[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 16:54

Ik kan me echt niets leuks voorstellen bij het hebben van kinderen.

Ik wil graag reizen. Dat wordt ontzettend lastig met kinderen, zowel qua geld als qua tijd.
Ik ben erg gesteld op mijn privacy. Dat is iets wat niet meer bestaat met kinderen, aangezien je ze niet alleen kan laten en ze je overal naartoe volgen.
Ik houd van mijn vrijheid. Ik zit nergens aan vast. Als ik een avond uit wil, kan dat. Als ik uit eten wil, kan dat. Als ik wil shoppen, kan dat. Met kinderen is dat allemaal niet zo gemakkelijk.

En dan nog het geluid wat ze produceren. Verschrikkelijk. Ik erger me al kapot aan de kinderen van de buren, laat staan als het mijn eigen kinderen zullen zijn. Janken, schreeuwen en tekeer gaan. Maar ook het "spelen" met geschreeuw en gekrijs. Ga toch heen.

Het vieze eten. Het zeuren om van alles en nog wat. De ondankbaarheid als ze wel wat krijgen.

Nee dank je.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 16:57

Dat eten is ook nog wel een dingetje inderdaad. Volgens mij kunnen de meeste kinderen na 'mama'en 'papa' vervolgens 'lussiknie' zeggen (en op voor ouders ongemakkelijke momenten komt daar overigens ook nog bij 'wie is dat?'). Dan sta je daar met je goede gedrag als ouders en dan willen ze het alsnog niet eten :roll:

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 17:03

Ik ga nu best vaak wat leuks doen met mijn moeder en het lijkt best leuk als ik later die leeftijd leuke dingen met mijn kind zou kunnen doen. Maar ja... Om het daar nou voor te doen (en dan moet zo'n kind dat ook willen en niet gaan emigreren of zo

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 17:09

Ik ben zo‘n geemigreerd kind :')

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 17:19

Oh ik zie best leuke kanten aan kinderen. Ik vind peuters en kleuters vaak heel grappig en eerlijk. Die zeggen soms dingen dat ik denk; joh je hebt gelijk.

Ook vind ik penny meisjes erg leuk <3

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 17:45

Toen ik nog wekelijks de hele dag op kijn neefje paste kon ik ontzettend genieten van samen kinderfilms kijken (ik ken de 102 echte dalmatiërs nog steeds bijna uit mijn hoofd :+), naar het bos/speeltuin/zwembad/kinderboerderij gaan en samen dingen ontdekken in de natuur maar ook gewoon koekjes bakken, vingerverven, kleien, kleuren, stoepkrijten in de tuin of in het opblaasbare zwembad spetteren en klooien met zijn speelgoed en bij slecht weer lekker in bad plonzen.
Woonde toen ook in de buurt van een natuureducatief centrum waar je gratis binnen kon kijken naar alle (opgezette) dieren enzo en buiten in de uitkijktoren kon klimmen of naar de speeltuin of in het bos de kabouterroute kon lopen (heel leuk stukje van ong 1,5km met kruip- en sluipstukjes, over boomstammen lopen enzo).
Na zo'n tripje was hij moe en ging een filmpje kijken of een dutje doen terwijl ik ging koken.
Maar hij was/is zowiezo geen lastig kind, als je hem wat drinken, een bakje gesneden fruit en een kinderfilm gaf was hij de hele dag zoet.
We deden vaak samen de boodschappen, dan mocht hij meedenken wat we gingen eten en ipv patat oid was het vaak iets van kip, rijst en groenten. :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:03

Oh ik ken ook wel leuke kinderen hoor en sommigen zijn best een uurtje te verdragen. Maar 24/7? No way, daarvoor zie ik er écht te weinig leuks aan ookal is het dan iets van mezelf.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:05

Ja ik ga ook wel eens met de zoon van een vriendin iets doen. Dat is wel leuk! Ontdekhoek zijn we heen geweest, Nemo wil ik ook weer eens heen, en het Science Center van de TU delft zijn we ook in geweest. Het is leuk om dan iemand dingen te kunnen leren omdat ik dan ook nog wel een beetje weet waar je naar kijkt :j staat daar bijvoorbeeld een apparaat waarmee je verschillende soorten radioactieve straling kunt meten en verschillende filters (papier, perspex, lood) en dan zie je wat er door welk materiaal tegengehouden wordt.
Ook een pony'tje kunnen kopen voor een kind lijkt me heel leuk :D En dan lekker op zaterdag de hele dag knuffelen, wandelen, poetsen etc.
Kinderfilms kijken, ook heel leuk, net als samen spelletjes doen, lego, naar buiten...

