Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 10:28

caro29 schreef:
De huisdieren is er nu een week of 2 denk ik

Klopt plus entertainment

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 14:08

Granoek schreef:
Dekjes valt toch onder trainingsaccessoires :+

Waar het onder valt, geen idee, maar bij mij worden ze er steeds afgehaald.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 15:50

pmarena schreef:
Er is wel een Duitse Vinted en een UK Vinted maar helaas zijn dat losse platforms.... ik duim dat die nog eens een keer bij "onze" Vinted komen :j

UK gaat niet gebeuren, dan moet vinted belasting gaan rekenen, import formulieren aanleveren aan de verkopers. Tis niet meer zo makkelijk om naar de EU te verzenden vanuit hier helaas.

pmarena

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 17:20

Ik vrees er ook voor.....

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 17:31

Zojuist heeft Vinted al mijn advertenties verwijderd omdat het onder commerciële verkoop valt

Afbeelding

Afbeelding

Baal er flink van, zat ook net midden in een transactie met iemand…

Ik had een hoop oude pokemonkaarten en wat nieuwe kaarten die ik dubbel heb te koop staan, individuele advertenties, en het verkocht goed. Merkte dat grotere hoeveelheden minder snel weg gingen dus probeerde maar voor ieder wat wils te maken. Maakte er zeker geen winst op maar het is schade beperking :Y) maar schijnbaar mag dit opeens niet? Terwijl er letterlijk duizenden advertenties van zijn…

Ik heb het geld ook nog steeds niet terug van die oplichter… dus nu komt dit er ook nog eens bij…

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 17:44

Wat raar? Wij verkopen als bedrijf ook gewoon op vinted en heel veel mensen die ik ken doen t professioneel, naast Ebay en Depop (en Etsy voor sommige items)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 17:46

Ja ik snap het echt niet, om het nog mooier te maken, ik heb nog nooit geld naar mijn rekening gestorneerd maar telkens weer iets voor mijn verzameling gekocht, dus vind dit echt super vaag. 50 advertenties zijn dus allemaal verwijderd, had daar echt veel tijd in gestoken. Vind dit vrij banketstaaf

Heb dus ook gereageerd en maar meteen een foto van mijn eigen verzameling erbij gegooid die ik allemaal netjes in mappen heb zitten. En uitgelegd dat alles wat ik verkoop verkregen is door zelf boosterboxen openen en dus dubbele/overbodige kaarten zijn en oude verzamelingen zijn die ik ook dubbel heb en alle slechtere kaarten (of gewoon dubbele) van verkoop.

Pokemonkaarten worden heel fanatiek aangeboden en vele verkopers met vele advertenties. Maar waarom word ik dan er juist uitgepikt?

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 18:24

Ik heb voor het eerst een dingetje, na al verschillende keren dingen gekocht en verkocht te hebben.

Had een jurkje besteld, maat S. Nu komt het binnen, en met passen viel het wel extreem ruim. Zie ik dat het een maat M is. Eigenlijk is er dus niet geleverd wat ik besteld heb. Wat kan ik dan nu het beste doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 18:27

De transactie pauzeren en de verkoper contacteren.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 18:45

Ik heb dat ook een keer gehad, er zijn tig verkopers die hetzelfde doen waarbij niks gebeurt dus als ze je eruit pikken heb je gewoon pech. Met vinted in gesprek gaan had bij mij geen zin, ik had uitgelegd dat ik geen commercieel bedrijf ben maar ze lezen het volgens mij niet eens, dit is de beslissing en daar kunnen ze niks meer aan veranderen. Ik heb een paar weken gewacht en opnieuw dingen geüpload. Ga nu met enige regelmaat op vintedvakantie om het aantal transacties te beperken en tot nu toe (afkloppen) gaat het goed. Echt balen joh!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 19:51

Pluisje1998 schreef:
Ik heb voor het eerst een dingetje, na al verschillende keren dingen gekocht en verkocht te hebben.

Had een jurkje besteld, maat S. Nu komt het binnen, en met passen viel het wel extreem ruim. Zie ik dat het een maat M is. Eigenlijk is er dus niet geleverd wat ik besteld heb. Wat kan ik dan nu het beste doen?

Voor meer geld doorverkopen is mijn tactiek bij niet passende kleding.
Terugsturen vind ik zo’n gedoe

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 21:35

CastaMickey, hoeveel advertenties heb jij of had jij toen staan? Vind het vooral bizar omdat ik letterlijk nog niks op m’n rekening heb gezet en ik de hele tijd ook koop. Dat zouden ze toch ook aan de transacties moeten zien?

