Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 21:58

Je hebt hem gezien tancreda? :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 22:17

purny schreef:
Je hebt hem gezien tancreda? :D

Ja, geniaal hahaha

Zag net dat bizzy en Co ook inmiddels zijn teruggekomen op hun 'actie'. Heeft anders uitgepakt dan ze dachten.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 23:04

Ik kom dan ook maar even terug op mijn opmerkingen wat betreft Famke Louise.

Goed dat ze beseft dat ze fout zit en niet zomaar achter viruswaanzin banketstaaf genaamd Willem Engel aan moet lopen. Ik vindt dat ze die vent zeker in de toekomst nog mogen vervolgen voor het verspreiden van valse informatie en het aanzetten tot geweld.

En zeker goed dat ze zich wil verdiepen en in gesprek wilt gaan met echte dokters , virologen enzovoort.

Wat ik wel heel bijzonder vindt is dat ze al 'schapen' achter Willem Engel aanliepen. Heel bijzonder hoe hij ze zo ver heeft gekregen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 00:16

Zebrastreep schreef:
Ik kom dan ook maar even terug op mijn opmerkingen wat betreft Famke Louise.

Goed dat ze beseft dat ze fout zit en niet zomaar achter viruswaanzin banketstaaf genaamd Willem Engel aan moet lopen. Ik vindt dat ze die vent zeker in de toekomst nog mogen vervolgen voor het verspreiden van valse informatie en het aanzetten tot geweld.

En zeker goed dat ze zich wil verdiepen en in gesprek wilt gaan met echte dokters , virologen enzovoort.

Wat ik wel heel bijzonder vindt is dat ze al 'schapen' achter Willem Engel aanliepen. Heel bijzonder hoe hij ze zo ver heeft gekregen.

nog even een edit

heel toevallig een advocaat die bij Jinek zat denkt er hetzelfde over. Willem Engel zou moeten worden vervolgd om hij zich schuldig maakt aan opruiing.

bron: Jinek en Nos liveblog.

En dit bericht stond onder het bovenste bericht.

Woonzorgcentrum bedreigd na oproep Willem Engel van Viruswaarheid

Personeel van een woonzorgcentrum in Goirle (Noord-Brabant) is met de dood bedreigd en uitgescholden na een oproep van Willem Engel van de actiegroep Viruswaarheid. Engel riep via sociale media op om te bellen naar het verzorgingshuis Guldenakker, dat volgens hem op slot was gegaan.

Er kwamen zes dreigtelefoontjes binnen en ruim het dubbele aantal e-mails, zegt een woordvoerster van Guldenakker in het Brabants Dagblad. De strekking is dat mensen willen dat kwetsbare ouderen niet weer worden opgesloten. "Maar dat is ook óns doel. Wij willen ook dat al onze verzorgingshuizen openblijven."

Het woonzorgcentrum vindt het nog belangrijker dat het coronavirus zich niet verder verspreidt. Het huis is vanaf 9 september acht dagen dicht geweest. Omdat er bewoners en medewerkers besmet waren, is daarvoor gekozen in overleg met de GGD. De verpleegafdeling bleek de bron, die is langer dicht geweest en de bewoners daar zitten in quarantaine.

Willem Engel zegt in de krant dat hij het 'spijtig' vindt dat zijn oproep zo is geïnterpreteerd. "Dit is niet de oproep die wij hebben gedaan. Wij keuren alle vormen van geweld af, ook verbaal geweld. Het is heel jammer dat de telefonistes nu de volle laag krijgen. Maar ik hoop wel dat het een signaal is voor de beleidsmakers, dat de eindverantwoordelijken beseffen dat dit het verkeerde beleid is."

Guldenakker overweegt aangifte te doen.

Bron: Nos Liveblog

SinneJ

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 06:12

Dat kan je geen oepsie meer noemen... Hoop echt dat hij vervolgd wordt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 07:44

Kunnen wij, burgers, aangifte doen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 07:46

rien10 schreef:

Ja hoor

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 07:48

purny schreef:
rien10 schreef:

Ja hoor

Gewoon online aangifte doen?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 07:49

Ik begrijp nog steeds niet zo goed waarom er niet meer sneltesten zijn.. die zijn er wel, maar niet genoeg voor iedereen.. Maar goed, dat zal, net als de andere problemen rond het testen wel van heel wat factoren afhankelijk zijn.. Planning schijnt een lastig dingetje te zijn... :+
Ik heb niet perse het gevoel dat Abu Dhabi een probleem moet zijn voor dat testen? Volgens mij zijn er in een aantal landen daar zeer geavanceerde spullen en goed opgeleide mensen?

