Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
), naar het bos/speeltuin/zwembad/kinderboerderij gaan en samen dingen ontdekken in de natuur maar ook gewoon koekjes bakken, vingerverven, kleien, kleuren, stoepkrijten in de tuin of in het opblaasbare zwembad spetteren en klooien met zijn speelgoed en bij slecht weer lekker in bad plonzen.
staat daar bijvoorbeeld een apparaat waarmee je verschillende soorten radioactieve straling kunt meten en verschillende filters (papier, perspex, lood) en dan zie je wat er door welk materiaal tegengehouden wordt.
En dan lekker op zaterdag de hele dag knuffelen, wandelen, poetsen etc.
Want in de tussentijd schijten ze de eerste paar jaar ongecontroleerd alles onder, janken ze een eind weg, krijgen ze driftbuien omdat ze moeite hebben met gevoelens onder woorden te brengen (wat ik heel sneu vind maar waar ik echt niet het geduld voor heb, sorry
), moet je allerlei saaie dingen regelen zoals schoolkeuze, kinderopvang, kinderverjaardagsfeestjes, je moet ook naar de dingen op TV kijken die heel erg k*t zijn (kon na 1 middagje oppassen al geen Bumba meer horen
) en ze vertellen hele saaie verhalen die voor mij NIET te volgen zijn omdat ze hun aandacht er niet bij kunnen houden en zo kan je natuurlijk geen gesprek voeren
Die zoon-van-vriendin kan ik het erg goed mee vinden, ik hoop dat hij dat ook vindt en dat hij op latere leeftijd het leuk blijft vinden om bij ons een kopje thee te komen drinken ofzo. idinn schreef:Dingen als 'naar de kinderboerderij' , 'kinderfilms kijken' ... ik zie dat allemaal niet als voordeel van een kind hebben. Dat kan ik ook prima zonder koter tenslotte.
Ik vind het ook super leuk om een film te kijken met iemand die die film nog nooit heeft gezien, om diegene daar kennis mee te laten maken. Maar zie maar eens iemand te vinden van 20+ die the Lion King nog nooit heeft gezien, om maar iets te noemen
Marjoow schreef:Maar dat zijn dingen die je ook met kinderen van een ander kan doen. Ik ben bv wel met de zoon van mijn zus naar Nemo geweest en dat was best leuk.
En de ouders vinden het vaak ook nog leuk want dan hebben ze een rustig dagje en tegen dat het kind thuis is is ie moe enzo en gaat ie zoet slapen 's avonds. Iedereen wint!
Maar dat is puur omdat paps niet wil en ik niemand anders had om mee te gaan
Oke, en omdat we hele goede en op elkaar afgestemde reisgenoten zijn. Maar dat is nú pas. En om daarvoor nou aan kinderen te beginnen..
Magrathea schreef:Marjoow schreef:Maar dat zijn dingen die je ook met kinderen van een ander kan doen. Ik ben bv wel met de zoon van mijn zus naar Nemo geweest en dat was best leuk.
Ja dat zeg ik dus ookEn de ouders vinden het vaak ook nog leuk want dan hebben ze een rustig dagje en tegen dat het kind thuis is is ie moe enzo en gaat ie zoet slapen 's avonds. Iedereen wint!
Nou echt m'n hoela dat ik iemand anders' gat ga afvegen zeg, mijn hemel
)
Magrathea schreef:1000 sparen per maand, ik klap al in mijn handen als dat überhaupt binnenkomt![]()
(Maaaar ik ga ook die kant op, 2019 wordt mijn afstudeerjaar !)

Ibbel schreef:Ik moet eerlijk zeggen, wij verdienen met z'n tweeën best goed, maar ik zou bij god niet weten hoe ik naar 15.000 per maand zou moeten leven. Met halveren naar 7500 zou ik geen enkel probleem hebben, want dat krijgen we ook niet op.