Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mvdende

Berichten: 6135
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 12:18

Froukje schreef:
Dan heb je best kans dat hij nog komt.
Hier gebeurde er na zaterdag ook niets en ineens lag hij woensdag op het afhaalpunt.



Al is het ondertussen vrijdag.

Froukje
Forever young

Berichten: 11078
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 09:31

Mag ik als bezorger ook even klagen?

Mensen die een pakket opsturen en dan gewoon geen enkele informatie op het pakket zetten, zelfs geen naam van de ontvanger. _-:(
Ik snap heus dat niet iedereen een printer heeft thuis, maar een pen of stift heeft iedereen toch wel..

juval

Berichten: 15284
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 09:48

Froukje schreef:
Mag ik als bezorger ook even klagen?

Mensen die een pakket opsturen en dan gewoon geen enkele informatie op het pakket zetten, zelfs geen naam van de ontvanger. _-:(
Ik snap heus dat niet iedereen een printer heeft thuis, maar een pen of stift heeft iedereen toch wel..


oh ja, ik geloof best dat dat heel lastig kan zijn.

Ik verstuur vrij veel met vinted, en dan is het inderdaad alleen een kwestie van het laten scannen van een qr code bij het afleverpunt. Ik kan me voorstellen dat de verzender er dan niet altijd aan denkt om een naam er op te schrijven, als de naam al bekend is. Maar de eerste keer dat ik zo een pakket verstuurde vond ik het inderdaad wel bijzonder dat er verder niets op het pakje stond, behalve de streepjescode die er bij het pakketpunt op werd geplakt. Ik probeer dus wel de naam en barcode te noteren, maar het schiet er wel eens tussendoor.

Cookies
Berichten: 6676
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 09:58

Sinds vorige week is mijn post.nl dicht. Niet aan gedacht. De app heeft zelf een ander punt voor me ingevuld. Die ene die op 150 meter van mijn huis zit? Of het punt dat op 300 meter van mijn huis zit? Neen...10 km verderop in een ander dorp. Fietsen zul je lui mens ~~}>

Marcella

Berichten: 40759
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 10:51

Froukje schreef:
Mag ik als bezorger ook even klagen?

Mensen die een pakket opsturen en dan gewoon geen enkele informatie op het pakket zetten, zelfs geen naam van de ontvanger. _-:(
Ik snap heus dat niet iedereen een printer heeft thuis, maar een pen of stift heeft iedereen toch wel..

Als het via marktplaats is niet iedereen geeft zijn naam en adres door dan krijg ik gewoon een qr code en dat is het.

Froukje
Forever young

Berichten: 11078
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 10:55

Dan kun je daar toch om vragen?
Als ik 150 pakketten in mijn bus heb waarvan 20 alleen een streepjescode hebben is het soms net Russische roulette om de goede te vinden, heel frusterend.

Esther

Berichten: 4235
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 11:20

Froukje schreef:
Mag ik als bezorger ook even klagen?

Mensen die een pakket opsturen en dan gewoon geen enkele informatie op het pakket zetten, zelfs geen naam van de ontvanger. _-:(
Ik snap heus dat niet iedereen een printer heeft thuis, maar een pen of stift heeft iedereen toch wel..

Ik leverde laatst een pakket in, netjes naam en adres er op geschreven.
Plakken ze de sticker met de streepjescode midden op het adres zodat het niet meer leesbaar was.
Nou ja, ik had m'n best gedaan..

Hoe moet je zien dan welk pakket waar gebracht moet worden als er alleen een streepjescode op zit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 11:23

Froukje schreef:
Dan kun je daar toch om vragen?
Als ik 150 pakketten in mijn bus heb waarvan 20 alleen een streepjescode hebben is het soms net Russische roulette om de goede te vinden, heel frusterend.

Nou mijn pakket punt heeft meermaals heel lelijk gezegd dat ik moest ophouden met namen oid erop te zetten.

Niks erop zetten alleen de code die zij plakken.

Rennie89
Berichten: 37732
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 11:50

Ik moet opeens inklaringskosten betalen voor iets uit de USA waar ik al btw over heb betaald, via eBay besteld. Dus vind het vrij frappant dat ik dat nog een keer moet betalen. Het is niet veel, 6,50. Maar ik vind het wel heel tegenstrijdig en klopt niet naar mijn idee. Wellicht dat de douane het is gaan controleren, wat prima is (het zijn over de counter slaap pillen, zitten geen illegale stoffen in) maar moet je dan ook extra betalen?

mvdende

Berichten: 6135
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 11:56

Rennie89 schreef:
Ik moet opeens inklaringskosten betalen voor iets uit de USA waar ik al btw over heb betaald, via eBay besteld. Dus vind het vrij frappant dat ik dat nog een keer moet betalen. Het is niet veel, 6,50. Maar ik vind het wel heel tegenstrijdig en klopt niet naar mijn idee. Wellicht dat de douane het is gaan controleren, wat prima is (het zijn over de counter slaap pillen, zitten geen illegale stoffen in) maar moet je dan ook extra betalen?



