[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 14:02

Kaitlyn schreef:
Niobe schreef:
Nou stel nou dat een familielid van jou iets controversieels/uitdagends/grensverleggends wil gaan ondernemen, dan zou je het toch ook beroerd vinden als iedereen dan zegt "eigen schuld dikke bult" als er iets mis gaat?

Ik vind het heel vervelend om te lezen dat er zo simpel over levens gedacht kan worden.

Als mijn mijn vriend ter aarde stort met parachute springen of neergeschoten wordt in oorlogsgebied krijgt de eerste de beste die zegt "ingecalculeerd risico" een tik op zijn/haar ogen. :=

Nou ja idd, precies dat kan ik me zo goed voorstellen

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 14:18

Niobe schreef:
Oh ja en dat over de 1300/4000 ding, dat is wel een ontslagen werknemer, dus dat neem ik in eerste instantie toch een beetje met een korreltje zout. Want het bedrijf zelf beweert ook dat ze wel al die diepte getest hebben met de Titan. En ik ken het WC-eend raadt WC-eend principe ook, dus nja, dubbel. Dat zal zich in de toekomst wel weer uitwijzen

Maar volgens mij is hier wel meer aan vooraf gegaan dan een ontslagen medewerker die zijn mond opentrekt als ik de nieuwssites moet geloven.

https://m.standaard.be/cnt/dmf20230621_93441456

Ik hoop dat ze de passagiers levend boven water krijgen maar ik vrees het ergste. Ik heb ook nog nergens gelezen hoe ze dat voor elkaar gaan krijgen, mochten ze de duikboot localiseren. Weet iemand dat? Hoe haal je mensen zo diep van de zeebodem?

Jolliegirl

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 14:19

Door opnieuw een duikboot te sturen?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 14:21

Oh vast, maar dergelijke verhalen duiken wel vaker op na een gebeurtenis en zo kort erna ligt de waarheid vast ergens, maar is voor nu direct ook niet zo belangrijk. Wel schandalig als het waar is trouwens natuurlijk.

Ik vrees dat het antwoord op je vraag "niet" is of in elk geval niet snel genoeg inmiddels

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 14:28

Niobe schreef:
DuoPenotti schreef:

Wat is normaal? Een duikboot is in principe vrij normaal en over het algemeen prima veilig. Zeg je dit ook over particuliere mensen die zelf een vliegtuig besturen? Brandweerlieden die een brandend huis in gaan om te kijken of er mensen te redden zijn? Politieagenten die een overvaller proberen te overmeesteren? etc?
De Challenger explosie deed jou ook niks?

Deze duikboot was blijkbaar niet regulier en niet normaal.
De voormalig directeur was al ontslagen omdat hij aan had gegeven dat hij niet veilig was. Waren ook stukken over te vinden.
Maar ik begrijp ook dat niet iedereen grondig onderzoek doet naar waar je in mee gaat en dus er van uit gaat dat het veilig is.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 14:37

c_alsemgeest schreef:
Deze duikboot was blijkbaar niet regulier en niet normaal.
De voormalig directeur was al ontslagen omdat hij aan had gegeven dat hij niet veilig was. Waren ook stukken over te vinden.
Maar ik begrijp ook dat niet iedereen grondig onderzoek doet naar waar je in mee gaat en dus er van uit gaat dat het veilig is.

Nee je hebt gelijk hoor, het principe van een duikboot wel en daar zitten ook de nodige risico's aan, dat bedoelde ik meer. En idd, je zou toch aannemen dat ze zo'n apparaat niet zomaar voor commerciele doeleinden inzetten. Als een van de oprichters vervolgens ook nog meegaat, dan geeft dat denk ik ook een (vals) gevoel van veiligheid

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 14:42

Het lijkt me toch niet dat één van de oprichters erin stapt als hij wist dat de kans groot was dat hij niet meer boven zou komen?

Als ik 2,5 ton uit zou geven aan iets "extravagants" dan word ik liever naar de ruimte geschoten. Lijkt mij spectaculairder dan zo'n half vergaan schip zien, maar dat is natuurlijk wat je meer ligt.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 14:43

Sommige mensen nemen graag risico's, als als ze het wel weten.
Maar linksom of rechtsom. Lijkt me een vreselijke dood. Voelt een beetje als levend begraven worden met iets meer ruimte voor mij.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 14:44

Kaitlyn schreef:
Het lijkt me toch niet dat één van de oprichters erin stapt als hij wist dat de kans groot was dat hij niet meer boven zou komen?

Als ik 2,5 ton uit zou geven aan iets "extravagants" dan word ik liever naar de ruimte geschoten. Lijkt mij spectaculairder dan zo'n half vergaan schip zien, maar dat is natuurlijk wat je meer ligt.

Ik een privé concert van Harry Styles, maar tegen niemand zeggen aub.

Maar ja, idd dan ga je er van uit dat er meer dan genoeg vertrouwen is in wat ze gebouwd hebben. Laten we hopen dat dat voor andere uitvindingen voor "de normale mens" ook geldt, maar dat terzijde.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 14:45

Je geheim is veilig bij ons...
:j

En de rest van het internet die Harry Styles googled :')

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 14:48

Niobe schreef:
Kaitlyn schreef:

Ik een privé concert van Harry Styles, maar tegen niemand zeggen aub.

