Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
purny schreef:Ik ben niet de enige die er zo over denkt
Sizzle schreef:Voor ons is vandaag Luxemburg ook op oranje gegaan. Mijn ouders komen morgen, kunnen ze beter door Duitsland komen denk ik.
Sizzle schreef:Jij kent mijn vader niet![]()
Die slaapt daar waarschijnlijk 3 weken niet van en denkt dan bij ieder kriebeltje dat hij iedereen gaat aansteken omdat zijn pinpas misschien besmet geraakt is bij het contactloos tanken.
MarliesV schreef:Knollentuin, zit je nu niet met de verzekering als er wat gebeurd?
Of gaat dat goed als je daar al bij code geel was?
Geen idee hoe het werkt hoor, oprechte vragen
En moet je officieel nu twee weken in quarantaine bij terugkomst?
purny schreef:@marlinde:dat kan ze niet. Mevrouw is gewoon heel erg egoïstisch.
Als zij maar lol kan hebben dan mag de rest geen lol hebben.
Ik kan gewoon niet goed met zulk soort mensen omgaan. Ik ken een aantal mensen met autisme en geen een was zo erg en egoïstisch als zij
Fitzroy schreef:Daarnet zei Ab Osterhaus anders in OP1 dat uit Zuid-Koreaans onderzoek is gebleken dat jongeren tussen de 10 en 18 het virus net zo makkelijk verspreiden als daarboven ...
Als dat echt zo is belooft dat nog wat voor de middelbare scholen bij het nieuwe schooljaar.
Citaat:Grieken sturen Nederlandse toeristen linea recta terug om niet ingevuld corona-formulier
De vakantie in Griekenland van 28 Nederlanders is alweer voorbij voordat hij begonnen is. De grenspolitie op de luchthavens van de eilanden Lesbos en Samos weigerde de toeristen toe te laten, omdat ze zich niet op tijd online hadden geregistreerd. De reizigers werden maandag direct na aankomst terug op het vliegtuig naar Nederland gezet, melden twee Griekse kranten.
(...)
,,De regel is duidelijk: minimaal 24 uur van tevoren invullen. Tot voor kort waren de Griekse autoriteiten coulant en kon het ter plekke nog, maar sinds dit weekend zijn ze strenger geworden.”
Sommige van de vakantiegangers hadden via reisbureaus geboekt, maar ook die hebben volgens Van den Berk tijdig op het formulier gewezen. ,,Daar houdt onze verantwoordelijkheid op. Het is ook aan reizigers zelf om bijvoorbeeld een paspoort mee te nemen.”
Coulance
De onfortuinlijke vakantiegangers reageerden volgens Van den Berk teleurgesteld, toen zij linea recta met hetzelfde vliegtuig weer terug naar Nederland gingen. Corendon meldt dat de reisorganisatie uit coulance samen met de klanten kijkt of ze later alsnog op een vakantie ter waarde van de oorspronkelijke reissom kunnen.
purny schreef:@marlinde:dat kan ze niet. Mevrouw is gewoon heel erg egoïstisch.
Als zij maar lol kan hebben dan mag de rest geen lol hebben.
Ik kan gewoon niet goed met zulk soort mensen omgaan. Ik ken een aantal mensen met autisme en geen een was zo erg en egoïstisch als zij
LadyMadonna schreef:Ik zie steeds meer collega's die geen klanten accepteren binnen twee weken nadat ze in het buitenland zijn geweest... apart....