Problemen met de buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Christiene

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 21:16

Hilarisch dat ze even over het forum begon, het is openbaar en via Google beland ik ook regelmatig op bokt.

Wat een lang gedoe.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 21:54

Ze zouden er voor gestraft moeten worden, voor dat gerrek en vertragen. Schandalig

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 22:43

Ik stel voor dat, eens alles rond is, we allemaal een plantje doneren :') bij voorkeur met mooie bokt.nl labels eraan.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 10:05

Xyris schreef:
Ik stel voor dat, eens alles rond is, we allemaal een plantje doneren :') bij voorkeur met mooie bokt.nl labels eraan.

Nee, aan TS, zodat ze die kan planten. Op háár stukje grond! *\%/*

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 11:05

Cowboy55 schreef:
Buurtjes buurtjes, wat een domme manier van vorm te geven aan de herfst van jullie leven….. :n
6 jaar van jullie leven besteedt aan een kansloze zaak…..

Maar wel 6 jaar langer van een extra grote tuin kunnen genieten... Zo gek zijn ze nog niet :P Diep triest, dat is het wel.

TS, geweldig dat het einde in zicht is!

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 23:29

KimD schreef:
Xyris schreef:

Nee, aan TS, zodat ze die kan planten. Op háár stukje grond! *\%/*

Ja bedoel ik inderdaad ook :D

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 12:17

Nee, niet met een Bokt label aan een plantje. De plantjes zelf zodanig planten dat er BOKT! staat.

Zonder gekheid, ik hoop echt dat de rechter beslist in het voordeel van de TS en dat zij nog jaren kan genieten van haar stekje (pun intended). Dat heeft ze absoluut verdiend.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 21:15

Ik wil graag nog snel even een verzoek doen aan de buren met betrekking tot de moestuin.

Graag een strookje mais planten. Die kan dan na de overdracht heerlijk op de Bokt BBQ.

Alvast bedankt voor de medewerking!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 13:09

En de toon gaat deze kant op, omdat?

Het is super vervelend dat het zo moest lopen en ook dat ts er zoveel moeite, tijd en geld in moest stoppen. Maar als haar gelijk ook wordt gegeven. Dan moeten de buren toch een stap terug zetten. Toegeven. Lijkt mij genoeg ondergang.

Hier een bepaalde toon geven om ze te jennen, terwijl wij echt niet alle ins en outs kennen, heeft dan ook niet echt waarde.
Waarom? Omdat we denken dat ze meelezen?
Willen wij dat niveau hebben?

Laai het gedoe juist niet op. Laat bevoegd gezag, die nu wel alle ins en outs moet kennen, zijn ding doen. En daarna hopelijk een gepaste uitspraak.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 13:13

Hallo buren van Moonfight :D

Op naar de nieuwe meting dus :)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 13:39

Ik ben eerlijk gezegd niet zo in hoera-stemming na de laatste post van TS, want er is geen datum vast gelegd voor die nieuwe meting van het kadaster als ik het goed lees, en zelfs als die geweest zijn, duurt het vast nog even tot een uitspraak, waar vast ook weer een termijn voor mogelijk verzet op volgt etc.
Maw de buren gaan nog lekker het huidige moestuinseizoen afmaken, mark my words.
En als ik goed tel, hebben ze momenteel zowat 9.5 jaar genoten van die grond.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 16:41

Anomien schreef:

Het is super vervelend dat het zo moest lopen en ook dat ts er zoveel moeite, tijd en geld in moest stoppen. Maar als haar gelijk ook wordt gegeven. Dan moeten de buren toch een stap terug zetten. Toegeven. Lijkt mij genoeg ondergang.

Hier een bepaalde toon geven om ze te jennen, terwijl wij echt niet alle ins en outs kennen, heeft dan ook niet echt waarde.

Laai het gedoe juist niet op. Laat bevoegd gezag, die nu wel alle ins en outs moet kennen, zijn ding doen. En daarna hopelijk een gepaste uitspraak.

Jij schrijft wat ik denk. Wat een nare opmerkingen die specifiek gericht zijn aan de buren. Beter een voorbeeld nemen aan TS die wel, ondanks de jarenlange treiterijen correct en netjes blijft.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 21:09

Eens hoor. En gewoon heel hard duimen dat het binnenkort goed wordt afgesloten in Pais en Vree.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 22:44

Mensen, het zijn gewoon wat melige grapjes, dat is toch wel duidelijk. Zo ook dat er niets dan lof is voor TS haar lange adem, menigeen had de handdoek in de ring gegooid.
Hopelijk mag er binnenkort eens duidelijkheid en rust komen voor alle partijen in deze kwestie.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 06:48

Wat zou het fijn zijn als er spoedig uitspraak komt voor dit probleem zowel voor jullie als voor de buren. Wat een ellende.

