbare ging.
Nu 4 jaar geleden, en nóg zijn ze bezig. Slapen
En waarom?

Mijn moeder belde altijd de school.. maar vervolgens deed school er niets mee????
En als ze er iets mee deden gingen ze praten met de desbetreffende persoon, dan
ging het 1 á 2 dagen weer goed en begon het weer.
Toen ik naar de 3de ging, en naar een andere klas + andere locatie ging van de school
dachten we wel dat het over zou gaan.. Want dit waren immers kinderen die een bepaalde
richting hebben gekozen en zich daar 100% voor geven. Ik kwam in een klas met alleeen maar
meiden.. Nou, daar hoef je ook niet altijd blij mee te zijn..

Ik heb gewoon niet meer erop gereageerd.. Hoe vaak moeders ook heeft gebelt, gepraat,
niets veranderde.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:41

Shadow0 schreef:
marleen_usar schreef:
Ik heb die vrije school eindelijk aan de lijn gehad en ik heb gewoon eerlijk gezegd welke problemen ze heeft.Ze was verbaasd en vroeg ook eerlijk of mijn dochter wel kon wachten tot het open dag is in januarie? Ze had zelf het idee dat ze daar weg moet en snel maar zo zei ze dat niet, ik wordt in ieder geval snel gebeld door de persoon die er over gaat en dan is nog maar een kwestie van tijd,ik zei ook dat ik de inspectie achter me heb staan.

Dat je het nu gedaan hebt is goed maar met alle respect - dit gesprek had je toch echt een maand eerder moeten hebben.

Dan nog denk ik dat het belangrijk is om NU alvast ook alternatieven te bekijken, voor het geval deze school toch niet de beste oplossing blijkt te zijn.

Je kan nu wel blijven zeggen dat ze het eerder had moeten doen, maar dat heeft ze -helaas- niet gedaan. Laat het dan zo. Nu is het aan de TS om er meer werk aan te gaan maken en nu wel sneller actie durft te ondernemen.. Lachen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 13:51

Zomaar even naar een andere school zo gaat helaas niet,en zeker gaat ze niet naar de eerste de beste school.Dat kan altijd maar in dit geval is dat abosoluut niet goed,een fors gehoor verlies en een flink concentratie probleem.Niet iedere school zit daar op te wachten,en ook zijn we van verschillende instaties afhankelijk, zoals het doventeam wat gewoon weken niks laat horen en waar je steeds zelf achter aan moet.Een KNO arts die zegt dat het een normaal gehoor is.Overal moet je achter aan om maar aan te tonen wat nou echt waar is.Donderdag heeft ze weer een gehoor test, als dat niks nieuws opleverd moet ze naar de Aman stichting voor een test en die hebben een wachtlijst van een paar maanden,en als de KNO arts daar niet aan mee werkt moet dat via de huisarts daar gaat ook weer tijd in zitten.Al met al gaat er overal gewoon te veel tijd in zitten.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:14

Ik was straks idd een beetje boos op een aantal reacties van mensen wie het niet begrijpen wat het is. Ik hoop dat ze er over na gaan denken.
En heb besloten om dit topic nu te gaan verlaten!!

@ marleen: Ik wil je in deze moeilijke tijd veel sterkte wensen!
Ik hoop dat het snel goed gaat, en dat jullie een leuke school vinden voor jullie dochter!!

Succes met alles!!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:23

marleen_usar schreef:
Al met al gaat er overal gewoon te veel tijd in zitten.

Dat is rot, dat is vervelend, maar wat ga jij nu allemaal doen voor je dochter? Dus niet wat anderen doen of zouden moeten doen, maar wat doe jij? Wat doe je als de school die je nu op het oog hebt om een of andere reden toch niet doorgaat? Wat zegt de begeleider van het MEE? Wanneer heb je nu een afspraak met de school en wat ga je daar bespreken? Vertel dat eens, dan krijg je het zelf ook meer op een rijtje.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:46

AprilSchat schreef:
@ Randalinpony : Ik weet dat ik heftig reageer, maar ze lopen de moeder nou min of meer zwart te maken dat ze niet goed genoeg doet!
De ouders doet het meestal even veel pijn als het kind zelf, en ik weet dat de ouders er voor het kind moeten zijn! Maar toen ik gepest werd, hebben mijn ouders er ook alles aangedaan om het te stoppen, maar als de vrouw van je meester de vriendin is van de pester, dan moet je niet menen dat er wat gebeurd hoor.

Helaas zijn de scholen bang om de ouders van de pesters op hun dak te krijgen!

En met dat vraagje of ze zelf gepest zijn bedoel ik vooral shadow en Bravespots!!

Ik ben wel vroeger gepest geweest ja, maar dat doet toch niets ter zake?
Juist omdat ik weet dat het echt vreselijk is, vind ik idd dat de TS er niet genoeg aan doet. Ik snap gewoon niet wat er zo moeilijk is aan een nieuwe school zoeken als je weet dat je dochter iedere dag word gepest en dat de school er toch niks aan doet...

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:49

KiWiKo schreef:
Ik zit duidelijk anders in elkaar........... ik probeer eerst of mijn kind het zelf op kan lossen op een eerlijke manier, lukt dit niet dan ga IK het oplossen, en ik ben dan niet lief....... niet voor ouders, niet voor kinderen en niet voor school.....

Maar echt he, gaat niet gebeuren joh!

amen, ik zou een beetje méér op mijn strepen gaan staan ts!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:45

Waarom haal je haar niet gewoon per direct van school en hou je haar thuis tot ze naar de nieuwe school kan.
Volgens mij kunnen jullie allebei wel even wat rust gebruiken.

