Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 10:43

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 11:09

xSCWx schreef:
Welke spin is dit?
Spoiler:
[ [url=m/BfHrAO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Brugspin?

Britta31

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 14:44

Zijn er sites waar ik een oproep kan doen voor een weidemaatje voor mijn paard?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-19 15:13

Britta31 schreef:
Zijn er sites waar ik een oproep kan doen voor een weidemaatje voor mijn paard?

bokt, marktplaats, Facebook?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 15:31

Heb ik al een oproep gedaan.

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 15:58

Hoe gaat het eigenlijk met dieren die van de ene naar de andere dierentuin gaan?
ivm een fokprogramma of omdat ze bijvoorbeeld niet meer in de groep passen...
Worden ze 'verkocht'? En wie bepaald dan hoeveel zo'n dier waard is? ik heb het dan niet over een 'ruiling'.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 16:04

Ik vraag me iets af. Ik ben een samenvatting aan het schrijven van een boek (Helaasheid der dingen) en hier wordt iemand met syndroom van down in genoemd. In het boek noemen ze haar een mongool. Moet ik in mijn samenvatting het woord mongool gebruiken of beter iemand met syndroom van down?

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 16:36

Ik zou 'iemand met het syndroom van down' erin zetten.
Volgens mij wordt mongool alleen nog gebruikt als scheldwoord of voor de inwoners van Mongolië.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 16:41

ligt er aan waarvoor de samenvatting is. Je kan het ook tussen “ “ zetten.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 16:55

De samenvatting is voor nu voor mezelf, later moet ik dit boek volledig gaan analyseren. Dat zet ik iemand met syndroom van down erin! Bedankt!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 17:26

Ja,mongool klinkt niet goed.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 17:40

soesie schreef:
Hoe gaat het eigenlijk met dieren die van de ene naar de andere dierentuin gaan?
ivm een fokprogramma of omdat ze bijvoorbeeld niet meer in de groep passen...
Worden ze 'verkocht'? En wie bepaald dan hoeveel zo'n dier waard is? ik heb het dan niet over een 'ruiling'.

Nee. Er wordt nooit iets verkocht. EAZA https://www.eaza.net/ en andere (wereldwijde) dierentuin organisaties hebben stamboeken. Die worden zorgvuldig bijgehouden. Dieren worden onderling geruild. Dat wordt ook goed bijgehouden.

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 22:44

Kimmie25501 schreef:
Ik vraag me iets af. Ik ben een samenvatting aan het schrijven van een boek (Helaasheid der dingen) en hier wordt iemand met syndroom van down in genoemd. In het boek noemen ze haar een mongool. Moet ik in mijn samenvatting het woord mongool gebruiken of beter iemand met syndroom van down?

Ik ken het boek toevallig. Ik ben het volledig met iedereen eens dat je in normaal taalgebruik iemand met syndroom van down aanhoudt, in dit geval zal ik echter "mongool" aanhouden, omdat deze grofheid expres gebruik wordt. Ik zou er dus wel de aanhalingstekens bij gebruiken om te laten zien dat je het doel van Dimitri begrepen hebt, maar dat je ook "beter" weet.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 10:43

Of Downer/Downie ofzo? Ook niet erg netjes om te zeggen natuurlijk, maar past misschien wel bij de samenvatting?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 11:51

Wyb_ster schreef:
Kimmie25501 schreef:

Ik ken het boek toevallig. Ik ben het volledig met iedereen eens dat je in normaal taalgebruik iemand met syndroom van down aanhoudt, in dit geval zal ik echter "mongool" aanhouden, omdat deze grofheid expres gebruik wordt. Ik zou er dus wel de aanhalingstekens bij gebruiken om te laten zien dat je het doel van Dimitri begrepen hebt, maar dat je ook "beter" weet.

Je kan ook kiezen voor wat voor jou goed voelt, en bij het eerste gebruik van “mongool” of “iemand met syndroom van Down” een * toevoegen.
En dan aan het einde van je samenvatting een * plaatsen met daarbij een motivatie waarom je deze keuze gemaakt hebt. Bovenstaande verklaring van Wyb-ster zou je daar bijvoorbeeld voor kunnen gebruiken.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 13:27

Roodvos schreef:
Wyb_ster schreef:

Je kan ook kiezen voor wat voor jou goed voelt, en bij het eerste gebruik van “mongool” of “iemand met syndroom van Down” een * toevoegen.
En dan aan het einde van je samenvatting een * plaatsen met daarbij een motivatie waarom je deze keuze gemaakt hebt. Bovenstaande verklaring van Wyb-ster zou je daar bijvoorbeeld voor kunnen gebruiken.

Oh ja goede! Ik typte eerst zonder nadenken mongool, maar daarna ging ik twijfelen. Ga dit erin verwerken, bedankt!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 17:06

Kennelijk mag je van sommigen niet iets kopen wat je niet nodig hebt of zult gebruiken, maar wat je wel mooi vindt. Best bijzonder toch? (ja, ik heb een paar dingen, niet heel veel, die ik niet nodig heb, niet zal gebruiken, maar gewoon puur heb omdat ik het mooi vind voor de heb).

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 17:58

germie schreef:
Kennelijk mag je van sommigen niet iets kopen wat je niet nodig hebt of zult gebruiken, maar wat je wel mooi vindt. Best bijzonder toch? (ja, ik heb een paar dingen, niet heel veel, die ik niet nodig heb, niet zal gebruiken, maar gewoon puur heb omdat ik het mooi vind voor de heb).

Verkeerde topic?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 00:49

Waarom mijn auto spontaan terug is gegaan naar zomertijd... Ben ik de enige of is er een satelliet aan de hobbel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 01:04

Gezien je in dit topic volgens mij alles kan vragen: wie weet hoe je kan nakijken op welk nivo een paard in Engeland in de dressuursport is uitgebracht? En met welk Nederlands nivo dit te vergelijken is?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 08:30

Janine1990 schreef:
Waarom mijn auto spontaan terug is gegaan naar zomertijd... Ben ik de enige of is er een satelliet aan de hobbel?

Ik moet dat zelf instellen, dus ik rij alleen maar op zomertijd.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 09:16

Ik ben dol op schnurboots, maar ik heb geen flauw idee wat de Nederlandse benaming voor dat type schoen is. Iemand die het weet? Googlen maakt mij ook niet wijzer.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 09:23

Amandavd schreef:
Ik ben dol op schnurboots, maar ik heb geen flauw idee wat de Nederlandse benaming voor dat type schoen is. Iemand die het weet? Googlen maakt mij ook niet wijzer.

Zijn dat geen veterschoenen of veterlaarzen/rijglaarzen?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 09:50

Jet schreef:
Amandavd schreef:

Zijn dat geen veterschoenen of veterlaarzen/rijglaarzen?

Veterlaarzen is de beste optie zie ik. Veterschoenen zijn net wat aan de lage kant en de meeste veterlaarzen te hoog.

Dit is eigk wat ik bedoel: https://www.rieker-shop.de/Rieker-Damen ... M7912-31_7

Alleen zoek ik dit soort model in het wit en maat 42 en dat lijkt dus echt een mission impossible. En ze moeten eigk wit zijn en ik moet ze voor 27 november hebben en ook eigenlijk met uitneembare zool. Maar ik wilde dus eigenlijk zoeken op dat soort model maar ik kan de juiste term voor schnurboot niet echt vinden om dat model te vinden.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 09:59