Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hagelslag

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 11:19

Eigenlijk irriteer ik mij zowel aan mijzelf als aan de situatie.

Ik ben met de vrachtauto onderweg, redelijke smalle straat waar 2 vrachtauto's elkaar echt net kunnen passeren.
Rechts naast mij een smalle berm van 50-60 cm.
Dus ik ga echt niet naar rechts.

Komt van achter een ambulance met zn lampies en tralalalala aan.
Dus ik denk fuuucckkk.
De personenauto tegenligger lamzak had met gemak aan de kant gekund.
Een oprit op, het fietspad op, in de berm of wat dan ook.
Maar neeeee de ambulance komt ja achter mij aan, dus hij hoeft niet aan de kant.

Ik kon op dat moment niks anders dan knipperlicht naar rechts aan te doen en rustig gas los laten en hopen dat de tegenliggers hersens hebben.

Maakt de eerste tegenligger ook nog achtelijke gebaren naar mij toen de ambulance voorbij was.

Ja sorry maar ik kan niet het water in rijden... Jij hebt naast je een fatsoenlijke berm+ oprit + fietspad....

De 2 Autos na hem waren al aan de kant.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 12:56

Hagelslag die tegenligger had het verkeersinzicht van een ui.
Waardeloos.

Ik ben net weer eens bijna aangereden op mijn scootmobiel.
Reed op het fietspad. Auto kwam van achteren en wilde fietspad kruisen.
Dus sneed mij af.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 23:20

Hier heb ik vanavond even een mailtje gestuurd aan het plaatselijke filiaal van een grote sushiketen. Zwarte auto in het donker, achter geen enkele verlichting. Koplampen brandden wel, achter gewoon niets. Geen achterlichten, geen kentekenplaatverlichting, gewoon 0, zero. Zag die auto pas toen hij remde, toen gingen de remlichten aan. Toen de chauffeur weer doorreed, ging alles weer uit. Heb er maar eens een mailtje aan gewaagd, maar verwacht er verder niet veel van eerlijk gezegd.

EDIT: Ik kreeg net een hele fijne reactie van de manager van de keten! Bleek een nieuwe chauffeur te zijn die nog niet door had dat men in deze auto de verlichting zelf handmatig aan moest zetten. Persoon is hier dan ook op aangesproken. Manager was blij dat ik dit aan hen doorgaf, houdt hen ook scherp dat ze nieuwe mensen hierop moeten wijzen. Ze waren het met mij eens dat dit ongewenst en gevaarlijk is. Vind dit netjes opgepakt van de keten!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 11:27

Topic is ver weg gezakt.
Kan mij niet voorstellen dat iedereen nu keurig rijdt.

Stond net een vrouw met auto te wachten om de busbaan over te kunnen.
Ze stond stil voor een rood bus licht.
Automobilisten achter haar zijn er maar voorbij gaan rijden.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 11:30

Vanochtend dikke files weer. En auto's over de vluchtstrook om de afrit te pakken en dan bijna je bus in rijden om in te voegen

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 12:04

Hier is het niet zo heel spannend op het moment. Paar weken terug toen ik op kantoor wegreed alleen twee automobilisten die allebei niet nadachten. Bij het oprijden van de snelweg is het tweebaans, en kort na de stoplichten krijg je een weefvak. Twee linkerbanen gaan richting Den Haag en de twee invoegbanen wordt een uitvoegstrook richting Amsterdam. Weefvak is zo'n 250 meter en ik moet een klein stukje richting Den Haag (om daarna de afslag richting het zuiden te pakken) dus ik en vele anderen die hetzelfde hebben gaan bij de stoplichten al links staan.