Ik heb het al eerder gezegd in dit topic Marleen, het klinkt alsof je er helemaal door heen zit en niet goed in staat bent om voor jezelf en je dochter op te komen. Een beetje hulp voor jou zou denk ik ook niet slecht zijn.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 16:03

Die nieuwe school zit helaas vol en na de grote vakantie is er pas plaats, ik probeer nu een andere school.Morgen meld ik haar ziek en bel ik de politie en de inspectie, de klas wilde niet stil worden dus de juf zegt ik ga 2 minuten weg als ik terug kom wil ik dat het stil is.Vervolgens wordt mijn dochter kei hard getrapt en is helemaal in paniek,de klas uit mocht niet.Ze kroop tegen een kast aan en was doodsbang.De daders kregen straf, mijn man word gebeld en ze nemen maatregelingen.Ze kwam kreupel en huilend uit school, ze durfde niet te klagen.Ik zeg wat loop je moeilijk,ze begint hard te huilen.Verteld het verhaal en zegt mama ik wilde daar weg ik was zoooooo bang maar ik mocht niet weg.Ik zit er compleet door heen,geen dag geen uur zelfs geen minuut gaat ze daar nog naar toe.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 16:09

Wát erg zeg! Heel goed dat je de inspectie er bij haalt en haar ziek meldt! Wat moet ze bang geweest zijn.

Jammer dat dit nodig was om je zo woedend te krijgen dat je op je strepen bent gaan staan. Maar fijn voor je dochter dat het nu eindelijk klaar is en ze niet meer naar die hel hoeft. Veel sterkte met je meisje. Het zal nog wel wat moeite kosten om het vertrouwen in de mensheid weer te herstellen bij haar.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 16:12

Je doet er goed aan haar nu thuis te laten, de inspectie zal hier zeker naar kijken.
Meid laat je niet in een hoekje drukken, het licht niet aan jullie maar aan school.
Hoop dat er nu een stukje rust komt nu ze thuis is.
Mensen die vinden dat je het niet goed doet, nou die hebben waarschijnlijk niet meer verstand of kunnen niet verder kijken dan hun .... lang is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:35

marleen_usar schreef:
Die nieuwe school zit helaas vol en na de grote vakantie is er pas plaats, ik probeer nu een andere school.

En dit is nu precies de reden dat je niet één voor één steeds een school moet proberen, maar meerdere opties moet bedenken, meerdere scholen moet bezoeken, meerdere gesprekken moet aangaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:40

lautje76 schreef:
Jammer dat dit nodig was om je zo woedend te krijgen dat je op je strepen bent gaan staan.

Inderdaad. Dat arme, arme kind, zoiets is zo angstig en traumatiserend. Wat er ook gebeurd, ik hoop dat je voet bij stuk blijft houden en je kind nooit meer een stap in dat schoolgebouw laat zetten.

Jammer dat dit heeft moeten gebeuren maar ik hoop dat je er nu dan ook echt werk van gaat maken en je kind koste wat kost gaat beschermen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:21

Ach gut Arm kind.

Nog wat: ga naar een dokter en laat haar nakijken. Vraag na bij de politie wat nodig is aan bewijs, zorg desnoods dat je blauwe plekken fotografeert of laat fotograferen.

Dit is geen pesten meer, dit is regelrechte mishandeling.

Nog een ding, en dat klinkt misschien hard: zodra jullie hier werk van gaan maken, sluiten de rijen zich. Dan zullen alle ouders je ineens met de nek aankijken, de school zal er alles aan doen jullie zwart te maken om de eigen straat schoon te vegen.

Niet om je bang te maken, maar zo gaat het vaak, dus verwacht geen steun van de mensen rond die school.

Veel sterkte, en ik hoop dat je dochter een beetje tot rust komt. Zorg desnoods dat ze thuis les kan krijgen, voorlopig. Dan raakt ze niet zo achter tot je een nieuwe school hebt.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 22:20

marleen_usar schreef:
Die nieuwe school zit helaas vol en na de grote vakantie is er pas plaats, ik probeer nu een andere school.Morgen meld ik haar ziek en bel ik de politie en de inspectie, de klas wilde niet stil worden dus de juf zegt ik ga 2 minuten weg als ik terug kom wil ik dat het stil is.Vervolgens wordt mijn dochter kei hard getrapt en is helemaal in paniek,de klas uit mocht niet.Ze kroop tegen een kast aan en was doodsbang.De daders kregen straf, mijn man word gebeld en ze nemen maatregelingen.Ze kwam kreupel en huilend uit school, ze durfde niet te klagen.Ik zeg wat loop je moeilijk,ze begint hard te huilen.Verteld het verhaal en zegt mama ik wilde daar weg ik was zoooooo bang maar ik mocht niet weg.Ik zit er compleet door heen,geen dag geen uur zelfs geen minuut gaat ze daar nog naar toe.

morgen, morgen....morgen is het al te laat....
ik snap werkelijkwaar niet dat je niet EERDER aan de bel getrokken hebt, onbegrijpelijk Verdrietig

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 22:27

wat verschrikkelijk dat het tot zover heeft moeten komen.....arm,arm meisje......

ik zou iig direct aangifte gaan doen hiervan!
en die juffrouw,die zou je toch........grom!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 08:06

Ze slaapt nog en ik laat haar ook lekker liggen,ik ga haar zo ziek melden en dan straks de inspectie bellen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 08:55

Marleen, doe ook aangifte bij de politie. En ga naar die huisarts.
Dan sta je sterker.

Anders wordt het een welles-nietesspelletje en als de goede naam van onderwijs in het geding is moet je nog maar afwachten wat de officiele mening van zon inspecteur is - hoe begripvol ook door de telefoon.

Zorg dat je dingen zwart op wit krijgt.