Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 19:07

Gaat via een Nederlands zusterbedrijf, Saltro. Die testen al en kunnen snel uitbreiden en ook al vind ik dit vreemd, wanneer dit er voor zorgt dat iedereen de volgende dag getest kan worden vind ik het best.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 19:09

De kritische privacywaakhond heeft om opheldering gevraagd:
Citaat:
Kritische privacywaakhond wil uitleg over Abu Dhabi-deal
De Autoriteit Persoonsgegevens is kritisch over de deal waarbij coronatesten van Nederlanders naar Abu Dhabi worden gevlogen voor analyse. De privacywaakhond heeft daarom het laboratorium Saltro en het ministerie van Volksgezondheid om uitleg gevraagd.

NOS

Vind het bizar dat we met dit soort privacygevoelige gegevens zaken doen met het midden oosten.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 19:16

Ik was vorige week op vakantie in Cefalu op Sicilië. Een klein stadje met 14.000 inwoners. Daar was gewoon midden in het centrum een ruimte ingericht waar mensen zich konden laten testen. Zag er uit als een soort winkel. Zaten steeds 2 à 3 mensen op hun beurt te wachten. Als dat in zo'n gat al is verwacht ik dat in Italië wel in elk groot dorp/klein stadje. Waarom kan dat hier niet?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 19:37

Cookies schreef:
Moeten jullie ook bij elk kuchje/niesje testen besita?

Mijn vriend woont in Noorwegen, maar daar wordt pas getest als je echt klachten hebt met koorts erbij.

Dat is wel echt vreemd. Sommige mensen hebben geen koorts maar zijn toch positief getest.
Dan slaan ze toch de plank mis?

Wipher

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 19:58

bigone schreef:
Gaat via een Nederlands zusterbedrijf, Saltro. Die testen al en kunnen snel uitbreiden en ook al vind ik dit vreemd, wanneer dit er voor zorgt dat iedereen de volgende dag getest kan worden vind ik het best.

Ja maar na t filmpje van Lubach vraag ik me toch af of het niet eenvoudiger (en lokaler) kan...

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 20:03

Inderdaad... Sanquin, Duitsland. Bovendien was de taal toch een probleem?!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 20:06

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 20:14

Tiggs schreef:

Nou dit ja!
En de Duitse gründlichkeit lijkt mij een betrouwbaardere keuze.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 20:16

elnienjo schreef:
Tiggs schreef:

Nou dit ja!
En de Duitse gründlichkeit lijkt mij een betrouwbaardere keuze.

Maar zie hierboven ..

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 20:36

lenaa_tje schreef:
Tiggs schreef:

Duitsland was toch al iets met het testen? Dat heb ik tenminste op de regionale nieuws site gelezen.

Even gegoogled https://www.google.nl/amp/s/amp.nos.nl/ ... iteit.html

Ja en dat is in het voorjaar al aangeboden door Duitsland, maar Nederland wilde er toen niet aan, want er was een taalbarrière. Er moest dan minstens 1 Nederlandse arts-microbioloog aanwezig zijn in het Duitse laboratorium, anders ging het hele feestje niet door. Positief-positiv en negatief-negativ zijn ook wel grote verschillen natuurlijk :=

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 20:52

Tja daar vind ik wat van ..
Maar doet niet af aan het feit dat het nu wel gebeurd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 20:57

Hannanas schreef:
Wat mij betreft mogen we nu ook ff flink in de maatregelen.
Zeg een maand lang lockdown/bijna lockdown.
Die aantallen moeten echt terug ter bescherming van iedereen (inkomens, gezondheid etc).

