Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 16:28

Nayomie schreef:
Heb je toevallig rechtsbijstand? (Of kunnen zij daar niks mee?)

Nee, geen rechtsbijstand. Maar voor deze situatie, eigenlijk dus uithuiszetting, moet ik wachten tot zij een aanmaning stuurt, voordat ik via het juridisch loket gesubsidieerde rechtsbijstand kan krijgen. Ik kan wel op de toer van aangetast woongenot iets starten, maar juridisch loket gaf aan dat het lastig meetbaar is en dus waarschijnlijk minder kans maakt.

MarlindeRooz schreef:
Ja. Als zij het verhuurt en er niet woont mag dat niet zomaar. Tenzij noodzakelijk.
Zou echt even het juridisch loket bellen. Waarom wil ze jou zo graag weg hebben?

Ik heb ze vanochtend niet gevraagd of aangifte doen mogelijk is, wel of ze zomaar onaangekondigd binnen mag komen. Ze gaf aan om schriftelijk een verzoek te doen aan de huisbaas dat ze dus bv 24 uur van tevoren aankondigt dat ze langskomt. Met de huisbaas in gesprek is nu niet echt meer mogelijk, al is dat al wel langer zo. Denk dat ze me vooral vierkant zal uitlachen. Ze wil me weg hebben omdat ze wil stoppen met de verhuur van dit huis en het wil verkopen.

@marcella, ze heeft vandaag zelf politie gebeld omdat ik haar heb 'bedreigd', lees: weggeduwd bij de koelkast omdat ze mijn spullen wilde weggooien. Emotionele reactie. Politie is langsgeweest, hebben haar alleen gesproken, dus heb gebeld met verzoek of betrokken agenten mij kunnen bellen. Het is al eerder gebeurd dat ze mijn kamer niet uit wilde. Vragen of ze weg wil gaan heeft dan ook niet zoveel zin denk ik. 'Je denkt toch zeker niet dat ik me uit mijn eigen huis laat wegsturen'. Dat is denk ik letterlijk wat ze zal zeggen :') Ik huur ook alleen maar een kamer, niet het hele huis.

Telpeva, Ik kan wel alles op slot doen, maar als ik weg ben kan ze in principe alsnog mijn kamer in, want ze heeft sleutels van alles. Als ik thuis ben laat ik mijn sleutels in de deuren nu. Enige manier dat ze er nog in kan, is door de kast van de keuken naar de kamer. Dan moet ze wel alle planken en al mijn kleding/spullen die daar inliggen wegtrekken. Veilig voel ik mij zeker niet meer, al lange tijd niet.

MarlindeRooz

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 16:32

Heel eerlijk? Ik zou de strijd niet aangaan en wat anders zoeken. Maar als je het wel wil moet je echt juridisch gaan aanpakken. Maar dan is het een kwestie van tijd. Wat ik op internet kan vinden kan een verhuurder na 3 jaar het contract opzeggen. Dus uiteindelijk krijgt ze je er toch wel uit.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 16:42

MarlindeRooz schreef:
Heel eerlijk? Ik zou de strijd niet aangaan en wat anders zoeken. Maar als je het wel wil moet je echt juridisch gaan aanpakken. Maar dan is het een kwestie van tijd. Wat ik op internet kan vinden kan een verhuurder na 3 jaar het contract opzeggen. Dus uiteindelijk krijgt ze je er toch wel uit.

