Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 14:34

karuna schreef:
Dat weet ik en helaas dat is dus mijn grootste ergernis. Die paar regels houdt je daar aan dat maakt het voor diegene die er niks aan kunnen doen net dat kleine stukje veiliger. -O- maar nee het lijkt eerder alsof veel mensen het stoer vinden die regels bewust te negeren. En gaan de besmettingen niet verder naar beneden en blijven de ziekenhuizen op het randje hangen.

Dat stukje veiliger heb je zelf in de hand.
Je kunt niet van 85 % gevaccineerden verwachten dat we achter de geraniums blijven zitten, even heel cru gesteld.
Het enigste dat je kunt doen is zelf redelijk afstand houden, handen wassen en niet als een kip zonder kop rondrennen en ik denk dat het merendeel van de mensen er echt nog wel goed mee omgaat.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 14:48

karuna schreef:
Dat weet ik en helaas dat is dus mijn grootste ergernis. Die paar regels houdt je daar aan dat maakt het voor diegene die er niks aan kunnen doen net dat kleine stukje veiliger. -O- maar nee het lijkt eerder alsof veel mensen het stoer vinden die regels bewust te negeren. En gaan de besmettingen niet verder naar beneden en blijven de ziekenhuizen op het randje hangen.

Anderen mensen kunnen er toch ook niks aan doen dat het vaccin bij jou wellicht niet goed werkt? Je kunt je heel druk maken om anderen, maar daar heb je geen invloed op.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 14:50

Niet de geraniums maar je aan de paar basisregels houden. En dat zie lees en hoor ik helaas genoeg dat dat gewoon niet gebeurd, bewust. De supermarkt mijd ik weer volledig. De paar keer dat ik geweest ben geen afstand, hoestende niezende mensen. Niemand ontsmet nog. De feestjes waarover ik afgelopen tijd helaas teveel gehoord heb bij mensen. En waar vol trots over verteld wordt. Dat het zo warm was in de loods en zo druk maar gezellig. Gevolgd door een besmettingscluster.

Feestje ok maar geen afstand, hoesten niezen hossen springen. Gisteravond een voetbal seizoen opening waar we van afstand hebben mogen "genieten" speaker die oproept tot dansen en meezingen. Met hond uitlaten was de plek helaas niet te vermijden op afstand. Het stond stampvol op elkaar gestapeld in een gemeente waar het slecht gaat met de besmettingen.

Gewoon als iedereen zich nog even aan de basisregels houdt kan er veel en is het prettiger voor mensen die er niks aan kunnen doen. En zal de ellende een keer overgaan. Maar juist het bewust niet toepassen van die paar regels maakt het link. En erg onprettig voor mij ook.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 15:00

karuna schreef:
Niet de geraniums maar je aan de paar basisregels houden. En dat zie lees en hoor ik helaas genoeg dat dat gewoon niet gebeurd, bewust. De supermarkt mijd ik weer volledig. De paar keer dat ik geweest ben geen afstand, hoestende niezende mensen. Niemand ontsmet nog. De feestjes waarover ik afgelopen tijd helaas teveel gehoord heb bij mensen. En waar vol trots over verteld wordt. Dat het zo warm was in de loods en zo druk maar gezellig. Gevolgd door een besmettingscluster.

Feestje ok maar geen afstand, hoesten niezen hossen springen. Gisteravond een voetbal seizoen opening waar we van afstand hebben mogen "genieten" speaker die oproept tot dansen en meezingen. Met hond uitlaten was de plek helaas niet te vermijden op afstand. Het stond stampvol op elkaar gestapeld in een gemeente waar het slecht gaat met de besmettingen.

Gewoon als iedereen zich nog even aan de basisregels houdt kan er veel en is het prettiger voor mensen die er niks aan kunnen doen. En zal de ellende een keer overgaan. Maar juist het bewust niet toepassen van die paar regels maakt het link. En erg onprettig voor mij ook.

Alles wat je benoemt is gewoon toegestaan. Daar kun je van alles van vinden, maar het mag. Logisch dus dat het gedaan wordt.

Kijk maar mogelijkheden voor jezelf, in plaats van minder mogelijk willen maken voor anderen. Er is heus niet 1 plek waar je de hond kan uitlaten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 15:05

En je gaat niet in op mijn vraag waarom je je niet laat testen op antistoffen. Apart want dat zou ik toch als eerste doen gezien je eerdere opmerkingen dat vaccins bij jou waarschijnlijk toch niet werken, dan weet je dat en kun je op basis daarvan inschatten wat wel of niet een risico voor je is.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 15:34

996981 schreef:
karuna schreef:

Alles wat je benoemt is gewoon toegestaan. Daar kun je van alles van vinden, maar het mag. Logisch dus dat het gedaan wordt.

Dat vind ik alles behalve logisch; je kan van volwassen mensen toch verwachten dat ze niet alleen kijken of iets toegelaten is, maar ook of het wel verstandig is.
Lang de ene kant zijn we met z'n allen boos als er teveel regels zijn, maar langs de andere kant zouden we dan blindelings diezelfde regels volgen?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 15:54

Sclimpre schreef:
Dat vind ik alles behalve logisch; je kan van volwassen mensen toch verwachten dat ze niet alleen kijken of iets toegelaten is, maar ook of het wel verstandig is.
Lang de ene kant zijn we met z'n allen boos als er teveel regels zijn, maar langs de andere kant zouden we dan blindelings diezelfde regels volgen?

Je generaliseert. Wie zegt dat de twee groepen die je benoemt dezelfde mensen zijn?

Er zijn mensen die vinden dat er teveel regels zijn. Er zijn mensen die de regels blindelings volgen. Dat hoeven niet dezelfde mensen te zijn?

