Secret Santa Surprise 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 20:42

Flying_Angel schreef:
Jaaa!
[ [url=m/E2IP8g.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oeh, jaloers op die boekenkast in jouw lokaal! Gisteren opperde ik tijdens een vergadering dat ik ook een boekenkast in mijn lokaal moet hebben. :D

Oh Geerte, wat een tegenvaller! :(:)

Marleen, van harte!

Roulette, die vrouw was vast toe aan weekend.

Dyphusion, laat zien! *\%/*

Ashleytjuhh, ohh die zijn leuk! Zeediertjes! Nu ik dit zie, wil ik dit jaar een extra kerstboom neerzetten met zeethema! <3

Flying_Angel

Re: Secret Santa Surprise 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 20:47

@Adamootje: dit lokaal is echt <3, megagroot en inderdaad veel boekenkasten. Onze school was vroeger een patershuis, is nog veel van terug te zien! <3

Kun je geen Ikea-kastje neerzetten?

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 20:52

geerte schreef:
Ik kreeg een berichtje dat er post klaar lag, dus ik toch stiekem gehoopt op post van secret santa. Is het een boete :

Oeps. :') :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 21:46

Ow een boete is dan wel stom ja -O-

Ik ga dus morgen shoppen.. de paniek slaat toe.. wat als mijn lootje het allemaal niet leuk vind _O-

irisskib

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 21:47

After eight is echt heeel lekker <3
Sokken zijn ook altijd welkom want nieuwe sokken zijn echt het allerbeste *\o/*
Bak spullen vind ik ook echt heel leuk en puzzels met 1000 stukjes maar kleuren voor volwassen is ook leuk
Maar doe mezelf er veel te weinig tijd voor 8)7

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 22:10

Hierbij het kaartje die gister bij m’n moeder op de deurmat is gevallen;

Afbeelding
Afbeelding

Alle puzzels hebben we van JvH, behalve de nieuwe die 4 december uit komt. “Rendier race”, gaat ie heten!

Ik drink voornamelijk groene thee van pickwick, en de sleep tea van Rituals doet het heel erg boed bij mij, er schijnt ook een nieuwe zijn van Pukka met een berry smaak vd sleep tea, maar die heb ik nog nooit geprobeerd.

Zoals het beetje te zien is op de foto van het kaartje, is de kleur hier turqoise, met wat zwart, en de meubels zijn eiken.

Verder lees ik niet, en buiten mijn paard heb ik naast heel veel werken geen hobby’s, ook weinig tot geen vrienden helaas, (lees; ik heb alleen m’n moeder nog), maar daar ga ik me openbaar niet over uitwijden!

Rituals, ik vind de nieuwe LE (serendipity) heel lekker! En ik gebruik eigenlijk alleen de foams, scrubs en bodycreme’s van rituals! Ook ben ik dol op de genoe van Rituals, en ruik ik die zoooooooveel meer beter dan geurstokjes, want die ruik ik overigens sowieso niet, totdat ik er boven moet hangen.

En nu staat eigenlijk, elke avond wel een kaarsje aan! Soort van beetje gezelligheid maken, ondanks je je alleen voelt. Maargoed.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben laten weten, en anders hoor ik het vast wel via een omwegje! :D

Ik vond je kaartje super leuk al, dankjewel daarvoor!! <3

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 22:12

Voor de niet-Rituals addicts: LE = limited edition. :))

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 22:13

Ik vond zojuist een leuk kaartje in de bus van mijn santa. Morgen plaats ik even een foto van het kaartje.

Wel zal ik alvast je vragen beantwoorden.
1. Niet bang zijn voor vegetariërs. Zolang het geen vlees of vis bevat doe ik niet moeilijk. Vaak staat er een V op producten die aangeeft of het geschikt is voor vegetariërs. Bij snoepjes moet je voornamelijk opletten op gelatine.

2. De maten. Ik heb schoenmaat 36, maar grotere sokken mogen gerust. Ik ben het als elfje gewend.
Zijn er verschillende maten mutsen? Euhm ik heb cap maat 56 geloof ik ( m in samshield ) heb je daar genoeg aan? Kersttrui heb ik graag aan de te grote kant, dus een maat L of XL.

Mijn gehele dierenbende is te chaotisch om op de foto te zetten samen, maar ik post hieronder een paar. De gestreepte hond ( Olivia ) is mijn eigen hond.

Olivia en satan hebben een gluten allergie, dit is redelijk ras eigen voor Japanse honden. Meestal krijgen ze dan last van hun huid of stoelgang als ze iets met gluten eten. Maar onze vuilnisbak hond eet anders graag hun portie op hoor!

Olivia en Jasper ( vuilnisbak hond ) zijn beide 6 jaar oud. Satan is alweer bijna 15 jaar op aarde om mijn leven een hel te maken. ( grapje, we houden van haar. In een soort Stockholm syndroom manier ).

