Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:36

Mijn punt was eigenlijk dat het niet zo fel hoeft. Een heb je misschien een bron is net wat gezelliger toch?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:48

sureido schreef:
Mijn punt was eigenlijk dat het niet zo fel hoeft. Een heb je misschien een bron is net wat gezelliger toch?

Het zegt meer over jou dan over mij dat je het als fel leest, want zo was het absoluut niet bedoelt. Maar hey, als je er in het vervolg gewoon een bron bij zet hoeven we deze discussie ook niet te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:55

Destination schreef:
sureido schreef:

Het zegt meer over jou dan over mij dat je het als fel leest, want zo was het absoluut niet bedoelt. Maar hey, als je er in het vervolg gewoon een bron bij zet hoeven we deze discussie ook niet te houden.

Ook deze reactie van jou komt niet echt gezellig over.. "Het zegt meer over jou dan over mij.." :n

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:58

Relaxed schreef:
Ook deze reactie van jou komt niet echt gezellig over.. "Het zegt meer over jou dan over mij.." :n

Maar het zegt toch ook meer over haar dan over mij? := Ik kan wel een heel opstel schrijven, maar het komt er dan nog steeds op neer dat ik benieuwd ben naar een bron. Mensen moeten zich niet zo snel aangevallen voelen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:03

Ik voel me niet eens aangevallen hoor, ik zeg alleen dat je reactie nogal fel overkwam. En je laatste twee trouwens ook. :) Zal misschien dan je stijl van reageren zijn! Hoef hier nu verder echt geen discussie meer om te voeren. Sorry dat ik de bron ‘vergeten’ was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:06

Destination schreef:
Relaxed schreef:

Maar het zegt toch ook meer over haar dan over mij? := Ik kan wel een heel opstel schrijven, maar het komt er dan nog steeds op neer dat ik benieuwd ben naar een bron. Mensen moeten zich niet zo snel aangevallen voelen.

Misschien moet jij iets aan je manier van schrijven doen, het is tekst en komt echt fel over ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:07

Zullen we weer ontopic gaan?
Vind dit erg kinderachtig worden zo.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:08

Jolliegirl schreef:
Zullen we weer ontopic gaan?
Vind dit erg kinderachtig worden zo.

Si!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:56

Wat vinden jullie ervan dat de duitsers nog wel naar Kroatië mogen.
En nederland het niet "toelaat"

Van dat 1 europa is weinig te merken...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 20:01

Jolliegirl schreef:

Ieder land heeft zijn eigen regels en normen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 20:02

Krom idd, diezelfde Duitsers mogen hier ook gewoon komen en op die manier verspreidt het weer..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 20:05

purny schreef:
Jolliegirl schreef:

Ieder land heeft zijn eigen regels en normen

Dus je vind het terecht en kloppen?

De duitsers komen idd weer hier.. En zo is de cirkel weer rond.

Ik vind het zo ontzettend krom.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 20:06

Inderdaad. Kroatië heeft ook veel minder besmettingen dan sommige andere landen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 20:08

In Kroatië zijn twee regio’s waar de Corona wat oploopt , in veel andere delen is niets aan de hand dus het hele land oranje is apart.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 20:10

Je zou denken dat ieder land gewoon dezelfde aantal infecties/100.000 als kritische grens kan hanteren toch :?
Is nou niet bepaald rocket science.

Kroatie is heel klein, het aantal per 100.000 is vrij hoog. Zo‘n 100 per dag in Kroatie zou overeenkomen met zo‘n 450 per dag in NL.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:03

[url]Zon, zuipen en (geen) 1,5 meter afstand op de jongerencamping - https://nos.nl/l/2341507[/url]

Dit vind ik dus echt absurd! -:(- -:(-

Corona maakt echt geen onderscheid tussen een 17 en een 18 jarige.

In maart bleek dat kinderen minder besmet werden met het corona virus, maar "kinderen" van 16-17 noem ik niet echt kinderen meer!

Sluiten die camping en gauw!

Straks loopt het door dit soort campings weer helemaal uit de hand, en dan zijn de mensen die wél verantwoord op een camping willen verblijven weer de dupe...

Houdt je gewoon aan die 1,5m! Ik snap dat het soms lastig is, maar doen alsof corona op die camping niet bestaat is echt 8)7 8)7

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:09

Kinderen t/(m?) 18 hoeven nu geen afstand meer te houden. Dus ook niet op een jongerencamping. Nee ik vind het geen goed idee en die feesten zouden van mij nu even helemaal afgeschaft mogen worden (alcohol maakt alles toch nog wat lastiger) maar het is niet tegen de regels...

