Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_Rebecca

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 16:06

Ergens snap ik het ook wel iets over die paar cent. Ik zou vandaag een gratis unoxmuts krijgen, moest er een cent voor betalen en kwam daardoor op 48 uit, waardoor ik zoveel euro 50 moest betalen :+ tja.. is dan toch weer vijf cent die ik had kunnen besparen zonder muts _O-

Maar goed, ik ga er niet moeilijk over doen. Dat is t me ook weer niet waard hahaha.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 16:07

Ik heb het eens gehad (heb het wss hier al eens verteld), ik ging op maandagochtend of dinsdagochtend om hondenvoer.
Die week was 't voer in actie, van 45,- naar 38,- dus 20% korting. Ofzoiets.
Kom ik aan de kassa 'dat is dan 45.- aub".
Leg ik uit dat er in het schap staat dat er korting is deze week en ik dat graag gecontroleerd wil hebben.
Heeft ze iemand anders laten gaan kijken (ik had gelijk), en dat gelijk gecorrigeerd in't systeem.
De actiekaartjes hingen wel al uit maar het zat dus nog niet in het kassasysteem.
Daar kan de cassière niet aan doen.
(Al was het wel wat stom want ik wou vlugvlug om hondenvoer gaan en het heeft me dus om die reden toch 30min gekost)

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 16:19

Mirjamsel schreef:
Bij de supermarkt hier in de buurt is een periode geweest dat het fruit en de groenten erg slecht waren.. Veel rotte producten in de schappen enz. dus ik dacht, ik dien een klacht in. Groenten en fruit moeten gewoon goed gecontroleerd worden, vind ik! Krijg ik als reactie: "ons personeel (weekendkrachten) gooit achter veel met de producten. Daarom is de kwaliteit wat minder!" Ehm... Zeg je daar als manager zijnde niks van dan??

De sinaasappels waren de laatste tijd ook niet goed, het was wachten op de spaanse. Ik heb toen een net gratis gekregen

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:09

Optiwolk schreef:
Ik heb het eens gehad (heb het wss hier al eens verteld), ik ging op maandagochtend of dinsdagochtend om hondenvoer.
Die week was 't voer in actie, van 45,- naar 38,- dus 20% korting. Ofzoiets.
Kom ik aan de kassa 'dat is dan 45.- aub".
Leg ik uit dat er in het schap staat dat er korting is deze week en ik dat graag gecontroleerd wil hebben.
Heeft ze iemand anders laten gaan kijken (ik had gelijk), en dat gelijk gecorrigeerd in't systeem.
De actiekaartjes hingen wel al uit maar het zat dus nog niet in het kassasysteem.
Daar kan de cassière niet aan doen.
(Al was het wel wat stom want ik wou vlugvlug om hondenvoer gaan en het heeft me dus om die reden toch 30min gekost)

Oei dat is wel lang... Bij ons is zoiets binnen een minuutje of 2 wel opgelost. :=

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 19:12

Als bij ons de kassa iets anders aangeeft is het ook met Max 5 minuten gefixed.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 19:25

Ik ben ook zo'n muts die om elk prijs verschil naar de servicebalie gaat hoor. Nou kom ik momenteel veel bij de Jumbo en daar doe ik het sowieso, daar krijg je namelijk niet het verschil terug maar het hele product gratis bij een verschil tussen de schapprijs en de kassaprijs. Zelfs als het product goedkoper is bij de kassa. Meestal is dat verschil zo klein dat het loont om het te melden, zelfs al is het product goedkoper, maar heb ooit 1 product niet gemeld, ik gebruikte dat regelmatig en het was voor mij voordeliger om een aantal keer de kassaprijs te betalen dan 1x niks maar daarna weer gewoon de hogere prijs :)

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 08:36

Ik meld verschillen en foutjes ook hoor. Ik vind het helemaal niet erg dat de klant het zegt.Zo zien wij ook weer dat we iets scherper moeten zijn bij de schapkaarten.