Zover ik weet is BTW en inklaring normaal. Zijn 2 verschillende dingen en als precies jouw pakket gecontroleerd door douane dan moet je die inklaringskosten betalen.

BTW is wat het zegt: BTW. Inklaringskosten is een vergoeding voor de gemaakte kosten door de douane om het pakket NL in te laten.

Rennie89
Berichten: 37732
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 11:59

Dan zou je bij al je aliexpres pakketjes ook inklaringskosten moeten betalen lijkt mij, dus die snap ik niet helemaal. EBay is juist handig omdat alle kosten inbegrepen zijn. Je zou niet extra moeten betalen lijkt mij, heb dit ook nog niet eerder meegemaakt en ik koop jaarlijks uit de USA

Exitium

Berichten: 8180
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 12:48

Esther schreef:
Froukje schreef:
Mag ik als bezorger ook even klagen?

Mensen die een pakket opsturen en dan gewoon geen enkele informatie op het pakket zetten, zelfs geen naam van de ontvanger. _-:(
Ik snap heus dat niet iedereen een printer heeft thuis, maar een pen of stift heeft iedereen toch wel..

Ik leverde laatst een pakket in, netjes naam en adres er op geschreven.
Plakken ze de sticker met de streepjescode midden op het adres zodat het niet meer leesbaar was.
Nou ja, ik had m'n best gedaan..

Hoe moet je zien dan welk pakket waar gebracht moet worden als er alleen een streepjescode op zit?

Elk pakket scannen tot je de goeie hebt gok ik, niet handig. In principe is postcode en huisnummer voldoende om te kunnen bezorgen, zonder dat zou een pakket eigenlijk al niet in behandeling genomen moeten worden wat mij betreft

capopjekop

Berichten: 31592
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 13:26

Mijn gevoel zegt dat mijn pakketje met kleding is open gemaakt. Wij laten al jaren zonder problemen in het tuinhuis pakketjes neer leggen (m'n ouders hebben een grote tuin en pakketten zijn onzichtbaar vanaf de doodlopende weg). Gisteren kreeg ik melding van DHL dat m'n pakket bezorgd was. Maar er lag niks. Ook niet bij de buren. Vanochtend lag het er opeens wel. Maar het was met doorzichtig tape dicht geplakt en een zakje met trui was ook open.

Als het tijdens het verwerken open is gegaan dan maken ze het wel wat netter dicht lijkt me?
Afbeelding

Urielle

Berichten: 50120
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 14:55

capopjekop schreef:
Mijn gevoel zegt dat mijn pakketje met kleding is open gemaakt. Wij laten al jaren zonder problemen in het tuinhuis pakketjes neer leggen (m'n ouders hebben een grote tuin en pakketten zijn onzichtbaar vanaf de doodlopende weg). Gisteren kreeg ik melding van DHL dat m'n pakket bezorgd was. Maar er lag niks. Ook niet bij de buren. Vanochtend lag het er opeens wel. Maar het was met doorzichtig tape dicht geplakt en een zakje met trui was ook open.

Als het tijdens het verwerken open is gegaan dan maken ze het wel wat netter dicht lijkt me?
[ [url=m/vI5ZvR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Verkeerd bezorgd en iemand op zoek gegaan naar de pakbon voor het adres?

Petrichor

Berichten: 11031
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 15:11

Even geen postnl maar dhl....

Verkoper heeft donderdag het pakket opgestuurd al vanaf donderdag avond staat hij op 'planning word gemaakt' verkoper heeft op het zelfde moment ook een pakket naar iemand anders verstuurd en die werd vrijdag al in ontvangst genomen.

Ik kan zelf niets doen want de verkoper moet 'indienen' zij wil wachten tot maandag, dit begrijp ik want voor het zelfde geldt komt het pakketje gewoon nog.

Hebben jullie dit wel eens gehad en hoe liep het af?

verootjoo
Berichten: 36775
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 15:48

Froukje schreef:
Mag ik als bezorger ook even klagen?

Mensen die een pakket opsturen en dan gewoon geen enkele informatie op het pakket zetten, zelfs geen naam van de ontvanger. _-:(
Ik snap heus dat niet iedereen een printer heeft thuis, maar een pen of stift heeft iedereen toch wel..


Ik wil niet banketstaaf doen maar bij de instructies staat dat je er niks op hoeft te zetten en alleen de QR code moet laten scannen.

Ik ga er dan vanuit dat dat waar is en niet dat een bezorger daar last van heeft of dat ik dan de naam en het adres moet gaan vragen en erop zetten :?

caro29
Berichten: 8336
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 16:07

Ik zit vanaf maandag al op een pakket van Amazon te wachten. Met post nl krijg ik geen contact en Amazon zegt vertraagd neem contact op met bezorger. Denk dat ik ga proberen te annuleren

marleen_88

Berichten: 15721
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Regio Haarlem

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 16:09

Mijn pakket is vanaf woensdag al vertraagd, krijg dagelijks een update met: "we hebben ons vergist in de bezorgtermijn, deze is verplaatst naar..."

