[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 13:29

Ja mensen redden of voor de kick of likes... Zit ook geen verschil in natuurlijk. :?

De hulpverleners die zich in een benarde situatie moeten begeven om bijvoorbeeld een stuntman te redden... Dan denk ik idd denk aan je eigen veiligheid en aan je eigen gezin. Niet aan die van die malloot die vooraf een ingecalculeerd risico man.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 13:30

DuoPenotti schreef:
Ja mensen redden of voor de kick of likes... Zit ook geen verschil in natuurlijk. :?

De hulpverleners die zich in een benarde situatie moeten begeven om bijvoorbeeld een stuntman te redden... Dan denk ik idd denk aan je eigen veiligheid en aan je eigen gezin. Niet aan die van die malloot die vooraf een ingecalculeerd risico man.

Uiteindelijk zijn het allemaal mensen die iets doen wat ze goed kunnen of leuk of spannend vinden en dat maakt een leven niets minder waard.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 13:34

Nee niet minder waard.
Maar als je iets gaat doen voor de hobby, voor de stoere likes.
Heb ik daar wel minder compassie mee als het fout gaat.
En hoop ik idd dat de redders niet nood komen door zo iemand.

Ja shoot me. Maar zo denk ik er wel over.

Nu bij die duikboot ook.
Zo diep kan niemand bij. Ingecalculeerd risico. En niet omdat het moet maar om de ramptoerist uit te hangen.
Tja... Hoop dat er niemand anders om verongelukt.

xPabloBokt
Fotograaf

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 13:39

Als je zo redeneert dan kun je i.m.o. beter in bubbeltjesplastic op de bank gaan zitten.

Dan is autorijden ook een moedwillig ingecalculeerd risico, moeten we mensen die verongelukken dan ook niet meer gaan helpen? Of mensen die van hun paard af vallen, want dan heb je immers ook ingecalculeerd dat je eraf kan vliegen of een trap voor je harses kan krijgen. Paardrijden is ook niet nodig.

Als mensen echt bewust roekeloos bezig zijn, dingen op gaan blazen etc., dan snap ik wat je bedoelt. Maar daar zit voor mij nog een heel verschil in met een onderzeeërtocht maken.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 13:41

Brittneyx schreef:
Ik vraag me af hoe je in hemelsnaam vanuit een vliegtuig, gebonk kan horen van een onderzeeër die 4 km diep zit :')
Ook in de veronderstelling dat hij onder het wateroppervlak zit kan je dat toch nooit horen :o?

Niet vanuit het vliegtuig. Maar je kunt onder water ook walvissen of bultruggen horen 'zingen', tientallen kilometers ver. Dus het is zeker mogelijk dat er gebonk is gehoord.
Laatst bijgewerkt door Storm op 21-06-23 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 13:42

Dit is een risicovolle tocht...dat weet ie als je eraan begint. Dat risico neem je zelf.
Iets wat nagenoeg onbereikbaar is moet je lekker bij vandaan blijven...

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 13:42

Storm schreef:
Brittneyx schreef:
Ik vraag me af hoe je in hemelsnaam vanuit een vliegtuig, gebonk kan horen van een onderzeeër die 4 km diep zit :')
Ook in de veronderstelling dat hij onder het wateroppervlak zit kan je dat toch nooit horen :o?

Niet vanuit het vliegtuig. Maar je kunt onder water ook walvissen of bultruggen horen 'zingen', honderden kilometers ver. Dus het is zeker mogelijk dat er gebonk is gehoord.

Ik las ook dat het vanuit een vliegtuig is vernomen, maar ik vermoed dmv een soort van sonarapparatuur

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 13:44

Jolliegirl schreef:
Dit is een risicovolle tocht...dat weet ie als je eraan begint. Dat risico neem je zelf.

Bedankt voor je kortzichtige bijdrage

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 13:44

Was via sonar inderdaad

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 13:45

Niobe schreef:
Jolliegirl schreef:

Bedankt voor je kortzichtige bijdrage

Waarom reageer je zo?
In dit topic mag toch gereageerd worden wat iemand er van vind of zie ik dit verkeerd?

Het lijkt mij dan niet nodig zo te reageren.
Maar ik begrijp dat hier voorafgaande al een fikse discussie is geweest.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 13:46

xPabloBokt schreef:
Als je zo redeneert dan kun je i.m.o. beter in bubbeltjesplastic op de bank gaan zitten.

Dan is autorijden ook een moedwillig ingecalculeerd risico, moeten we mensen die verongelukken dan ook niet meer gaan helpen? Of mensen die van hun paard af vallen, want dan heb je immers ook ingecalculeerd dat je eraf kan vliegen of een trap voor je harses kan krijgen. Paardrijden is ook niet nodig.