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 14:55

Vanmiddag vroeg een gast allemaal dingen van waar ik vandaan kwam (ze dacht dat ik uit het buitenland kwam, ben gewoon 100% procent Nederlands :+ ) en wat ik studeerde enzo.
Ik vond dat best wel raar. :')

Bandaloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:19

Laatst had ik een mooie. Ik werk in een supermarkt en er kwam een man vragen waar kwark ligt. Dus met meneer meegelopen. Daar vroeg hij aan mij welke kwark hij nodig had (uhh hoe moet ik dat weten? :?). Dus vertelt dat wij magere en volle kwark hadden. Meneer belde zijn zus, want die wist wel welke kwark hij nodig had. Toen hij haar dus aan de lijn had wou hij de telefoon aan mij geven zodat ik aan zijn zus (via de telefoon!) kon vragen welke kwark hij nodig had. Dus heb meneer verteld dat hij dat toch ook zelf aan zijn zus kon vragen. Dat kwam niet helemaal binnen, want hij bleef volhouden dat ik moest het maar aan zijn zus vragen?? Uiteindelijk viel schijnbaar het kwartje dat hij het ook zelf aan zijn zus kon vragen haha. Rare vent..

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 23:51

Bandaloe schreef:
Laatst had ik een mooie. Ik werk in een supermarkt en er kwam een man vragen waar kwark ligt. Dus met meneer meegelopen. Daar vroeg hij aan mij welke kwark hij nodig had (uhh hoe moet ik dat weten? :?). Dus vertelt dat wij magere en volle kwark hadden. Meneer belde zijn zus, want die wist wel welke kwark hij nodig had. Toen hij haar dus aan de lijn had wou hij de telefoon aan mij geven zodat ik aan zijn zus (via de telefoon!) kon vragen welke kwark hij nodig had. Dus heb meneer verteld dat hij dat toch ook zelf aan zijn zus kon vragen. Dat kwam niet helemaal binnen, want hij bleef volhouden dat ik moest het maar aan zijn zus vragen?? Uiteindelijk viel schijnbaar het kwartje dat hij het ook zelf aan zijn zus kon vragen haha. Rare vent..

Hahahaha! _/-\o_ _/-\o_

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:43

De uitverkoop tijden zijn ook altijd leuk!
Er zijn broeken in de sale 2 halen 1 betalen, eronder staat last items voor de duidelijkheid...

Meneer : Sorry mag ik wat vragen, heeft u misschien die en die maat nog.
Ik : Tuurlijk, Ik ga even kijken voor u meneer.
Ik : sorry meneer die heb ik niet meer, ik kan wel bellen voor u naar het andere filiaal dat is op 2 minuten loopafstand?
Meneer : Waarom heb je die maat niet meer?
Ik : Omdat dit de laatste maten zijn meneer, er staat op het bordje ook dat dit de laatste items zijn.
Meneer : Maar ik wil die broek in die maat.
Ik : Ik kan wel bellen voor u meneer?
Meneer : Nee, ik wil de broek halen hier en niet in het andere filliaal (op 2 minuten afstand).
Ik : Meer kan ik dan niet voor u doen, ik heb de maat helaas niet. (Voor de duidelijkheid er was geen 1 broek meer in zijn maat, een andere aanbieden had ook geen nut).
Meneer : Maar waarom heeft u de maat niet?
Ik : Omdat ik de maat niet meer heb meneer.
Meneer : Waarom heeft u die maat dan niet meer?
Ik : Omdat dit een populaire maat is en dit de laatste broeken zijn daarom zijn ze ook in de aanbieding.
Meneer : Maar u moet alle maten hebben als u een dit neerzet.
Ik : Dat begrijp ik meneer, maar er staat duidelijk onder dat dit de laatste items zijn. De aanbieding geldt al 2 weken en dan zijn er vaak alleen nog kleine maten over