Groet ook aan de buren .

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 07:26

Mars schreef:
Mensen, het zijn gewoon wat melige grapjes, dat is toch wel duidelijk. Zo ook dat er niets dan lof is voor TS haar lange adem, menigeen had de handdoek in de ring gegooid.
Hopelijk mag er binnenkort eens duidelijkheid en rust komen voor alle partijen in deze kwestie.

Precies.
Snap echt niet dat mensen dit serieus nemen.

Ik hoop voor ts dat het nu echt bijna voorbij is. Toch vrees ik het ergste.. Weer meten is weer rekken is weer betwisten..

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 08:44

Anomien schreef:

Ik mag toch hopen dat de buren als ze meegelezen hebben tot t besef gekomen zijn dat ze niet heel redelijk bezig zijn - ik snap de andere bakkers wel, ik heb geen goed woord over voor deze buren die ons- heel veel geld kosten en het rechtssysteem belasten met traineren en onredelijkheid .

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 12:16

Op wat voor termijn zou het kadaster dit kunnen doen?
En wat als kadaster komt, grenzen aangeeft en zij alsnog moeilijk doen en grond niet terug geven?
Heel zwartwit gezegd zouden jullie ieder 50% van het oorspronkelijke perceel moeten hebben?

En na de uitkomst van het kadaster, binnen hoeveel tijd moeten zij de grond teruggeven?

Of is dat allemaal voor een volgende keer in de rechtbank?

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-24 10:29

We zijn bezig met de opdracht te geven aan het kadaster. Als het kadaster dat oppakt zal daar een aantal weken over heen gaan. We verwachten een week of 6 maar langer of korter kan ook. Afhankelijk van de uitslag en hoe het kadaster dat vorm wil geven krijgen we uitslag per post of mogelijk word er nog een kans gegeven voor de aanvullende vragen/uitleg. Daarna is de oplevertermijn 4 weken.

@Mri, wat jij zegt. Ieder moet 50% hebben van het oorspronkelijke perceel. Kadaster heeft dit gedaan in 1994 maar de buren hebben zelf besloten dat dat dus niet klopt. En die meting van de andere landmeter heeft juist meer onduidelijkheid gegeven terwijl de bedoeling was om alle twijfel weg te nemen bij de buren. Dus dat is balen maar dit lijkt wel de kortste weg naar een goede afloop.

Als we hadden gekozen voor een verder verloop bij het gerechtshof dan had er waarschijnlijk nog een hoorzitting moeten komen met getuigen (landmeters) om de zaak te verklaren. En dan kan het hof er nog makkelijk 6 maanden over doen om een besluit te nemen. Dit is dus verreweg de snelste en goedkoopste oplossing op dit punt in het traject.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 10:57

Nou laten we het hopen.... :(:)

Doen ze inmiddels nog wat met het stukje of ligt het braak...?

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 12:11

Fijn dat de zitting nu geweest is en dat er nu echt een einde in zicht lijkt te zijn. Ik duim dat jullie over een week of tien eindelijk de schutting op de juiste plek kunnen plaatsen en kunnen gaan genieten van de tuin en dat deze kwestie eindelijk afgedaan is. Sterkte met de laatste loodjes!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 12:13

Ts, even een domme vraag, maar was het stuk waar jullie het over hebben altijd al die 50%? Of ging het eerst om het hele stuk?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 18:19

Zover ik begrijp is het vroeger 1 perceel geweest wat eerder al gesplitst is in 50-50 en hebben de buren meer dan de helft van het oorspronkelijke perceel in gebruik.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 21:42

Cowboy55 schreef:
Buurtjes buurtjes, wat een domme manier van vorm te geven aan de herfst van jullie leven….. :n
6 jaar van jullie leven besteedt aan een kansloze zaak…..

Zes jaar inderdaad -O- zegt imo ook wel weer genoeg over hoe krom het recht eigenlijk geregeld is... Kwaadwillende buren of wie dan ook, verzinnen het gerust om iets dergelijks uit te halen wat eigenlijk niet mag, om iemand te jennen, want ze worden toch nooit echt op de vingers getikt en kunnen jaren lang doorgaan met het treiteren en compleet kapot maken van buren of andere burgers, met behulp van het rechtssysteem. |o

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 13:58

En TS, hebben jullie inmiddels al iets gehoord van het Kadaster?