[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 20:18

Nou ik heb een vriendin die 2x door de spiraal heen zwanger is geworden. Maar ze wilde zo graag kinderen dat we grappen dat haar lichaam het ding zelf onklaar heeft gemaakt :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 20:29

smurffie schreef:
_San87_ schreef:

Tegen haar wil. Ze heeft die man een dienst bewezen. Dus er is te beargumenteren dat ze niks hoeft te betalen. Maar goed. Dat doet ze wel, en daar houdt haar verantwoordelijkheid verder op.

Ik geloof nog steeds niet in tegen je wil in zwanger worden tenzij er sprake was van een verkrachting en je er niet op tijd achter komt. Je hebt zelf seks, je bent zelf niet goed genoeg beschermd en neemt zelf de beslissing om het te houden.
Als je een kind op de wereld wilt zetten (en dat is een bewuste keuze imo) hoor je de verantwoordelijkheid te dragen.

Ik heb medelijden met het kind, een waardeloze moeder én vader...

Heb je het artikel wel gelezen?

Zij wilde aborteren. Hij wilde dat niet, heeft haar overgehaald door te zeggen dat hij het kind opvoedt, en dat van haar verder niks verwacht wordt op dat gebied. Dat is zelfs in de rechtbank vastgelegd, hij heeft volledige voogdij, zij wilde geen enkele rol spelen, dat is allemaal vastgelegd. Ze betaalt wel alimentatie. En nu wordt het hem te moeilijk en wil hij dat zij ook zorg gaat dragen. Terwijl zij vanaf begin af aan aangegeven heeft het kind niet te willen.

Dat is t verhaal in notendop.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 28-07-20 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 20:30

Berdien schreef:
Nou dat.. als je écht niet zwanger wil worden of blijven dan heb je tegenwoordig (gelukkig!!) genoeg opties.

Ook t artikel niet gelezen :D?

Berdien

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 20:50

Jawel, maar dan moet je dus niet spreken van 'tegen haar wil'. Want uiteindelijk heeft ze er wél zelf voor gekozen om het kind te laten komen, ongeacht de constructie die ze bedacht hadden. Ik had er hoe dan ook voor bedankt, als die vent zo graag een kind wil dan zoekt hij maar een ander. Ik zou me daar voor lenen..

En dat bedoel ik dus, zij wilde het kind niet. Dan moet je dus of voorkomen dat het er überhaupt komt, of dan doorzetten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 20:54

Berdien schreef:
Jawel, maar dan moet je dus niet spreken van 'tegen haar wil'. Want uiteindelijk heeft ze er wél zelf voor gekozen om het kind te laten komen, ongeacht de constructie die ze bedacht hadden. Ik had er hoe dan ook voor bedankt, als die vent zo graag een kind wil dan zoekt hij maar een ander. Ik zou me daar voor lenen..

En dat bedoel ik dus, zij wilde het kind niet. Dan moet je dus of voorkomen dat het er überhaupt komt, of dan doorzetten.

Het is toch zo geregeld dat zij er geen verdere verantwoordelijkheid voor draagt, behalve de alimentatie. Blijkbaar gunde ze hem wel een kind, als single vader. Wat de gedachte erachter ook is, zij heeft wettelijk geen enkele aansprakelijkheid, verantwoordelijkheid of rol. Behalve geld geven.

Hij wil haar tegen haar wil moeder maken. Ze is geen moeder.

Zij klaagt dan ook niet verder. Hij wel :)). Maar dat is toch zijn eigen schuld, hij wist waar hij aan begon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:08

Wat wil je nou zeggen san? Berdien heeft het over de vrouw en jij over de man..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:11

Relaxed schreef:
Wat wil je nou zeggen san? Berdien heeft het over de vrouw en jij over de man..

Nee, ik heb het ook over de vrouw. Ik zeg dat de man haar moeder wil maken en dat ze dat niet is.

Zij gunde het hem blijkbaar vader te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:12

Ja dus jullie zeggen toch gewoon hetzelfde?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:12

In feite een donor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:14

Sizzle schreef:
In feite een donor.

En zo noemt zij zichzelf ook, eiceldonor :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:16

Als je je kind afstaat ter adoptie kunnen de adoptiefouders ook niet halverwege de peutertijd komen vragen om wat ondersteuning. Zo werkt dat gewoon niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:21

Relaxed schreef:
Ja dus jullie zeggen toch gewoon hetzelfde?

