Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 12:39

_AB_ schreef:
WeWelk station?
In Groningen ligt ook wel eens urine/kots. Maar stiekem verdenk ik de zwervers die in grote getale bedelen op het station ;)

Delft, genoeg studenten te vinden :=

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 12:44

Warboel schreef:
Mijn vriend zat laatst in een nachttrein, zat iemand bij m in de coupe die er al een beetje misselijk uitzag (en straalbezopen). Die man loopt naar de deuren, deur gaat open bij het station en hij projectiel-braakt zo het perron op := je zal er net staan :oo
Urine boeit me niet zoveel (is wel vies maar ach) maar kots :r gadverdamme daar kan ik dus echt niet tegen. Nu 3x kotsers in de trein gehad (waarvan 2 in een zakje maargoed het geluid is het ergste) en 1x in de bus vol tegen de achterkant van mijn stoel, bleghhh dan durf ik echt dagen niet in te stappen := ik heb een beetje een kotsfobie :evaw:

Bij mij kotste er een tijdje terug eentje bijna over mijn schoenen in de bus was ik niet op tijd een stapje achteruit gegaan. Had totaal geen medelijden, kots rook naar pure alcohol.. maar ik vond het wel zó smerig.

Foaly

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:58

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:03

oliebol oliebol oliebol. Ik moet vrijdag vanaf Maastricht (IC gaat door naar randstad) naar Emmen (IC komt vanuit randstad) en ik moet moet moet er echt zijn om 18.30, maar kan niet eerder vertrekken dan 12 uur... -O- Of zou het alleen gaan om kortere afstandslijnen in de randstad?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:07

PeerAppel, ik zou me niet teveel zorgen maken. Ze staken maar tot 11 uur.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:10

Blij dat ik al had besloten om die dag de auto te pakken (Zaanstreek naar Breda).

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:26

Oh ik heb echt scheef gelezen dan :') Dacht vanaf 11.

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:43

Oei, ik moet half elf in Amsterdam zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 00:28

Zou me er niet teveel zorgen over maken. Een deel van het personeel staakt en er zullen treinen uitvallen maar het zal echt niet plat komen te liggen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 08:53

Nieuwe hele grote ergenis.. het gebrek aan banken op de meeste stations.. en als ze er zijn dat het van die zwarte zijn waar maar 3 mensen op passen door armleuningen... val vandaag weer eens in categorie "moeilijk ter been" en sta nu al 20 min met geel veel pijn

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 08:58

Gianti schreef:
en als ze er zijn dat het van die zwarte zijn waar maar 3 mensen op passen door armleuningen...

Als jij dezelfde banken voor ogen hebt als ik, dan kunnen daar toch gewoon 6 mensen op? Er passen toch best twee mensen tussen die armleuningen?

Niemand doet het, want dan moet je tegen een wildvreemde aan zitten, maar vijf minuten later zit men wel net zo dicht tegen elkaar in een bus of staat men als haringen in een ton op elkaar gepropt op het balkon van een trein. Eigenlijk best vreemd.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 09:00

oomens schreef:
Gianti schreef:
en als ze er zijn dat het van die zwarte zijn waar maar 3 mensen op passen door armleuningen...

Als jij dezelfde banken voor ogen hebt als ik, dan kunnen daar toch gewoon 6 mensen op? Er passen toch best twee mensen tussen die armleuningen?

Niemand doet het, want dan moet je tegen een wildvreemde aan zitten, maar vijf minuten later zit men wel net zo dicht tegen elkaar in een bus of staat men als haringen in een ton op elkaar gepropt op het balkon van een trein. Eigenlijk best vreemd.

Met die op het bankje zaten past er echt niet nog 1 bij ertussen:P

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 09:20

Ik zat een tijdje terug, toen het buiten aan het vriezen was, in een intercity waarin de verwarming stuk was... Van Groningen tot Amersfoort :brr: :brr: Voelde aan het einde mijn handen en voeten niet meer!