Olivia was ooit bedoeld als mijn eerste fokteef, maar om meerdere redenen hebben we besloten niet met haar te fokken en mag ze nu haar leven als verwend hondje doorbrengen. Olivia is echt mijn maatje. Als ik me niet goed voel krijg je haar niet bij mij weg. Ze is een beetje mijn zorgenkind door haar huid aandoening en het feit dat ze niet duidelijk laat zien dat ze zich niet goed voelt. Vorig jaar was wel ons ramp jaar, 3 operaties, 2 keer bijna dood en een paar nachten moest ze logeren bij de dierenarts.

Jasper is ooit bij ons gekomen als gasthond. Het heeft ons 4 uur gekost om hem uit de auto te krijgen. Hij kwam binnen en besloot meteen op de voeten van mijn pa te gaan liggen. Je snapt wel, daarna is hij niet meer naar een adoptie gezin gegaan.

Qua foto’s heb ik uiteraard altijd de voorkeur voor de ‘ goede ‘ vacht tijden van Olivia.

Deze foto van Jasper en Olivia is eigenlijk een van mijn favoriete foto’s, alleen erg jammer dat hij zo slordig is qua riemen.
Afbeelding

Dit zijn satan en Jasper samen.
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

En dit zijn de enige foto’s waar ze alle drie op staan.
Afbeelding
Afbeelding

Verder heeft Olivia ook een, momenteel stil liggend, instagram account: the_akita_olivia.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 22:18

Jaa de upload doet het!!

Afbeelding
Afbeelding

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 22:31

Een sleutelhanger voor mijn nieuwe auto :D

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 22:38

Aah die is echt heel schattig <3

Wat super leuk al die kaartjes al. Zal ik er ook eentje sturen? Of heb ik er al eentje gestuurd :Y)

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 22:43

geerte schreef:
Ik kreeg een berichtje dat er post klaar lag, dus ik toch stiekem gehoopt op post van secret santa. Is het een boete :

Hier iets vergelijkbaars maar hier was het een rekening :+
Had het kunnen weten natuurlijk :')

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 22:53

Waaauuwww! Wat leuk al! Kaartjes en cadeautje <3

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 23:02

rockwitch schreef:
Ok nog een tip. Ik wil heel graag van die kattenkruid plantjes voor de katten. Of zaadjes dan zaaien we ze zelf wel. Alleen kan ze nog nergens vinden haha.

Oooh ja! _/-\o_
Hier is speelgoed voor kat of hond sowieso altijd goed, die slopen alles.

Wat leuk al die kaartjes en kadootjes!
Die ene boete is wrl balen zeg. -O- Rekening ook..

Wat een heerlijke hondenfoto,s ook.

J00P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 23:46

Geerte wat een tegenvaller dat je dan een boete krijgt ipv leuke post Y;(
Mooie kersthangers zag ik voorbij komen !

Ik was vandaag bij de Hema en ik zag daar super mooie kussen hoezen voor op de bank :oo
Afbeelding
Is wel duur voor een ss cadeautje maar misschien krijgt mijn Santa dan een beetje een idee wat ik leuk vind. Sowieso vind ik dingen met vogeltjes erop (als het een beetje volwassen is) altijd leuk

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 23:51

rockwitch schreef:
Ok nog een tip. Ik wil heel graag van die kattenkruid plantjes voor de katten. Of zaadjes dan zaaien we ze zelf wel. Alleen kan ze nog nergens vinden haha.

Rond mei kun je die weer volop kopen. Het sterft zo ongeveer nu af en komt dan in het voorjaar driedubbel zo groot weer terug.

Als je in de buurt woont dan mag je wel een stuk hebben

LIJM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 00:20

StonedRomy schreef:
[ [url=m/VhJGKb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit zijn satan en Jasper samen.
[ [url=m/IuATRj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0ZmHFV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/sh65an.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dit zijn de enige foto’s waar ze alle drie op staan.
[ [url=m/iDXfM5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lzpJZu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Verder heeft Olivia ook een, momenteel stil liggend, instagram account: the_akita_olivia.

Oh wat een leuke honden heb jij. <3

Lieve SS, bedankt voor het leuke kaartje! Morgen plaats ik er even een foto van, het licht doet het hier nu namelijk niet. :+

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 06:02

Oh wat leuk al die kaartjes al!
Als je dan nog niet in de kerststemming komt, weet ik t ook niet meer!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 08:05

Matheno schreef:
rockwitch schreef:

Rond mei kun je die weer volop kopen. Het sterft zo ongeveer nu af en komt dan in het voorjaar driedubbel zo groot weer terug.

Als je in de buurt woont dan mag je wel een stuk hebben

Niet echt in de buurt. Woon in Brabant.

