Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:21

amoj schreef:
Sorry, sorry sorry....

Dan nog een vraag en niet aanvallend bedoelt! Maar wat is er zo bijzonder aan eskadron dat men gerust 70 euro voor een dekje neerlegt?

Ik ben zo iemand die eskadron dekjes koopt. Wel heb ik maar 2 of 3 dekjes in tegenstelling tot heel veel mensen.
Redenen bij mij zijn:
- de pasvorm van eskadron onder het zadel is geweldig, schuiven en schuren absoluut niet.
- de kwaliteit is echt top, ook met veelvuldig wassen blijven deze dekjes mooi
- ik doe zo een jaar of 4 met 1 dekje en gebruik ze veel

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:22

amoj schreef:
Sorry, sorry sorry....

Dan nog een vraag en niet aanvallend bedoelt! Maar wat is er zo bijzonder aan eskadron dat men gerust 70 euro voor een dekje neerlegt?

Naam en status. De dekjes zijn duur dus als jij dat dekje op je paard legt dan weet iedereen dat jij 70 euro voor een dekje neertelt.

Kwaliteit verschil valt heel erg mee. Heb een HH dekje gekocht in 2007, en die gebruik ik echt heel veel! Is een antraciet dekje, ziet er echt nog supermooi uit, terwijl ik ook een Eurostar heb, gebruik ik ook wel veel maar die ziet er toch al een stuk minder uit. Ziet er nog wel goed uit, maar niet zo makkelijk schoon te krijgen als de HH.

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:30

Tivoli schreef:
Pieter25 schreef:
Ik was laatst aan het wandelen in mijn favoriete bos, met zonsondergang.
Die dag had het helemaal niet geregend en toch aan beide kanten waren er 2 kleine stukken van een regenboog te zien, hoe kan da? Zou het kunnen door de lichtstralen door de wolken?

Rechts van zon
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Links van zon
[ Afbeelding ]

Ik heb dit nog nooit zo gezien :o

Let niet op de foto, ik had echt mijn dag niet met fotograferen -O-

Dit noemen ze ook wel bijzon of parhelium.
Werd laatst uitgelegd bij het weer :)
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Parhelium

Kijk.. dat is nog eens info _/-\o_ Links lijkt echt wel op een bijzon, maar rechts was toch anders. Denk wel dat je gelijk hebt, dankjewel B-)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:32

Seventeen schreef:
amoj schreef:
Sorry, sorry sorry....

Naam en status. De dekjes zijn duur dus als jij dat dekje op je paard legt dan weet iedereen dat jij 70 euro voor een dekje neertelt.

Kwaliteit verschil valt heel erg mee. Heb een HH dekje gekocht in 2007, en die gebruik ik echt heel veel! Is een antraciet dekje, ziet er echt nog supermooi uit, terwijl ik ook een Eurostar heb, gebruik ik ook wel veel maar die ziet er toch al een stuk minder uit. Ziet er nog wel goed uit, maar niet zo makkelijk schoon te krijgen als de HH.

Status interesseert mij dus geen zak.
Eurostar vind ik wat kwaliteit betreft ook niet te vergelijken met eakadron

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:37

Wat betreft Family Guy... verstaan de volwassen Stewie nou wel of niet?

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:45

EskeGirl schreef:
Wat betreft Family Guy... verstaan de volwassen Stewie nou wel of niet?

Volgens mij alleen Brian Griffin :')

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 16:08

Liselot schreef:
Seventeen schreef:

Sorry, sorry sorry....

Status interesseert mij dus geen zak.
Eurostar vind ik wat kwaliteit betreft ook niet te vergelijken met eakadron[/quote]

Oh Sorry! Las ipv Eskadron echt Eurostar :oo

Bhodi

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 16:10

Waarom het stucwerk in m'n huis nóg niet droog is |o

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 18:14

Ik heb mijn shake-beker 2 dagen laten staan met nog een klein beetje shake erin, maar nu meurt hij na het afwassen dus nog steeds gigantisch naar bedorven melk met een vleugje perzik-mango :+ Hoe krijg ik dit er weer uit?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 18:18

Soda, citroen, huishoud-azijn? :+
Nadien wel even goed uitwassen naturlijk.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 18:18

Als Hilary Clinton president van Amerika zou worden, zou de bom dan helemaal afgaan, aangezien een vrouw een "belangrijk" land als Amerika leidt?

