Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 10:12

Hoorde Gommers gisteren bij Beau zeggen dat de ziekenhuizen in ieder geval in Amsterdam mee gaan helpen vaccineren , de rai word een groot vaccinatieplaza juist omdat het daar met omikron al de spuigaten uit loopt.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 10:13

Pandora2 schreef:
Veerledec kan je ook Belgie plakken in deze afbeelding ? :P

Ik lees in de krant alsmaar over een tsunami aan besmettingen in de UK, maar hier in BE is het de voorbije weken ( maanden ? ) verhoudingsgewijs nog veel meer geweest en wij haalden nooit de krantenkoppen :+

Ik lees in België ook wel positievere kranten koppen dan hier.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 10:14

De Jaarbeurs gaat ook een extra hal openen waar echt flink geprikt kan gaan worden. In Nieuwegein zetten we er al meer dan 3000 per dag nu .

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 10:15

sureido schreef:
Daks schreef:
Ik ben benieuwd wanneer ze de kansloze plezierreisjes eens aan gaan pakken. Blijf gewoon even lekker in je eigen land en ga daar de pandemie aanpakken IPV maar lekker allerlei varianten verspreiden.
Ben zo klaar met die ego's die perse in het vliegtuig moeten stappen.

Omdat je dit bericht na mijn bericht over Portugal plaatst, ik ga daar een half jaar studeren, dus weinig kansloos plezier. :D

En verder vind ik helemaal niks van mensen die nu heil over de grens zoeken. Het leven is maar kort, en aangezien overal alles kan behalve hier, denk ik ook wel een beetje: waarom kan het in letterlijk élk land, behalve hier? Ik ken er genoeg die nu lekker zijn skiën (in de buitenlucht), lekker laten gaan. Buiten Europa vind ik misschien nog een ander verhaal.

Maar goed, de horeca kan weer een week voor kerst dicht, die nog hoop hadden op lunch en alles ingekocht hadden.
De winkels die hun belangrijkste week weer kunnen missen.

En wie gaat hier allemaal voor betalen?

Niemand kan hier wat aan doen maar ik vraag me echt af waarom geen énkel ander land dit doet behalve Nederland. Zijn we nu echt zo slecht achterop met boosters?!

Nu scheelt het dat mijn kerst plannen vooralsnog niet in het water vallen want wij gaan altijd al elk jaar niet in Nederland uiteten maar ik vind het gewoon echt sneu voor mensen die weer met kerst alleen gaan zitten.

Bizar dat 1km verderop alles kan en mag en hier niet.

Die laatste zin, precies waar het omdraait. We hebben dit virus wereld wijd. En toch zijn alle maatregelen land gebonden, alsof het virus per land compleet anders is en reageert. Dat begon vorig jaar al met afstand houden: van 1 meter via 1,5 meter naar 2 meter. Maar net waar je woonde.
En dan zijn regeringen verbaasd dat er steeds minder vertrouwen is in de aanpak.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 10:17

Maar tja, hoe zorg je er voor dat overal ter wereld dezelfde maatregelen zijn? Cultuur, bevolkingsdichtheid, vergrijzing, politiek... Elk land heeft zijn uitdagingen.

Ik vind het heel lastig ;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 10:21

Kwa reizen weet ik trouwens niet goed hoe ik er in sta. Binnen Europa is iedere mutant sowieso overal in no-time dus daar begrenzen zie ik als weinig zinvol.
Maar waar dan wel de grens leggen.

Naar China reizen is ook geen probleem want daar ga je gewoon 20 dagen in quarantaine bij aankomt en dan nog een keer 7 dagen iedere keer als je de provincie wisselt. :=

Mijn moeder is ook iedere keer weer zo stellig over reizen tot ik haar vraag: wat doe je hier dan? En dan komt er een berg gesputter over familie uitzondering bla bla. Onze zomer piek was echter veroorzaakt door familiebezoekende mensen 8-)

Ik vlieg ook volgende week spotgoedkoop binnen Europa voor een babybezoek. Ik ga het ook niet verdedigen. Dat soort discussies zijn hetzelfde als de zinloze klimaatschaamte discussies: „ ik mag een SUV want ik heb geen kind“.
De meeste stellige roepers willen alleen uiteindelijk dat verbieden waar ze zelf geen last van hebben.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 10:22

Sizzle schreef:
Kwa reizen weet ik trouwens niet goed hoe ik er in sta. Binnen Europa is iedere mutant sowieso overal in no-time dus daar begrenzen zie ik als weinig zinvol.
Maar waar dan wel de grens leggen.

Naar China reizen is ook geen probleem want daar ga je gewoon 20 dagen in quarantaine bij aankomt en dan nog een keer 7 dagen iedere keer als je de provincie wisselt. :=

Mijn moeder is ook iedere keer weer zo stellig over reizen tot ik haar vraag: wat doe je hier dan? En dan komt er een berg gesputter over familie uitzondering bla bla. Onze zomer piek was echter veroorzaakt door familiebezoekende mensen 8-)

Ik vlieg ook volgende week spotgoedkoop binnen Europa voor een babybezoek. Ik ga het ook niet verdedigen. Dat soort discussies zijn hetzelfde als de zinloze klimaatschaamte discussies: „ ik mag een SUV want ik heb geen kind“.
De meeste stellige roepers willen alleen uiteindelijk dat verbieden waar ze zelf geen last van hebben.