Nee. Berdien zegt voorkomen of doorzetten. De vrouw heeft een andere keuze gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:22

Prima +:)+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:25

Maakt ook niet uit. Je kunt niet een half jaar later opeens aankloppen bij de persoon die afstand heeft gedaan om diegene alsnog zorgplicht op te leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:27

Daar zijn we het allemaal wel over eens, die man zegt ook letterlijk dat hij hoopte dat ze alsnog moedergevoelens zou krijgen :n

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:32

Relaxed schreef:
Daar zijn we het allemaal wel over eens, die man zegt ook letterlijk dat hij hoopte dat ze alsnog moedergevoelens zou krijgen :n

Hoeveel mensen denken dat wel niet, zelfs als er nog niet eens een larf op komst is :').

'Ooooh, komt nog wel hoooooorrrrr!!'

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:35

_San87_ schreef:
Relaxed schreef:

Hoeveel mensen denken dat wel niet, zelfs als er nog niet eens een larf op komst is :').

De pest is, soms gaat het ook zo. Soms raakt iemand ongewenst zwanger en blijkt ze het prachtig te vinden. Soms raakt iemand bewust zwanger en vindt ze het een strop. Is geen peil op te trekken.

Mijn partner heeft een huwelijk laten klappen op z'n afwezige kinderwens. Zou nu wel een heel elftal willen. Zo wreed is het leven soms.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:40

MarcoBorsato schreef:
_San87_ schreef:

De pest is, soms gaat het ook zo. Soms raakt iemand ongewenst zwanger en blijkt ze het prachtig te vinden. Soms raakt iemand bewust zwanger en vindt ze het een strop. Is geen peil op te trekken.

Mijn partner heeft een huwelijk laten klappen op z'n afwezige kinderwens. Zou nu wel een heel elftal willen. Zo wreed is het leven soms.

Is ook zo. Maar je moet er niet van uit gaan dat iets zo gaat zijn.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:48

Er werd gezegd tegen mij dat ik minder kans heb om de liefde te vinden omdat ik geen kinderen wil. Hoe hebben jullie dit ervaren?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:56

Bambi1995 schreef:
Er werd gezegd tegen mij dat ik minder kans heb om de liefde te vinden omdat ik geen kinderen wil. Hoe hebben jullie dit ervaren?

Hmmm... Eerlijk, een aantal van mijn relaties zijn er wel op stuk gelopen. Echter zijn er genoeg mannen die ook geen kinderwens hebben. Dus ik heb het nooit als belemmering gezien en ik heb ook niet het idee gehad dat ik minder kans had. Ik woon nu samen met iemand die ook geen kinderen wil.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:57

Bambi1995 schreef:

Dikke kul :+

Vooral ook omdat ik best wat mensen ken die graag kinderen hadden gewild maar nooit een passende partner gevonden hebben.
Ik riep gelijk: paard op plaats 1 en geen kinderen. Toch mijn liefde gevonden. Uiteindelijk toch ook een kind maar dat had niets met het lukken van de relatie te maken.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:02

Ik weet het niet. Maar wat een lage opmerking om tegen iemand te maken.. Je hebt, over het algemeen, maar 1 leuke nodig he. Komt heus wel goed :(:)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:19

Bambi1995 schreef:

Welnee, genoeg vrienden van mij die gesteriliseerd door het leven gaan en de meerderheid in dit topic is ook niet alleen. Wel denk ik dat het in F culturen vaak geen kwestie is van willen maar aangeleerd gedrag en verwachting vanuit de familie.

Ben je aan het daten nu?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:29

Mijn date betwijfeld ook sterk of hij wel kinderen wil. Zeg nooit nooit maar geen diepe wens. Zo sta ik er ook in... hij heeft ook dingen stuk laten lopen op zijn afwezige (sterke) kinderwens. Hij is trouwens 30 dus geen 18 meer zeg maar. :P

Ze bestaan dus wel...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 23:02

Bambi1995 schreef:

Nou als je echt geen kinderen wil zou ik zeggen, dan maar geen liefde :+
Kom op zeg alsof je je principes opzij moet zetten omdat een leuke partner alleen met kinderwens kan.

Je kunt van elk ding waarover je kritisch op partnerkeuze bent wel zeggen dat het het aantal potentiele partners verkleint. Lekker boeiend.