Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
musiqolog schreef:xMyrth schreef:Klopt niet helemaal wat je zegt. Limburg doet zeker wel aan andere namen...
Tijdens carnaval woon ik 4 dagen in het "Kroënekraane riek". Andere dorpen om mij heen hebben ook andere namen.
Er zijn idd. een paar Limburgse dorpen met carnavalsnamen, vooral in het grensgebied met Brabant. Ik zou zo gauw niet uit mijn hoofd weten welke. Maar het zijn wel uitzonderingen.
In de meeste Limburgse plaatsen duurt de vastelaovend trouwens maar drie dagen. Als het bij jou vier dagen duurt - dat wijst al op Brabo-invloed.
Quir schreef:Klopt niet wat je zegt.
Echt heet Aesterriek, Heerlen heet Hedsjer, Sittard heet Marotte Riek, enz. en dat zijn niet bepaald grensgebieden met Brabant, Maastricht heet trouwens gewoon altijd Mestreech niet alleen met carnaval en daar duurt carnaval drie weken in plaats van drie dagen.
musiqolog schreef:Volgens mij is dat een zadel waarbij je zijlings (in amazonezit) op je paard zit. Wat vrouwen inderdaad vroeger deden.
laraxXxemma schreef:Ik bedacht me vandaag ook iets.
Echt jaren terug hadden wij een fiets met een rokzadel. Ik als klein kind vond het maar een vreemd zadel, rare vorm. Dus toen ik aan mijn moeder vroeg wat het was zei ze rokzadel. Alleen dacht ik toen niet aan rok het kledingstuk maar rock de muzieksoort. Lichtelijk in de war maar verder niet over nagedacht. Pas een hele tijd later bedacht ik me dat het een dames zadel was voor mensen die een rok dragen
musiqolog schreef:Volgens mij is dat een zadel waarbij je zijlings (in amazonezit) op je paard zit. Wat vrouwen inderdaad vroeger deden.
Mavelle schreef:Is dat zo'n zadel dat breder is dan lang? En een beetje ovaal? Want dan heb je mij ook net iets nieuws geleerd, haha.
Essia schreef:Muntje dat nu valt: ik kom er nu pas achter dat je de censuur uit kan zetten. Dankje, Musiqolog
Thenexttry schreef:Essia schreef:Muntje dat nu valt: ik kom er nu pas achter dat je de censuur uit kan zetten. Dankje, Musiqolog
Bij mij duurde het heel lang voordat ik erachter kwam dat er überhaupt een censuur zat.
Ik vond het toen altijd zo knap dat mensen dingen onthielden als banketstaaf, poedersuiker etc.
Ik typte het dan ook zo haha.
Thenexttry schreef:Essia schreef:Muntje dat nu valt: ik kom er nu pas achter dat je de censuur uit kan zetten. Dankje, Musiqolog
Bij mij duurde het heel lang voordat ik erachter kwam dat er überhaupt een censuur zat.
Ik vond het toen altijd zo knap dat mensen dingen onthielden als banketstaaf, poedersuiker etc.
Ik typte het dan ook zo haha.