Het pakket dat ik gistermiddag om 14u heb afgegeven is wel vanochtend al bezorgd.

verootjoo
Berichten: 36775
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 16:20

marleen_88 schreef:
Mijn pakket is vanaf woensdag al vertraagd, krijg dagelijks een update met: "we hebben ons vergist in de bezorgtermijn, deze is verplaatst naar..."

Het pakket dat ik gistermiddag om 14u heb afgegeven is wel vanochtend al bezorgd.


Dit heb ik ook, maar dan met de helft van m’n pakket. 2 nieuwe dekbedden. Dus nu heb alleen ik een dekbed en die van m’n man wordt steeds uitgesteld :')

Froukje
Forever young

Berichten: 11078
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 16:22

verootjoo schreef:
Froukje schreef:
Mag ik als bezorger ook even klagen?

Mensen die een pakket opsturen en dan gewoon geen enkele informatie op het pakket zetten, zelfs geen naam van de ontvanger. _-:(
Ik snap heus dat niet iedereen een printer heeft thuis, maar een pen of stift heeft iedereen toch wel..


Ik wil niet banketstaaf doen maar bij de instructies staat dat je er niks op hoeft te zetten en alleen de QR code moet laten scannen.

Ik ga er dan vanuit dat dat waar is en niet dat een bezorger daar last van heeft of dat ik dan de naam en het adres moet gaan vragen en erop zetten :?

Officieel moet een bezorger er na het afhalen en terug scannen een sticker met adres op plakken.. Dat gebeurd alleen vaker niet dan wel en dan kan de de bezorger die het pakket moet bezorgen dus niet zien voor wie het is.

En daarbij, als het pakket onverhoopt stuk gaat of de sticker van het pakketpunt verliest wil je toch ook dat het pakket aankomt of terug komt?
We hebben zovaak een pakket waar niks op staat en dan is er echt niemand die weet waar dat pakket heen moet of weg komt. En dan is het leuk dat DHL in theorie vind dat zo'n QR code scannen handig is maar in de praktijk valt dat vies tegen. :+

verootjoo
Berichten: 36775
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 16:24

Maar dat ligt dan toch bij DHL en niet bij de verzenders?

Ik weet gewoon ook van niemand het adres waar ik iets naartoe stuur. En ga er vanuit dat DHL een werkbaar systeem heeft aangezien zij gespecialiseerd zijn in pakketten verzenden :Y)

marleen_88

Berichten: 15721
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Regio Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 16:32

verootjoo schreef:
marleen_88 schreef:
Mijn pakket is vanaf woensdag al vertraagd, krijg dagelijks een update met: "we hebben ons vergist in de bezorgtermijn, deze is verplaatst naar..."

Het pakket dat ik gistermiddag om 14u heb afgegeven is wel vanochtend al bezorgd.


Dit heb ik ook, maar dan met de helft van m’n pakket. 2 nieuwe dekbedden. Dus nu heb alleen ik een dekbed en die van m’n man wordt steeds uitgesteld :')


banketstaaf voor je man wel. :=

Froukje
Forever young

Berichten: 11078
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 16:52

verootjoo schreef:
Maar dat ligt dan toch bij DHL en niet bij de verzenders?

Ik weet gewoon ook van niemand het adres waar ik iets naartoe stuur. En ga er vanuit dat DHL een werkbaar systeem heeft aangezien zij gespecialiseerd zijn in pakketten verzenden :Y)

Mag ik me daar als bezorger dan niet aan ergeren en een tip geven om het makkelijker te maken?

En een adres is 1, maar een naam heb je vaak toch wel of kun je gewoon vragen?
Kijk, als jij het wel prima vind zoals het nu gaat moet je het lekker zo laten maar er zullen vast mensen in dit topic meelezen die nu denken "oh, dat is misschien wel slim inderdaad".

caro29
Berichten: 8336
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 17:48

Ik heb eindelijk iemand van Amazon gesproken. Krijg nieuwe opgestuurd. Mocht hij toch nog komen dan mag ik het houden. Nette oplossing. Pakket staat op het moment op zoekgeraakt.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 40777
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 17:50

Postnl is nu met brieven ook een puinhoop aan het maken. Drie om drie brieven partikulier verstuurd of als ontvanger in drie maanden tijd. Drie uit drie spoorloos verdwenen. _-:( alle drie met prive informatie ook waarvan twee in de laatste drie weken. -:(-

Caro fijn opgelost maar het zou niet mogen gebeuren zo vaak.

De missende adres gegevens, tjsa als de stickers eraf gaan, of post.nl of dhl trekt de info eraf of plakt eroverheen. Dan kun je daar als verzender ook niet veel aan doen. :n