Overigens, het lijkt me niet wenselijk dat Nederland maar voor een periode in een volledige lockdown moet..Als VanDissel al zegt dat de besmetting binnen een gezin, en dmv vluchtig contact allemaal wel meevalt, zou ik niet weten waarom je alles stil moet gaan leggen..? Dan gaan de maatregelen echt meer kwaad dan goed doen denk ik?

En dan dat bericht over Aerosolen in de lift, halverwege het artikel:"
Overigens is niet bekend wat de minimale besmettelijke dosis is. Er wordt echter gedacht dat de ernst van coronaziekteverschijnselen evenredig is met de dosis waarmee de besmetting gebeurt. Volgens de onderzoekers zouden aerosolen dus tot relatief mildere symptomen moeten leiden dan overdracht via direct contact.
"
Dan staat er dus :"geen goed nieuws voor aerosolen in liften" - "aerosolen blijven lang hangen".. -> Paniek.. En dan lees je 'niet bekend wat minimale besmettelijke dosis is'... wat héb je dan echt aan zo'n artikel?? :o

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 07:53

Daarom volg ik het allemaal niet zo strak meer. Ik houd afstand. Ik kom bijna nergens (buiten stal) en was veel mijn handen. Meer kan ik persoonlijk niet doen. En wat er in het land gebeurt, getest wordt of geregeld wordt gebeurt toch wel, ook al volg ik het niet. Als er een nieuwe regel komt dan hoor ik dat wel en houd ik me daar aan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 08:31

Die Engel veroorzaakt een hoop herrie maar zegt elke keer : Niet mijn bedoeling . Precies zijn pa.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 08:40

Cer als je de blog van de Hond leest dan zou ik toch weer anders denken over die aerosolen in de lift. Ik vind het trouwens bizar dat zo'n liftdeur niet open mag blijven als die lift toch op een verdieping hangt. Wat is daar nu onveilig aan? Lekker door laten luchten kan nooit kwaad. Er hangen zat luchtjes in een lift die niet fijn zijn. En als het helpt tegen corona, lekker doen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 08:51

@rien: Ik heb eigenlijk geen idee of je tegen opruiïng aangifte kan doen...

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 08:59

Ik las vanmorgen in de krant dat er anti coronamaatregelen mensen zijn die mensen in de teststraat lastigvallen. Dan ben je toch volledig van de pot gerukt. Waar bemoei je je mee.

Die Willem Engel moeten echt een keer aanpakken. Die stookt de hele boel op en blijft zelf buiten schot. Echt een type sekteleider. De beïnvloedbare eruit halen en die inzetten voor je enge clubje.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 09:04

SusanH schreef:
Cer als je de blog van de Hond leest dan zou ik toch weer anders denken over die aerosolen in de lift. Ik vind het trouwens bizar dat zo'n liftdeur niet open mag blijven als die lift toch op een verdieping hangt. Wat is daar nu onveilig aan? Lekker door laten luchten kan nooit kwaad. Er hangen zat luchtjes in een lift die niet fijn zijn. En als het helpt tegen corona, lekker doen.

Het ging mij meer om het artikel zelf.. dat het eigenlijk gewoon een beetje half is..

Ik zou ook zeggen 'doe lekker open' :j Volgens mij heb ik ook ergens gelezen 'niet praten in de lift'..
Maar ik heb ook al een paar keer aangegeven dat ik het superlastig vind om te bepalen of een gebouw goed geventileerd is. Op t werk geven ze aan 'ventilatie is in orde', maar hoe weet ík dat nou zeker? Hetzelfde als in de sportschool -> "ja, we ventileren" .. ja best hoor, maar hoe dan.. ?

Ik meen in het artikel van De Hond gelezen te hebben dat het ook om het inademen gedurende langere tijd gaat.. Hoe lang sta je in een lift en hoe groot is dat risico dan? En het risico wordt hoger naarmate je meer inademt gedurende langere tijd. En er staat in relatie tot binnen praten met iemand ook 'binnen de afstand van 1 meter'.. dus in theorie zou je, bij voldoende ventilatie en op een afstand van 2 meter, prima even bij iemand in de buurt kunnen zijn. Zonder direct praten zou het al helemaal een verwaarloosbare kans zijn.. snap ik het dan goed?
Dat zou ook betekenen dat je best even bij je collega op je scherm kan kijken? Niet dat dat nou persé moet, maar dat dat ook niet direct een enorm risico is. Wat wel een risico is, is als er een zieke collega op dezelfde verdieping aan het werk is, de hele dag, zonder dat de ruimte goed geventileerd wordt.. (tenmiste, als ik ondertussen alle informatie een beetje op 1 hoop gooi..)

