Show je Vinted koopjes!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 07:46

Ik ook, dat slaat gewoon nergens op :). Naast dat t er lelijk uit ziet, geeft het vooral een hoop onnodige troep. Kan best milieuvriendelijker.

Alja

Re: Show je Vinted koopjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 07:56

Ik vind het echt verschrikkelijk als ik zoiets binnen krijg…

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 08:09

Ik word daar ook niet blij van...

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 08:54

_San87_ schreef:
Ik ook, dat slaat gewoon nergens op :). Naast dat t er lelijk uit ziet, geeft het vooral een hoop onnodige troep. Kan best milieuvriendelijker.

Ik snap wat je zegt, zou er ook niet blij van worden, maar als er iets
niet milieuvriendelijk is dan is het eigenlijk Vinted wel :+

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 08:57

Ik zou daar ook heel narrig van worden. Niet in de laatste plaats omdat ik het liefst geen schaar of andere spullen wil hoeven pakken om het open te krijgen. :=

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 08:59

Kijk de eerste keer weet je niet als je bij iemand koopt dat diegene zo verpakt maar ik zou zeker geen tweede keer bij zo iemand kopen…

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 09:01

BloemBloem schreef:
_San87_ schreef:

Het zal vast milieuvriendelijker kunnen, maar het verkopen en hergebruiken van 2e hands artikelen is een mooi begin :).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 09:07

BloemBloem schreef:
_San87_ schreef:

Al die spullen nieuw kopen wel?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 09:07

Ik heb het voornamelijk over de logistieke bewegingen :)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 09:10

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 09:14

Voor kleding zal ik er niet blij mee zijn en iedereen die hier reageert koopt vooral kleding enzovoorts toch?
Maar kaarten of anderen breekbare of buigzame dingen wil je liever te goed verpakt krijgen dan beschadigd toch?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 09:20

MyWishMax schreef:
Voor kleding zal ik er niet blij mee zijn en iedereen die hier reageert koopt vooral kleding enzovoorts toch?
Maar kaarten of anderen breekbare of buigzame dingen wil je liever te goed verpakt krijgen dan beschadigd toch?

Daar zijn legio manieren voor zonder dat je er een halve rol tape om moet wikkelen :).

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 09:23

Zeker waar. Voor een keer zou ik het niet zo erg vinden of zelf ook doen, maar daarna wel andere manier zoeken.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-23 09:49

Uiteindelijk is tweedehands kopen via Vinted met alle vervoersbewegingen daarmee milieuvriendelijker dan iets nieuw kopen. Want voor een nieuw artikel moeten ook vervoersbewegingen worden gemaakt (vaak meer en over grotere afstanden), plus gebruik van nieuwe grondstoffen.

Onderzoek wijst uit dat tweedehands altijd milieuvriendelijker is, ook als je super verantwoorde kleding van organic katoen/gerecycled materiaal, etc. Koopt.

Ik zou ook niet blij worden van zo verpakken. Veel werk om los te krijgen. Veel materiaal en niet noodzakelijk veiliger verzonden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 10:05

MyWishMax schreef:
Zeker waar. Voor een keer zou ik het niet zo erg vinden of zelf ook doen, maar daarna wel andere manier zoeken.

Ik heb in het verleden regelmatig tekeningen en prints verstuurd. Twee helften dik karton op elkaar, met daartussen aan de boven- en onderkant en zijkanten een brug van karton. In de ruimte die ertussen ontstaat, komt de tekening zelf op een kartonnen plaat, ingepakt in doorzichtige recycleerbare folie, daartussen. Tape over de randen en klaar.

Makkelijk losmaken/snijden, enkel buigbaar met heel veel kracht, dus hufterproof en spatwaterproof. En op de tape na, alles recyclebaar.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 10:19

Ja, ik verzend nooit zulke dingen dus zou geen idee hebben wat handig is en daardoor snap ik die verpakking wel. Helemaal eens dat het erg veel tape is hoor, maar jouw manier had ik zelf nooit bedacht haha. Zelfs webshop pf leveranciers versturen foto's en tekeningen niet altijd heel handig, regelmatig beschadigde producten ontvangen, omdat er te weinig bescherming en ruimte was.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 11:20

Het is letterlijk bovenkant (of onderkant) eraf knippen? Zoveel werk is dat niet hoor :Y) en het gaat hier om pokemonkaarten, die wil je niet gebogen of gescheurd in ontvangst nemen dus lijkt mij dat je er alleen maar blij mee moet zijn dat het waterdicht en super stevig verpakt is dat je kaarten geen schade zullen krijgen? :o

wist niet dat mensen er zoveel moeite mee zouden hebben, ik persoonlijk zou het alleen maar waarderen dat er extra aandacht word besteed aan het verpakken…

om nog maar te zwijgen over dat er vaak pokemonkaarten in de post gestolen worden ;) helaas zelf meerdere keren een leeggeplunderde envelop ontvangen of een envelop met losse kaarten erin dat ze allemaal beschadigd waren. Word je niet blij van ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 11:49

Ik wil ook niet dat mijn tekeningen schade krijgen, maar daarvoor hoef ik ze niet te verpakken alsof ze een kernoorlog moeten overleven :)).

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 11:57

_San87_ schreef:
Ik wil ook niet dat mijn tekeningen schade krijgen, maar daarvoor hoef ik ze niet te verpakken alsof ze een kernoorlog moeten overleven :)).

Ik denk dat je de markt onderschat van pokemonkaarten :') er is bij mij honderden euro’s aan kaarten uit enveloppen gestolen door nalatigheid van verkopers dat ze er geen extra tape over hebben gedaan, nu kunnen mensen niet zien wat er in de envelop zit en onmogelijk openmaken zonder dat het opvalt. Met tekeningen verzenden doe je het puur dat het heel aankomt, ik doe het omdat het onherkenbaar moet zijn en onmogelijk om ongezien te kunnen openen. Ik wou dat de verkopers het bij mij hadden gedaan, dan had ik niet met de gebakken peren gezeten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 12:04

Mja, bij mij zie je ook niet wat er in de verpakking zit, tenzij je door karton kan kijken. Maar goed.

Dit is een topic over Vinted koopjes, dus voornamelijk kleding, en niet Pokémonkaarten. Ik denk niet dat je hier de reacties die je zoekt, gaat vinden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 12:14

Uhm ik koop ook vaak genoeg kaarten op Vinted :+ die mag ik dus niet delen hier? Want dan mag er wel specifiek in de OP komen dat het alleen over kleding mag gaan… Vinted heeft een gigantische markt voor pokemonkaarten…

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 12:16

Rennie89 schreef:
Uhm ik koop ook vaak genoeg kaarten op Vinted :+ die mag ik dus niet delen hier? Want dan mag er wel specifiek in de OP komen dat het alleen over kleding mag gaan… Vinted heeft een gigantische markt voor pokemonkaarten…

Lees nog eens wat ik typte :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 12:17

Hoewel mijn berichten als offtopic gezien kunnen worden gaat het hier wel over Vinted maar prima ;)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 13:58

Dat zegt San niet. Alleen dat je hier niet de reacties zal krijgen, omdat 99 procent wrl enkel kleding en schoenen koopt. En dan wil je juist niet zulke verpakkingen.

Hier bestelling binnengekregen, maar ipv zwart is het donkerblauw. In de advertentie staat zwart en als er donkerblauw had gestaan had ik het niet gekocht...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 15:49

Dingen die zo achterlijk verpakt zitten met ducktape gaan retour die laat ik gelijk achter