Maar ja, idd dan ga je er van uit dat er meer dan genoeg vertrouwen is in wat ze gebouwd hebben. Laten we hopen dat dat voor andere uitvindingen voor "de normale mens" ook geldt, maar dat terzijde.

Mij niet bellen voor een duikboot of een ruimteschip hoor. In geen 250.000 jaar. :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 14:49

Zodra het gewoon conventionele vluchten worden wil ik best naar de maan :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 14:50

c_alsemgeest schreef:
Je geheim is veilig bij ons...
:j

En de rest van het internet die Harry Styles googled :')

Gelukkig!!

( :') )

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 15:12

Voor de mensen die het interessant vinden, iemand die maritime law doet, en een video gemaakt heeft over de Titan (de duikboot die nu kwijt is)

https://www.youtube.com/watch?v=aETCjiu ... LegalVices

(ik weet verder niet waar het over gaat, ik ben het nu aan het luisteren, hij weet uiteraard ook niet wat er gebeurd is)

*gaat weer uit topic :)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 18:20

Bij Jinek was er ook een stukje over.
De duikboot wordt meteen joystick / Nintendo achtig ding bestuurd.
Wc is ook niks.
Van buitenaf dicht gemaakt.
Dus van binnen kunnen ze er niet uitkomen stel de Duikboot dobbert ergens.

Robotten kunnen naar beneden.
Stel de Duikboot licht op de bodem heb je 4km lijn nodig.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 19:52

Niobe schreef:
Oh ja en dat over de 1300/4000 ding, dat is wel een ontslagen werknemer, dus dat neem ik in eerste instantie toch een beetje met een korreltje zout. Want het bedrijf zelf beweert ook dat ze wel al die diepte getest hebben met de Titan. En ik ken het WC-eend raadt WC-eend principe ook, dus nja, dubbel. Dat zal zich in de toekomst wel weer uitwijzen

Deze onderneming mist een paar vinkjes die andere ondernemeningen wel hebben die ook duiken naar de Titanic.

Dat zegt genoeg dan toch.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 20:48

Het lijkt me een vreselijk idee dat je bijvoorbeeld 90uren lang misschien wel weet dat je dood gaat, maar het nog niet gaat omdat er nog genoeg zuurstof is..

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 20:50

xPabloBokt schreef:
Als je zo redeneert dan kun je i.m.o. beter in bubbeltjesplastic op de bank gaan zitten.

Zelfs dat kan gevaarlijk zijn.
Ik ben zo'n stuntelkampioen dat ik mezelf rustig verslik in mijn eigen speeksel. }:0

Ik zag een paar pagina's terug die halve ingezaagde duim.
Ik heb daar een light variant van gedaan....
Ik heb vorige week vrijdag met een scherp mes de halve nagel van mijn middelvinger ingesneden.
Bloeden als een rund. (Heb mijn man de schuld gegeven, die liet mij zonder supervisie met scherpe messen spelen. :+ )
De nagel zat nog een stukje vast, dus eraf halen ging nog niet.
Maar na meerdere keren achter het losse stuk te blijven hangen ging se nagel steeds losser zitten. En net het stuk eraf gehaald. Ziet er gelijk beter uit.

Foto's in spoiler, geen bloed. Foto's zijn gemaakt toen het bloed al opgedroogd was.
Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 03:28

Dat ziet er pijnlijk uit Sabbientje.

Dat doet me. Denken aan jaren geleden. Toen had mijn jongste dochter een betonnen beeldje op haar duim gekregen. Het topje van haar duim was behoorlijk geplet en de nagel lag eraf. Het is gelukkig weer helemaal goed gekomen maar zag er ook niet heel prettig uit.

Spoiler:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 10:22

Verwondingen met nagels vind ik wel zo horror, kan daar echt niet naar kijken :')

Als ik zulke foto's zie of films zie waarin iets gebeurd met een nagel, dan duw ik automatisch m'n nagels ergens tegenaan, m'n been ofzo. Denk om zeker te zijn dat m'n nagels nog vastzitten :+

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 10:38

Met betrekking tot die duikboot...
Ik heb me deze week af lopen vragen of iemand in die boot de overweging heeft gemaakt de anderen te vermoorden, zodat hij meer zuurstof voor zichzelf zou hebben en dus langer zou hebben... }:)

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 10:45

ista schreef:
Met betrekking tot die duikboot...
Ik heb me deze week af lopen vragen of iemand in die boot de overweging heeft gemaakt de anderen te vermoorden, zodat hij meer zuurstof voor zichzelf zou hebben en dus langer zou hebben... }:)

Brr dit soort dingen vraag ik mijzelf ookal de gehele week af.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 10:46

Oh die gedachte is bij mij ook voorbij gekomen hoor. "Zou ik iedereen om het leven helpen, behalve degene met de controlstick om langer zuurstof te hebben en mijn overlevingskansen te verhogen?"

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 10:48

Ik zou als eerste die met de controlstick ombrengen, want die functioneert duidelijk niet ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 10:49

ista schreef:
Ik zou als eerste die met de controlstick ombrengen, want die functioneert duidelijk niet ;)

Dat weet je helemaal niet.