Dit is uiteindelijk een discussie geworden van 10 minuten waarom ik zijn maat niet meer heb. Uiteindelijk werd hij geirriteerd omdat ik zou moeten weten dat hij vandaag zou komen en zijn maat zou moeten hebben. Juist ja.. :j Hierna probeerde hij het bij mijn baas die uit zijn mouw zijn maat broek moest toveren, de klant is uiteindelijk vertrokken zonder broek.. Sorry maar bij de uitverkoop en last items sale heb ik niet alle maten meer.
Dit komt trouwens vaker voor dat mensen gaan vragen waarom dan niet meer? Tsja omdat ik het gewoon niet meer heb.

Ik heb ook een gigantische hekel aan klanten die zich gaan uitsloven. Bij het afrekenen leggen ze een pakje van 50 euro's neer (ongeveer 500 euro), en dan met een grote glimlach van zie je het? Vervolgens vragen ze korting op een jas van 60 euro :')

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 23:27

Wij hadden laatst een klant die vertelde dat haar planten dood waren gegaan omdat ze ze teveel water had gegeven. Ze wou nieuwe planten kopen maar dan wel planten die weinig verzorging nodig waren. Ook al waren haar vorige verzopen ze wou absoluut geen planten die veel water nodig waren.
Toen dacht ik:"Mens! als je zo graag elke week de gieter in je plant wil hangen waarom koop je dan niet gewoon planten die elke week water nodig zijn in plaats van elke keer je vetplanten te verzuipen".

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:17

Ik heb twee jaar bij de Karwei gewerkt, nou daar maakten we wat mee soms :+

Al een keer een man een hartstilstand gekregen in de winkel (uiteraard net voor sluitingstijd, kon die arme vent ook niks aan doen maar was toch wel een beetje jammer :P). Daar was iedereen behoorlijk van geschrokken maar door snel actie ondernemen heeft hij het overleefd!

Er kwamen ook héél vaak mensen die iets wilden terugbrengen en dan geen bonnetje meer hadden of te laat waren met terugbrengen (je hebt 30 dagen de tijd, lijkt mij genoeg maarja :P). Eén keer was een man zo boos dat hij bij de informatiebalie stond te schreeuwen en te tieren en uiteindelijk vroeg om een schaar. Mijn collega dacht echt, neee, wat gaat hij daarmee doen?! Maar hij geeft hem heel voorzichtig een schaar en vraagt wat hij gaat doen, knipt ie er alleen maar zijn klantenkaart mee door en vertrok :+

Ook een keer dat er een stel binnenkwam om 5 voor 9 (net voor sluitingstijd dus). Nou, uiteraard prima, maar ze wilden even uitgebreid gaan kijken bij het sanitair en even een complete badkamer gaan bestellen. Ze hadden ook nog geen duidelijk idee wat ze wilden, en dat zou dan toch wel minstens een halfuur gaan duren en dan moest er nog besteld worden. We hebben hen vriendelijk verzocht om toch een andere keer terug te komen omdat de winkel ging sluiten, maar dat ze uiteraard nog wel even mochten rondkijken zodat ze alvast een idee hadden. Nou dat kon natuurlijk écht niet! Zij waren klant en zij waren er nu op tijd dus wij moesten maar even onbetaald hen gaan helpen met hun badkamer. Niet gedaan uiteraard, maarja, die kwamen duidelijk dus ook niet meer terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:20

YellowGray schreef:
Er kwamen ook héél vaak mensen die iets wilden terugbrengen en dan geen bonnetje meer hadden of te laat waren met terugbrengen (je hebt 30 dagen de tijd, lijkt mij genoeg maarja :P). Eén keer was een man zo boos dat hij bij de informatiebalie stond te schreeuwen en te tieren en uiteindelijk vroeg om een schaar. Mijn collega dacht echt, neee, wat gaat hij daarmee doen?! Maar hij geeft hem heel voorzichtig een schaar en vraagt wat hij gaat doen, knipt ie er alleen maar zijn klantenkaart mee door en vertrok :+

