Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 12:28

Sizzle schreef:
Kwa reizen weet ik trouwens niet goed hoe ik er in sta. Binnen Europa is iedere mutant sowieso overal in no-time dus daar begrenzen zie ik als weinig zinvol.
Maar waar dan wel de grens leggen.

Naar China reizen is ook geen probleem want daar ga je gewoon 20 dagen in quarantaine bij aankomt en dan nog een keer 7 dagen iedere keer als je de provincie wisselt. :=

Mijn moeder is ook iedere keer weer zo stellig over reizen tot ik haar vraag: wat doe je hier dan? En dan komt er een berg gesputter over familie uitzondering bla bla. Onze zomer piek was echter veroorzaakt door familiebezoekende mensen 8-)

Ik vlieg ook volgende week spotgoedkoop binnen Europa voor een babybezoek. Ik ga het ook niet verdedigen. Dat soort discussies zijn hetzelfde als de zinloze klimaatschaamte discussies: „ ik mag een SUV want ik heb geen kind“.
De meeste stellige roepers willen alleen uiteindelijk dat verbieden waar ze zelf geen last van hebben.

Ik zelf ga ook 2 jaar niet op vakantie hoor. Maar in tijd van oorlog( virus vijand) is onnodig reizen voor plezier tripjes gewoon niet wenselijk imo. Blijf thuis en reis niet onnodig word er toch gezegd. Dat betekent ook niet hutjemutje in een vliegtuig hangen om even een weekendje of weekje lol te hebben.
Nogmaals noodzakelijk bezoek/familie is heel wat anders dan een gewoon zomaar weg vakantie.

Er zijn immers ook al mensen die al 2 jaar niets kunnen( lees bijvoorbeeld ouderen die nauwelijks meer buiten komen)

Sheran

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 12:32

Inderdaad Daks.

Ik haal mijn plezier ook uit reizen. Voor corona was ik iedere vakantie de hele vakantie ergens aan het werken en nieuwe ervaringen aan het opdoen. Plus: ik heb echt last van het weer in Nederland. Ik kan slecht tegen kou en weinig licht. Ik 'moet' echt even opladen in de zomer in een warmer land met meer zon.

Maar ja, ik vind mezelf nu even niet het belangrijkst. Het zijn allemaal eerstewereldproblemen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 12:49

poes schreef:
Afgelopen week was ik in de UK en op een heel debiel testsysteem na bestond daar geen corona…

Nu wel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 12:58

Loretta schreef:
De farmaceutische industrie vindt het best wel fijn als het virus lekker kan blijven door muteren in ontwikkelingslanden.
westerse overheden zijn laf. De westerse wereld verdiend de ondergang. en dat gaat ook nog wel gebeuren als we het virus laten door muteren.

De farmaceutische industrie zou dolgraag wereldwijd willen verkopen, mits ze vrijstelling krijgen voor bijwerkingen van het vaccin.

Mutaties komen toch wel want covid gaat niet weg. Ook niet als iedereen ter wereld 2 vaccinaties krijgt plus een booster.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 13:09

Kookaburra schreef:
Maar tja, hoe zorg je er voor dat overal ter wereld dezelfde maatregelen zijn? Cultuur, bevolkingsdichtheid, vergrijzing, politiek... Elk land heeft zijn uitdagingen.

Ik vind het heel lastig ;)

Het is ook heel erg lastig, veel beslissingen zijn een wikken en wegen geweest tussen puur de gezondheid en het maatschappelijke belang, zoals vrijheid, economie en natuurlijk politieke belangen. Ik ben ook blij dat ik zulke besluiten niet hoef te nemen als beleidsmaker/regering.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 13:14

Loretta schreef:
De farmaceutische industrie vindt het best wel fijn als het virus lekker kan blijven door muteren in ontwikkelingslanden.
westerse overheden zijn laf. De westerse wereld verdiend de ondergang. en dat gaat ook nog wel gebeuren als we het virus laten door muteren.

https://www.nporadio1.nl/nieuws/politie ... onavaccins

Ok dan, met deze fijne analyse gaan ik weer opgewekt het weekend in. Zonder de westerse wereld wordt het wel wat lastiger in de rest van de wereld. Geen ontwikkelings miljarden bijv. Maar het zal na al die deccenia wel eens goed komen hoop ik. 8-)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 13:16

Babootje schreef:
poes schreef:
Afgelopen week was ik in de UK en op een heel debiel testsysteem na bestond daar geen corona…

Nu wel :D

Huh ik ben niet mee?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 13:42

Sorry hoor maar ik denk dat heel veel mensen er aan toe zijn om gewoon even weg te zijn. Het doet mensen heel veel goed.
Wanneer gaan we eens als regering zijnde over op een verplichte vaccinatie?
Zodat we niet nog een jaar in deze oliebol zitten van lockdown naar lockdown

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 13:49

Maar aan de ene kant wil je mensen vrijheid geven om bv vliegreizen ver weg te maken
Aan de andere kant wil je vrijheid beperken door vaccinatie te verplichten.....

