Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
juval schreef:vanmorgen bericht van school, of ik de kids zsm wil ophalen want een klasgenootje is positief. Dus nu 10 dagen in quarantaine. of laten testen...
ik twijfel nog, maar aangezien ik zelf het testen zo vervelend vond denk ik dat ik ze liever de quarantaine laat uitzitten.
SusanH schreef:En dat mag dus niet, vanwege de grondwet. Ik stond er ook van te kijken. Het is op meer punten krom. Ken een situatie waarin iemand uit een soortgelijke geloofsgemeenschap iemand dood rijdt. Man was fout, want door rood en veel te hard gereden. Maar geen verzekering vanwege het geloof (dat heet gewetensbezwaar als ik het goed heb). Groot gezin te onderhouden. Kreeg een veel lagere straf als wat een "normaal" iemand zou krijgen. Want hij was al genoeg gestraft door het hebben van geen verzekering, werk niet uit kunnen voeren vanwege niet mogen rijden. Kerkgemeenschap betaalt alles. Is wel volledig off topic, maar om maar even aan te geven wat voor bijzondere positie diverse geloofsgemeenschappen in onze samenleving hebben.
Femke_Tweety schreef:Zodirect het stuk van van Dissel in de briefing.
Ben benieuwd wat hij te vertellen heeft.
De eigenlijke presentaties zijn trouwens ook te downloaden voor mensen die dat willen.
Maar mét uitleg zeggen ze meer dan enkel de presentatie.
Cer schreef:Femke_Tweety schreef:Zodirect het stuk van van Dissel in de briefing.
Ben benieuwd wat hij te vertellen heeft.
De eigenlijke presentaties zijn trouwens ook te downloaden voor mensen die dat willen.
Maar mét uitleg zeggen ze meer dan enkel de presentatie.
Ik hoor nu net, ook nav een vraag van iemand, dat de stijging komt door de versoepelingen mbt het opendoen van de scholen... Dus ja, voor de kinderen fijn, en nee, voor de besmettingsgraad niet.. althans, zo hoor ik het?
DuoPenotti schreef:Maar zoals jij het omschrijft Anna is het toch ook heel mooi
En precies ook wat je zegt, je hoeft je redding niet in de kerk te verdienen.
Ooit in een ver verleden RK opgevoed, en ik meen toch altijd dat we vooral niet egoïstisch mogen zijn, heb uw naaste lief.
Dat lijkt mij nogal in strijd in wat er in Urk gebeurt.
Cer schreef:Ah oke.. want die mevrouw vroeg volgens mij letterlijk "dus klopt het dat de lijn hoger wordt door de opening van de scholen" en toen zei Van Dissel volgens mij letterlijjk "ja".. maar dan zou ik m terug moeten luisteren...
maar als het is wat jij aangeeft, dan heb ik het verkeerd begrepen, en dat is heel goed mogelijk(dat ik het verkeerd begrepen heb)