Maar wie weer houdt het virus wel een verjaardagskalender bij en bespringen ze mensen pas op de minuut dat ze 18 worden :j

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:20

Sheran schreef:
Kinderen t/(m?) 18 hoeven nu geen afstand meer te houden. Dus ook niet op een jongerencamping. Nee ik vind het geen goed idee en die feesten zouden van mij nu even helemaal afgeschaft mogen worden (alcohol maakt alles toch nog wat lastiger) maar het is niet tegen de regels...

Maar wie weer houdt het virus wel een verjaardagskalender bij en bespringen ze mensen pas op de minuut dat ze 18 worden :j

Nou ja, dat dus.

Iemand van 17 jaar 360 dagen oud kan geen corona krijgen en iemand van 18 jaar 1 dag kan wel corona krijgen 8)7 8)7

Ik zie dan ook véél liever dat alleen kinderen onder de 10 jaar geen afstand meer hoeven te houden. Alles boven de 10 gewoon dezelfde regels als de volwassen.

Corona is net zo besmettelijk, of je nou 15,16,17 bent of 18,19,20....

Ik kan er echt met mn hoofd niet bij dat ze dit soort campings dit jaar toestaan.

Iedereen moet zich in allerlei vervelende bochten wringen en de jeugd mag doen en laten wat ze willen, zelfs de 18+ krijgt geen boete als ze geen 1,5m afstand houden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:22

Voor ons is vandaag Luxemburg ook op oranje gegaan. Mijn ouders komen morgen, kunnen ze beter door Duitsland komen denk ik.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:34

Tja je kan er van alles van vinden maar onder de 18 mag je gewoon met elkaar/bij elkaar zitten zonder afstand en dus ook vakantie houden op die manier.
80%van die camping is onder de 18 en mag dus gewoon zo.
Zie niet in waarom zo'n camping dicht zou moeten.

Hou wel mijn hart vast aan alle gasten die straks weer naar huis gaan en daar ouders ed misschien besmetten. We zullen het zien.

Ben steeds meer voor de verplichte mondkapjes in supermarkten.
Het is er niet te doen druk en heel veel mensen houden echt geen afstand. Dan liever ter bescherming mondkapjes voor iedereen.

Sizzle, kunnen je ouders makkelijk omrijden?

Zijn er mensen hier nu in Kroatië?
Komen jullie terug?

Ik denk dat het gros van de mensen zich niet aan die 2 weken quarantaine gaan houden bij terug komst.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:41

mvdende schreef:
zelfs de 18+ krijgt geen boete als ze geen 1,5m afstand houden.

Er worden wel degelijk boetes uitgedeeld, in Den haag pas nog.
Maar volgens jou was de besmettingsgraad in de winkel niet zo hoog toch?
Onder de 18 hoef je geen afstand te houden. Het is de 20 plus die nu veel mensen besmet

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:44

MarliesV, is wel langer maar mijn vader kennende neemt hij geen enkel risico. Hij heeft zich ook nog snel laten testen ookal komt hij al tijdens nergens.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:04

mvdende schreef:
Sheran schreef:

Nou ja, dat dus.

Iemand van 17 jaar 360 dagen oud kan geen corona krijgen en iemand van 18 jaar 1 dag kan wel corona krijgen 8)7 8)7

Ik zie dan ook véél liever dat alleen kinderen onder de 10 jaar geen afstand meer hoeven te houden. Alles boven de 10 gewoon dezelfde regels als de volwassen.

Ik kan er echt met mn hoofd niet bij dat ze dit soort campings dit jaar toestaan.

Iedereen moet zich in allerlei vervelende bochten wringen en de jeugd mag doen en laten wat ze willen, zelfs de 18+ krijgt geen boete als ze geen 1,5m afstand houden.

Maak je niet zo druk . De kans dat deze feestvierders Corona van hun vakantievierende ouders Krijgen is groter dan andersom . En tot 18 hoeven ze geen afstand te houden.
Kun je stom vinden maar ze kunnen beter met 600 man op een camping met leeftijdsgenoten een week feestvieren dan in de horeca in hun eigen woonplaats.

En iedereen in vervelende bochten wringen, denk dat dat nog wel mee valt voor de meesten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:09

mvdende schreef:
Sheran schreef:

Nou ja, dat dus.

Je kan ook eens proberen blij te zijn voor een ander. In plaats van alleen maar jezelf zielig te vinden en te klagen. Wees blij voor de jeugd dat ze tenminste nog dingen kunnen ondernemen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:30

Jolliegirl schreef:

Wij zitten op dit moment in Kroatië ,Istrië en eerlijk, ik vind de maatregelen bezopen, en met mij zo ongeveer de hele (halve) camping,het is uiteraard het gesprek van de dag. de bezetting van de camping is 50% .terrassen zijn nog niet halfvol en iedereen houdt zich aan afstand en mondkapjes, ik voel me hier veiliger dan thuis in Nederland- woon dicht bij Hillegom, dan snap je m wel;)