Helemaal mee eens.

Iedereen is de ander aan het bekritiseren maar houd je nu gewoon bezig met jezelf.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 10:27

Sizzle schreef:
veerledec schreef:
https://www.ad.nl/gezin/nieuwe-sabbelze ... ~a5826689/
Sabbeltest, wellicht goed alternatief voor kinderen (en mensen die de huidige testen niks vinden).

Wordt in andere landen al zo’n 1,5 jaar toegepast :+

I know :D.

Pandora, het plaatje ervoor is hetzelfde maar dan met België en zonder Noorwegen. Deze:

Afbeelding

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 10:31

Ja inderdaad, ik zag het ook net. Ik lees een topic soms in omgekeerde volgorde. Sorry :')

Wij zijn toch dat lijntje met die ' alpencol ' ? Dat vond toen niemand noemenswaardig genoeg om een artikeltje aan te wijden in de gazet ^) }>

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 10:34

Cer schreef:
Willen ze een keer op tijd maatregelen nemen, is t weer paniek voetbal … _O-

Als ik moet blijven vaccineren en op die manier fluitend door een Covid besmetting kom, vind ik t prima .. de zorg is echt zorgelijk momenteel ;(

Nou… Wellicht heb ik wat te kort of te snel gereageerd mbt. paniekvoetbal maar ik volg bewust (wegens gezondheidsredenen) het coronanieuws niet op de voet. Als er dan ergens een schreeuwerige krantenkop opduikt ga ik eerst hier kijken of er echt wat loos is of dat het een storm in een glas water is. Als ik dan afgelopen week vanuit verschillende nieuwsmedia oppik dat de cijfers zo mooi teruglopen, dan komen de berichten van gister me wel rauw op mijn dak vallen ja. En dan wil ik wel eens wat pittig reageren.

Toegegeven: ik heb nu wat meer bronnen geraadpleegd en ik snap het wel. Leuk is het nog steeds niet maar ik begrijp de wil om snel te handelen.

Vaccineren is sowieso iets dat ik zonder problemen al (blijven) doen als dit nodig is/ aangeraden wordt.
Zou het zo kunnen zijn dat ‘ze’ middels vaccineren en boosteren de bescherming op pijl pogen te houden tòt het virus muteert naar een (zware) verkoudheid?

Mbt. reizen: daar had ik zo mijn meningen over maar lang verhaal kort: toen mijn oma in slaap gebracht werd een aantal weken terug was ik maar wat blij dat haar zoon zonder al teveel moeite snel vanuit Japan hier kon zijn.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 10:41

Nathalie18x schreef:
De Jaarbeurs gaat ook een extra hal openen waar echt flink geprikt kan gaan worden. In Nieuwegein zetten we er al meer dan 3000 per dag nu .

Je beseft je toch hoop ik wel dat dat helemaal niet zo veel is toch? De GGD blinkt helaas niet bepaald uit in efficiëntie.
Wij hebben als zorginstelling een eigen priklijntje opgezet voor medewerkers en vrijwilligers, we prikken 10 mensen in een kwartier met 2 prikkers. En dan is de sfeer nog heel relaxt :j

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 10:57

996981 schreef:
karuna schreef:
Het is of boosteren of risico nemen en mogelijk nergens meer heen mogen. Paarden influenza moet voor wedstrijden ook 2 keer per jaar. Zolang dat rotvirus doorgaat en blijft muteren en mensen niet genoeg aan maatregelen houden zul je iets moeten. Of echt iedereen 2 weken thuis en binnen blijven

Dat is alleen onder de vlag van de FEI. Onder de KNHS is het 1 keer.

Ook bij de KNHS gaat dit veranderen naar meerdere vaccinaties.
Ik show veel in het buitenland en ook daar moet je paard veelal 2 x per jaar gevaccineerd zijn

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 11:10

CharleyT schreef:
Die laatste zin, precies waar het omdraait. We hebben dit virus wereld wijd. En toch zijn alle maatregelen land gebonden, alsof het virus per land compleet anders is en reageert. Dat begon vorig jaar al met afstand houden: van 1 meter via 1,5 meter naar 2 meter. Maar net waar je woonde.
En dan zijn regeringen verbaasd dat er steeds minder vertrouwen is in de aanpak.

