Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
linnie050 schreef:Snappen jullie dit?
Je ziet elke dag oproepen langs komen mondkapjes inleveren.
Er zijn meerdere bedrijven die mondkapjes kunnen regelen...
Ben al meerdere artikelen tegen gekomen
https://www.ad.nl/woerden/woerdenaar-ka ... ~a23e36db/
Saskia9 schreef:Mijn vriend in België zijn ervaring is anders. Hij zei hier lopen mensen echt stappen naar achteren of opzij als je langskomt. Net of je stinkt
Karl66 schreef:De vraag is of ondanks deze mensen de verspreiding genoeg vertraagd wordt, zodat de zorg het kan blijven behapstukken. Is dat het geval, dan zijn de maatregelen effectief genoeg. Op het moment dat blijkt dat deze maatregelen niet voldoende zijn, dan zal je dus met extra maatregelen moeten komen.
Als je de huidige cijfers in Nederland met die in Italië van twee weken geleden bekijkt, dan lijkt het of in Nederland de cijfers iets vertragen. Of dat voldoende is en of die vertraging doorzet, dat kan je nog niet zeggen. Nog los van het feit dat wij op Bokt daar natuurlijk totaal niet gekwalificeerd voor zijn, het lijkt me dus beter om dat aan instanties als het RIVM over te laten, die en de kennis hebben en die alle noodzakelijke parameters daarvoor op een rijtje hebben. Op het moment dat zij zeggen dat de maatregelen verstrengd moeten worden, dan ga ik er vanuit dat de overheid ook zal uitvoeren. Tot die tijd moeten we vooral de mensen die door domheid of onnadenkendheid de regels niet naleven daarop aanspreken. Het is tenslotte nieuw gedrag, wat aangeleerd moet worden.
imaudy schreef:Saskia9 schreef:Mijn vriend in België zijn ervaring is anders. Hij zei hier lopen mensen echt stappen naar achteren of opzij als je langskomt. Net of je stinkt
Dat doe ik ook wel bij mensen haha, voelt wel een beetje onbeleefd.
secricible schreef:Time, deze cijfers geven toch een vertraging aan tov Italië?
Corine dat zou weinig zeggen want in Italie stuurt men mensen veel sneller naar de IC. Dat aantal zal dus altijd hoger liggen.
Ymor schreef:Nee denk niet dat dit een vertraging aangeeft. Toen deze printscreen werd gemaakt was de 21e nog niet voorbij
karuna schreef:Even een heel ander bericht. Iets dat me opvalt aan de hele situatie. Dingen die normaal ondenkbaar zijn.
Noord korea die openlijk om hulp vraagt en dat lijkt te krijgen van aardsvijand usa. China die naar italie gaat voor hulp, nu cuba en rusland die artsen en materiaal sturen naar italie. Oftewel samenwerking tussen landen op manieren die vorig jaar nog ondenkbaar waren. Openheid van normaal gesloten landen.
Als dit doorzet zal het denk ik voor de hele wereld een ommekeer kunnen worden. In denken, handelen en helpen?
Wipher schreef:Wat ik me afvraag: veel mensen voelen zich eenzaam nu thuis. Mijn patienten (GGZ) zijn grotendeels ook thuis, behalve de opname en crisis afdelingen. Zouden de suicidecijfers nu ook weer gaan toenemen?
Wipher schreef:Wat ik me afvraag: veel mensen voelen zich eenzaam nu thuis. Mijn patienten (GGZ) zijn grotendeels ook thuis, behalve de opname en crisis afdelingen. Zouden de suicidecijfers nu ook weer gaan toenemen?