Maar een maand in lockdown zorgt er wel voor nog meer economische schade. Ik denk dat daar ook het grootste knelpunt zit bij het kabinet. Nog meer maatregelen en nog meer steunpakketten gaat iedereen nog veel meer bezuinigingen opleveren in de toekomst.
Ik las ergens ook nog dat er ook besmettingen plaats vinden op het werk. Maar als er mensen zijn die gaan werken met klachten, wat nog wel gebeurd dan is dit niet zo raar.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 21:09

Utrecht geldt nu ook als risicogebied voor Duitsland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 21:12

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 21:13

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 21:14

Relaxed schreef:
Ach famke heeft zich bedacht en staat niet meer achter de actie :+

https://www.ad.nl/show/famke-louise-zeg ... ~adbc863b/

En bij Jinek zei ze nog wel zo stellig dat ze best met Gommers in discussie wilde gaan op een later punt, maar dat het haar mening niet zou veranderen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 21:17

Destination schreef:
Relaxed schreef:
Ach famke heeft zich bedacht en staat niet meer achter de actie :+

https://www.ad.nl/show/famke-louise-zeg ... ~adbc863b/

En bij Jinek zei ze nog wel zo stellig dat ze best met Gommers in discussie wilde gaan op een later punt, maar dat het haar mening niet zou veranderen.

Ik zag vooral een meisje wat het eigenlijk niet zo goed wist. Ze probeerde best wat te nuanceren maar kwam daarbij niet zo uit de verf.

Ze is volwassen... maar eigenlijk zou ze tegen zich zelf in bescherming genomen moeten worden. Die heeft dit volgens mij totaal onderschat.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 21:20

Of de rivm wil hun geld terug.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 21:25

Ik vind het heel sterk dat ze zich realiseert dat ze fout zat, zichzelf verbetert en dat ook uitspreekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 21:26

Het is ook best l*llig dat zij er vooral wordt uitgepikt.. Nu geeft zij openlijk aan dat ze zich terugtrekt terwijl er ook een heel deel is wat zich sneaky terugtrekt. Dan heb ik er toch ook wel weer respect voor.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 21:36

Sintara schreef:
Ik vind het heel sterk dat ze zich realiseert dat ze fout zat, zichzelf verbetert en dat ook uitspreekt.

Klopt, ik vind het echt een omhooggevallen leeghoofd maar ze bied tenminste haar excuus aan waarom ze de video verwijderd, die andere gasten haalden het vandaag sneaky weg. Zonder uitleg, stelletje losers.
Alleen word ze nu op insta nog veel erger door het slijk gehaald omdat zij gewoon echt te dom is om dit zelf geschreven te hebben. Sneu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 21:39

bigone schreef:
Sintara schreef:

Klopt, ik vind het echt een omhooggevallen leeghoofd maar ze bied tenminste haar excuus aan waarom ze de video verwijderd, die andere gasten haalden het vandaag sneaky weg. Zonder uitleg, stelletje losers.
Alleen word ze nu op insta nog veel erger door het slijk gehaald omdat zij gewoon echt te dom is om dit zelf geschreven te hebben. Sneu.

Zag ik idd ook, had beter de reacties uit kunnen zetten.. En dan die tisjeboyjay zijn reactie.. Waar was hij dan bij jinek? Misselijke kerel..

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 21:42

Precies, het is ook echt niet zo dat zij de enige is die zo denkt/dacht.

Ik zou willen dat de rest net zo goed open staat voor argumenten en zich weer gaan houden aan de maatregelen.. Van mij mogen ze zich allemaal terugtrekken uit die actie - graag zelfs.

Kritiek op het kabinet vind ik iets heel anders, dat lijkt me gezond. Ik ben zelf ook niet zo happig op de wet, voorzichtigheid is volgens mij op zijn plaats om ervoor te zorgen dat extra bevoegdheden die nu in de crisis nodig zijn straks niet stiekem overeind blijven bv. En qua testen, overzichtelijkheid van maatregelen en de actuele stand van zaken.. Ja er is heus ruimte voor kritiek.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 21:50

Sintara schreef:

Precies dit. Ik vind het lef hebben dat ze dat publiekelijk erkend. Dat is meer dan veel mensen in hun relatie of op het werk aandurf . Laat staan voor heel Nederland

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 21:51