Maaaaaaaaaaarja dat zijn natuurlijk alleen de leuke dingen :Y) Want in de tussentijd schijten ze de eerste paar jaar ongecontroleerd alles onder, janken ze een eind weg, krijgen ze driftbuien omdat ze moeite hebben met gevoelens onder woorden te brengen (wat ik heel sneu vind maar waar ik echt niet het geduld voor heb, sorry :Y) ), moet je allerlei saaie dingen regelen zoals schoolkeuze, kinderopvang, kinderverjaardagsfeestjes, je moet ook naar de dingen op TV kijken die heel erg k*t zijn (kon na 1 middagje oppassen al geen Bumba meer horen _-:( ) en ze vertellen hele saaie verhalen die voor mij NIET te volgen zijn omdat ze hun aandacht er niet bij kunnen houden en zo kan je natuurlijk geen gesprek voeren :=

Het hebben van volwassen kinderen lijkt me enorm leuk. Ik heb hele leuke schoonouders waar ik goede gesprekken mee kan voeren en het is voor mij als jonger persoon erg interessant om op een dieper niveau te kunnen discussiëren met iemand met (veel) meer levenservaring dan ik. Het lijkt me mooi om zo iemand voor iemand anders te kunnen zijn.
Maar ja, alle dingen die ik nu genoemd heb hoef je echt niet per se zelf kinderen voor te hebben, nu ik dat zo op een rijtje zie := Die zoon-van-vriendin kan ik het erg goed mee vinden, ik hoop dat hij dat ook vindt en dat hij op latere leeftijd het leuk blijft vinden om bij ons een kopje thee te komen drinken ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:07

Ik moet er gewoon echt NIET aan denken. Zeker niet nu ik met een kopje thee en dekentje op de bank zit. Met mijn snotverkouden watjes hoofd en hoofdpijn. Vind dat al vermoeiend genoeg.

Dingen als 'naar de kinderboerderij' , 'kinderfilms kijken' ... ik zie dat allemaal niet als voordeel van een kind hebben. Dat kan ik ook prima zonder koter tenslotte.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:08

24/7 zou ik het ook zeker niet willen.
Ik heb mijn handen al vol genoeg aan mezelf, laat staan dat daar dan nog een persoontje bij komt die van mij afhankelijk is.
De hond kan ik op slechte dagen nog tevreden houden met een nieuwe kluif, wetende dat hij 24/7 in de tuin kan maar een kind onder de 10-12 jaar kun je het niet een dag zelf laten uitzoeken.
Die is nog te afhankelijk van je qua eten maken enzo.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:13

idinn schreef:
Dingen als 'naar de kinderboerderij' , 'kinderfilms kijken' ... ik zie dat allemaal niet als voordeel van een kind hebben. Dat kan ik ook prima zonder koter tenslotte.

Het zit hem dan meer in dat het nieuw voor het kind is :j Ik vind het ook super leuk om een film te kijken met iemand die die film nog nooit heeft gezien, om diegene daar kennis mee te laten maken. Maar zie maar eens iemand te vinden van 20+ die the Lion King nog nooit heeft gezien, om maar iets te noemen :=

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:20

Maar dat zijn dingen die je ook met kinderen van een ander kan doen. Ik ben bv wel met de zoon van mijn zus naar Nemo geweest en dat was best leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:22

Het scheelt dat dat aspect 'dat het nieuw voor het kind is' .. voor mij dus ook echt geen toegevoegde waarde zou wezen _O- En idd ... daarvoor kan je er ook random eentje van vrienden lenen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:22

Marjoow schreef:
Maar dat zijn dingen die je ook met kinderen van een ander kan doen. Ik ben bv wel met de zoon van mijn zus naar Nemo geweest en dat was best leuk.