Ik vind het onlogisch dat mensen die bang zijn, of zich (nog) niet prettig voelen in de huidige omstandigheden, met welke reden dan ook, van alle andere mensen verlangen rekening met hun gevoelens te houden. Zéker als het gaat om zaken die gewoon toegestaan zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 16:37

Suzanne F. schreef:
Handen schudden heb ik echt nergens meer gezien of gedaan sinds het begin van de pandemie.
Sizzle: in welke gelegenheid gebeurt dat dan nu weer? Is dat zakelijk?

Ja zakelijk is het (in mijn omgeving) al vaak weer terug en ook in de bouw of boeren/stalhouders.

Er is ook geen reden voor om het te mijden. Het is al een jaar bewezen dat besmetting via huid of oppervlakten te verwaarlozen is.

Dat desinfecteren met die gelletjes bij de ingang is vooral symboolpolitiek. Daar doe ik ook niet aan.
Dat is niet uit disrespect maar omdat het gewoon onzinnig is.

purny

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 19:50

Gelukkig negatief getest. Gewoon een griep dus

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 20:15

Dat is fijn om te horen purny

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 20:19

friezenfan2 schreef:
Dat is fijn om te horen purny

Ja idd, fikse griep dus... wel wat minder maar goed.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 20:37

Sizzle schreef:
Suzanne F. schreef:
Handen schudden heb ik echt nergens meer gezien of gedaan sinds het begin van de pandemie.

Ja zakelijk is het (in mijn omgeving) al vaak weer terug en ook in de bouw of boeren/stalhouders.

Er is ook geen reden voor om het te mijden. Het is al een jaar bewezen dat besmetting via huid of oppervlakten te verwaarlozen is.

Dat desinfecteren met die gelletjes bij de ingang is vooral symboolpolitiek. Daar doe ik ook niet aan.

Ik denk dat het ook wel te verwaarlozen is, besmettingsgevaar op handenschudden. Maar wat mij betreft hoeft het niet meer terug te komen. Gewoon "hallo" zeggen werkt prima voor mij. Ik heb het ook nog niet meegemaakt dat iemand me de hand wilde schudden. Het is er in mijn omgeving echt helemaal uit.

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 22:11

Sizzle schreef:
Suzanne F. schreef:

Sst wil je dit niet te hard roepen, het niet handen schudden enzo ben ik juist zo blij mee :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 22:25

In Zwitserland is handen schudden van nog veel belangrijkere waarde, dat zit heel diep.
Vanaf de kleuterschool geven kinderen de onderwijzer bij binnenkomst iedere dag een hand en geen hand willen geven staat ongeveer gelijk aan iemand in zijn gezicht zeggen dat je die persoon niet respecteerd.
In NL heeft het lang niet zo‘n „diepgang“.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 22:27

Ik vind handen schudden ook wel belangrijk zakelijk gezien. Ik vind het nu best moeilijk om binnen te komen bij directie en jezelf voor te stellen zonder hand te geven.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 23:01

Nee, dat ervaar ik niet zo. Gaat hier al heel vanzelfsprekend. Je zegt elkaar gedag en stelt je zo nodig ook voor. Was vorig jaar inderdaad nog onwennig, maar inmiddels heel gewoon. :)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 00:14

Hier is het handenschudden al weer helemaal normaal. Maak eigenlijk niet mee dat iemand dat niet doet.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 08:03

Ik ken nog niemand die handen schudt, is helemaal normaal geworden om dat niet meer te doen en ik vind het niet erg als dat zo blijft. Bij een zakelijke introductie mis ik het wel een beetje, maar een vervanging zou ik prima vinden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 08:29

Hier schudden we ook weer handen. Zakelijk dan

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 08:44

996981 schreef:
karuna schreef:

Kijk maar mogelijkheden voor jezelf, in plaats van minder mogelijk willen maken voor anderen. Er is heus niet 1 plek waar je de hond kan uitlaten.

Nouja, volgens mij is het in principe nog steeds de bedoeling dat je (12+ in ieder geval) afstand probeert te houden van iedereen die niet in jouw huishouden woont, en anders een mondkapje draagt? (met wat uitzonderingen voor sport en testen voor toegang evenementen).

Ik merk dat ik daar inmiddels ook íets losser in wordt, als in: ik heb laatst een keer naast mn moeder een kwartier in de auto gezeten ipv achterin met allebei een mondkapje op, wel raampje open. Maar dat lijkt me wel van een andere orde dan langere tijd tegen tig vreemden aan staan.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 08:48

Deze zomer wat invaladressen gehad en daar heb ik ook geen handen geschud.
Ik geloof ook dat we dat nog niet mogen. Eentje keek daar iets raar van op maar toen ik het uitlegde snapte ze het.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 08:50

Nou ja niet mogen is een groot woord toch. Het is een advies toch?

Op mijn werk schudden we ook geen handen

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 08:50

Hier ook nog geen handen geschud, mag zakelijk wel terugkomen maar ik mis het totaal niet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 08:51

Je moet als je de hond uitlaat door een menigte heen... ik vind het een bijzonder verhaal..

Handen schudden mag van mij wegblijven... een knikje of iets is prima (maar ik vind vreemde mensen in mn aura sowieso irritant, laat staan om daar contact mee te hebben... :| )

Op mn werk geen handen schudden is echt geniaal.. en hier houdt iedereen, voor zover er mensen op kantoor zijn, prima afstand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 08:54

Sheran schreef:
Ik ken nog niemand die handen schudt, is helemaal normaal geworden om dat niet meer te doen en ik vind het niet erg als dat zo blijft. Bij een zakelijke introductie mis ik het wel een beetje, maar een vervanging zou ik prima vinden.

Precies dit, mis het handen schudden ook niet hoor, zakelijk soms iets onhandig maar inmiddels ook normaal.