Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 09:45

Amber_anne schreef:
Ook lang in de horeca gewerkt maar deze vrouw spande wel de kroon. Mevrouw bestelde een broodje en alles was prima, tijdje later komt ze naar de keuken (open keuken) met een bord. Ik vraag wat er aan de hand is en krijg te horen dat het broodje niet goed was en ze een nieuwe wilt. Op mijn vraag waar het broodje dan was, ja die had ze natuurlijk al op gegeten 8)7
Dit werd natuurlijk een dingetje want gegeten is gegeten.... Baas maar gehaald en na wat geschreeuw van mevrouw kreeg ze toch een nieuw broodje. Heb nog nooit zo gehoopt dat iemand erin zou stikken :')

Dit soort types doen dit natuurlijk overal voor een gratis maaltijd. Dan schaam je je toch kapot

Die heb ik ook wel eens gehad :') Werk in een supermarkt. Kwam een mevrouw terug met een leeg doosje bonbons, want die waren toch écht niet goed, dus ze wilde een nieuwe doos. Uit coulance maar een nieuwe doos gegeven. Komt hetzelfde vrouwtje anderhalve week later terug dat haar appeltaart écht niet lekker was, maar alweer helemaal opgegeten en geen bon. Ze probeerde het bij een collega, maar helaas voor haar moest die collega mij erbij halen om het af te handelen _O-

Marjo

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 09:50

Zo hebben wij een klant gehad die telkens probeerde om buitenlandse petflessen in te leveren voor statiegeld. Maar daar zat geen statiegeld op dus moest gewoon bij het plastic.

Ze probeerde het steeds bij iemand anders, dus het was echt opletten.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 10:06

De prijzen liggen hetzelfde maar de porties zijn daar massaaaaal groter. Van een voorgerecht a 13€/$ eet ik in België niet met twee personen als hoofdgerecht.
Nuja waar ik toch zat, en dat was het zuiden. Alles ook lekker vettig.
Verder staat er ook altijd een “amount to tip” op je kasticketje, dus je wordt er ook op geattendeerd.

En over “je zou er maar komen”, ik vind het altijd handig me wat in te lezen over plaatselijke dingen.
Zo is het in Frankrijk heel gewoon om extra aan te rekenen voor het gebruik van t bestek. Of duurder terras of binnen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 10:14

Kunnen we stoppen over wel of geen fooi? Ik geloof dat alles daar wel over gezegd is nu.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 10:22

Trui schreef:
Mavelle schreef:
@trui ze bedoeld het figuurlijk. Jij krijgt al fatsoenlijk betaald,ongeacht hoe hard je werkt. Dus jouw fooi, jouw
"extra" zit al in je loon doordat je fatsoenlijk betaald krijgt. Jouw fooi komt niet van de klant maar van het bedrijf zeg maar.

ah zo! vinden jullie dat dan ook in het geval van minimum loon? ik krijg wat ik van de overheid moet krijgen. Dus dan zit er helemaal niks qua extra ‘fooi’ bij inbegrepen ...

Ik werkte in de supermarkt ook voor minimum, moet ik dsn ook standaard fooi krijgen?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 10:26

Vjestagirl schreef:
Kunnen we stoppen over wel of geen fooi? Ik geloof dat alles daar wel over gezegd is nu.

Ik zie een nieuwe topic aankomen inderdaad. Over fooien.

Zo hé wat gierig sommige verhalen. Dat van dezelfde mensen die steeds iets i n leveren herken ik.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 10:39

BarbaLala schreef:
In het kader van horeca ervaringen zal ik ook even een aantal anekdotes tappen uit mijn vaatje van over de jaren heen verzamelde "gierigaards" die mij zijn bijgebleven;

Gasten die ontevreden zijn over iets, waarna hen vervolgens compensatie aangeboden wordt in de vorm van een dessert, drankje van het huis of iets in die trant.
Die dit dan weigeren, maar er vervolgens wel vanuit gaan dat het hoofdgerecht dan GRATIS is.

Gasten die een gerecht voor 2 personen bestellen, waarbij dit én de prijs per persoon expliciet vermeld staat op de kaart. Die tevens verwachten dat tot 3 maal toe extra garnituren bij de prijs inbegrepen zijn, welke uit gastvrijheid ook niet gerekend worden... maar die vervolgens WOEST worden omdat ze er van uit gingen dat ze maar voor 1 portie hoefden te betalen ondanks wat er op de kaart vermeld staat.

