Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 12:13

CupCakes_ schreef:
UO:
Waarschijnlijk worden er nu veel mensen boos. :')

Ik vind er flink wat van als je voor de medische kosten van je hond een doneeractie opstart.

Sidenote: ik heb zelf recent ook hele hoge medische kosten gehad inclusief euthanasie. Maar dat had ik voor mijn hond over en ik vind persoonlijk niet dat je dan om geld moet gaan bedelen bij anderen..

Oh, ik ben het hier wel mee eens.

Voor ieder dier, eigenlijk.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 12:13

Ik heb daar geen mening over, niet positief, niet negatief. Immers is niemand verplicht iets te doneren, net als je niet verplicht bent een lifter mee te nemen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 12:24

Ze doen iid maar.
Meestal zie je ook dat er niet veel geld opgehaald word omdat men denkt: zoek het lekker zelf uit.
Maar vragen staat vrij.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 12:59

CupCakes_ schreef:
UO:

Ik vind er flink wat van als je voor de medische kosten van je hond een doneeractie opstart.

Sidenote: ik heb zelf recent ook hele hoge medische kosten gehad inclusief euthanasie. Maar dat had ik voor mijn hond over en ik vind persoonlijk niet dat je dan om geld moet gaan bedelen bij anderen..

Eens.

Ik ga anderen niet opzadelen met mijn problemen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 15:18

Eens met crowdfundingsacties. Een grote bedelcampagne. En of het nu voor Fikkie de hond is of voor gerrit die geen begrafenispolis heeft, boeit me niet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 15:19

Ik zou het zelf niet doen, maar ik doneer ook niet.
Maar iedereen mag doen met z’n geld wat ie wil, dus als andere mensen wel willen doneren, prima toch.
Sommige mensen starten ook een doneeractie voor hun eigen vakantie :+ vind ik ook heel raar, maar goed, je zal mensen maar zo gek krijgen en je hebt een gratis vakantie.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 15:29

verootjoo schreef:
Maar iedereen mag doen met z’n geld wat ie wil, dus als andere mensen wel willen doneren, prima toch.
Sommige mensen starten ook een doneeractie voor hun eigen vakantie :+ vind ik ook heel raar, maar goed, je zal mensen maar zo gek krijgen en je hebt een gratis vakantie.

Doen mensen dat echt := ?

Schaamteloos.

Maar, klopt wat je zegt. Starten mag, doneren mag. Wat vinden van het gebedel om geld mag ook.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 17:56

_San87_ schreef:
verootjoo schreef:

Doen mensen dat echt := ?

Schaamteloos.

Maar, klopt wat je zegt. Starten mag, doneren mag. Wat vinden van het gebedel om geld mag ook.

Ja van die insta coaches, zag er pas nog een die heel nodig op spirituele reis naar Indonesië moest, maar ja, de kosten hè.
Dus of alle lieve volgertjes haar wilden steunen om die €7000 bij elkaar te brengen zodat zij 3mnd in Indonesië spiritueel kan wezen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 17:59

Ik zag het laatst andersom, zo'n Insta griet was een maand naar Japan geweest voor iets van 15k en toen ze terug was had ze een glossy gemaakt en kon je een heel 'Japan pakket' bij dr kopen, zodat jij kon lezen wat ze precies had gedaan en ook precies dezelfde reis kon maken. Tja, t moet ergens van betaald worden toch? _O-

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 18:00

Ik zou ook wel een doneeractie willen voor een vakantie _O-

Nee zonder grappen. Ik vind vooral voor je eigen huisdier moet je zelf de kosten kunnen dragen. Ik was blij dat ik bijvoorbeeld mijn hond in de verzekering had zitten waardoor het grootste gedeelte vergoed werd. Maar anders had ik het prima zelf op kunnen hoesten. Je spaart dan een paar maanden wat minder bijv.

Als je eventuele medische kosten niet kan dragen moet je niet aan dieren beginnen. :j

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 19:00

CupCakes_ schreef:
UO:

Ik snap je UO. Maar het staat je vrij om wel of niet te doneren. Ik doneer nooit aan dat soort acties. Ik vind er ook wat van. Maar dan nog, ieder mag zo’ actie starten.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 19:07

Het gaat er toch ook niet om of iets wel of niet mag?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 19:49

Ik vind dat ook echt niet sjiek. Voor vakantie is het helemaal om te huilen… maar goed, ik hoop dan maar dat ze geld krijgen van mensen die het echt kwijt kunnen en niet van mensen die zelf amper de broek op kunnen houden…

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 20:23

Laatst op TikTok of mensen wilden doneren voor iemand die uitbehandeld was. En waar was het geld voor? De behandeling...

