[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 11:35

Ik wist eerlijk gezegd ook niet dat dat anders was.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 11:45

oomens schreef:
Captain schreef:
Ik denk dat 95% van de mannen echt geen idee heeft van het verschil tussen een menstruatie en een ontrekkingsbloeding..

Zit daar verschil tussen dan? Dat is toch gewoon allebei dat er eens in de zoveel tijd viesbah?
Tenminste, ik gok dat de gemiddelde mannelijke kennis/ervaring ongeveer tot zover gaat.

Ja. Het is beide viesbah, maar de een is natuurlijk en de ander door de pil opgewekt.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 11:48

oomens schreef:
Captain schreef:
Ik denk dat 95% van de mannen echt geen idee heeft van het verschil tussen een menstruatie en een ontrekkingsbloeding..

Zit daar verschil tussen dan? Dat is toch gewoon allebei dat er eens in de zoveel tijd viesbah?
Tenminste, ik gok dat de gemiddelde mannelijke kennis/ervaring ongeveer tot zover gaat.

Bij een menstruatie heeft er daadwerkelijk een eisprong (ovulatie) plaatsgevonden. De pil onderdrukt die, dus een menstruatie in een stopweek is niet echt een menstruatie. Die wordt puur opgewekt door de andere balans in hormonen omdat je een week de pil niet slikt.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 11:50

xPabloBokt schreef:
Bij een menstruatie heeft er daadwerkelijk een eisprong (ovulatie) plaatsgevonden. De pil onderdrukt die, dus een menstruatie in een stopweek is niet echt een menstruatie. Die wordt puur opgewekt door de andere balans in hormonen omdat je een week de pil niet slikt.

Ik denk dat de meeste mannen dit niet weten. Heel veel vrouwen trouwens ook niet. :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 11:51

Eigenlijk is het maar ongezonde prut, die pil :=.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 11:51

Nee, mijn verloofde snapt het wel als ik het uitleg maar hij zal het ook niet onthouden ofzo. :+

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 11:55

Ik vind er vooral wat van dat er zoveel volwassen mannen rondlopen die er 100% schijt aan hebben hoe het hele anticonceptie en vruchtbaarheid gebeuren werkt en er nooit vragen over stellen, is toch vrouwenzaak joh. Dan moeten ze achteraf misschien wat minder verontwaardigd lopen doen als er toch kindjes blijken te zijn verwekt :+

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 11:57

xPabloBokt schreef:

Dat de oorzaak anders is dat weet ik, maar is het verschil als buitenstaander ook aan de symptomen te merken? Het is in beide gevallen gewoon 'die tijd van de maand' (of langer bij doorslikken), en er word maandverband of iets uit dezelfde supermaktgang bij gebruikt.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 12:04

oomens schreef:
Dat de oorzaak anders is dat weet ik, maar is het verschil als buitenstaander ook aan de symptomen te merken? Het is in beide gevallen gewoon 'die tijd van de maand' (of langer bij doorslikken), en er word maandverband of iets uit dezelfde supermaktgang bij gebruikt.

Dit is inderdaad ook wat ik niet wist. Ik heb jaren de pil geslikt, maar ik denk ook dat mijn partner die overgang niet had gemerkt - qua menstruatie en symptomen daarvan - als ik het hem niet had gezegd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 12:05

oomens schreef:
xPabloBokt schreef:

Klopt, idd. Komt op hetzelfde neer.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 12:06

Oomens: nee, je merkt niet echt verschil. Soms zijn de symptomen bij een natuurlijke menstruatie heftiger (chagrijniger, meer hoofd- of buikpijn) maar als buitenstaander kun je er niet aan aflezen met/zonder pil.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 12:21

Hilli schreef:
Oomens: nee, je merkt niet echt verschil. Soms zijn de symptomen bij een natuurlijke menstruatie heftiger (chagrijniger, meer hoofd- of buikpijn) maar als buitenstaander kun je er niet aan aflezen met/zonder pil.