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 09:26

Oh en als ik toch bezig ben: laatst op station Hilversum Sportpark waren ze zo ontzettend aan het klungelen! De trein naar Utrecht zou op spoor 2 komen, maar er was een storing dus de eerste paar reden niet. Dus iedereen stond daar al zo'n 3 kwartier te wachten tot er eentje zou komen. Toen hij eindelijk kwam, kwam hij ineens op spoor 1, wat aan de andere kant van de weg is. Dus iedereen rennen over de spoorwegovergang terwijl de slagbomen dicht waren en het rode licht brandde. Levensgevaarlijk :\ Maar de helft was niet op tijd, hij reed op een gegeven moment gewoon weg. Dus toen ging iedereen weer terug naar spoor 2. Dit hebben ze nog zo'n 3× geflikt daarna (telkens zonder het aan te geven op de borden; daar stond gewoon dat hij op spoor 2 zou komen) en ik zag echt de meest bizarre situaties (moeders met kinderwagens die onder de spoorbomen door kruipen, en een bejaard vrouwtje dat de hele tijd heen en weer rende maar natuurlijk elke keer te laat was). Het sloeg echt helemaal nergens op :=

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 09:56

_Laura_ schreef:
Ik zat een tijdje terug, toen het buiten aan het vriezen was, in een intercity waarin de verwarming stuk was... Van Groningen tot Amersfoort :brr: :brr: Voelde aan het einde mijn handen en voeten niet meer!

Meestal is de verwarming maar in 1 rijtuig of in 1 deel van een rijtuig stuk. Als het door de hele trein kapot is mag de trein niet rijden. Dus als je het volgende keer ergens te koud, of in de zomer te warm hebt kan je het beste even op zoek naar een ander plekje.

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 09:58

Ja, dat kwam de conducteur pas vertellen toen we al bijna in Amersfoort waren :+ Als ik dat eerder had geweten was ik natuurlijk ergens anders gaan zitten.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 10:05

Wat in zo'n geval voor conducteurs een ergernisje kan zijn is dat we ergens binnen komen en we meteen voelen dat het daar ergens erg koud of warm is juist de mensen die het hardste roepen:" Conducteur, het is hier koud/warm. Kunt u daar niks aan doen???". diegene zijn die altijd blijven zitten :? . Bovendien, als het ergens +30 of rond het vriespunt is voelen wij dat ook echt wel :+ , wij zijn af en toe ook net mensen :D

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 13:26

Vanmorgen stopte mijn trein aan het verkeerde perron, omdat er een defecte op het juiste perron stond... Helemaal in de war joh! :')

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 14:12

Had ik met mijn tram vanmorgen ook, idd iedereen in de war :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 07:32

Wat een rust in de trein, kan ik nog mooi wat slapen. :z

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 14:17

Fijn dat de NS ook bussen laat rijden als er geen treinverkeer mogelijk is vanaf Maastricht.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 14:50

Ik zit nu in de trein naar Schiphol en ik snap echt niet dat er geen plek is om je koffer te laten := Het is een dubbeldekker trein, dus mijn koffer heeft nu maar zijn eigen plekje.
Ik reis ook regelmatig in Duitsland met de Deutsche Bahn en daar hebben zelfs de regionale treinen rekken voor de koffers.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 18:30

Het is een afweging die de vervoerder maakt. Rekken kosten zitplaatsen. Het is logistiek ook niet mogelijk om speciale treinen met rekken op de lijnen van schiphol te laten rijden. Al het materieel moet overal optimaal inzetbaar zijn.

Bij dubbeldekkers kan je boven de koffers tussen de rugleuningen schuiven.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 18:43

Heeft iemand enig idee wat er nou echt is gebeurd bij Maastricht vanmiddag? Ik hoorde van mensen dat er een aanrijding met 2 treinen was én een aanrijding met een persoon. Op de app zag je ook 2 storingen.
Ben 5 uur geleden van huis weggegaan en ben er hopelijk eindelijk over 1,5 uur. :=

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 18:44

PeerAppel schreef:
Heeft iemand enig idee wat er nou echt is gebeurd bij Maastricht vanmiddag? Ik hoorde van mensen dat er een aanrijding met 2 treinen was én een aanrijding met een persoon. Op de app zag je ook 2 storingen.
Ben 5 uur geleden van huis weggegaan en ben er hopelijk eindelijk over 1,5 uur. :=

Aanrijding met 2 treinen was het