Wat anders zoeken is makkelijker gezegd dan gedaan helaas :') Zeker nog een hele grote ergernis. Ben niet sinds kort pas op zoek, maar al twee jaar, voordat het conflict ontstond. Heb je een link waar je dat las over na 3 jaar contract opzeggen?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 16:43

Hier schrik ik echt van, dat mensen zo kunnen zijn zoals jouw verhuurder -O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 16:58

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 17:59

Andermans kat die fijn in mijn tuin tussen mijn bloemen komt graven en kakken.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 18:15

Het internet, ik ben weer zeer teleurgesteld in enkele dingen. Maar goed, als ik me daarover uitlaat dan ben ik uiteraard weer de slechterik :+

Al hoop ik dat, de afgelopen dagen, behoorlijk wat mensen hun ogen geopend hebben. Dus het was in ieder geval niet voor niets

En ik erger me aan de hoeveelheid leer werk dat ik heb voor m'n tentamen op vrijdag... pfff gaat hem echt niet worden dames

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 18:34

Volgens mij woon je niet bij mij in de buurt knudd anders had ik zo een kamer voor je. Brrrr in angst leven wat verschrikkelijk voor je

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 19:56

Mensen die 'ik lieft' schrijven... |o

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 20:02

Dat de sfeer met collega's me nog steeds niet lekker zit. Ik probeer de laatste aanvaring (waarbij ik een gesprek met de leidinggevende kreeg) wat luchtiger te maken door er af en toe een grapje over te maken. Alleen tegen de ene collega die er bij betrokken was, verder niemand. Toenstraks vertelde ze me uit het niets ineens dat ze het blijkbaar helemaal niet grappig vond. Even later kreeg ik de vraag of ik wel 'oke was' want ze had wat gehoord. Nee muppet, blijkbaar word er nog steeds achter mijn rug om geluld dus ik ga jou niet vertellen hoe of wat want binnen notime weet dan de hele afdeling dat. Doei. Het is ook poedersuiker dat ik niet kan pinpointen of dit een 'team' probleem is, of een persoonlijk probleem van haar is. Met de rest van het team kan ik (ogenschijnlijk) prima opschieten, maar dan moet ik van haar horen dat er weer achter mijn rug om geluld is...
Ik ga thuis maar even een kussen stompen ofzo.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 20:25

Ik zou het ook niet leuk vinden als er luchtige grapjes over iets wordt gemaakt.
Het is gebeurt, laat rusten.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 20:27

Knudd schreef:
Wat anders zoeken is makkelijker gezegd dan gedaan helaas :') Zeker nog een hele grote ergernis. Ben niet sinds kort pas op zoek, maar al twee jaar, voordat het conflict ontstond. Heb je een link waar je dat las over na 3 jaar contract opzeggen?

De eerste twee pagina’s van Google geven aan dat het niet mag. Ook niet bij een kamer. Ook wordt de algemene wet op het binnentreden genoemd (awb).

Telpeva schreef:
Andermans kat die fijn in mijn tuin tussen mijn bloemen komt graven en kakken.

Bij mij ook. Bloembollen uitgegraven en overal tussen mijn aardbeien gepoept. Die moet ik er dus allemaal uit gaan graven. Katten uitwerpselen zijn erg ongezond.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 20:28

Mando schreef:
Ik zou het ook niet leuk vinden als er luchtige grapjes over iets wordt gemaakt.
Het is gebeurt, laat rusten.

Waarom? Ik krijg kritiek op iets wat ik blijkbaar fout doe, dan probeer ik aan te passen maar blijkbaar doe ik het dan nog niet goed. Maar als niemand me dat verteld totdat ik dus blijkbaar te ver ga, dan moet ik dat dus ruiken?
Dat was ook precies wat ik de laatste aanvaring had gevraagd, vertel me dit soort oliebol eerder zodat het niet nog eens zo ver hoeft te komen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 20:51

Identity schreef:
Ik lees altijd mee, heb zelf vaak niets te klagen maar wil het vandaag toch een keertje doen.

Iedereen is mijn verjaardag vergeten, heb maar van 1 iemand felicitaties gehad. Familie, vrienden, collega's. Noppes.. :n

Nu heb ik toch al een hekel aan m'n verjaardag dus snap niet waarom het me zo dwars zit maar toch.... :

Er is er een een jarig hoera hoera... dat kun je wel zien dat is identity.