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 20:43

purny schreef:
Laatst op TikTok of mensen wilden doneren voor iemand die uitbehandeld was. En waar was het geld voor? De behandeling...

Sommige mensen die uitbehandeld verklaard zijn, hebben nog wel palliatieve zorg nodig. Dat kost ook geld. Ook kan bij uitbehandelde mensen zorg nog leiden tot maanden verlenging en dat is veel waard.

Misschien stating the obvious, maar ik vond je bericht niet zo fijn om te lezen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 21:17

Ik snap hem ook wel, behandeling zou kunnen zijn in de vorm van medicijnen, extra therapie sessies, hulpmiddelen of een alternatieve behandeling die niet door de zorgverzekering wordt vergoed.

Ps, voor de volledigheid, uitbehandeld zijn hoeft niet hetzelfde te betekenen als terminaal zijn, of dat er geen enkele verbetering meer mogelijk is. Uitbehandeld betekend dat de artsen de mogelijke onderzoeken en behandeling al hebben geprobeerd, en dat er niks is wat zij nog voor de patiënt kunnen betekenen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 00:11

Ik vind de meeste gofundme en doneeracties ook belachelijk en doneer dan ook eigenlijk nooit.

Laatst voor het eerst gedoneerd. Onze fantastische DHL-bezorrger, die als ZZPer werkt, krreeg een ernstig ziek dochtertje. Meteen na de geboorte aan de apparaten en de medicijnen zeg maar. Hij wilde vrij nemen om bij zijn dochtertje te zijn (die het misschien niet eens zou overleven), maar kon niet vanwege dat er dan geen inkomsten zouden zijn... Uiteindelijk is er ruim €13.000,- voor hem opgehaald! Dus hij heeft even geen financiële zorg op dit moment. Heel fijn!!

Sidenote; dochtertje is gelukkig aan de beterende hand, medicijnen slaan aan en ze mag af en toe van de beademing af....

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 07:19

Iemand die ik ken zou ik, voor zover mogelijk, best financieel (of op andere manieren) willen helpen.

Maar zag bvb ook een keer een doneeractie voor een meisje van 13 dat graag een paard wilde. Ouders konden de aanschafkosten en spullen niet betalen, want dat hadden ze niet even liggen. Of er gedoneerd kon worden tot een bedrag van 10.000 8)7

Vind dat echt belachelijk.
Heb zelf ook gewoon keihard moeten werken om een paard te kunnen kopen. Dan ga ik niet meebetalen omdat iemand anders graag een paard wil maar denkt dat zo sneller voor elkaar te krijgen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 08:12

Ik vind het geniaal bedacht van sommige mensen en als je ziet wat er af en toe binnenkomt :oo :')

Ik zou t niet kunnen maar dat is meer mijn “probleem” dan dat van hun :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 08:17

En hoeveel krijgen die binnen van dat paard.
Opa en oma storten wat. Misschien een tante. Daar zal het bij blijven.
Mensen die vroeger zo wat in de hand zouden stoppen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 08:53

Je ziet het idd wel vaker en dan ondertussen wel geld uitgeven aan andere dingen. Ik vind het vooral ergerlijk dat mensen dan gaan roepen dat je niet hoeft te doneren enndus ook niks hoeft te vinden van wat mensen verder doen. Maar een mening mag je gewoon hebben en ik vind er wat van als mensen wel bedelen om geld (want overal de link neerzetten en het zielige verhaal opnieuw plaatsen waar het maar kan) maar ondertussen hun eigen geld aan andere dingen uitgeven. Vooral als dat geld bijna of echr net zoveel is als wat ze vragen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 09:46

Je mag van alles vinden hoor, dat is niet verboden als niet in N-Korea woont :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 09:49

Schrijft iemand hier dan dat je iets niet mag vinden?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 10:07

Nee, hier niet. Maar het gaat op andere plekken ook wel eens hierover en dan worden mensen veroordeeld dat ze een mening hebben :') Dan mag je idd niks zeggen. Hier op bokt ook vaak genoeg.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 10:11

Ohhh zo, ja dat is zo :j

Het ligt er ook aan wat je mening is en of mensen vinden dat die okee is :D