Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:36

@marlinde:dat kan ze niet. Mevrouw is gewoon heel erg egoïstisch.
Als zij maar lol kan hebben dan mag de rest geen lol hebben.
Ik kan gewoon niet goed met zulk soort mensen omgaan. Ik ken een aantal mensen met autisme en geen een was zo erg en egoïstisch als zij
Laatst bijgewerkt door purny op 22-07-20 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:39

purny schreef:
@marlinde:dat kan ze niet. Mevrouw denkt is gewoon heel erg egoïstisch.

Ik snap dat communicatie niet je sterkste punt is, maar het lijkt me niet nodig om zo op mvdende in te hakken. Je doet constant onaardig tegenover haar.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:40

Destination schreef:
purny schreef:
@marlinde:dat kan ze niet. Mevrouw denkt is gewoon heel erg egoïstisch.

Ik snap dat communicatie niet je sterkste punt is, maar het lijkt me niet nodig om zo op mvdende in te hakken. Je doet constant onaardig tegenover haar.

Ik ben niet de enige die er zo over denkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:40

Gewoon wachten tot de scholen weer begonnen zijn voor je ergens naartoe gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:41

Negeer haar gewoon.. Daar heb je de foeiknop voor

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:41

purny schreef:
Ik ben niet de enige die er zo over denkt

Misschien niet, maar jouw berichten vallen me wel op in negatieve zin. Eerst al de Wajong erbij halen, haar nu egoïstisch noemen. Prima als je het niet met haar eens bent, maar dat kun je ook anders benoemen. Of gebruik de foeiknop, dan hoef je je er niet meer aan te storen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:48

Sizzle schreef:
Voor ons is vandaag Luxemburg ook op oranje gegaan. Mijn ouders komen morgen, kunnen ze beter door Duitsland komen denk ik.

Ze kunnen toch nooit zien bij aankomst, dat je ouders door Luxemburg zijn gereden?

Ik mag Zwitserland dus niet in. En Duitsland ook niet, behalve met negatieve test. Maar een deel Duitsers mag wel gewoon Luxemburg in ( max 72 uur. Slaat nergens op).

Barst van de toeristen trouwens, in Luxemburg.

Mungbean

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:54

Jij kent mijn vader niet :D
Die slaapt daar waarschijnlijk 3 weken niet van en denkt dan bij ieder kriebeltje dat hij iedereen gaat aansteken omdat zijn pinpas misschien besmet geraakt is bij het contactloos tanken.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:54

Knollentuin, zit je nu niet met de verzekering als er wat gebeurd?
Of gaat dat goed als je daar al bij code geel was?
Geen idee hoe het werkt hoor, oprechte vragen

En moet je officieel nu twee weken in quarantaine bij terugkomst?

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:56

Sizzle schreef:
Jij kent mijn vader niet :D
Die slaapt daar waarschijnlijk 3 weken niet van en denkt dan bij ieder kriebeltje dat hij iedereen gaat aansteken omdat zijn pinpas misschien besmet geraakt is bij het contactloos tanken.

_O- _O-

Ik heb trouwens een midweekje glamping geboekt en ben opeens bang om eerder besmet te geraken en dan dus niet op vakantie te kunnen. Het zal je gebeuren!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 23:02

MarliesV schreef:
Knollentuin, zit je nu niet met de verzekering als er wat gebeurd?
Of gaat dat goed als je daar al bij code geel was?
Geen idee hoe het werkt hoor, oprechte vragen

En moet je officieel nu twee weken in quarantaine bij terugkomst?

Nee alles is gedekt omdat we met geel vertrokken zijn, we kregen vandaag een mail van onze reisorganisatie, we mogen naar huis met teruggave verloren dagen of nog omboeken naar ander land.
Quarantaine wordt aangeraden maar ik denk dat we een test gaan laten doen , dan hoeft dat niet. Ben het eerlijk gezegd niet van plan omdat ik echt hier veiliger zit als in m'n thuissituatie, als Kroatië oranje is dan is Nederland voor ons rood

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 23:09

purny schreef:
Ik kan gewoon niet goed met zulk soort mensen omgaan. Ik ken een aantal mensen met autisme en geen een was zo erg en egoïstisch als zij

Ik gun het die jongere best, als het ook VEILIG kan! De overheid heeft nu een harde lijn getrokken tussen 17 en 18. Maar dat zegt niets over de besmettelijkheid van corona. Of daar ook zn abrupte lijn in zit: 17 jarige worden niet besmet en 18 jarige wel...