Die had ik dus mooi die schaar niet gegeven maar dat zal aan mij liggen denk ik :+

YellowGray schreef:
Ook een keer dat er een stel binnenkwam om 5 voor 9 (net voor sluitingstijd dus). Nou, uiteraard prima, maar ze wilden even uitgebreid gaan kijken bij het sanitair en even een complete badkamer gaan bestellen. Ze hadden ook nog geen duidelijk idee wat ze wilden, en dat zou dan toch wel minstens een halfuur gaan duren en dan moest er nog besteld worden. We hebben hen vriendelijk verzocht om toch een andere keer terug te komen omdat de winkel ging sluiten, maar dat ze uiteraard nog wel even mochten rondkijken zodat ze alvast een idee hadden. Nou dat kon natuurlijk écht niet! Zij waren klant en zij waren er nu op tijd dus wij moesten maar even onbetaald hen gaan helpen met hun badkamer. Niet gedaan uiteraard, maarja, die kwamen duidelijk dus ook niet meer terug.

Vreemd, Karwei valt ook onder v. Neerbos toch net als de Gamma? Wij moesten mensen gewoon te woord staan ook al betekende dat "overwerk" Dat kreeg je overigens gewoon uitbetaald, wij moesten iig bij aankomst en vertrek in en uitklokken dus je kreeg gewoon precies betaald wat je had gewerkt.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:22

Ik ben er al 4 jaar weg, misschien is het veranderd, maar toen ik er werkte kregen we na sluitingstijd helemaal niks uitbetaald en er werd ook niet geklokt -O-.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:23

Stom :\ Ik ben er nu ook bijna een jaar weg en bijna een jaar gewerkt, maar ging bij ons iig allemaal met klokken.. Maar kan ook best zijn dat ze dat pas later erin hadden gewerkt.. Wel een naaistreek dan van je leidinggevende als ze die uren dan niet opschrijven die je dus wel langer werkt..
Dan was ik mooi om half 6 bij wijze van m'n la gaan tellen, want die uren krijg je dan ook niet uitbetaald (en bij ons moest tellen met de hand.. :+ )

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:25

Ja, wij waren altijd een kwartier tot een halfuur na sluitingstijd nog bezig met tellen en dingen, kreeg je dus niks voor.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:42

ik vind het logisch dat als de winkel om 9 uur sluit dat dan alle klanten eruit moeten. je bent dan als winkel heel kwetsbaar voor overvallen omdat er bijna niemand meer is. teminste, bij ons willen ze eigenlijk niet later als 10 minuten na sluitingstijd de deuren sluiten.
als er bij ons mensen 5 minuten naar sluitingstijd nog in de winkel lopen dan verzoeken we ze vriendelijk om te gaan afrekenen ivm de veiligheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:45

Wij lieten om 6 uur ook geen mensen meer binnen maar de mensen die in de winkel waren konden en mochten nog gewoon verder winkelen. Scheelde dan wel dat we wel altijd goed bemand in de winkel stonden juist omdat er eerder al een overval was geweest.
Om 6 uur (of 9 uur doordeweeks) ging dus wel de deur om naar binnen te gaan dicht, maar de klanten die er waren deden we ook niet als een idioot naar de kassa pushen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:54

Ik heb een keer sjans gehad met een bejaarde man. Vroeg wat ik ging doen na het werk en hij zei dat ik mooie ogen had. Met oud bedoel ik overigens >75. Ik was 18. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:58

Oh bah :')
Heb van 't weekend op een beurs gestaan en heb daar ook de meest uiteenlopende gesprekken gehad. :+ Onder andere of ze mij erbij kregen als ze wat kochten van me, of ik al een hotel had en ik heb héél veel bakkies koffie gehad dit weekend :')

Vandaag ook nog een leuke.. Moest even een klant nabellen want het adres wat hij bij z'n order had geplaatst klopte niet, in plaats van z'n adres stond z'n telefoonnummer er. Ik opgebeld en uitgelegd, zegt ie ja, maar nu bel je me wel mooi! Missie bereikt!
Teruggeantwoord "Maar meneer, ons telefoonnummer staat op de website, als u me zo graag wilt horen kunt u zelf toch ook bellen om het adres even door te geven".

