Sizzle schreef:Kwa reizen weet ik trouwens niet goed hoe ik er in sta. Binnen Europa is iedere mutant sowieso overal in no-time dus daar begrenzen zie ik als weinig zinvol.
Maar waar dan wel de grens leggen.
Naar China reizen is ook geen probleem want daar ga je gewoon 20 dagen in quarantaine bij aankomt en dan nog een keer 7 dagen iedere keer als je de provincie wisselt.![]()
Mijn moeder is ook iedere keer weer zo stellig over reizen tot ik haar vraag: wat doe je hier dan? En dan komt er een berg gesputter over familie uitzondering bla bla. Onze zomer piek was echter veroorzaakt door familiebezoekende mensen![]()
Ik vlieg ook volgende week spotgoedkoop binnen Europa voor een babybezoek. Ik ga het ook niet verdedigen. Dat soort discussies zijn hetzelfde als de zinloze klimaatschaamte discussies: „ ik mag een SUV want ik heb geen kind“.
De meeste stellige roepers willen alleen uiteindelijk dat verbieden waar ze zelf geen last van hebben.
Ik zelf ga ook 2 jaar niet op vakantie hoor. Maar in tijd van oorlog( virus vijand) is onnodig reizen voor plezier tripjes gewoon niet wenselijk imo. Blijf thuis en reis niet onnodig word er toch gezegd. Dat betekent ook niet hutjemutje in een vliegtuig hangen om even een weekendje of weekje lol te hebben.
Nogmaals noodzakelijk bezoek/familie is heel wat anders dan een gewoon zomaar weg vakantie.
Er zijn immers ook al mensen die al 2 jaar niets kunnen( lees bijvoorbeeld ouderen die nauwelijks meer buiten komen)