Als mensen echt bewust roekeloos bezig zijn, dingen op gaan blazen etc., dan snap ik wat je bedoelt. Maar daar zit voor mij nog een heel verschil in met een onderzeeërtocht maken.

Bedankt voor het dik gedrukte.
Want wat jij hier schrijft is wat ik dus niet duidelijk kon maken. :)

Ik vind deze tocht dus juist wel dat risico roekeloze.
Nee een onderzeeër opzich niet. Wel deze extreme diepte.

Vandaar dus dat jullie het anders bekijken dan ik.
Ik vind dit een bewust genomen roekeloosheid. Daarom ook mijn vergelijk met een stuntman die de grenzen opzoekt.

Wat duidelijk iemand die van A naar B rijd niet doet, enz.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 13:47

Klopt, daarom reageer ik ook met wat ik vind van jouw reactie

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 13:47

Oke Niobe.

Maar is dit roekeloos te noemen?
Dat vind ik niet perse het juiste woord.

Dat ik het onzin vind wel..het is niet nodig...het heeft geen meerwaarde naar mijn inziens.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 13:48

Jolliegirl schreef:
Waarom reageer je zo?
In dit topic mag toch gereageerd worden wat iemand er van vind of zie ik dit verkeerd?

Ik ben het helemaal met je eens jollie
En snap die sneer ook niet.
Totaal onnodig.

En er was geen flinke discussie. Al word die er wel van gemaakt.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 13:49

DuoPenotti schreef:
xPabloBokt schreef:

Bedankt voor het dik gedrukte.
Want wat jij hier schrijft is wat ik dus niet duidelijk kon maken. :)

Ik vind deze tocht dus juist wel dat risico roekeloze.
Nee een onderzeeër opzich niet. Wel deze extreme diepte.

Vandaar dus dat jullie het anders bekijken dan ik.
Ik vind dit een bewust genomen roekeloosheid. Daarom ook mijn vergelijk met een stuntman die de grenzen opzoekt.

Wat duidelijk iemand die van A naar B rijd niet doet, enz.

Roekeloos zou ik het vinden als je heel kort door de bocht gezegd een bootje waterdicht maakt en het dan probeert, dit ding is uitvoerig getest of althans, daar mag je als deelnemer wel van uit gaan

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 13:50

DuoPenotti schreef:
Nee niet minder waard.
Maar als je iets gaat doen voor de hobby, voor de stoere likes.
Heb ik daar wel minder compassie mee als het fout gaat.
En hoop ik idd dat de redders niet nood komen door zo iemand.

Ja shoot me. Maar zo denk ik er wel over.

Nu bij die duikboot ook.
Zo diep kan niemand bij. Ingecalculeerd risico. En niet omdat het moet maar om de ramptoerist uit te hangen.
Tja... Hoop dat er niemand anders om verongelukt.

Dus als mijn vriend ter aarde stort met parachutespringen dan is dat voor de stoere likes want dat is zijn hobby? :')

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 13:50

DuoPenotti schreef:
Jolliegirl schreef:
Waarom reageer je zo?

Ik ben het helemaal met je eens jollie
En snap die sneer ook niet.
Totaal onnodig.

En er was geen flinke discussie. Al word die er wel van gemaakt.

Ik begrijp hem ook niet.

Discussie snap ik wel,zoveel mensen zoveel meningen. Mooi om te lezen hoe ieder erover denkt, alleen soms de juiste bewoordingen wat lastig uit te typen blijkbaar.

Niobe, er is jaren geleden gewaarschuwd dat deze duikbootdeur de druk tot 1300 meter aan kon. Dit nu betreft 3800 meter. Daar gaan ze al de fout in als dit klopt.

"Topman OceanGate ontslagen
De voormalige directeur maritieme operaties van OceanGate werd in 2018 ontslagen, nadat hij bezorgdheid had geuit over de veiligheid van de passagiers van duikboot Titan.

Volgens de directeur zouden passagiers gevaar lopen als de Titan naar extreme dieptes zou duiken en was een patrijspoort aan de voorkant ontworpen om de druk op 1300 meter diepte te weerstaan, terwijl de expeditie naar de Titanic tot 4000 meter diep zou gaan."

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 13:51

Nou stel nou dat een familielid van jou iets controversieels/uitdagends/grensverleggends wil gaan ondernemen, dan zou je het toch ook beroerd vinden als iedereen dan zegt "eigen schuld dikke bult" als er iets mis gaat?

Ik vind het heel vervelend om te lezen dat er zo simpel over levens gedacht kan worden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 13:53

Niobe schreef:
Nou stel nou dat een familielid van jou iets controversieels/uitdagends/grensverleggends wil gaan ondernemen, dan zou je het toch ook beroerd vinden als iedereen dan zegt "eigen schuld dikke bult" als er iets mis gaat?