Meneer heeft me bedankt voor de service en me een fijne dag gewenst en excuses voor het ongemak :')

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 18:34

Ik zit toevallig achter de kassa, als het druk is werk ik graag door.
Maar ik ga niet zitten zuchten oid voor oude mensen, nee in de tijd die zij nodig hebben met pinnen help ik ze wel even met inpakken.
Maargoed:
Een man stond aan de kassa, had alles netjes gescand ed. Man staat intussen al een paar minuten naar het pinapparaat te kijken. Tja ik had niks gehoord over pinnen ofzo. Dus ik wacht heel netjes tot hij het geld geeft. Zegt ie op een gegeven moment misschien moet je op een pin knopje drukken?
Mijn reactie: Meneer misschien kunt u de volgende keer even zeggen dat u wilt pinnen, ziet u ik kan het niet ruiken dat u wil pinnen. Tenzij u de volgende keer een luchtje sprayt, dan kan ik het wel ruiken.
Die man keek me aan van wuuuutttt :=
Hele rij ging plat... _O-
Vrouw die daarna kwam: Ik heb hier een luchtje en dat betekend dat ik wil pinnen kun je het ruiken?
_O-

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:17

Rianne _O- _O-

chelle_dora schreef:
Wij lieten om 6 uur ook geen mensen meer binnen maar de mensen die in de winkel waren konden en mochten nog gewoon verder winkelen. Scheelde dan wel dat we wel altijd goed bemand in de winkel stonden juist omdat er eerder al een overval was geweest.
Om 6 uur (of 9 uur doordeweeks) ging dus wel de deur om naar binnen te gaan dicht, maar de klanten die er waren deden we ook niet als een idioot naar de kassa pushen.

Deden wij ook :j

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:25

Achjaa, kreeg ook een oudere vrouw aan de kassa, zegt ze: zo ging maar bij jou in de rij want ik moest je toch wat zeggen. Ik dacht ohh jee. Zegt ze: Jij hebt zo'n lief gezicht dat wilde ik ff zeggen

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:18

Sommige klanten kunnen echt het bloed onder mijn nagels vandaan halen...
Bij ons is tegenwoordig de regel dat we erop moeten letten dat klanten de mandjes niet mee nemen naar buiten. Mandjes moeten dus nadat de boodschappen op de band zijn gezet gewoon aan die kant van de kassa blijven staan.

Had ik laatst een vrouw aan de kassa die een aantal zware, grote artikelen in twee mandjes had geladen (ik geloof zo'n grote tepanyaki plaat, een mixer, doos wijn en nog wat kleine spulletjes. Snap niet waarom je dan uberhaupt geen karretje pakt). Dus mevrouw laadt het uit rekent af en vraagt daarna of ze het karretje bij mijn kassa mocht pakken om haar spullen naar de auto te brengen.
Dus ik leg netjes uit dat die karretjes voor tussen de kassa zijn en dus niet bedoeld zijn voor klanten. Er zit geen muntje is e.d.
'Oh dan neem ik wel mandjes mee'
'Nee mevrouw, ik mag helaas geen mandjes meegeven achter de kassa, want deze worden helaas vaak niet teruggebracht'.

'Nou dan pak ik toch het karretje'

Argggh! Hoe moeilijk is het om gewoon zelf een tas mee te nemen, een tasje te kopen of gewoon met een karretje de winkel in te gaan... Heb dr uiteindelijk maar laten gaan met het karretje want had inmiddels een aardige wachtende rij en had geen zin in ruzie met de klant maar poeh, werd er op dat moment behoorlijk chagrijnig van