Gasten die hun eigen drinken meenemen naar een restaurant.

Gasten die hun eigen eten(!) meenemen naar een restaurant.

Gasten die enkel kraanwater (=gratis) bestellen en verder NIETS.

Gasten die om extra melk, koekjes en suiker vragen VOOR THUIS.

Gasten die kleine left-overs van andere tafels opeten terwijl ze niet aan die tafel geplaceerd zijn, of deze willen meenemen naar huis.

Gasten die hun portemonnee "vergeten" zijn en dan vinden dat je het maar moet kwijtschelden want ja, zoveel hebben ze toch niet gegeten?

Gasten die serieus vragen of ze mogen afwassen als betaling.

Echt, ik kan een boek schrijven en kijk tegenwoordig nergens meer van op :') |(

Wait whut?

Ik ben wel zo dat als ik een pasta heb bestelt, en dan de helft maar op krijg, ik vraag of ik de rest mee naar huis mag nemen. Vaak zijn die porties zoveel dat ik er nog een complete maaltijd aan heb. Is dan ook zo zonde om weg te gooien, plus ik betaal toch voor de complete portie.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 10:41

Winged schreef:
BarbaLala schreef:
In het kader van horeca ervaringen zal ik ook even een aantal anekdotes tappen uit mijn vaatje van over de jaren heen verzamelde "gierigaards" die mij zijn bijgebleven;

Gasten die ontevreden zijn over iets, waarna hen vervolgens compensatie aangeboden wordt in de vorm van een dessert, drankje van het huis of iets in die trant.
Die dit dan weigeren, maar er vervolgens wel vanuit gaan dat het hoofdgerecht dan GRATIS is.

Gasten die een gerecht voor 2 personen bestellen, waarbij dit én de prijs per persoon expliciet vermeld staat op de kaart. Die tevens verwachten dat tot 3 maal toe extra garnituren bij de prijs inbegrepen zijn, welke uit gastvrijheid ook niet gerekend worden... maar die vervolgens WOEST worden omdat ze er van uit gingen dat ze maar voor 1 portie hoefden te betalen ondanks wat er op de kaart vermeld staat.

Gasten die hun eigen drinken meenemen naar een restaurant.

Gasten die hun eigen eten(!) meenemen naar een restaurant.

Gasten die enkel kraanwater (=gratis) bestellen en verder NIETS.

Gasten die om extra melk, koekjes en suiker vragen VOOR THUIS.

Gasten die kleine left-overs van andere tafels opeten terwijl ze niet aan die tafel geplaceerd zijn, of deze willen meenemen naar huis.

Gasten die hun portemonnee "vergeten" zijn en dan vinden dat je het maar moet kwijtschelden want ja, zoveel hebben ze toch niet gegeten?

Gasten die serieus vragen of ze mogen afwassen als betaling.

Echt, ik kan een boek schrijven en kijk tegenwoordig nergens meer van op :') |(

Wait whut?

Ik ben wel zo dat als ik een pasta heb bestelt, en dan de helft maar op krijg, ik vraag of ik de rest mee naar huis mag nemen. Vaak zijn die porties zoveel dat ik er nog een complete maaltijd aan heb. Is dan ook zo zonde om weg te gooien, plus ik betaal toch voor de complete portie.

Woordjes vergeten te lezen? :)

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 10:43

volgens mij niet, hoor. Winged zegt gewoon dat ie zelf wel zijn eigen restjes mee wil nemen, maar is net zo verbaasd over wat hier allemaal staat.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 10:43

Waarom neem je je eigen eten mee naar een restaurant _O-

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 10:51

Ik denk dat ik zelf ook een gierige actie achter mijn naam heb staan :o

Vorige maand waren mijn beste vriendin en ik jarig (beide 30 geworden, al 15 jaar vriendinnen en beide een goeie financiële situatie). Ik dacht; 30 is best een mijlpaal.. Ik gaf haar eerst een dagje bij een Spa met luxe gezichtsbehandeling (was ze súper blij mee want ik weet dat zij daar echt super gek van is) en ik kreeg van haar een boek en een reep chocolade (terwijl ik geen chocolade meer eet want we hebben de week ervoor een heel gesprek gehad dat ik meer richting veganistisch eten wilde gaan).