En De Hond is dan wel weer voor mondkapjes, bijv als iemand zich onveilig voelt in een binnensituatie.
Laatst bijgewerkt door Cer op 24-09-20 09:15, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 09:09

Cookies schreef:
Ik las vanmorgen in de krant dat er anti coronamaatregelen mensen zijn die mensen in de teststraat lastigvallen. Dan ben je toch volledig van de pot gerukt. Waar bemoei je je mee.

Die Willem Engel moeten echt een keer aanpakken. Die stookt de hele boel op en blijft zelf buiten schot. Echt een type sekteleider. De beïnvloedbare eruit halen en die inzetten voor je enge clubje.

Dan is er serieus iets mis in je bovenkamer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 09:16

Idd Cer, zo lees ik zijn artikelen ook :j Ik kan me voorstellen dat een lift wel redelijk is geventileerd door de beweging, mensen die eruit en erin gaan nemen ook weer een stroom verse lucht mee, er is wel beweging zeg maar door het in en uitstappen..

Bij mij op het werk hebben we op de kantoren ook zo'n centraal ventilatiesysteem, maar of dat echt werkt? De meesten zetten hem uit omdat het enorm tocht en ramen open doet eigenlijk niemand (ik werk bij een kipverwerker en buiten kan het echt enorm stinken en onder mijn raam bijvoorbeeld staan vrachtwagens te laden :+ )

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 10:06

purny schreef:
@rien: Ik heb eigenlijk geen idee of je tegen opruiïng aangifte kan doen...

Ik begreep dat het OM zelf aangifte moest doen als het om opruiing gaat.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 10:07

purny schreef:
Cookies schreef:

Dan is er serieus iets mis in je bovenkamer
ik zou ze zo in hun bek hoesten!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 10:28

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 10:57

Cer schreef:
SusanH schreef:

Het ging mij meer om het artikel zelf.. dat het eigenlijk gewoon een beetje half is..

Ik zou ook zeggen 'doe lekker open' :j Volgens mij heb ik ook ergens gelezen 'niet praten in de lift'..
Maar ik heb ook al een paar keer aangegeven dat ik het superlastig vind om te bepalen of een gebouw goed geventileerd is. Op t werk geven ze aan 'ventilatie is in orde', maar hoe weet ík dat nou zeker? Hetzelfde als in de sportschool -> "ja, we ventileren" .. ja best hoor, maar hoe dan.. ?

Ik meen in het artikel van De Hond gelezen te hebben dat het ook om het inademen gedurende langere tijd gaat.. Hoe lang sta je in een lift en hoe groot is dat risico dan? En het risico wordt hoger naarmate je meer inademt gedurende langere tijd. En er staat in relatie tot binnen praten met iemand ook 'binnen de afstand van 1 meter'.. dus in theorie zou je, bij voldoende ventilatie en op een afstand van 2 meter, prima even bij iemand in de buurt kunnen zijn. Zonder direct praten zou het al helemaal een verwaarloosbare kans zijn.. snap ik het dan goed?
Dat zou ook betekenen dat je best even bij je collega op je scherm kan kijken? Niet dat dat nou persé moet, maar dat dat ook niet direct een enorm risico is. Wat wel een risico is, is als er een zieke collega op dezelfde verdieping aan het werk is, de hele dag, zonder dat de ruimte goed geventileerd wordt.. (tenmiste, als ik ondertussen alle informatie een beetje op 1 hoop gooi..)

En De Hond is dan wel weer voor mondkapjes, bijv als iemand zich onveilig voelt in een binnensituatie.

Ja of er goed geventileerd wordt kun je als leek niet bepalen. Je schijnt wel zelf CO2 meters te kunnen kopen. Maar dan moet je ook zelf uitvogelen welke waardes goed zijn. En hoe lang kun je max ergens verblijven waar het niet optimaal is?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 10:59

CO2 meters kun je prima zelf aflezen, gaf de Hond ook aan bij Op1, hij zei dat elk klaslokaal zo’n simpel metertje moest hebben en wanneer de waarde boven de 400 uitkwam even luchten en de ramen open.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 11:00

Je zal Engel heten en je gedragen als de duivel. Dit verzin je toch niet?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 12:39

CO2 meter hebben wij ook thuis vanuit onze vorige woning. Tegenwoordig hebben we een hele aanvoer/filter installatie dus nu niet meer nodig maar kun je prima zelf aflezen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 12:44

Heb je die meters ook mobiel, of zijn die sowieso mobiel? (ik heb geen idee.. ik wilde voor thuis altijd al een soort klimaatmeter, dus wellicht is er voor thuis een combi. Maar kun je zoiets dan ook meenemen?)