A je hoeft niet op vakantie enz, als het gewoon niet kan
B. je hoeft niet te vaccineren, maar dan heb je beperkingen

edit, ik denk dat ik het niet helemaal goed verwoord, sorry alvast..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 13:56

Echwel schreef:
Maar aan de ene kant wil je mensen vrijheid geven om bv vliegreizen ver weg te maken

Als je een vaccinatieplicht insteld kun je juist mensen hun vrijheid teruggeven.
Het voorbeeld wordt nu werkelijkheid. Veel mensen laten zich niet vaccineren en het land gaat wederom op slot. Dat allemaal dank zij de mensen die zich niet hebben laten vaccineren.
Laat je de mensen verplicht vaccineren of ga je werken met het 2g systeem dan kunnen we weer veel meer

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 13:57

Maar dan moet het elke 5 maanden verplicht worden? Of elke 3? En hoe zou zo'n verplichting er dan uitzien?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 13:59

Ga je mensen vastbinden en enten?
Ik vraag mij werkelijk af of je het kan verplichten.

Je kunt wel vrijheden beperken maar ook maar tot bepaalde hoogte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 13:59

purny schreef:
Als je een vaccinatieplicht insteld kun je juist mensen hun vrijheid teruggeven.
Het voorbeeld wordt nu werkelijkheid. Veel mensen laten zich niet vaccineren en het land gaat wederom op slot. Dat allemaal dank zij de mensen die zich niet hebben laten vaccineren.
Laat je de mensen verplicht vaccineren of ga je werken met het 2g systeem dan kunnen we weer veel meer

Hou daar nou ook eens een keer mee op, je wijsvinger zal nu al zo lang zijn dat je het kanaal van je TV zo langzamerhand wel kan wisselen zonder op te staan van je bank.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 14:00

purny schreef:

Op dit moment gaat het land niet op slot omdat mensen zich niet hebben vaccineren, was het maar zo simpel! Het land gaat op slot omdat er een variant aankomt waarbij 2 prikken blijkbaar onvoldoende bescherming bieden en we veel te laat gestart zijn met boosteren.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 14:01

purny schreef:
Echwel schreef:

Dat allemaal door mensen die zo nodig op vakantie moeten waardoor. We nu met zowel delta als Omicron zitten.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 14:02

Daks vliegvakantie denk ik, want eerlijk gezegd kamperen van de zomer bv was zonder veel risico

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 14:03

Doordat er nog niet voldoende is gevaccineerd in armere landen is het logisch dat deze mutaties er zijn. Zelfs zonder vliegvakanties komen deze mutaties voor

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 14:05

Nou ik kijk nu op de parkeerplaats hier aan de overkant maar jeetje bizar druk

Iedereen nog effe gauw shoppen denk.ik........

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 14:11

purny schreef:
Doordat er nog niet voldoende is gevaccineerd in armere landen is het logisch dat deze mutaties er zijn. Zelfs zonder vliegvakanties komen deze mutaties voor

Maar zonder vliegvakanties gaat het niet zo achterlijk snel de hele wereld over...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 14:12

enzino schreef:
De farmaceutische industrie zou dolgraag wereldwijd willen verkopen, mits ze vrijstelling krijgen voor bijwerkingen van het vaccin.

Mutaties komen toch wel want covid gaat niet weg. Ook niet als iedereen ter wereld 2 vaccinaties krijgt plus een booster.

Die 100% vrijstelling voor schade door bijwerkingen hebben ze toch van elk land gekregen bij het afsluiten van de contracten ?
Ik denk dat er nog maar 2 landen zijn waar helemaal niet gevaccineerd wordt en dat is Eritrea en Noord-Korea. Maar heel zeker ben ik er niet van :P

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 14:14

Achterom schreef:
purny schreef:

Maar zonder vliegvakanties gaat het niet zo achterlijk snel de hele wereld over...

Vroeger verspreidde een pandemie zich op het ritme van de scheepvaart, nu op het ritme van de luchtvaart :j

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 14:43

Echwel schreef:
Daks vliegvakantie denk ik, want eerlijk gezegd kamperen van de zomer bv was zonder veel risico

Ja vliegvakanties inderdaad. Hoewel ik de auto vakanties naar verre oorden ook niet nodig vind.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 14:45

Ik ben deze zomer 2 x op vakantie geweest. Met een negatief testbewijs.
Het mocht en ik had nog voor een paar duizend euro's vouchers van 2020.

Nu zou ik wel in januari of februari naar de zon willen, maar dat doe ik niet.
Omdat het huidige virus zich zo snel verspreidt.
Maar als het in de zomer weer overal goed gaat, dan ga ik wel.
Afhankelijk van de situatie en de adviezen.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 14:47

Ik heb het al eens eerder gedeeld maar behalve het gebrek aan vaccins in de arme landen heb je daar ook het probleem van corruptie. Mijn familie ondersteund een jongeman in Oeganda. Hij heeft daar met heel veel moeite een vaccin weten te bemachtigen maar moest er wel 45! Euro voor betalen, wat mijn ouders dus hebben betaald. Zo'n bedrag is voor die mensen een vermogen, zolang de corruptie bestaat zal de armere bevolking nooit een vaccin krijgen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 15:06

Daks, ik snap wel wat je zegt, maar zolang bij ons (Zwitserland) steeds een piek opduikt na familie verkeer helpt het natuurlijk geen zier om die dan wel te gaan toestaan.
Sterker nog, familiebezoek zou wel eens een stuk riskanter kunnen zijn dan een weekje resort, zeker als het gaat om landen waar men sowieso al wat minder afstandelijk is dan in het Noorden.

Vervolgens moet de overheid dan weer gaan bepalen wie onder familie valt. Dus met wat pech mag je niet je ongeregistreerde partner bezoeken maar wel je oud-tante.

De vriendin die ik ga bezoeken staat mij nader dan veel van mijn directe familie. Ik ben blij dat daar geen bemoeienissen bij zijn want ga dat maar eens bewijzen.