Toen heb ik de gezichtsbehandeling die ik in mijn hoofd had (Deluxe) aangepast naar een gewone luxe behandeling. :P

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 10:56

IHN schreef:
volgens mij niet, hoor. Winged zegt gewoon dat ie zelf wel zijn eigen restjes mee wil nemen, maar is net zo verbaasd over wat hier allemaal staat.

Klopt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 10:58

xApple schreef:
Ik denk dat ik zelf ook een gierige actie achter mijn naam heb staan :o

Vorige maand waren mijn beste vriendin en ik jarig (beide 30 geworden, al 15 jaar vriendinnen en beide een goeie financiële situatie). Ik dacht; 30 is best een mijlpaal.. Ik gaf haar eerst een dagje bij een Spa met luxe gezichtsbehandeling (was ze súper blij mee want ik weet dat zij daar echt super gek van is) en ik kreeg van haar een boek en een reep chocolade (terwijl ik geen chocolade meer eet want we hebben de week ervoor een heel gesprek gehad dat ik meer richting veganistisch eten wilde gaan).

Toen heb ik de gezichtsbehandeling die ik in mijn hoofd had (Deluxe) aangepast naar een gewone luxe behandeling. :P

Dat vind ik niet gierig van jou hoor. Maar wel een beetje bijzonder als jouw beste vriendin zo weinig aandacht aan jouw wensen besteedt.

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 11:00

Apple, dat is ook wel echt banketstaaf van haar.

Een paar jaar geleden heb ik heel veel moeite gedaan voor een cadeau voor een vriendin, ik heb een heel aantal winkels afgefietst, zelf nog 20-25 euro bijgelegd voor het cadeau (ik was toen 13/14 dus hoop geld). Ik had een best duur bonthalster met luxe halstertouw gekocht toen. Wat krijg ik 3 weken later op mijn eigen verjaardag.... een verzorgingspakket van 3 of 4 euro van de Action, terwijl ze heel goed wist dat ik verzorgingsproducten van het Action huismerk niet kan gebruiken ivm allergieën. Dat was echt flink banketstaaf, en het jaar erna kreeg ze ook nog maar een cadeau van een paar euro van mij.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 11:03

Oh nee, als ik ergens niet tegen kan is het wanneer iemand de waarde van zijn cadeau afweegt tegen de waarde wat die gekregen heeft. Zeker wanneer je spreekt over beste vriendinnen, dan maakt het me echt geen reet uit wat die voor mijn cadeau betaald heeft. :D Maar goed, we zijn allemaal verschillend.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 11:04

Ik heb voor mijn verjaardag ooit eens een uitgeknipte kortingsbon (uit de Veronica-gids) voor de sauna gekregen..

De gever vroeg ook nog of ik er blij mee was :+

(Ik heb echt een schijthekel aan sauna’s :’)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 11:22

Ach zo krijg ik bij iedere gelegenheid bloemen van mijn beste vriendin, iedereen weet dat ik helemaal niks met bloemen heb, maar goed. Het is lief bedoeld en zelf ben ik totaal niet attent met cadeaus, dus ik kan er niks van zeggen :+

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 11:24

Dat doet mij denken aan een aflevering van Friends, waar ze Chandler overtuigen om op te zoek te gaan naar wat Monica voor Kerstmis gekocht heeft voor hem, want "Stel dat jouw cadeautje veel kleiner is, dan gaat zij zich slecht voelen dat zij voor jou zoveel minder betekend", en "Stel dat jouw cadeautje veel groter is, dan gaat zij zich slecht voelen dat het nu lijkt alsof ze zelf alleen maar flutcadeaus kan bedenken" :+ .

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 11:52

Gini schreef:
Oh nee, als ik ergens niet tegen kan is het wanneer iemand de waarde van zijn cadeau afweegt tegen de waarde wat die gekregen heeft. Zeker wanneer je spreekt over beste vriendinnen, dan maakt het me echt geen reet uit wat die voor mijn cadeau betaald heeft. :D Maar goed, we zijn allemaal verschillend.

