Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Needje schreef:Ik heb geen problemen met handen schudden.
Als ik me voorstel geef ik gewoon weer een hand nu. Denk daar niet eens meer over na. (gelukkig)
Sizzle schreef:Wat ik vooral spannend vind is wat dit gaat doen met de zogenaamde cultuur kloven met de islamitische medemens.
Als mensen uit religieuze redenen geen hand wilde geven stond zo ongeveer iedereen op zijn achterste poten (intergratie, cultuur). Nu is het ineens normaal.
Wat zegt dat over onze „cultuur“ ?
Was het wellicht toch slechts gewoonte om de gewoonte? Gewoon omdat we dat altijd al zo deden?
Cer schreef:Dat we het aanpassen omdat er een pandemie is geweest..
Sizzle schreef:Wat ik vooral spannend vind is wat dit gaat doen met de zogenaamde cultuur kloven met de islamitische medemens.
Als mensen uit religieuze redenen geen hand wilde geven stond zo ongeveer iedereen op zijn achterste poten (intergratie, cultuur). Nu is het ineens normaal.
Wat zegt dat over onze „cultuur“ ?
Was het wellicht toch slechts gewoonte om de gewoonte? Gewoon omdat we dat altijd al zo deden?
Sizzle schreef:Terwijl het amper een goede reden heeft binnen de pandemie. De wetenschap is er helder over en toch stappen we er blijkbaar zonder blikken of blozen vanaf.
Volgens mij kun je daar zo een psychologie PhD project opzetten uit zulke spannende cultuur verschuivingen.
Maken we dadelijk verschil tussen mensen die niet schudden uit religieuze redenen en mensen die gewoon niet willen?
Bigone, natuurlijk zijn er ook moslims die een hand geven, de groep die dat niet wil is maar vrij klein.
Ik snap niet wat je hiermee bedoelt?Citaat:Maken we dadelijk verschil tussen mensen die niet schudden uit religieuze redenen en mensen die gewoon niet willen
Sizzle schreef:Ik vind trouwend de meest genante vervanging van het handen schudden de elleboog stoot. Daamee kom je juist vaak nog veel dichter bij iemand zijn gezicht als met een hand geven en je elleboog kun je niet even snel wassen, je handen wel. Contraproductiviteit ten top.
Sizzle schreef:Ik vind trouwend de meest genante vervanging van het handen schudden de elleboog stoot. Daamee kom je juist vaak nog veel dichter bij iemand zijn gezicht als met een hand geven en je elleboog kun je niet even snel wassen, je handen wel. Contraproductiviteit ten top.
Cer schreef:Huertecilla schreef:....en dat terwijl handschudden een verwaarloosbaar risico is en wel een belangrijke sociale rol speelt![]()
..ik vind het stom en doe het liever niet...
Bloodymary schreef:Electra63 schreef:Tevens is overal op mijn werk nog steeds mondkapjes verplicht, ook op de kantoren (die half leeg staan, door thuiswerken).
Ieder zijn ding, mij lijkt het vreselijk om zo te moeten werken. Zeker nu nog. Complete onzin ook.