Smak smak smak... hele fijne verjaardag!
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:01

Gefeliciteerd Identity *\%/* Y)(^)

Mijn ergernis is het weer... Brr ik hou niet van storm, dan waai ik ( letterlijk) weg en heb ik enorm veel moeite om niet omver geblazen te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:03

Twee groene monsters die waren ontsnapt terwijl ik even naar de supermarkt was, nadat ze hun waterdingetje van de tralies hadden geduwd. := Stoot ik ook nog eens de zak meelwormen om, waardoor die door de halve kamer vlogen. :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-03-21 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:04

Gefeliciteerd Identity Y)(^)

Hopelijk voel je je wat minder vergeten door bokt. Ik hoop dat je ondanks alles toch nog een beetje een leuke dag hebt gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:05

Mars schreef:
Mensen die 'ik lieft' schrijven... |o
Haha, dat is zó 2004. :')

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:36

Identity, gefeliciteerd Y)(^)

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:42

Telefoon overzetten duurt lang

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 22:27

Ik ben echt ontzettend pissig op school -:(-

Afgelopen zaterdag / zondag kreeg een medestudent corona klachten. Maandag positief getest. Donderdag hebben wij er nog bij in de klas gezeten dus met andere woorden , wij moesten in quarantaine. Dit is al niet gebeurd omdat we van niks wisten. Iedereen is vrolijk naar stage gegaan en er is echt nog mazzel dat er tot nu toe nog geen meer gevallen zijn. Dit kan nog tot zondag duren.

Ik heb al aangegeven bij bij slb'er en de docent die ons project begeleid dat ze niet de regels kunnen breken daarmee en het mij verstandig leek dat we eenmalig de lessen online doen. Nee is maar onzin mensen zonder klachten kunnen gewoon komen

Direct ziek gemeld het is wel goed ik blijf netjes thuis.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 22:29

Ik ben ZZP'er sinds een paar dagen (dat is leuk!) maar verdwaal nu al in alles waar ik grip op moet zien te krijgen. Inkomstenbelasting, BTW, hoe je dat überhaupt op een factuur zet, de KOR is niet handig voor artiesten maar de artiestenregeling dan weer wel.. Damn. :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 22:30

Toch breekt school geen regels zebrastreep. Hoe vervelend jij dat ook vindt. Dat jij zelf een andere keuze maakt is natuurlijk prima.

Mijn ergernis zijn de mensen die net levensgevaarlijk aan het inhalen waren op de n weg. Doe even normaal zeg. Het is al na 9 uur dus voor de avondklok was je toch al te laat.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 22:33

marley93 schreef:
Thee gezet
Thee vergeten
Thee koud

~ Een gedicht door mij

Ik voel deze pijn te vaak -O-

En aan dat ik een afspraak moet gaan maken met de tandarts omdat al mijn verstandskiezen door zijn maar 1tje scheef gaat....... dus even controleren
Laatst bijgewerkt door TheNovelist op 10-03-21 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 22:33

lenaa_tje schreef:
Toch breekt school geen regels zebrastreep. Hoe vervelend jij dat ook vindt. Dat jij zelf een andere keuze maakt is natuurlijk prima.

Mijn ergernis zijn de mensen die net levensgevaarlijk aan het inhalen waren op de n weg. Doe even normaal zeg.

Zeker wel , er wordt lang niet meer 1,5 meter afstand gehouden. Handen ontsmetten doet ook de helft niet. Ik irriteer mij er al langer aan als vandaag. We zijn banketstaaf een school met zorgopleidingen met stages met hele zwakke doelgroepen. Ik ben vorige week bijna mijn opa en oma verloren aan corona dus ja ik ben nogal geïrriteerd dat er zo zwak mee om wordt gegaan. Aantal mensen zijn 15 minuten binnen 1,5 meter bij die persoon geweest en een jongen uit onze klas die voor de GGD werkt zei ook verstandig is wel om de 5 dagen en test te doen.