In het kader van horeca ervaringen zal ik ook even een aantal anekdotes tappen uit mijn vaatje van over de jaren heen verzamelde "gierigaards" die mij zijn bijgebleven;
Gasten die ontevreden zijn over iets, waarna hen vervolgens compensatie aangeboden wordt in de vorm van een dessert, drankje van het huis of iets in die trant.
Die dit dan weigeren, maar er vervolgens wel vanuit gaan dat het hoofdgerecht dan GRATIS is.
Gasten die een gerecht voor 2 personen bestellen, waarbij dit én de prijs per persoon expliciet vermeld staat op de kaart. Die tevens verwachten dat tot 3 maal toe extra garnituren bij de prijs inbegrepen zijn, welke uit gastvrijheid ook niet gerekend worden... maar die vervolgens WOEST worden omdat ze er van uit gingen dat ze maar voor 1 portie hoefden te betalen ondanks wat er op de kaart vermeld staat.
Gasten die hun eigen drinken meenemen naar een restaurant.
Gasten die hun eigen eten(!) meenemen naar een restaurant.
Gasten die enkel kraanwater (=gratis) bestellen en verder NIETS.
Gasten die om extra melk, koekjes en suiker vragen VOOR THUIS.
Gasten die kleine left-overs van
andere tafels opeten terwijl ze niet aan die tafel geplaceerd zijn, of deze willen meenemen naar huis.
Gasten die hun portemonnee "vergeten" zijn en dan vinden dat je het maar moet kwijtschelden want ja, zoveel hebben ze toch niet gegeten?
Gasten die serieus vragen of ze mogen afwassen als betaling.
Echt, ik kan een boek schrijven en kijk tegenwoordig nergens meer van op