Ik vind het heel vervelend om te lezen dat er zo simpel over levens gedacht kan worden.

Maar voor ieder ligt die grens toch anders?
Ik zou persoonlijk nooit uit een vliegtuig springen, ik vind dat risico te groot.

Een ander doet dit wel en vind dit het risico waard

Ieder maakt zn eigen risicoanalyse en die is ten aller tijden persoonlijk.

Ik vind het vreselijk voor de mensen die erin zitten, echt waar.
Maar in mijn ogen, en dat is hoe ik erover denk, vind ik zo'n tocht een te groot risico.

Er zijn nu honderden mensen bezig met zoeken, met ook weer mogelijke risicos van dien...
Die mensen kiezen er ook voor, en ik ben dankbaar dat die mensen er zijn.
Want dat zijn ook de mensen die mij proberen uit een brandend huis te halen als ik in de oliebol kom bijvoorbeeld

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 13:54

Jolliegirl schreef:
Niobe schreef:

Maar voor ieder ligt die grens toch anders?
Ik zou persoonlijk nooit uit een vliegtuig springen, ik vind dat risico te groot.

Een ander doet dit wel en vind dit het risico waard

Ieder maakt zn eigen risicoanalyse en die is ten aller tijden persoonlijk.

Ik vind het vreselijk voor de mensen die erin zitten, echt waar.
Maar in mijn ogen, en dat is hoe ik erover denk, vind ik zo'n tocht een te groot risico

Nou dan zijn wij het toch eens blijkbaar. Ik zou het zelf ook niet doen, veeeeeel te bang aangelegd. Ik vind een vliegtuig al eng en die hebben zich wel aardig bewezen tegenwoordig.

Ik vond je reactie gewoon erg kort door de bocht en ik lees het nu wel meer, vooral ook dat mensen geen medelijden hebben omdat het biljonairs zijn etc. Ik vind dat echt treurig.

Dus sorry voor mijn reactie dan Y;(

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 13:56

Maar die stuntman test toch ook zijn auto (of wat hij ook gebruikt) van te voren?
Vaak gaat de stunt dan met die auto steeds harder of verder.
Met soms een fataal ongeluk.

Is dat rot. Ja.
Maar lig ik er bij wijze van wakker van. Nee is toch een risico zelf genomen.
Je weet dat die diepte dat gevaar geeft. Niet die duikboot. Maar de diepte.

Kaitlyn als je vriend gewoon springt niet.
Maar als hij een experimentele snelheid doet of experimentele parashuts neemt wel.

Maar ik laat het hierbij.
Ik heb het idee dat jullie heel goed weten wat ik bedoel maar expres de boel opbutsen.
Veel plezier daarmee...

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 13:56

Oh ja en dat over de 1300/4000 ding, dat is wel een ontslagen werknemer, dus dat neem ik in eerste instantie toch een beetje met een korreltje zout. Want het bedrijf zelf beweert ook dat ze wel al die diepte getest hebben met de Titan. En ik ken het WC-eend raadt WC-eend principe ook, dus nja, dubbel. Dat zal zich in de toekomst wel weer uitwijzen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 13:57

Maar dat heb ik ook nooit gezegd, dit heb jij zelf ingevuld voor jezelf. Ik had er geen woord over gerept. En ik denk idd dat we het gewoon eens zijn met elkaar :D

Geen probleem hoor, kan wel wat hebben en ga niet direct uit van het slechtste van de mens. Ik reageer ook wel eens zo.

Duo, laat je niet gek maken, het was goed bedoeld.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 14:00

Jolliegirl schreef:
Maar dat heb ik ook nooit gezegd, dit heb jij zelf ingevuld voor jezelf. Ik had er geen woord over gerept. En ik denk idd dat we het gewoon eens zijn met elkaar :D

Geen probleem hoor, kan wel wat hebben en ga niet direct uit van het slechtste van de mens. Ik reageer ook wel eens zo.

Duo, laat je niet gek maken, het was goed bedoeld.

Fijn! Bedankt! En gelijk sorry weer :') Dat van de biljonairs was een extra toevoeging, waarom ik een beetje extra on edge ben hierover, dat ik andere mensen daarover gelezen heb. Niet jij inderdaad!

En idd Duo, mijn reactie naar Jolliegirl geldt evengoed voor jou. Ik wilde gewoon even helder hebben waarom je zegt wat je zegt,

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 14:01

Niobe schreef:

Als mijn mijn vriend ter aarde stort met parachute springen of neergeschoten wordt in oorlogsgebied krijgt de eerste de beste die zegt "ingecalculeerd risico" een tik op zijn/haar ogen. :=