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 18:24

xEmily schreef:
Als Hilary Clinton president van Amerika zou worden, zou de bom dan helemaal afgaan, aangezien een vrouw een "belangrijk" land als Amerika leidt?

Waarom zou dat gebeuren?? Iets met emancipatie??

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 18:25

Ik lees al een tijdje mee maar nu vraag ik me ook iets af! Misschien een domme vraag haha maar; Waarom gooien katten hun kont in de lucht als je op hun rug, richting staart aait of alleen al aanraakt? :')

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 18:41

Suusie22 schreef:
xEmily schreef:

Waarom zou dat gebeuren?? Iets met emancipatie??

In dat land lijkt een zwarte president (Obama dus) een stuk schokkender. Denk dat het wel mee zal vallen dus :')

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:18

Leffroi schreef:
Seventeen schreef:
Wat ik mij al heel lang af vraag; Wij hebben een Rhodesian Ridgeback, voor degenen die niet weten wat dat ras kenmerkt; Het heeft vaak een streep op de rug met haren in tegenovergestelde richting.
Hoe is dat in godsnaam in het ras gekomen?

Ze krijgen die streep alleen maar omdat ze een open ruggetje hebben is mij altijd verteld. Een redelijk ongezond ras dus. Vroeger werden de honden zonder open ruggetje, dus zonder die streep, zelfs afgemaakt. Triest, maargoed.

Broodje aap. Hoe kan zo'n hond dan gezond functioneren dan?

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:33

Ik vraag me af waarom ik een man uit de auto zag stappen die deed zijn riem om zijn broek weer vast. Waarom??

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 20:02

Hahaha, laten we maar gewoon goed denken, en denken dat hij teveel gegeten had en even zn broek open had gedaan om zn buik ruimte te geven :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 20:04

Bambi1995 schreef:
Ik vraag me af waarom ik een man uit de auto zag stappen die deed zijn riem om zijn broek weer vast. Waarom??

Zodat zijn broek niet af zakt? :')

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 20:07

Hahaha jaa maar het ging erom waarom hij hem los had gedaan in de auto :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 20:09

Misschien zit dat lekkerder. Ik heb ook 1 riem met een vrij grote gesp en als ik een beetje onderuitgezakt ga zitten prikt dat in mijn buik en blaas. Als ik dan moet plassen vervloek ik dat ding.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 20:35

Knert schreef:
Leffroi schreef:

Ze krijgen die streep alleen maar omdat ze een open ruggetje hebben is mij altijd verteld. Een redelijk ongezond ras dus. Vroeger werden de honden zonder open ruggetje, dus zonder die streep, zelfs afgemaakt. Triest, maargoed.

Broodje aap. Hoe kan zo'n hond dan gezond functioneren dan?

Geen idee, is mij ook alleen maar verteld. Wel door allerlei dierenartsen en een fokker dus ik gok dat er een kern van waarheid in zit?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:05

Lees even mij post daarover. De ridgeback stamt af van afrikaanse honden die gekruisd werden met jachthonden. De ridge is een genmutatie en ze zijn verder gaan fokken met de honden met die mutatie om de ridge er in te houden

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:52

Ik heb wel eens gehoord dat het komt omdat er hyena ingefokt zit, deze hebben ook een weerborstel maar dat lijkt mij een broodje aap.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:55

verteld door allerlei dierartsen? Dat kan natuurlijk... al geloof ik ook niet alles wat elke dierenarts zegt.

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:57

http://www.ufaw.org.uk/dermoidsinusridgeback.php

Er zit zeker ergens een kern van waarheid in, alleen hebben niet alle ridgebacks dit probleem. Ridgebacks met een ridge (want er zijn ook zonder) hebben echter wel meer kans om een dermoid sinus te hebben. Hoe het precies over erft is nog niet helemaal duidelijk.