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 22:32

verootjoo schreef:
Pluisje1998 schreef:

Voor meer geld doorverkopen is mijn tactiek bij niet passende kleding.
Terugsturen vind ik zo’n gedoe

Het gaat hier vooral om het feit dat ik eigenlijk niet heb gekregen wat ik heb gekocht, niet eens om dat het niet past...

De verkoper bied aan het geld terug te geven, is er iets wat ik daar voor moet doen/aangeven?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 06:13

Als ze de verkoop annuleert , krijg je je geld terug.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 07:34

Ik was ook opeens een commerciële verkoper , begreep er ook niks van want vinted verdiend toch juist eraan omdat wij verkopen? Ik heb toen maar een poosje gewacht en gooi er nu maar af en toe wat nieuws op.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 07:36

Rennie89 schreef:
CastaMickey, hoeveel advertenties heb jij of had jij toen staan? Vind het vooral bizar omdat ik letterlijk nog niks op m’n rekening heb gezet en ik de hele tijd ook koop. Dat zouden ze toch ook aan de transacties moeten zien?

Uhm dat weet ik niet meer precies. Gok een stuk of 20-30? Maar ik herinner me wel dat in de uitleg stond dat ze in 1e instantie naar het aantal transacties keken, en daarna pas naar hoe veel daarvan met nieuwe artikelen en hoe veel advertenties je hebt staan. Had toen best veel transacties met nieuwe artikelen, ik denk iets van 15 in 2 weken?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 09:25

Ik had een deel te koop staan als nieuw zonder prijskaartje en de rest veel gebruikt of gebruikt of goed. Maar ze hebben alle kaarten eraf gehaald en mijn nieuwe paar schoenen laten staan (paste mij niet) en een nieuwe jas (met een rits klipje wat ontbreekt) ook laten staan. Verder alles verwijderd.,,

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 14:49

oooh dat verklaart een hoop, alles wat wij verkopen is tweedehands, dus dan pakken ze me daar niet op denk ik.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 14:57

Ik had pas iets bij favorieten staan. Nieuw met prijskaartje nog, ging even kijken bij de andere advertenties, maar ik denk dat 75% nieuw met kaartje was van hetzelfde merk. En die staat er al maanden met steeds nieuwe spullen op. Apart toch?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 15:29

Ik heb 2 of 3 dingen met kaartje. De rest is 2e hands. Meer dan 100 items erop.
Heb alleen een keer gedonder gehad dat mijn allstars toen nep zouden zijn terwijl dat niet zo was maar dan kan je niks met vinted

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 16:26

Pfoe…. Hier ondertussen meer dan 750 reviews voor zowel kopen als verkopen, heel actief…. Alles 2de hands(of bijna alles, enkele paren kinderschoenen die zijn blijven staan niet), hoop dat ik er dan ook geen gedonder door krijg….

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 16:52

Er zitten veel echte winkels op vinted. Die kunnen ze dan beter aanpakken. Alles met prijskaartje erop. Sommige shops zijn slim. Geven aan zonder kaartje maar wel te zien op foto

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 17:14

En dat die echte winkels of mensen die het echt commercieel willen doen, dus spullen aanschaffen om te verkopen op vinted, aangepakt worden vind ik goed. Maar soms is het erg raar wie er wel gepakt worden en wie niet

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 17:24

MyWishMax schreef:
En dat die echte winkels of mensen die het echt commercieel willen doen, dus spullen aanschaffen om te verkopen op vinted, aangepakt worden vind ik goed. Maar soms is het erg raar wie er wel gepakt worden en wie niet

Waarom is dat goed? Ik heb niet eens gezien dat dat niet mag, en ik ken zeker 10 anderen die ook als onderdeel van hun bedrijfvoering op Vinted verkopen.
Iedereen alleen maar tweedehands spul (en af en toe een nieuw item omdat we dat nou eenmaal goedkoop hebben kunnen kopen) maar niemand doet er toch kwaad mee?

Sterker nog, ik koop regelmatig dingen van Vinted die voor (veel) meer verkopen op Ebay.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 18:15

Omdat het je de regels van vinted staat dat het niet bedoeld is voor commercieel gebruik? Dus niet om winst te maken en niet met artikelen die je speciaal voor verkoop gekocht hebt.

Plus dat het wel lekker makkelijk onder bepaalde consumenten regels uitkomen is als je als bedrijf op vinted verkoopt.

Tenzij je een pro account hebt. Maar er zijn er toch een hoop die dat niet hebben.