Dat doet het inderdaad. De Omikron variatie komt niet hier vandaan toch?
De bevolking wereldwijd is toch op een andere manier met het virus in aanraking geweest dan hier, afhankelijk van hoe het virus in dat specifieke gebied muteert. Dus kan het zo zijn dat het virus in Zuid-Afrika vrij mild verloopt maar hoeft dat hier helemaal niet het geval te zijn.
Dus er zijn best optimistische geluiden, maar wetenschappelijk niet onderbouwd. Dat kun je pas na een aantal weken tot maanden goed zien. Daar is geen tijd voor. Aan der andere kant ziet met het virus met grote snelheid verspreiden. Het kan ineens exploderen.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 18-12-21 11:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Babootje

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 11:14

Ik ga ervan uit dat nieuwe maatregelen in NL niet over het weekend heen worden getild. Vermoedelijk Zaterdag nog persco De Jonge en Rutte

In Oostenrijk worden extra inreismaatregelen genomen vanaf maandag. Wie vanaf maandag naar de sneeuw vertrekt, moet een boosterprik hebben gehad of een negatieve test van maximaal 72 uur overleggen. Anders moet je in quarantaine.
In Portugal gaat men na de feestdagen verplicht een week in quarantaine. Vind ik wel slim eigenlijk.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 11:19

Popstra schreef:
996981 schreef:

Dat is alleen onder de vlag van de FEI. Onder de KNHS is het 1 keer.

Ook bij de KNHS gaat dit veranderen naar meerdere vaccinaties.
Ik show veel in het buitenland en ook daar moet je paard veelal 2 x per jaar gevaccineerd zijn

Nee hoor. Alleen de basisvaccinatie voor influenza gaat van 2 naar 3 keer bij de KNHS.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 11:21

Ik schrok er wel een beetje van, vanavond wss persconferentie.
Ik moest nog wat dingetjes hebben, ga ze zo meteen maar halen.
Valt kruitvat ook onder essentieel?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 11:31

Babootje schreef:
Ik begrijp niet waar jullie vandaan halen dat in Belgie alles kan en mag. In Belgie is ook de Horeca om 20.00 uur dicht, sluiten de scholen en hebben inreisbeperkingen, dwz negatieve testen tonen ook voor gevaccineerden.
Dus in feit hetzelfde als hier.

Horeca tot 23u niet 20u.
Thuiswerken 4 dagen per week.
Bij terugreizen naar België testen op dag 1 en 7 en in quarantaine tot negatief resultaat van de eerste test.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 11:40

CharleyT schreef:

De bevolking wereldwijd is toch op een andere manier met het virus in aanraking geweest dan hier, afhankelijk van hoe het virus in dat specifieke gebied muteert. Dus kan het zo zijn dat het virus in Zuid-Afrika vrij mild verloopt maar hoeft dat hier helemaal niet het geval te zijn.
Dus er zijn best optimistische geluiden, maar wetenschappelijk niet onderbouwd. Dat kun je pas na een aantal weken tot maanden goed zien. Daar is geen tijd voor. Aan der andere kant ziet met het virus met grote snelheid verspreiden. Het kan ineens exploderen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 11:42

Babootje schreef:
Ik begrijp niet waar jullie vandaan halen dat in Belgie alles kan en mag. In Belgie is ook de Horeca om 20.00 uur dicht, sluiten de scholen en hebben inreisbeperkingen, dwz negatieve testen tonen ook voor gevaccineerden.

poes schreef:
Horeca tot 23u niet 20u.
Bij terugreizen naar België testen op dag 1 en 7 en in quarantaine tot negatief resultaat van de eerste test.

O ja, klopt. Dat was een advies en heeft men genegeerd.
Wel zijn evenementen verboden toch?.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 11:49

Reken er maar op, dat het in de winkels vandaag chaos wordt. Want bijna alles gaat dicht, vanaf morgen (als ik de berichten zo lees).
Mij niet gezien in de winkel vandaag.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 11:53

Babootje schreef:
CharleyT schreef:

Van de week zei Van Dissel, dat o.a. een verschil is, dat het nu zomer wordt in ZA en bij ons winter.
En de leeftijd in ZA.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 11:53

Babootje schreef:
Babootje schreef:

poes schreef:
Horeca tot 23u niet 20u.

O ja, klopt. Dat was een advies en heeft men genegeerd.
Wel zijn evenementen verboden toch?.

Niet meer dan 200 mensen binnen dacht ik. Wel lopen tentoonstellingen en zo nog. Meeste kerstmarkten afgelast.
Ik vind het nog goed te doen.

Afgelopen week was ik in de UK en op een heel debiel testsysteem na bestond daar geen corona…

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 11:56

In New York was het ook niet zo. Corona is wel daar, ik ben blij dat ik er negatief vandaan ben gekomen. Maar niks op het nieuws qua besmettingen.
En dat voelde echt wel fijn.

Ze moeten eens stoppen met het hele alsjeblieft laat je vaccineren.
Gewoon een vaccinatie plicht invoeren. Dan kunnen we allemaal door met het leven.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 12:21

Ik hoef niet weer de plaatjes van Portugal hier te plakken toch :P ?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 12:25

De farmaceutische industrie vindt het best wel fijn als het virus lekker kan blijven door muteren in ontwikkelingslanden.
westerse overheden zijn laf. De westerse wereld verdiend de ondergang. en dat gaat ook nog wel gebeuren als we het virus laten door muteren.

https://www.nporadio1.nl/nieuws/politie ... onavaccins