En ja, als straks blijkt dat de 17 jarigen helemaal niet zo immuun zijn voor corona en die halve camping blijkt besmet...

Dan baal ik, en ik verwacht wel meer mensen met mij die dit al aan hebben zien komen.

Héél véél mensen kunnen dit jaar niet doen wat ze graag willen doen, héél véél mensen hebben niet alleen hun vakantie in het water zien vallen, maar ook hun hele leven!

Is het van de jeugd dan te veel gevraagd om ipv met 600 man op een kluitje je bezopen te drinken, gewoon thuis te blijven of op een andere manier vakantie te vieren?

Hetzelfde geld naar mijn mening voor vliegreizen. DOE NOU NIET! Zo verspreiden we de boel alleen maar nog meer. Blijf gewoon in Nederland of ga met de auto naar België of Duitsland ofzo. Maar niet hutje mutje op de luchthaven en in het vliegtuig...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 23:14

Mvandende , de hele wereld is niet veilig op dit moment , reden dat mensen onder de 18 op een zeer zeldzame uitzondering na er niet ziek van worden waardoor ze zich niet aan1,5 meter hoeven te houden . En heel eerlijk, ze kunnen beter op een Nederlandse jongerencamping zitten voor een week waar ze in meeste gevallen ook de hele week blijven dan in allerlei barren in Zuid-Europa . Daar hebben er geen idee wie ze tegen het lijf lopen, op de jongerencampings weet je tenminste wie wat wanneer op het veld stond .
Laatst bijgewerkt door BigOne op 22-07-20 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 23:15

Knollentuin dat is fijn!

Als je met testen van de quarantaine af kan dan deed ik dat ook. Dan weet je gelijk waar je aan toe bent.

Fijne vakantie!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 23:21

Jammere alleen is dat testen geen zekerheid biedt, je kunt negatief testen terwijl je toch besmet bent, of te vroeg testen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 23:36

Daarnet zei Ab Osterhaus anders in OP1 dat uit Zuid-Koreaans onderzoek is gebleken dat jongeren tussen de 10 en 18 het virus net zo makkelijk verspreiden als daarboven ...
Als dat echt zo is belooft dat nog wat voor de middelbare scholen bij het nieuwe schooljaar.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 23:41

Neonlight schreef:
Jammere alleen is dat testen geen zekerheid biedt, je kunt negatief testen terwijl je toch besmet bent, of te vroeg testen.

Dat dus...
Erg vervelend.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 23:41

Fitzroy schreef:
Daarnet zei Ab Osterhaus anders in OP1 dat uit Zuid-Koreaans onderzoek is gebleken dat jongeren tussen de 10 en 18 het virus net zo makkelijk verspreiden als daarboven ...
Als dat echt zo is belooft dat nog wat voor de middelbare scholen bij het nieuwe schooljaar.

Dat is dan vooral slecht nieuws voor docenten, onderwijsondersteunend personeel en ouders. En daarna in een paar gevallen voor het ongelukkige besmette kind dat een nabestaande tegen komt die tegen hem/haar zegt: Jij hebt mijn vader/moeder/oom/tante, broer/zus of buurman/-vrouw vermoord.......bespreek dat maar met je psycholoog. Ga je niet redden in 5 sessies.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 07:02

https://www.ad.nl/buitenland/grieken-st ... ~a0509bde/

Citaat:
Grieken sturen Nederlandse toeristen linea recta terug om niet ingevuld corona-formulier

De vakantie in Griekenland van 28 Nederlanders is alweer voorbij voordat hij begonnen is. De grenspolitie op de luchthavens van de eilanden Lesbos en Samos weigerde de toeristen toe te laten, omdat ze zich niet op tijd online hadden geregistreerd. De reizigers werden maandag direct na aankomst terug op het vliegtuig naar Nederland gezet, melden twee Griekse kranten.

(...)

,,De regel is duidelijk: minimaal 24 uur van tevoren invullen. Tot voor kort waren de Griekse autoriteiten coulant en kon het ter plekke nog, maar sinds dit weekend zijn ze strenger geworden.”

Sommige van de vakantiegangers hadden via reisbureaus geboekt, maar ook die hebben volgens Van den Berk tijdig op het formulier gewezen. ,,Daar houdt onze verantwoordelijkheid op. Het is ook aan reizigers zelf om bijvoorbeeld een paspoort mee te nemen.”

