Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:08

Het apparaat :')
Daar zijn speciale tabletjes of zo voor, voor senseo. Sommige apparaten van senseo hebben ook een decalc knopje

Shaggy09

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:10

Ahaa okee :') Ik zal eens even googelen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:47

Je kunt ook een fles schoonmaakazijn in de tank gooien, paar keer laten doorlopen (volgens mij beide kleine knoppen tegelijk indrukken) en daarna een aantal keer met water laten doorlopen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 13:22

Ik heb het toen straks met natuurazijn het laten doorlopen en daarna toen het op was nog met water laten doorlopen, had het idee dat het geen nut heeft gehad. Geen schuimlaag en het reservoir zag er nog kalk achtig uit.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 13:32

Xyris schreef:
oomens schreef:
Contact opnemen met de bewuste afzender en daar het juiste adres doorgeven?

Das dus het probleem, ik heb geen idee welke post ik mis tot het te laat is. Deze kan ik nu wel tackelen omdat het van de gemeente uit moet komen (kost me wel 90 euro) maar er is genoeg waar ik natuurlijk niet van op de hoogte ben en ik wil liever voorkomen als genezen. Dit is een pijnlijke les van 90 euro wat ik niet kan missen. En het is niet eens mijn fout.

Een maandje de PostNL verhuisservice aanzetten. Dan wordt alles wel naar je goede adres gestuurd en zie je precies bij welke organisaties het verzenden nog naar het verkeerde adres gaat.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 14:25

Waarom vinden veel mensen hun eigen scheten niet stinken of zelfs "lekker" ruiken terwijl de ander er naast staat te kokhalzen? :')

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 14:30

Dat komt van vroeger af, neanderthaler tijd.

In bij elke scheet worden ook bacterieën verspreid. De bacteriën van anderen wil je niet hebben, dus ruikt dat vies.

Je eigen lichaamsgeurtjes enzo vind je te hebben, omdat je anders zou walgen van je eigen lichaam. Je herkent het als eigen, dus als 'goed'. Als we ons eigen lichaam van nature vies zouden vinden, zouden we het niet kunnen onderhouden

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 15:07

Omdat het in het nieuws veel over de orkaan Irma gaat en ik het niet op internet kan vinden:
Waar kan je paard veilig schuilen met een orkaan?
gelukkig hebben wij hier er in Nederland geen last van, maar stel het zou voorkomen. dan kan ik echt niet mijn paard aan haar lot overlaten :o

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 15:09

MieLo schreef:
Omdat het in het nieuws veel over de orkaan Irma gaat en ik het niet op internet kan vinden:
gelukkig hebben wij hier er in Nederland geen last van, maar stel het zou voorkomen. dan kan ik echt niet mijn paard aan haar lot overlaten :o

Ik zit in de groep Norwegian Fjord Horses en daarin wordt dit wel besproken, er zijn opvangadressen waar je je paard heen kan brengen.
Mocht dit niet mogelijk zijn worden er tags in de manen gevlochten, met verf telefoonnummers aangebracht op de vacht of voeten. Ik krijg er altijd tranen van in mijn ogen.
Ik denk eerlijk gezegd dat de dieren op de eilanden niet heel veel kans hebben, die kunnen helemaal geen kant op ;(

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 15:21

Ik heb een keer een stuk gezien over mensen die een hurricane shelter voor de paarden hadden gebouwd, ik zal eens kijken of ik dat terug kan vinden.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 15:27

@Macs, dat denk ik dus ook ;(
Mijn neef woont op st' Maarten en zijn vrouw heeft al een waarschuwing op facebook gezet over honden. zij hebben alles al "orkaanproof" gemaakt en de hond binnen.
Maar van het idee dat de grotere dieren buiten achterblijven, breekt mijn hart ;(

@Indy_Mouse_9, ben benieuwd naar dat stuk, in mijn herinnering heb ik ooit zoiets gehoord ja

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 15:32

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 15:47

Of toch in huis halen.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 15:53

@Indy_Mouse_9 dat ziet er wel heel gaaf uit, maar save houses zitten normaal toch ondergronds?

@Britta31, dat dacht ik dus ook al, liever het huis overhoop, dan niet weten wat er met je paard gebeurt.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:03

MieLo schreef:
@Indy_Mouse_9 dat ziet er wel heel gaaf uit, maar save houses zitten normaal toch ondergronds?

Je paarden ondergronds opsluiten is het laatste wat je wilt bij de hoeveelheid water met zo'n orkaan naar beneden komt. Ze verwachten heel veel meer regen dan de infrastructuur op de eilanden in korte tijd kan afvoeren.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:07

In de comments bij dat artikel zijn de meningen verdeeld. Er zijn heel wat mensen bij die zeggen 'waarom heb je het niet ingegraven want veiliger', maar kennelijk is het een bijna geheel betonnen stal, gebouwd naar de door de autoriteiten uitgegeven veiligheidsspecs voor zware stormen / orkanen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:14

Indy_Mouse_9 schreef:
In de comments bij dat artikel zijn de meningen verdeeld. Er zijn heel wat mensen bij die zeggen 'waarom heb je het niet ingegraven want veiliger', maar kennelijk is het een bijna geheel betonnen stal, gebouwd naar de door de autoriteiten uitgegeven veiligheidsspecs voor zware stormen / orkanen.

Tornado's zijn nogal wat kleiner en lokaler dan tropische orkanen, en gaan over het algemeen gepaard met nogal wat minder en minder langdurige regenval. Als wind en rondvliegende brokstukken je grootste probleem zijn, is ingraven een prima optie. Zijn ze slechts een deel van je probleem, dan moet je ook de rest in overweging nemen.

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 16:22

Waarom groeit de ene nagel sneller dan de ander?

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:34

:+ Daar had ik even niet over na gedacht :') maar dan is een bovengrondse bunker 'beter'

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:36

_Anke schreef:

Is het niet zo dat het aan een bepaalde hand/vinger meer slijt omdat je die meer gebruikt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:58

MieLo schreef:

Deze bokker kan je misschien wel meer details geven over de situatie ter plekke
[BEU] [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 17:02

Wat kan de oorzaak zijn van wel honger hebben, maar echt geen trek in eten? Ik heb geen stress, ben niet ziek, is uit het niets gekomen. Als ik dan wat eet smaakt het naar karton en kauw ik 10 minuten op een hap. Heb er gewoon echt geen zin in :') Ook niet in lekkere dingen of snoep.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 17:12

Blijheid schreef:
MieLo schreef:

Deze bokker kan je misschien wel meer details geven over de situatie ter plekke
[BEU] [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Bedankt voor de tip!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 17:13

Ben je verkouden? Of ruik je minder? Als je neus dicht zit of om een andere reden niet goed "ruikt", smaakt je eten naar net niks.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 17:18

c_alsemgeest schreef:
_Anke schreef:

Is het niet zo dat het aan een bepaalde hand/vinger meer slijt omdat je die meer gebruikt?

Dat heeft te maken met weersinvloeden maar ook de hoeveelheid en welke soorten voedingsstoffen je binnen krijgt (voedingsstoffen zijn nodig voor celopbouw nagels). Maar dat is krom gezegt de groei in het algemeen. Bij onderlinge vingers heeft het inderdaad met slijtage te maken. Nagels hebben een beschermende functie en zodra 1 nagel veel slijt, groeit de nagel daar iets harder. Bv ook met veel haren wassen en de hoofdhuid die daardoor sneller vet wordt.