Automobilist die blijkbaar ook richting Den Haag moest ging rechts staan, trok voor geen meter op en bleef letterlijk naast me rijden met z'n knipperlicht aan. Niet er schuin voor, niet er schuin achter, maar pal ernaast dus. Ik voeg in, maar er voegen ook mensen uit richting Amsterdam (en dat stuk is altijd druk in de spits) dus hij kon alsnog niet invoegen. Ik weet niet of 'ie het uiteindelijk gehaald heeft :')

Paar honderd meter verder krijg je het volgende weefvak, en daar wilde iemand vlak voor het puntstuk dus nog van de linkerbaan oversteken naar de uitvoegstrook, die heeft het zeker niet gered :')

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 13:20

Ik zat net in een lijnbus, er stak een vrouw zonder de kijken, 10 meter van een zebrapad vlak voor de bus over. Hoe moeilijk kan t zijn..

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 13:47

Niet echt een ergernis. Maar anderhalve week geleden, 's avonds een hert dat op de vluchtstrook stond.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 15:48

Laatst zowat een botsing met een andere fietser, joch van (schat ik in) ca. 15 jaar. Kwamen van rechts met zijn drietjes, konden nog ruim voor mij langs. Twee naast elkaar voorop, eentje erachter. De fietser die voorop links fietste, dus tegen het midden van het fietspad aan, was druk bezig met... een telefoon _-:( Na de bocht bleef die knul ook maar doorsturen naar links in plaats van het fietspad rechtdoor te volgen. Toen hij bijna in mijn spaken zat, heb ik mijn bek opengetrokken en een luid, duidelijk en ferm "ZEG! KIJK UIT!" geroepen. Knul schrok zichtbaar en stuurde gelukkig terug, anders hadden we daar echt met zijn tweeën op fietspad gelegen...

Kijk, als het nou echt moest en het een leuke vrijgezelle kerel van mijn leeftijd was, ok... Maar zo'n puberend snotjoch met telefoon... Nee, dank u beleefd.

Zelf schrok ik trouwens van het feit dat ik mijn bek eens open heb getrokken, zo herken ik mezelf niet. Maar echt, fietsen met een telefoon in de hand en dus niet op het verkeer letten... Zo klaar mee! _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( Hou dat ding gewoon in je jas, tas of broekzak tot je op je bestemming bent, veel veiliger voor iedereen. Dat appje loopt echt niet weg hoor. En als je gebeld wordt, stop dan even, pak dan op en fiets weer weg als je klaar bent met het gesprek.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 10:48

Ik had gisteren een ergenis als fietser. Ze zijn in Den Haag nooit uitgebouwd en nu ook is de weg afgesloten hier, alleen fietspad is open. Ik fietsen op het fietspad, komt er zo een auto van tegengestelde richting, zo over het fietspad aan gereden(hard). Ik kon nog net op tijd de stoep op gaan, anders had die mij gegarandeerd geraakt, achterlijke idioot. Is het zo een ramp om een klein stukje om te rijden ipv fietsers in gevaarlijke posities te brengen?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 10:52

Pitty gelukkig dat je kon roepen.
Plat liggen is niks.

Rennie wat een gevaarlijke chauffeur.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 18:01

Dan schrik je je ook het apezuur Rennie89... Wat een {piep} van een chauffeur...

Hier vandaag een kleine ergernis: iemand die aan het kloten was voor het verkeerslicht... Lees: niet wegrijden op het moment dat het licht groen werd... Echt hoor... Voor het verkeerslicht geen andere dingen doen, gewoon je poot op/bij het gaspedaal houden en op moment dat het groen wordt: gas op die lolly en wegrijden. Niet staan te trutten aub!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-22 18:46

Pff dat is schrikken Rennie, gelukkig was jij alert en kon je uitwijken…

Jpitty ook een spannende situatie met die fietser!

Ik reed van de week op de snelweg en iemand wilde uitvoegen, kwam toch weer terug en besloot daarna alsnog weer uit te voegen, maar deed dat nu over het witte vlak wat daar is omdat de weg daar ophoud… Ging net goed :=

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 19:22

Vanmorgen weer een talent die een trekker ging inhalen terwijl ik van de andere kant kwam met een streekbus. HALLO, ik rijd gewoon 80!!! Moest behoorlijk remmen om een frontaaltje te voorkomen. De trekker was een zware jongen die zo'n 60 loopt. Trekker ging ook in de ankers en samen hadden we net het gaatje gemaakt waar de Volvo tussendoor paste.

Waar zit je vestand vraag ik me dan af. Zijn geen voertuigen om mee te spotten.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 19:32

Vandaag ook weer ergernis. In dorp heb je van die inhammen waar je de 1 voorrang heeft op de ander. ( bord witte en rode pijl ).
Kom je aan , heb je voorrang en gewoon de hele slinger tegenverkeer rijdt gewoon door in inham.
Echt tegenwoordig heeft iedereen alleen maar haast en mensen worden steeds egoïstischer.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 19:38

Jeetje mineetje zeg Anne-GTI, waar had die automobilist de gedachte opgedaan dat dit een goed idee was? Frontaaltje met bus of trekker wil echt niemand... En helaas is de politie op zo'n moment nooit aanwezig...

Dat kan ook knap ergerlijk zijn tylando... Je gaat dan echt denken dat de verkeersbordenkennis niet meer aanwezig is... Anders was er wel iemand gestopt...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 20:15

Anne hulde voor jou en de trekker chauffeur.

Wegversmallingen zijn drama.
Maar vooral omdat mensen het niet snappen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 20:39

Wegversmallingen zijn nog leuker met een bus... groot verkeer wil prima, die snappen het. Maar fietsers en automobilisten hebben werkelijk geen idee van uitzwaai enz. en gaan standaard precies op een plek staan waar je er helemaal niks mee kan.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 20:46

Ik had er net ook weer 1. Ik reed op een 50 weg, voorrangsweg, zal max 40 gereden hebben vanwege zebrapaden ook. Kwamen er mensen van links en die reden zomaar het kruispunt over terwijl ik er al reed. Hebben me geraakt, ben gelijk gestopt. Zag hun ook stoppen, dacht, mooi kunnen we schadeformulieren invullen. Maar nee hoor, reden daarna gelijk door. Konden zien dat ik gestopt was. Hebben echt wel gemerkt dat ze me geraakt hadden, bumper ligt helemaal los.
Gelijk politie gebeld maar konden niets zonder kenteken. Die kon ik niet zien helaas.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 20:52

Dat is helemaal aso en officieel nog strafbaar ook! Verlaten plaats ongeval zonder identiteit kenbaar te maken.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 21:38

Dat is idd pas echt lomp, en strafbaar al koop jij daar niets voor. Jij zit wel met de schade! Sterkte!

Een ergernis: mensen die heel driftig op de linkerbaan gaan staan, da pittig optrekken om daarna met een lege weg voor zich 30 km onder de toegestane snelheid gaan rijden terwijl de andere weghelft zo druk is dat je er ok niet langs kan.

En fietsers zonder licht die rijden alsof ze midden in de volgspot staan maar vergeten zijn die aan te zetten. Levensgevaarlijk! Ze duiken overal maar op/ tussen, komen letterlijk uit het niets opduiken.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 22:50

Zie hier tegenwoordig ook scooters zonder koplamp. Wel achterlicht, maar daar koop je in het donker niks voor als je dat ding van voren/schuin opzij ziet.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 02:57

_O- Nog even iets grappigs... het regent ineens boetes van 109 euro. Reden: lijnbus rijdt door een bussluis met camera's (Texelstraat, Vathorst). Gaat iets niet goed in de automatisering... wel banketstaaf dat ze door mijn werkgever ook blind doorgestuurd zijn naar de uitzendbureaus. -O- nog banketstaaf dat uitzendkrachten ook blind de rekening gepresenteerd krijgen...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 07:25

Ha, da's vast goed voor het personeelstekort!

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 11:32

Ook een leuke. Is er weg afgesloten vanwege werkzaamheden. Moet ik 2 weken best eind omrijden. Is deze een dag na de aangegeven einddatum nog niet open !!