Coulance
De onfortuinlijke vakantiegangers reageerden volgens Van den Berk teleurgesteld, toen zij linea recta met hetzelfde vliegtuig weer terug naar Nederland gingen. Corendon meldt dat de reisorganisatie uit coulance samen met de klanten kijkt of ze later alsnog op een vakantie ter waarde van de oorspronkelijke reissom kunnen.

Ben ik erg gemeen als ik zeg dat ik dat laatste dan weer jammer vind? Eigen verantwoordelijkheid toch, net als dat paspoort? }:)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 07:24

purny schreef:

Purny, een kleine tip: 'Wat gij niet wil dat u geschied, doe dat ook een ander niet''.

Op deze manier blijven jullie aan de gang, negeren kan zoveel rust geven.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 08:02

Die mensen zonder formulier naar Griekenland vind ik echt dom.... de regels zijn gewoon duidelijk. Tenzij het in een tas zat die kwijt is geraakt ofzo zou ik ook zeker niet vergoeden.

Ik zie steeds meer collega's die geen klanten accepteren binnen twee weken nadat ze in het buitenland zijn geweest... apart....

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 08:08

Maar daar kunnen mensen toch over zwijgen? Als je weet dat dat beleid is en je schaamt je nergens voor, zeg je gewoon dat je al 2 weken thuis bent.
Net zo goed als dat ik gisteren op het journaal mensen zag uit Kroatië die ook echt geen quarantaine aan gaan houden.
Ik vraag me serieus af wat al die ‘adviezen’ voor zin hebben als niemand zich eraan houdt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 08:12

LadyMadonna schreef:
Ik zie steeds meer collega's die geen klanten accepteren binnen twee weken nadat ze in het buitenland zijn geweest... apart....

Hoezo apart? Voor sommige mensen zal het overdreven zijn, maar er zijn er ook zat die ergens naar toe op vakantie gaan waar ze meer risico lopen, ook omdat ze zich bijvoorbeeld niet aan de richtlijnen houden.

Mijn fysiopraktijk had ook een discussie over de 2 weken quarantaine na vakantie in buitenland. Zowel voor medewerkers als patiënten. Ik zou het erg prettig vinden, ik kies er nog steeds voor om voorzichtig te doen en zou het echt niet prettig vinden als er mensen rondlopen die net lekker.op vakantie zijn geweest in een ander land waar ze de richtlijnen even niet hoeven na te leven van zichzelf. Ja, dat heeft meer met de mensen zelf te maken, maar goed. Als je zo graag op vakantie naar het buitenland wilt kan je daarna toch ook die quarantaine aanhouden?

Ik vind het vooral bizar om te zien hoeveel mensen er nog snel een last minuten met vliegtuig boeken en daar lekker vakantie vieren alsof er niks aan de hand is. En dat zie ik op social media echt heel vaak langskomen nu. Helemaal in combinatie met het feit dat een hoop mensen met lichte klachten zich niet laten testen want het zal wel gewoon verkoudheid zijn oid.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 08:18

Ik vind het vooral bizar dat een kennis dinsdag negatief test.. En donderdag positief..

Ik begin weer verkouden te worden, heel minimaal.
Vorige week ook 2 dagen flink verkouden geweest. Niet getest omdat ik me snel opgeknapt voelde. (en onderstaand)

Ik twijfel zo aan testen..
He geeft toch geen garantie.. Dat bewijs komt van dichtbij.
Dit is echt wat me tegenhoud.
Dan test ik negatief..ga lekker werken enz enz.. En vervolgens kan je het alsnog hebben.

Mag ik jullie vragen om een mening?
En dat bedoel ik dan ook echt oprecht... Ik weet het gewoon zelf ff niet meer.

Klachten : neussnuiten, klein beetje loopneus, hoesten.
Klachten vorige week: veel neussnuiten, loopneus, dicht gevoel in neus, onwijs hoesten, bijna geen stem meer.

Toevoeging : ik heb ineens een ingeving.. Kan je je ook gewoon meerdere keren laten testen?

Die vriendin moest voor bloedprikken donderdags en daar deden ze nog een test omdat ze klachten had. Ondanks dat ze al zei dat ze negatief had getest.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 08:21

Als je nu al minder klachten hebt dan vorige week dan zou ik nu testen niet meer zo zinvol vinden, zeker als het hoesten bijna weg is. Als jij je zekerder voelt door nog een keer testen, dan ga je nog een keer.