Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-19 19:36

poes schreef:
Nou de vraag stelt zich waarom de kleine zeemeermin in de eerste plaats door Disney is afgebeeld als wit met rood haar meisje? Voor het verhaal op zich had ze elk uiterlijk kunnen hebben toch.

They ran a glorious bright red rinse through Ariel’s long mermaid-y locks and a ginger star was born. Since then, the world’s obsession with mermaids has intensified even further, and mermaids are now forever associated with red hair. And vice versa, too: all redheads are basically mermaids.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 19:38

Resistance schreef:
cursebreaker schreef:
Dat ze de kleine zeemeermin remake gaan verpesten, maar je er niks over mag zeggen omdat je dan racist bent? Het zal vast een mooie film worden en de hoofdrol speelster kan ook prachtig zingen o.a. enz. dus dat zal allemaal ook wel prima zijn om naar te kijken.

Maar het hangt voor velen gewoon ook samen met nostalgie. Na jaren hopen en bidden, wordt eindelijk mijn favoriete Disney film op het grote doek gebracht in live action en dan wordt Ariel he-le-maal anders qua uiterlijk. Sorry hoor, dat ik teleurgesteld ben daarover als kleine zeemeermin liefhebber al vanaf dat ik een jong meisje ben < en dat mensen nu eenmaal een bepaald beeld heb bij Ariël dankzij de tekenfilm van Disney.

Waarom maken ze niet gewoon meer nieuwe films met diversiteit erin? Waarom wel trouw blijven aan de personages bij Aladdin en Beauty and the Beast, maar moet het bij de zeemeermin nu volledig anders? Of blijf trouw aan het verhaal zoals je met andere films ook deed, of schrijf een nieuw verhaal en blijf hier gewoon vanaf. Ugh. En o wee als je je mening uit, dan ben je meteen racist omdat je geen diversiteit verwelkomt? 8)7 Welkom in 2019.

Ja, 1st world problems en dat allemaal, maar oke.

[ [url=m/uWS5bb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zeg dan gewoon niks, hier heeft niemand iets aan.

Nadine_S

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 20:01

Ik erger me aan mijn buikpijn. Echt de hele dag al.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 20:31

Paard dat ik op het oog had is verkocht

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 20:53

xPabloBokt schreef:
poes schreef:
Nou de vraag stelt zich waarom de kleine zeemeermin in de eerste plaats door Disney is afgebeeld als wit met rood haar meisje? Voor het verhaal op zich had ze elk uiterlijk kunnen hebben toch.

They ran a glorious bright red rinse through Ariel’s long mermaid-y locks and a ginger star was born. Since then, the world’s obsession with mermaids has intensified even further, and mermaids are now forever associated with red hair. And vice versa, too: all redheads are basically mermaids.

Ik ben daar nog nooit mee geassocieerd en ook nog nooit zelf de associatie gemaakt met rood haar en meerminnen. Ken ze eigenlijk in alle huids en haarkleuren?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 20:55

Klopt poes
Afbeelding

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 20:56

Ik wel, mijn bijnaam was mermaid nadat ik mijn haar felrood heb geverfd een aantal jaren geleden :D

Had voor mij ook geen reet uitgemaakt welke huidskleur of haarkleur een zeemeermin heeft, maar het gaat hier om ariel en die heeft zo'n herkenbaar uiterlijk.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 20:58

Lestrange01 schreef:
Ik wel, mijn bijnaam was mermaid nadat ik mijn haar felrood heb geverfd een aantal jaren geleden :D

Had voor mij ook geen reet uitgemaakt welke huidskleur of haarkleur een zeemeermin heeft, maar het gaat hier om ariel en die heeft zo'n herkenbaar uiterlijk.

Dit idd. Met de andere remakes zijn ze ook trouw gebleven aan de personages uit de tekenfilm. Waarom nu opeens zo’n verandering aanbrengen? Er zijn ook andere films met diversiteit zoals Moana bv. Die ze kunnen remaken Of iets nieuws creëren is ook een optie..

Als we dan toch met plaatjes gaan strooien:

Afbeelding

En op zich is de witte huidskleur wel te verklaren aangezien ze op de bodem van de zee leven en weinig zonlicht vangen (want ook haar zussen zijn wit. Hebben dan wel gewoon andere haarkleur enz maar uiteindelijk gaat het om Ariël, die centraal staat). Dat Disney vroeger niet veel aandacht besteedde aan diversiteit moge duidelijk zijn (al is Aladdin en Mulan ook divers, als we naar oudere films kijken) maar ze hebben moana bv. Wat nog vrij recent is en ze kunnen ook iets nieuws creëren. Maar het blijft gewoon vreemd dat ze deze beslissing maken, omdat het In 2019 bij alles vereist wordt? Diversiteit is ook belangrijk, maar waarom met Dit een punt maken? Dat kan op zoveel andere manieren. Het zijn remakes van de tekenfilms, dus het is toch niet vreemd als ze dan ook iemand casten wat op de personages lijken. Ook al is Ariël een zeemeermin en geen Echt mens en maar fictief (wat ze Allemaal zijn). Er is gewoon de mogelijkheid om nieuwe verhalen de wereld in te brengen hoor. Heeft niks met racistisch zijn te maken vind ik, als je hoopt op een cast die lijkt op de personages uit de tekenfilms.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 06-07-19 21:11, in het totaal 3 keer bewerkt

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 20:59

Oké ik snap wat jullie bedoelen …

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 21:02

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 21:07

Ik vind een gekleurde zeemeermin prima, maar schrijf dan een volledig nieuw verhaal ervoor en maak geen remake van de tekenfilm waarin Ariël een heel typerend uiterlijk heeft, wat je dan nu helemaal verandert. En het is vooral rete irritant dat mensen zeggen dat je racist bent. gaat echt helemaal nergens meer over. Dit is gewoon nostalgie voor velen waarbij we idd verwachtingen hebben en als je kijkt naar de andere remakes, waar de casts ook passend waren, is het gewoon een vreemde beslissing. Mensen diversiteit geven op het witte doek en de tv kan ook op andere manieren. Dat hoeft niet perse door deze film een twist te geven a la 2019.

Princess and the frog zouden ze een remake van kunnen doen bv. Boem, heb je een superleuke gekleurde cast! Of moana.

Nee, ik blijf dit echt heel jammer vinden :(

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 21:10

Ook de prinses met de kikker is gewoon donker. Je hebt inderdaad Moana, Mulan, Pocahontas & Alladin, voldoende diversiteit lijkt mij. Ik vind het helemaal niet erg dat Ariël eventueel door een donkere personage gespeeld zou worden, maar ik snap wel het hoe en wat. Het is gewoon een beetje krom :P

Ik zit hier weg te dreunen door mijn 'buitenlandse' buren (praten buitenlands maar wonen al kneiter lang gewoon in nederland) met hun typische muziek, trommels, gezang en dergelijke. Heel leuk hoor, maar normaal is het een stuk zachter en komt het niet boven de televisie uit :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 21:16

Vervelend toch, als je er zo’n overlast van hebt :(

Hier geïrriteerd door schoonzus die ons op de wekker werkt omdat ze zich volgens mij irriteert dat wij en mijn schoonbroer en zus op vakantie zijn komende week en zij dan alleen hier is voor onze schoonmoeder - schoonmoeder is een week bij ons in huis nu weer voor onze hond en alles maar ook alles is voorbereid voor d’r. Ze hoeft echt nauwelijks iets te doen en al zeker niet meer dan wat ze momenteel weer thuis doet. En dan voel je gewoon de irritatie van m’n schoonzus. Bah. We hebben d’r 10 weken in huis gehad en deed niemand van hun iets. En nu ons wat lastig vallen over onze voorbereiding voor als we weg zijn en schoonmama hier een week in huis is - alsof ze zich niet kan redden...

Ik moet echt leren om dingen van me af te zetten, want dat mens verpest mijn hele vakantie dalijk op deze manier, met dat gezeik.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 21:18

Vier of vijf gekleurde personages op bijna zestig films is inderdaad voldoende diversiteit ja :') Ik snap werkelijk waar niet waar je je druk over maakt, maar goed.

OT: ik erger me aan het feit dat ik er nu pas achter kom dat er een All Stars Concert van Les Miserables gaat zijn in Londen, en er alleen nog óf retedure kaartjes over zijn, óf kaartjes waar al bij staat dat je het podium niet kunt zien. Wáárom wist ik dit niet eerder -O-

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 21:23

Hm ik kan me er echt niet druk in maken hoe Ariël gecast is. Heeft voor mij geen enkele invloed op het verhaaltje. Hadden ze nu een papegaai gecast had ik het wel gek gevonden :D

Maar anyway: er zijn ook genoeg mensen die er neutraal in staan of het juist positief vinden.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 21:23

Foaly schreef:
Vier of vijf gekleurde personages op bijna zestig films is inderdaad voldoende diversiteit ja :') Ik snap werkelijk waar niet waar je je druk over maakt, maar goed.

Wauw :') Ik maak mij er niet druk om hoor, reageerde gewoon op de rest. En ik vind inderdaad dat er gewoon diversiteit is :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 21:24

Ik zeg nergens dat er voldoende diversiteit is (want als je idd kijkt naar de geschiedenis van Disney is het in verhouding idd weinig) maar dat er wel andere mogelijkheden zijn voor grote bedrijven als Disney om er wat mee te doen. Maar dat ik dit niet de manier vind omdat het gewoon niet is zoals de Ariël in tekenfilm is en dit gewoon niet naar mijn verwachtingen is als grote fan van deze tekenfilm. Het is nostalgie voor mij en ik was al jaren erop aan’t wachten dus ik zie niet in waarom ik het niet jammer mag vinden. Ik erger me vooral eraan dat je racist genoemd wordt omdat je het niet eens bent met de casting. En daar is het topic voor toch, ergernissen delen.

Er had natuurlijk ook niet op in gegaan hoeven worden hè, om hetgeen waar ik me om erger. Iedereen plaatst hier ergernissen waar genoeg anderen waarschijnlijk denken ‘waar maken ze zich druk om’. Verder zal ik er nu ook niks meer over zeggen.
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 07-07-19 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Dubbelpost-wissel

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 21:26

O dat bedoel ik zeker niet cursebreaker. Je mag je zeker ergeren. Had mss niet mogen reageren want ik ben begonnen geloof ik. Excuses!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 21:27

Nee, ik zei dat ik vond dat er prima voldoende diversiteit is. Ik snap überhaupt dat gedoe van tegenwoordig niet zo.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 21:27

poes schreef:
O dat bedoel ik zeker niet cursebreaker. Je mag je zeker ergeren. Had mss niet mogen reageren want ik ben begonnen geloof ik. Excuses!

Maakt niks hoor hihi!

Ik heb per ongeluk dubbel gepost, oeps.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 21:37

cursebreaker schreef:
En op zich is de witte huidskleur wel te verklaren aangezien ze op de bodem van de zee leven en weinig zonlicht vangen (want ook haar zussen zijn wit. Hebben dan wel gewoon andere haarkleur enz maar uiteindelijk gaat het om Ariël, die centraal staat). Dat Disney vroeger niet veel aandacht besteedde aan diversiteit moge duidelijk zijn (al is Aladdin en Mulan ook divers, als we naar oudere films kijken) maar ze hebben moana bv. Wat nog vrij recent is en ze kunnen ook iets nieuws creëren. Maar het blijft gewoon vreemd dat ze deze beslissing maken, omdat het In 2019 bij alles vereist wordt? Diversiteit is ook belangrijk, maar waarom met Dit een punt maken? Dat kan op zoveel andere manieren. Het zijn remakes van de tekenfilms, dus het is toch niet vreemd als ze dan ook iemand casten wat op de personages lijken. Ook al is Ariël een zeemeermin en geen Echt mens en maar fictief (wat ze Allemaal zijn). Er is gewoon de mogelijkheid om nieuwe verhalen de wereld in te brengen hoor. Heeft niks met racistisch zijn te maken vind ik, als je hoopt op een cast die lijkt op de personages uit de tekenfilms.

Uhm dit verklaart volgens mij niet heel veel? Ze zouden blank moeten zijn omdat er weinig zonlicht is? Het gaat om de genen, de zon heeft daar niet zoveel invloed op. Een donker persoon die nooit in de zon zit wordt niet opeens wit, dus waarom zouden zeemeerminnen niet een donkere huidskleur kunnen hebben? Maar goed.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 21:38

Dat op het moment dat ik de waterpomp aanzette de hemelsluizen open gingen. :')

Moestuin heeft genoeg water gehad.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 21:42

[***] schreef:
cursebreaker schreef:

Uhm dit verklaart volgens mij niet heel veel? Ze zouden blank moeten zijn omdat er weinig zonlicht is? Het gaat om de genen, de zon heeft daar niet zoveel invloed op. Een donker persoon die nooit in de zon zit wordt niet opeens wit, dus waarom zouden zeemeerminnen niet een donkere huidskleur kunnen hebben? Maar goed.

Klopt ja, je hebt gelijk. Het zijn idd de genen. Verder niet veel over nagedacht maar dacht dat dit ook van invloed had kunnen zijn misschien . Zo diep had ik eigenlijk sowieso niet erop in willen gaan allemaal, maar goed. Ik wilde mijn ergernis uiten over iets en geen hele diversiteit/huidskleur discussie ervan willen maken. Er had in principe niet op in gegaan hoeven te worden, want daar is het topic ook niet voor.

Verder al aangegeven dat ik donkere huidskleur meerminnen ook prima vind, maar Ariël heeft dat gewoon niet in de tekenfilm en daar ging het me om. Dan moeten ze gewoon een nieuw verhaal schrijven.

Anyway, ik ga nu echt niet meer erop in want vind het nu wel wat te lang doorgaan- ook al heb ik er grotendeels aan meegeholpen. Was niet mijn bedoeling toen ik mijn ergernis deelde pagina’s terug.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 22:01

16 dode kois.
Vijverwater was ineens iets mis mee en we hadden het niet optijd in de gaten.
Ook o ze grootste vis is dood. Die was 40 cm
9 hebben we kunnen redden. Hopelijk komen ze er doorheen

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 22:02

hagelslag schreef:
16 dode kois.
Vijverwater was ineens iets mis mee en we hadden het niet optijd in de gaten.
Ook o ze grootste vis is dood. Die was 40 cm
9 hebben we kunnen redden. Hopelijk komen ze er doorheen

[ [url=m/cpdMyb.jpg]Afbeelding[/url] ]

O wat erg zeg :(!

Ik ga duimen voor de 9 die jullie hebben kunnen redden.