Ja dat zeg ik dus ook :j En de ouders vinden het vaak ook nog leuk want dan hebben ze een rustig dagje en tegen dat het kind thuis is is ie moe enzo en gaat ie zoet slapen 's avonds. Iedereen wint!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:25

Ik doe nu echt hele leuke dingen met mijn mams. Van een dagje de stad in tot een vakantie in Amerika van drie weken :D Maar dat is puur omdat paps niet wil en ik niemand anders had om mee te gaan :)) Oke, en omdat we hele goede en op elkaar afgestemde reisgenoten zijn. Maar dat is nú pas. En om daarvoor nou aan kinderen te beginnen..

Ik zie heus de meerwaarde van kinderen wel, en ik denk ook echt wel dat het wat toevoegt aan je leven. Maar ík wil er niet zoveel voor opgeven en ik zie meer nadelen van voordelen. Dus begin ik er niet aan :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:25

Magrathea schreef:
Marjoow schreef:

Ja dat zeg ik dus ook :j En de ouders vinden het vaak ook nog leuk want dan hebben ze een rustig dagje en tegen dat het kind thuis is is ie moe enzo en gaat ie zoet slapen 's avonds. Iedereen wint!

Ja precies.

Maar dan moeten ze wel wat ouder zijn. Kleine kinderen die niets snappen daar kan ik niet mee omgaan :Y)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:33

Ja precies. Ik weet nog at ik collega's had die echt de kleine kindjes mee hadden op kamp, van 4 tot 7 jaar (met soms een uitschieter naar boven of beneden). Die kinderen hadden soms zelfs hulp nodig bij het naar de wc gaan :oo Nou echt m'n hoela dat ik iemand anders' gat ga afvegen zeg, mijn hemel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:38

Ik kan hier momenteel niets zeggen want het zou enkel zeemzoet gekwijl zijn over mijn dochter en hoe geweldig ze wel niet is :')

Maar ik snap jullie. Zeker financiele is het een serieuze kost. Pampers voor een €200, melkpoeder die nu al €450 kost alles samen (heb dan nog 3 maand borstvoeding gegeven). Dat is al €650 op een half jaartje. Rest nog niet bijgeteld. Opvang aan een €120 per maand (en dan gaat ze maar 2 dagen in de week, vaak al halve dagen) Vriend is speciaal van werk veranderd om meer thuis te zijn. Dus buiten de extra kosten is zijn loon er elke maand een €600 tot €1000 op achteruit gegaan. Nu zijn wij van heel ruim leven en doen wat wij willen, 2 auto’s, veel reizen etc naar een gemiddeld inkomen gegaan en af en toe eens vloeken omdat er die maand maar €300 is gespaard ipv de €1000 die wij gewoon zijn. Het is echt een immense opgave.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:41

1000 sparen per maand, ik klap al in mijn handen als dat überhaupt binnenkomt :')
(Maaaar ik ga ook die kant op, 2019 wordt mijn afstudeerjaar ! :D )

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:58

Ik vind met mijn eigen kind iets ondernemen anders dan met het kind van een ander. Maar ja. Ik ben dan ook echt wel blij met dit aapje.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:01

Ja anders ging je niet vrijwillig nog eentje uitpoepen. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:17

Magrathea schreef:
1000 sparen per maand, ik klap al in mijn handen als dat überhaupt binnenkomt :')
(Maaaar ik ga ook die kant op, 2019 wordt mijn afstudeerjaar ! :D )

Het is uiteindelijk ook wat je gewend bent. Als je €15.000 per maand verdiend en dat wordt opeens €7500 verschiet je ook en is het ook aanpassen. :)

Ik vind met mijn eigen kind ook alles makkelijker en minder ‘erg’ als met die van een ander :)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:19

Ik moet eerlijk zeggen, wij verdienen met z'n tweeën best goed, maar ik zou bij god niet weten hoe ik naar 15.000 per maand zou moeten leven. Met halveren naar 7500 zou ik geen enkel probleem hebben, want dat krijgen we ook niet op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:25

7500 is nog steeds een fors inkomen.. :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:26

Ibbel schreef:
Ik moet eerlijk zeggen, wij verdienen met z'n tweeën best goed, maar ik zou bij god niet weten hoe ik naar 15.000 per maand zou moeten leven. Met halveren naar 7500 zou ik geen enkel probleem hebben, want dat krijgen we ook niet op.

Broer van mijn vriendin is piloot en heeft netto zo 10k.. Verder kan ik ook niets bedenken :')