Trui schreef:Maar die heb ik niet en die is niet meer op tijd binnen
https://www.manegedenieuweark.nl/fnrs-k ... theorie-f4
De eerste hit als je googlet
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Trui schreef:Maar die heb ik niet en die is niet meer op tijd binnen
soesie schreef:Hoe gaat het eigenlijk met dieren die van de ene naar de andere dierentuin gaan?
ivm een fokprogramma of omdat ze bijvoorbeeld niet meer in de groep passen...
Worden ze 'verkocht'? En wie bepaald dan hoeveel zo'n dier waard is? ik heb het dan niet over een 'ruiling'.
Kimmie25501 schreef:Ik vraag me iets af. Ik ben een samenvatting aan het schrijven van een boek (Helaasheid der dingen) en hier wordt iemand met syndroom van down in genoemd. In het boek noemen ze haar een mongool. Moet ik in mijn samenvatting het woord mongool gebruiken of beter iemand met syndroom van down?
Wyb_ster schreef:Kimmie25501 schreef:Ik vraag me iets af. Ik ben een samenvatting aan het schrijven van een boek (Helaasheid der dingen) en hier wordt iemand met syndroom van down in genoemd. In het boek noemen ze haar een mongool. Moet ik in mijn samenvatting het woord mongool gebruiken of beter iemand met syndroom van down?
Ik ken het boek toevallig. Ik ben het volledig met iedereen eens dat je in normaal taalgebruik iemand met syndroom van down aanhoudt, in dit geval zal ik echter "mongool" aanhouden, omdat deze grofheid expres gebruik wordt. Ik zou er dus wel de aanhalingstekens bij gebruiken om te laten zien dat je het doel van Dimitri begrepen hebt, maar dat je ook "beter" weet.
Roodvos schreef:Wyb_ster schreef:
Ik ken het boek toevallig. Ik ben het volledig met iedereen eens dat je in normaal taalgebruik iemand met syndroom van down aanhoudt, in dit geval zal ik echter "mongool" aanhouden, omdat deze grofheid expres gebruik wordt. Ik zou er dus wel de aanhalingstekens bij gebruiken om te laten zien dat je het doel van Dimitri begrepen hebt, maar dat je ook "beter" weet.
Je kan ook kiezen voor wat voor jou goed voelt, en bij het eerste gebruik van “mongool” of “iemand met syndroom van Down” een * toevoegen.
En dan aan het einde van je samenvatting een * plaatsen met daarbij een motivatie waarom je deze keuze gemaakt hebt. Bovenstaande verklaring van Wyb-ster zou je daar bijvoorbeeld voor kunnen gebruiken.
germie schreef:Kennelijk mag je van sommigen niet iets kopen wat je niet nodig hebt of zult gebruiken, maar wat je wel mooi vindt. Best bijzonder toch? (ja, ik heb een paar dingen, niet heel veel, die ik niet nodig heb, niet zal gebruiken, maar gewoon puur heb omdat ik het mooi vind voor de heb).
Jet schreef:Amandavd schreef:Ik ben dol op schnurboots, maar ik heb geen flauw idee wat de Nederlandse benaming voor dat type schoen is. Iemand die het weet? Googlen maakt mij ook niet wijzer.
Zijn dat geen veterschoenen of veterlaarzen/rijglaarzen?