Gatsie gister was ik niet helemaal fit dus zelftest gedaan. Is die positief. Dus straks naar een Teststraat voor een ggd test. Als die ook positief is ben ik wel de pineut had eigenlijk komende week 2 toetsen voor de Pabo. Zit hier echt zo niet op te wachten. Ben ook gevaccineerd, maar goed we wisten inmiddels al dat dat niks zegt.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 08:31

M_D_H schreef:
Secret Santa Lootjes Verzoek

Citaat:
@Fem, jouw Santa heeft ook al een paar vragen voor je:
Zijn er groentes die jij niet in jouw moestuin wil verbouwen, omdat je deze bijvoorbeeld niet lekker vind?
Je geeft aan dat je graag leest, welk genre en welke schrijvers zijn favoriet?
In welke kleuren tover jij jouw huis als het kerst is?

Haai Santa! Leuk dat je wat vragen voor mij hebt. Al blijft het een raar idee dat iemand je stalkt :D .

Dit jaar hadden we voor het eerst een moestuin en het is gewoon echt een zoektocht hoe en wat.
Door de ervaring van dit jaar zijn we er in ieder geval achter dat we graag groente hebben die zich 'loont'.
Dus dat de verhouding van ruimte die ze in nemen ook in verhouding staat met wat ze opleveren.
Zo heeft 1 broccoli of bloemkool bijna een vierkante meter nodig en daar heb je dan 1 broccoli of bloemkool voor.
Op dat gebied zijn bonen erg favoriet (die kun je omhoog laten groeien en hebben vaak meerdere vruchten aan een plantje).
Maar even concreet;
favoriet waren dit jaar: Peultjes, sperziebonen, paarse bonen (in de familie witte, bruine, kidney), erwtjes, ui, bosui, wortel (en daar heb je veel leuke aparte soorten van, dat zou ik heel leuk vinden), prei, bleekselderij, komkommer, snijbiet, courgette, aardbei, framboos, tomaat.
Minder groot succes waren: Pompoen (groeide goed, maar neemt gewoon te veel ruimte in), radijs (vonden we beide te pittig en niet lekker), spruiten (ze kwamen niet op), paprika (had het te koud en we hebben geen kas), watermeloen (te koud klimaat hier), venkel (ging te snel in bloei), knolselderij (al zou ik die wel graag nog eens proberen, want dat vind ik zo lekker in de soep).

Maar zeker bijzondere zaden (dus dingen die je niet snel in de supermarkt vindt) zijn altijd welkom, want ik vind het leuk om nieuwe dingen te proberen.

Ik lees graag waargebeurde/biografie verhalen, boeken over de tweede wereldoorlog, zelfontwikkelingsboeken/psychologie, literatuur, bij voorkeur de wat zwaardere boeken. Maar ik houd ook van fantasy en historische romans.
Ik ben niet zo van de blije romans, chiklits, thrillers, horror.
Qua schrijvers, pfoe, lastig.
De boeken van Paulo Coelho waren/zijn favoriet.
Welke boeken echt nog op mijn verlanglijstje staan zijn de boeken van Edith Eger (De keuze en Het geschenk), die vrouw is een inspiratie!

Kleuren voor kerst. Lastig. Ik ben dus net bij mijn vriend ingetrokken en hij heeft nog niet zo heel veel kerstspullen.
Ik denk dat het een combi gaat worden tussen; zilver, goud, aqua/zeegroen/turquoise tinten.
Maar kerstspullen zijn dus zeker welkom!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 08:35

Mochten mensen aan snoep denken in het pakket, ik ben dol op de Smurfen van Haribo.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 09:17

Zo he Fem, dat was al een serieuse moestuin :oo

Ik ben dit jaar ook voor het eerst aan een moestuin begonnen, leukkk! En dan vooral eten voor de konijntjes :)

Heb wortel, Andijvie (plantje) en komkommer (plantje) gekweekt! Ik wil ook wel graag meer volgend jaar! :)) :)) oow ja en de albert heijn moestuin gaf een serieuse sperzieboon _O-

Dus als mijn SSS het leuk vindt... dan alleen spul wat konijnen mogen hebben <<)

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 09:32

Ik heb jullie even niet bij kunnen houden!
Nachtje overgeslagen ivm werk en daarvoor en daarna drukke dagen :O :O

Leuk al die kaartjes en cadeautjes al!

Ik heb nog een top! Een leuk stuk stof om wat van te naaien is altijd welkom. Voor mij of dochter... altijd goed!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 09:34

Ik ben echt ongeschikt voor een moestuin, heb niet zulke groene vingers. Vol goede moet begonnen met wat dingen planten maar niks heeft t overleefd :+

Oei dat was jammere post Geerte. Hopelijk valt de boete mee.

Oei Rockwitch dat is balen zeg. Beterschap! Hier in de familie 3 mensen positief, die ook allen gevaccineerd zijn. Gelukkig vallen de klachten bij iedereen mee. Dat doet t vaccin gelukkig wel goed.
Laatst bijgewerkt door miccamaaike op 06-11-21 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 09:36

Ja, dat was ook een beetje het probleem. Ik had te veel op een (achteraf) te kleine ruimte gezet.
Maar he, je leert door te doen.
Trouwens, die sperziebonen van mij zijn ook van de moestuintjes van de AH. Vet grote oogst.
Even wat sfeer plaatjes:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding