Nayomie schreef:Heb je toevallig rechtsbijstand? (Of kunnen zij daar niks mee?)
Nee, geen rechtsbijstand. Maar voor deze situatie, eigenlijk dus uithuiszetting, moet ik wachten tot zij een aanmaning stuurt, voordat ik via het juridisch loket gesubsidieerde rechtsbijstand kan krijgen. Ik kan wel op de toer van aangetast woongenot iets starten, maar juridisch loket gaf aan dat het lastig meetbaar is en dus waarschijnlijk minder kans maakt.
MarlindeRooz schreef:Ja. Als zij het verhuurt en er niet woont mag dat niet zomaar. Tenzij noodzakelijk.
Zou echt even het juridisch loket bellen. Waarom wil ze jou zo graag weg hebben?
Ik heb ze vanochtend niet gevraagd of aangifte doen mogelijk is, wel of ze zomaar onaangekondigd binnen mag komen. Ze gaf aan om schriftelijk een verzoek te doen aan de huisbaas dat ze dus bv 24 uur van tevoren aankondigt dat ze langskomt. Met de huisbaas in gesprek is nu niet echt meer mogelijk, al is dat al wel langer zo. Denk dat ze me vooral vierkant zal uitlachen. Ze wil me weg hebben omdat ze wil stoppen met de verhuur van dit huis en het wil verkopen.
@marcella, ze heeft vandaag zelf politie gebeld omdat ik haar heb 'bedreigd', lees: weggeduwd bij de koelkast omdat ze mijn spullen wilde weggooien. Emotionele reactie. Politie is langsgeweest, hebben haar alleen gesproken, dus heb gebeld met verzoek of betrokken agenten mij kunnen bellen. Het is al eerder gebeurd dat ze mijn kamer niet uit wilde. Vragen of ze weg wil gaan heeft dan ook niet zoveel zin denk ik. 'Je denkt toch zeker niet dat ik me uit mijn eigen huis laat wegsturen'. Dat is denk ik letterlijk wat ze zal zeggen

Telpeva, Ik kan wel alles op slot doen, maar als ik weg ben kan ze in principe alsnog mijn kamer in, want ze heeft sleutels van alles. Als ik thuis ben laat ik mijn sleutels in de deuren nu. Enige manier dat ze er nog in kan, is door de kast van de keuken naar de kamer. Dan moet ze wel alle planken en al mijn kleding/spullen die daar inliggen wegtrekken. Veilig voel ik mij zeker niet meer, al lange tijd niet.