Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:IMANDRA schreef:Wat wil jij veranderen aan het adviserend orgaan dan? Wat voor mensen toevoegen?
Er zitten nu ook mensen van een IMT erbij.. die de economische en sociale punten mee gaan wegen.
Kijk maar naar de hotels. Daar mag het restaurant wel open en de gewone restaurants niet. Terwijl die allemaal met plannen zijn gekomen
IMANDRA schreef:[
Hmm lijkt me eerlijk gezegd sterk dat ze puur alleen zijn geadviseerd op medische punten en geen informatie hebben gekregen wbt economische. Heb zelf het vermoeden dat ze echt wel het economische aspect ook hebben meegenomen in hun afweging. Maar heb daar geen verstand van, dus durf daar niet zo stellig op te zijn.
Electra63 schreef:_Penotti schreef:Ik denk dat de VVD nu ook even niets te zeggen heeft. Die kunnen ook niet veel anders dan volgen wat experts aangeven.
Dat moeten toch alle regeringsleiders/partijen?
Zij zijn afhankelijk van de experts.
rien10 schreef:Als je de grote lijn bekijkt, gaan we de goede kant op. Het is niet een mooie curve omhoog, het dal uit, het gaat met horten en stoten. Maar aan alles komt een einde, ook hieraan. Het kan lang duren, het zal offers vragen, maar we komen hier heus wel uit.
Ik vind het idee van de nachtclubs slim. Alleen jonge mensen toelaten die gecontroleerd worden op temperatuur bij de ingang van de nachtclub.
Laat jonge mensen aub jong zijn, lol hebben in deze tijd. 50+ ers kunnen dan een stapje terugdoen ten gunste van de jeugd. Ik ben voor.
rien10 schreef:Als je de grote lijn bekijkt, gaan we de goede kant op. Het is niet een mooie curve omhoog, het dal uit, het gaat met horten en stoten. Maar aan alles komt een einde, ook hieraan. Het kan lang duren, het zal offers vragen, maar we komen hier heus wel uit.
Ik vind het idee van de nachtclubs slim. Alleen jonge mensen toelaten die gecontroleerd worden op temperatuur bij de ingang van de nachtclub.
Laat jonge mensen aub jong zijn, lol hebben in deze tijd. 50+ ers kunnen dan een stapje terugdoen ten gunste van de jeugd. Ik ben voor.
elnienjo schreef:Die lui kunnen wel gewoon in hun incubatietijd zitten terwijl ze daar over iedereen heen gaan hangen en in het dagelijks leven staan ze wel weer gewoon naast de kwetsbaarderen in de winkel/trein of wellicht werken ze zelfs wel als stagiaire in een medisch beroep.
Mjelleke schreef:LadyMadonna schreef:Ik twijfel ontzettend of ik naar een uitzendbureau stap. Ben inmiddels wel uitgeklust en een beetje klaar met het thuis zitten.
Ik ga er van uit dat ik tot 20 mei niet werk. Daarna? Geen idee...
Maar ze kunnen ook besluiten dat ik volgende week wel open mag. Of alle klanten dan direct komen? Ook geen idee....
Vind het banketstaaf als ik ergens aan de slag ga en volgende week zeg sorry jongens, ik ga weer....
Bedrijven die veel met uitzendkrachten werken weten heus wel dat die ieder moment op kunnen stappen, daar zou ik me niet al te druk om maken. Als je het netjes wilt doen, kun je het van te voren aangeven bij het uitzendbureau en bij de opdrachtgever, dan zetten ze je niet in een functie waar het problemen oplevert.
MarcoBorsato schreef:elnienjo schreef:Die voedselronde in het ziekenhuis lijkt meer op 'n soort gaarkeuken. Rijdt iemand zo'n kar voorbij en je mag kiezen tussen 2 groentes, 2 soorten proteine en aardappelen of rijst. Daar nog een kant en klaar puddinkje bij en ze gaan weer door.
Ja precies, je werkt niet met mensen maar brengt de bestellingen rond. Dat zijn vaak mensen met een wat lager niveau.
rien10 schreef:Ik vind het idee van de nachtclubs slim. Alleen jonge mensen toelaten die gecontroleerd worden op temperatuur bij de ingang van de nachtclub.
LadyMadonna schreef:Monique, heb je daar een linkje ofzo van? Mijn zwager zit in zijn vakantiewoning in Frankrijk en geeft aan dat hij tot 11 mei sowieso niet naar huis kan omdat de grenzen dicht zijn, en je in Frankrijk met max 1 persoon in de auto mag.
Dan nog betreft vaccinatie: stel dat er straks een vaccin is, kan je mensen dan verplichten het te laten zetten? Niet om de anti vax discussie te voeren, maar er zijn best veel mensen tegen vaccinaties
LadyMadonna schreef:Monique, heb je daar een linkje ofzo van? Mijn zwager zit in zijn vakantiewoning in Frankrijk en geeft aan dat hij tot 11 mei sowieso niet naar huis kan omdat de grenzen dicht zijn, en je in Frankrijk met max 1 persoon in de auto mag.
Dan nog betreft vaccinatie: stel dat er straks een vaccin is, kan je mensen dan verplichten het te laten zetten? Niet om de anti vax discussie te voeren, maar er zijn best veel mensen tegen
vaccinaties
Cer schreef:Ik denk dat weinig mensen het volgen, maar zoals Hiddema net terechtgewezen werd over de partij mondkapjes uit schiedam is geniaal
Ik ben blij dat meneer Van der Kolk naam, toenaam en prijs noemde van de verkoper noemde en uitlegde hoe het in zn werk gegaan is...
wat een fijn nieuws MoniqueT!!!
rien10 schreef:Ik vind het idee van de nachtclubs slim. Alleen jonge mensen toelaten die gecontroleerd worden op temperatuur bij de ingang van de nachtclub.
Babootje schreef:Duits Corona-onderzzoek: Kinderen vermoedelijk net zo besmettelijk.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/4105127 ... smettelijk
BERLIJN - Kinderen kunnen het coronavirus waarschijnlijk net zo makkelijk overdragen als volwassenen. Het aantal virusdeeltjes in de luchtwegen is bij alle leeftijdsgroepen hetzelfde, aldus onderzoekers in Berlijn.
Cer schreef:Kan je nog niet naar de fysio dan, Janneke2?
Babootje schreef:Duits Corona-onderzzoek: Kinderen vermoedelijk net zo besmettelijk.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/4105127 ... smettelijk
BERLIJN - Kinderen kunnen het coronavirus waarschijnlijk net zo makkelijk overdragen als volwassenen. Het aantal virusdeeltjes in de luchtwegen is bij alle leeftijdsgroepen hetzelfde, aldus onderzoekers in Berlijn.
bigone schreef:In dit geval zou het me echt niet uitmaken wanneer anti vaxxers geen prik willen. Omdat er nog geen grootschalige immuniteit is lopen ze echt zelf het risico dit keer en liften ze niet mee onder onze paraplu.