Het gaat mij niet eens om de waarde, maar vooral om de moeite die ze er voor heeft gedaan... ik had 10x liever een chocoladereep van 1 of 2 euro gehad dan een flutcadeau van 5 euro.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 12:50

Kwanyin schreef:
Dat doet mij denken aan een aflevering van Friends, waar ze Chandler overtuigen om op te zoek te gaan naar wat Monica voor Kerstmis gekocht heeft voor hem, want "Stel dat jouw cadeautje veel kleiner is, dan gaat zij zich slecht voelen dat zij voor jou zoveel minder betekend", en "Stel dat jouw cadeautje veel groter is, dan gaat zij zich slecht voelen dat het nu lijkt alsof ze zelf alleen maar flutcadeaus kan bedenken" :+ .

Of Bij TBBT :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 13:03

Kwanyin schreef:

Why would you do that Chandler? Why? Why?

Die van TBBT is ook super leuk.

In het kader van cadeautjes, wij proberen een vast bedrag aan te houden voor cadeautjes (maar gaan hier altijd schandelijk over heen) zodat iedereen een beetje hetzelfde krijgt (dit faalt dus altijd) nou kreeg ik laatst van de vriendin van mijn neef, die tevens een goede vriendin van mij is, de opmerking dat het vreemd en gierig is dat wij in ons vaste bedrag rekening houden met het verschil tussen ooms, tantes, neefjes en nichtjes en de kinderen van de neefjes en nichtjes.
(In theorie krijgen de ooms, tantes en neefjes en nichtjes "meer" dan de kinderen van de neefjes en nichtjes, we zijn toch ook niet echt meer wat van deze kindjes... In de praktijk krijgen deze kinderen vaak duurdere cadeau's omdat wij ons nooit kunnen inhouden :') )

En, ik vind dat hypocriet, je oordeeld over wat wij in theorie doen, terwijl dat in de praktijk niet altijd overheen komt terwijl jijzelf iedereen bloemen geeft...
Inclusief die kindjes, wat helemaal prima is... Maar het is je eigen bloemenzaak en je maakt die bloemen uitde restjes die overblijven op zaterdag en die je anders toch had weg gegooid, dus het kost je in theorie niks.

En dan ga je kritiek leveren op iemand anders omdat je het vreemd en gierig vind.
Ik vind het vreemd dat je kinderen bloemen geeft, maar dat ben ik :o? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 13:15

Wie geeft bloemen aan kinderen dan? :?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 14:19

Ik heb een vriendin en die stuurt echt op de cent nauwkeurig tikkies. Enkele jaren geleden (voor de tikkies) heb ik een keer 50 cent te weinig overgemaakt en toen vroeg ze of ik dat nog even wilde overmaken.

Een aantal weken geleden was ik met het oude groepje in een bar en hadden we het gekke idee een spel te spelen met shotjes (wat we ook altijd deden toen we tieners waren). Zij speelde wel mee maar steeds als zij een shotje moest drinken gaf ze hem aan iemand anders. Eindstand was dat twee vriendinnen 3/4 shotjes hadden gedronken, ik 1 en zij geen. Aan het einde van de avond toen de tikkies verstuurd werden weigerde zij 5 euro te betalen voor dit spel omdat ze niets had gedronken. Ik was hier wel even verbaasd over. Als iedereen dus steeds alles aan 1 persoon gaf zou het met haar theorie dus betekenen dat alleen die persoon betaalt, terwijl iedereen meespeelt. Vond dat een beetje extreem gierig en kinderachtig. En ongezellig.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 14:45

Ik zou daar echt iets van zeggen, vind dat zo achterlijk.

Ik moest laatst naar een congres met mijn klas, een schoolvriendin uit mijn klas vroeg of ik met d'r mee wilde rijden, ze wilde mij wel thuis ophalen. Vond ik prima, kon zelf ook rijden maar zij vond het gezelliger om samen te gaan.
Voor die 5 km die ze om moest rijden moest ik even 5 euro overmaken voor benzinegeld. Vond dat ook wel een tikje gehaaid. Heb wel gewoon geld naar d'r overgemaakt maar als ik iemand meevraag, voor eten/rijden whatever dan betaal ik meestal wel. Anders vraag ik diegene niet mee.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 14:48

5 euro voor 5 km :oo Dat kan toch nooit :') Hier moest ik een keer 3 euro betalen voor 40 kilometer, haha. Dat leek me wel normaal :P