En als je dan af en toe ergens een halflege pilstrip tegenkomt en daarbij ook nog eens condooms gebruikt, dan ga je er dus als partner vanuit dat je veilig zit.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 13:03

Klopt, dus als een vrouw de keuze maakt om vals te spelen met voorbehoedsmiddelen dan ben je als man dubbel genaaid :\

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 17:58

Tsja, ik ken ook iemand die op die manier een kind heeft afgedwongen.
Had een "no strings attached" relatie met een oudere man, die het niet zag zitten op zijn pensioengerechtigde leeftijd nog eens vader te worden.

De vrouw uit dat artikel gaat nog wel een stapje verder, de eerste keer was al ziek, maar de tweede keer is gewoon misdadig, egoïstisch, compleet van de zotte.
Hoe durf je iemand zoiets aan te doen? En niet alleen die vent, maar ook je eigen fiets kinderen die door een lèugen op deze wereld zijn gezet, echt walgelijk. :r

Ik hoop van harte dat de betreffende man erachter komt en haar hèèl hard laat vallen (zonder de kinderen daarbij te duperen, die kunnen er simpelweg niks aan doen dat ze zo'n mens als moeder hebben)

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 18:20

Femke_Tweety schreef:
Ik ken het soort loeders dat letterlijk doelbewust soms 'vergat' de pil in te nemen.

Ze bestaan.

--

En dat had hij zich maar moeten steriliseren vind ik inderdaad héél erg victim blaming.

Ze hadden afgesproken geen kinderen te maken.
Ze gebruikten het condoom.
De man deed dat correct. Maar madame ging met de inhoud aan de haal zonder zijn medeweten.

Hoe luis je een vent erin, leuk joh. 18 jaar alimentatie of zorg voor een blaag dat je niet wou en waar je voorzorgsmaatregelen tegen nam...

Ik ken er ook zo één. Haar zus was zwanger, en het leek haar zo'n leuk idee samen zwanger te zijn.
"Toevallig" was ze ziek en kotste ze "per ongeluk" haar pil uit en hop, baby onderweg.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 18:29

En dat soort mensen raakt dan ook meteen zwanger terwijl bij andere paren een kindje zo gewenst is door beide en het niet lukt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 18:57

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 19:27

Ik was met de pil een groter loeder dan nu zonder := De 'viesbah' is erger, maar qua stemmingswisselingen ben ik echt een beter mens nu :')

Overigens is het voor mijn vriend (43, zoon van 12) echt één groot raadsel hoe een cyclus werkt, wanneer vrouwen vruchtbaar zijn en hoe dat nou allemaal precies werkt :') Gelukkig heb ik dat redelijk scherp. En halverwege juni is hij aan de beurt, dan mag hij naar het ziekenhuis en wordt een broertje/zusje onmogelijk gemaakt *\o/*

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 23:39

Ik overweeg het ook wel eens om te stoppen met de pil omdat ik mezelf met regelmaat ook maar een chagrijnige zak hooi vind en hoop dat daarmee op te lossen/beter te maken. Maar ben veel te bang om zwanger te raken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 06:41

Ja ik vind mensen die gaan temperaturen en periodiek onthouden ook altijd erg onverstandig. Je zal maar toch zwanger worden. Of een keer dronken geen condoom omdoen. Die kans is best groot namelijk.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 08:03

Mwoah best groot? Ook dronken wil ik echt niet zwanger worden :')

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 08:06

Haha hetzelfde, mijn dronken ik heeft net zoveel kinderwens als mijn nuchtere versie :=

Maar de pil weglaten durf ik toch weer niet. Geen idee of ik er chagrijnig van word, slik het mijn hele volwassen leven namelijk :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 08:08

Ik doe niet aan dronken, vind dat zo'n naar gevoel :\.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 09:07

Ik ken drie stellen die 'om de cyclus heen werkten' en wat denk je? Alle drie een kind als resultaat :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 09:09

Ik heb ook een vriendin die dat doet met temperaturen enzo.. Ik wacht ook op het moment dat ze zwanger is. :+